Relatie met herstellende alcoholist

25-07-2020 20:40 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voornamelijk hoop ik op herkenning, adviezen of even een virtuele knuffel.
10 maanden geleden heb ik een nieuwe man ontmoet, en het was werkelijk liefde op het eerste gezicht!
Onze karakters lopen naadloos in elkaar over en we hebben nooit ruzies of ergernissen.
We hebben dezelfde hobbies, humor, interesses, spontaniteit, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan komt nu het addertje onder het gras vandaan.
Mijn nieuwe partner is een alcoholist in herstel.
Ik kwam er al vrij snel achter in onze relatie vanwege een terugval, en dit ging toen een tijdje wekelijks mis.
Uiteindelijk na 2 maanden gezegd dat dit niet te doen is en dat er meer actie moet komen om de verslaving onder controle te krijgen.
Na dit gesprek ging het ongeveer 1x per maand mis, en na nog weer een pittig gesprek 5 maanden nuchter.
Na deze 5 maanden weer een terugval gehad, en ik was zoooo teleurgesteld.
En sinds deze terugval krijg ik de stress niet meer onder controle.
Elke dag bang of hij thuis zou komen. Elke dag bang of hij niet in de verkeerde omgeving zou zitten.
Hij houdt zich niet aan onze afspraken, waardoor het dus ook weer afgelopen vrijdag fout is gegaan.
Hij doet er werkelijk alles aan, in een kliniek gezeten, 2x per week naar de AA, hij heeft een sponsor die hem helpt en hij werkt in het stappenboek.
Elke keer beloofd hij beterschap, en toch gaat het telkens na een tijd weer mis.
Hij heeft behoorlijke stappen gezet in zijn werk waardoor hij meer thuis kan werken, en dit mij dus ook minder stress zal geven.
De locatie waar het vaak mis ging op zijn werk is daardoor binnenkort niet meer van toepassing.
Maar ik.... ik ben op na de laatste terugval.
Het vertrouwen raakt steeds meer beschadigd en door elke dag stress hiervan te ervaren ben ik gewoon op.
Ik zit momenteel al overspannen thuis, en ben mijn baan hierdoor kwijtgeraakt.
Ook zouden we volgende maand verhuizen, de handtekening zijn al gezet.
Maar wat moet ik doen? Wat als hij wel de waarheid spreek en hij het uiteindelijk onder controle heeft, dan heb ik de liefde van mijn leven aan mijn zijde.
Maar wat als het wederom loze beloftes zijn, dan verhuizen we met een toekomst met meer verdriet.
Ik heb nu al 2 dagen niet gegeten van de stress, en we zijn momenteel even uit elkaar.
Ik ben radeloos....
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
27-07-2020 15:09
Ja echt zielig.
Teveel zure bommen gegeten? 🤣
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
27-07-2020 15:04
Wees vooral blij dat je met deze man niet aan kinderen bent begonnen. Een verslaafde vader is iets wat je je kinderen niet wilt aandoen.
Ben ik volledig met je eens!
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
27-07-2020 15:22
Je bleef in die liefde geloven, ondanks dat in de eerste 2 maanden al foute boel was.
Na die eerste keer elke maand opnieuw: dat is niet in de liefde geloven, dat is het idee, dat je kansloos bent in de liefde en met deze man genoegen moet nemen.
Een vrouw met meer eigenwaarde had de relatie na die eerste fout al lang beeindigd en niet -tig herkansingen gegeven.
Daar heb je zeker een punt. In relaties verlies ik mezelf. De komende periode ga ik ook gebruiken om erachter te komen waarom ik deze keuzes maak. Want het is ontzettend naïef.
Alle reacties Link kopieren
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 15:45
Teveel zure bommen gegeten? 🤣

Ja hè,! :thumbsup:
Dat zal het zijn :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 15:48
Daar heb je zeker een punt. In relaties verlies ik mezelf. De komende periode ga ik ook gebruiken om erachter te komen waarom ik deze keuzes maak. Want het is ontzettend naïef.
@TO. Mijn complimenten hoe je reageert op alle adviezen!
Alle reacties Link kopieren
MaxEnDeMaxiMonsters schreef:
27-07-2020 15:41
Ik vind deze reactie een beetje hard en onnodig. Ik vind het heel menselijk om tegen beter weten in te hopen op een goede afloop. Het proces van losmaken was al begonnen met het openen van dit topic. Daarnaast heeft ze nu duidelijk stappen gezet om los te komen van deze ongezonde relatie. Ze is zojuist begonnen met het opbouwen van haar eigenwaarde maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Ik ben, tegen beter weten in, nog twee jaar bij een man gebleven die me een half jaar heeft bedrogen in de hoop dat de liefde voor ons terug zou komen. Achteraf gezien had ik het veel eerder uit moeten maken want die liefde en het vertrouwen zijn niet teruggekomen. Momenteel ben ik ontzettend blij met de keuze maar dat ging met veel pijn en hartzeer gepaard. Ik vind dat TO ontzettend goed bezig is met de weg naar herstel!
wat lief! Dank je wel!
Ik vind zelf ook dat ik goed bezig ben. En ik sta volledig achter mijn keuze. Nog meer dankzij alle reacties van iedereen. Ik weet zeker dat dit de beste keuze is.
Hoop doet leven zeggen ze, die uitspraak is er niet voor niets. Hoop kan veel met een mens doen blijkt maar weer. En dan niet te vergeten de partners die gewoon blijven, hun leven lang.
Ik zeg, we hebben goede keuze gemaakt en beter laat dan nooit :)
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 15:48
Daar heb je zeker een punt. In relaties verlies ik mezelf. De komende periode ga ik ook gebruiken om erachter te komen waarom ik deze keuzes maak. Want het is ontzettend naïef.


Bang om op een gegeven moment te oud te zijn voor een vaste relatie waarin kinderen geboren kunnen worden?
Alle reacties Link kopieren
MaxEnDeMaxiMonsters schreef:
27-07-2020 15:50
@TO. Mijn complimenten hoe je reageert op alle adviezen!
ik heb er ook echt wat aan, ben blij dat ik dit topic heb geopend!
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
27-07-2020 15:54
Bang om op een gegeven moment te oud te zijn voor een vaste relatie waarin kinderen geboren kunnen worden?
Misschien wel! Neemt niet weg dat ik vanwege kinderwens maar bij iemand blijf. Ik heb eerder last van verlatingsangst denk ik.
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 14:35
Volgens mij kijk ik realistisch naar mijn gedrag, en sta ik ten alle tijde open voor andere meningen.
En perfect is niemand.
En kinderen zou ik prima op kunnen voeden.
Jullie kennen alleen dit verhaal, niet mijn hele leven.
Alleen omdat ik in de liefde geloof, en het een kans wilde geven maken mij geen volledig instabiel persoon.
Dat is op dit vlak.
Nu inderdaad even instabiel, maar straks gewoon weer stabiel hoor.
Zoals ik al eerder zei, ik functioneer prima in deze maatschappij, alleen nu even niet.
En dat kan de beste overkomen, ik heb ook niet om een burn out gevraagd.
nee je bent niet realistisch
- je romantiseert (hij is mijn grote liefde)
- je ontkent je eigen probleem (hij is verslaafd en daar richt ik mij op)
- je bagatelliseert je eigen problemen (ik heb mijn leven op orde)
- je dramatiseert (ik kan niet eten en heb zoveel verdriet)

Feiten:
- je kent de man pas 10 maanden, dan heb je nog helemaal geen goede indruk van wie hij werkelijk is
- de man heeft een ernstig probleem
- jij hebt een ernstige probleem

Dit gaat helemaal niet over liefde. Dit gaat over trauma binding.
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 14:35
Volgens mij kijk ik realistisch naar mijn gedrag, en sta ik ten alle tijde open voor andere meningen.
En perfect is niemand.
En kinderen zou ik prima op kunnen voeden.
Jullie kennen alleen dit verhaal, niet mijn hele leven.
Alleen omdat ik in de liefde geloof, en het een kans wilde geven maken mij geen volledig instabiel persoon.
Dat is op dit vlak.
Nu inderdaad even instabiel, maar straks gewoon weer stabiel hoor.
Zoals ik al eerder zei, ik functioneer prima in deze maatschappij, alleen nu even niet.

En dat kan de beste overkomen, ik heb ook niet om een burn out gevraagd.
je zit niet voor niets in deze situatie he? Jij maakt ongezonde keuzes omdat je niet stabiel bent. Dat is geen momentopname, je hebt al eerder geschreven dat dit steeds terugkeert.
Reficul schreef:
27-07-2020 14:53
Volgens mij is zij daarnaast haar baan kwijt en heeft geen woonruimte meer. Kort samengevat.
Meerdere life events die stress veroorzaken.
overdrijven is ook een vak, ze heeft een baan maar is ziek en ze heeft een huis met haar ex - grote liefde van 10 maanden
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-07-2020 16:03
je zit niet voor niets in deze situatie he? Jij maakt ongezonde keuzes omdat je niet stabiel bent. Dat is geen momentopname, je hebt al eerder geschreven dat dit steeds terugkeert.
Alleen op relationeel vlak maak ik geen goede keuzes. Andere vlakken gaat prima. Baan bleek te veeleisend, kan gebeuren. Resultaat is dat ik nu even ziek ben maar dat komt ook wel weer goed.
Dus ja, ik ben gewoon stabiel. Op relationeel vlak niet, dus daar gaan we mee aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-07-2020 16:01
nee je bent niet realistisch
- je romantiseert (hij is mijn grote liefde) klopt
- je ontkent je eigen probleem (hij is verslaafd en daar richt ik mij op). Ik ontken niks, ik neem alle adviezen juist van harte aan.
- je bagatelliseert je eigen problemen (ik heb mijn leven op orde) op andere vlakken gaat het prima, relationeel niet. Daar ga ik aan werken. Wat bagatelliseer ik dan precies? Ik ga er namelijk juist wat aan doen en erken dat ik daar niet goed functioneer
- je dramatiseert (ik kan niet eten en heb zoveel verdriet) ik heb het inderdaad moeilijk even. Fijn voor jou dat je geen last van deze dingen hebt./b]

Feiten:
- je kent de man pas 10 maanden, dan heb je nog helemaal geen goede indruk van wie hij werkelijk is
- de man heeft een ernstig probleem
- jij hebt een ernstige probleem

zooooo ernstig is het ook weer niet hoor. Ben er vrij snel achter gekomen. Er zijn zat vrouwen die blijven bij een foute man

Dit gaat helemaal niet over liefde. Dit gaat over trauma binding.
Dat zal. Maar je hoeft het ook niet extra aan te dikken. Nergens voor nodig
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-07-2020 16:06
overdrijven is ook een vak, ze heeft een baan maar is ziek en ze heeft een huis met haar ex - grote liefde van 10 maanden
Ja hoor. Heel veel mensen zouden het prima vinden als de relatie over is, geen werk hebben en ziek thuis zitten.
Zeker geen zorgen.
En ook binnen een aantal weken verhuizen terwijl het niet zeker is waarheen.

Echt zo'n luxeprobleem idd.

Zeker life changing en verre van relaxt.
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 15:55
ik heb er ook echt wat aan, ben blij dat ik dit topic heb geopend!
Ik ben blij dat ik je een klein duwtje in de goede richting heb kunnen geven.
S-Meds schreef:
27-07-2020 16:01
<knip>

Dit gaat helemaal niet over liefde. Dit gaat over trauma binding.

Ik herken veel in het verhaal van TO en heb wel wat geleerd over mezelf in de loop der jaren. Ik ben (bijna) aan therapie toe. Wat raad je me aan?
Alle reacties Link kopieren
Lenteui schreef:
27-07-2020 16:50
Ik ben blij dat ik je een klein duwtje in de goede richting heb kunnen geven.
Dank daarvoor!
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 16:17
Je moet even teruglezen want ik heb je al vaker op inconsistenties gewezen. Dat je nu tegen ons doet alsof je het allemaal begrijpt is leuk maar feit is dat je je al 10 maanden laat manipuleren, je denkt dat dit liefde is, je geen veilige jeugd hebt gehad en vaker in moeilijke relaties hebt gezeten. Oh ja en dan is daar nog die burnout. Het is niet situationeel, het is structureel en dat zijn gewoon ernstige problemen.
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 16:13
Alleen op relationeel vlak maak ik geen goede keuzes. Andere vlakken gaat prima. Baan bleek te veeleisend, kan gebeuren. Resultaat is dat ik nu even ziek ben maar dat komt ook wel weer goed.
Dus ja, ik ben gewoon stabiel. Op relationeel vlak niet, dus daar gaan we mee aan de slag.
ook die baankeuze ging dus niet goed. Een burnout is niet “even ziek” je raak overspannen door een structureel probleem in je eigen systeem
Lenteui schreef:
27-07-2020 16:55
Ik herken veel in het verhaal van TO en heb wel wat geleerd over mezelf in de loop der jaren. Ik ben (bijna) aan therapie toe. Wat raad je me aan?
je hoeft niet aan therapie toe te zijn om eraan te beginnen. De meeste mensen die beginnen met therapie doen dat omdat ze vastlopen en ze verder willen. Zoek hulp en investeer in jezelf. Het is het dubbel en dwars waard maar verwacht geen wonderen. Je moet het uiteindelijk zelf doen (met begeleiding van een goede therapeut)
Met al die terugvallen vond je het alsnog een goed idee om samen te gaan wonen. Contact blijven houden helpt hem niet en jezelf ook zeker niet.

Het problemen met je relatie en werk/burnout leg je nu wel makkelijk bij werk en bij ex de alcoholist. Maar er zit net zogoed iets in jou waardoor je tegen beter weten in met hem door ging en waardoor jij uiteindelijk in een burnout bent beland.

Nu denk je dat je ogen geopend zijn, maar dit is een veel langer proces van patronen herkennen en aan werken. Anders zit je straks net als hem zo hard aan jezelf te werken en intussen jezelf te saboteren.
Alle reacties Link kopieren
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 16:13
Alleen op relationeel vlak maak ik geen goede keuzes. Andere vlakken gaat prima. Baan bleek te veeleisend, kan gebeuren. Resultaat is dat ik nu even ziek ben maar dat komt ook wel weer goed.
Dus ja, ik ben gewoon stabiel. Op relationeel vlak niet, dus daar gaan we mee aan de slag.
Maar dat zijn wel jouw type toekomstige vaders van je kinderen als je niet uitkijkt en geen betere keuzes gaat maken. En daar moet je kind het wel mee doen. Je krijgt er nooit een garantie bij maar dit is weer het andere uiterste.
Gezond of niet gezond, overspannen of niet, verliefd of niet, onder geen beding teken ik na 10 maanden een contract met iemand. Als ik dat soort dingen lees denk ik altijd dat ik niet gepassioneerd genoeg ben ofzo. Ik kan me daar niets bij voorstellen.

Als iemand mijn ware liefde zou zijn, dan hoef je ook nergens haast mee te maken denk ik altijd.
Alle reacties Link kopieren
En ik denk dan,
mocht TO hier vertellen dat ze een alcoholprobleem had, en een recente nuchtere periode van 5 maanden, zou het met applaus onthaald worden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven