Relatie na 6 jaar verbroken

14-10-2019 20:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond is mijn vriend bij mij langsgekomen om uiteindelijk de beslissing te maken dat het beter is dat we na 6 jaar uit elkaar gaan. We zijn allebei 22

Hij heeft sinds 3 weken een baan in de horeca. Sinds hij daar werkt is hij 5 avonden in de week met vrienden in het cafe te vinden. Toen hij gister bij mij kwam was hij heel vrolijk, toen ik hem vertelde dat ik 5 avonden per week weg en dronken zijn niet meer normaal vind, kregen we een discussie waarna hij zei dat hij niet meer verder kan op deze manier.
Hij zegt al een tijd last te hebben van hele wisselende gedachten. We zijn al vaker uit elkaar geweest (2 en 3 jaar geleden). We zijn toen een half jaar uit elkaar geweest maar bleven toch altijd contact houden waarna het elke keer weer goed kwam.
Nu zegt hij dat hij denkt dat hij het deze keer écht moet doorzetten. dus niet meer met elkaar omgaan en het echt over laten gaan deze keer.

Ik ben er echt helemaal kapot van omdat ik er niks van begrijp. We waren 3 weken geleden een weekend naar Parijs waar we het mega leuk hebben gehad. Maar hij zegt zich al een tijd niet gelukkig te voelen vanwege heel wisselende gedacht en dat hij daar klaar mee is. Die wisselende gedachten heb ik weinig van gemerkt. 5 weken geleden waren mijn ouders 1,5 op vakantie waardoor hij 1,5 bij mij kwam wonen als een soort proef-samenwonen omdat we dat binnenkort zouden willen. Alles was super leuk en gezellig en ik heb niks gemerkt dat hij niet goed in zijn vel zat. Ook kreeg ik 2 weken geleden nog een berichtje dat een collega van hem gaat trouwen en dat hij hoopt dat wij dit ook ooit samen kunnen meemaken.
Door al deze dingen geloof ik gewoon niet dat hij last heeft van wisselende gedachten.

Hij woont bij zijn moeder, binnenkort zal zijn zus weer bij hen in huis komen wonen wegens financiele omstandigheden. Hij ligt niet heel lekker met zjin zus en wilde daarom dus met mij gaan samenwonen.

Nu hebben we vanmiddag via de app een gesprek gehad. Voor mij was het een totale verrassing en ik ben heel gelukkig met hem en wil hem niet kwijt. Omdat dit eerder is gebeurd heb ik stiekem de stille hoop dat t weer goed komt net als toen. Maar hij geeft wel aan dat hij het deze keer echt wil doorzetten...

We hebben nu afgesproken 2 weken geen contact te hebben en dan over 2 weken gaan we afspreken. Hij zegt tijd nodig te hebben om alles op een rij te zetten. Maar als ik er naar vraag zegt hij wel dat de kans klein is dat het deze keer goedkomt...

Ik vind het nu heel lastig. Ik ben super verdrietig en kan mij op niks focussen. Heeft iemand tips hoe ik deze weken door kan komen of enige tips waardoor ik kan zorgen dat hij van gedachten gaat veranderen.... :"-(
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem niet van gedachten laten veranderen. Hij vindt dat zijn leven en jouw leven uit elkaar gegroeid zijn, jouw opvattingen en zijn opvattingen niet langer samen gaan. Dat is zijn goed recht en heel eerlijk en moedig dat hij dat open vertelt.

Jij geeft eerst aan helemaal gelukkig met hem te zijn, en in de rest van je post juist het tegenovergestelde. Je vindt zijn baan in de horeca niet fijn en het feit dat hij na afloop van zijn werk een biertje drinkt met zijn collega's. Maar dat is NU zijn leven en als je daar niet mee wilt leven, jouw goed recht, maar dan heeft ook HIJ het recht om een andere weg te kiezen.

Jullie kennen elkaar vanaf jullie 15e/16e. Eigenlijk waren jullie toen nog kinderen. En nu jong-volwassenen en dan kunnen dingen veranderen. Juist in die levensfase maak je een grote ontwikkeling door en dat kan ook betekenen dat degene die je op je 16e als partner zag, op je 22e dat niet meer is.

Niettemin rot voor je, maar je bent jong. Je komt nog genoeg mensen tegen die misschien beter bij je passen. Sterkte en succes!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het zelden zo eens met iemand als nu met Pejeka!

Sterkte!
biekoe wijzigde dit bericht op 14-10-2019 21:15
Reden: Tikfout
3.08% gewijzigd
pejeka schreef:
14-10-2019 21:09
Je kunt hem niet van gedachten laten veranderen. Hij vindt dat zijn leven en jouw leven uit elkaar gegroeid zijn, jouw opvattingen en zijn opvattingen niet langer samen gaan. Dat is zijn goed recht en heel eerlijk en moedig dat hij dat open vertelt.

Jij geeft eerst aan helemaal gelukkig met hem te zijn, en in de rest van je post juist het tegenovergestelde. Je vindt zijn baan in de horeca niet fijn en het feit dat hij na afloop van zijn werk een biertje drinkt met zijn collega's. Maar dat is NU zijn leven en als je daar niet mee wilt leven, jouw goed recht, maar dan heeft ook HIJ het recht om een andere weg te kiezen.

Jullie kennen elkaar vanaf jullie 15e/16e. Eigenlijk waren jullie toen nog kinderen. En nu jong-volwassenen en dan kunnen dingen veranderen. Juist in die levensfase maak je een grote ontwikkeling door en dat kan ook betekenen dat degene die je op je 16e als partner zag, op je 22e dat niet meer is.

Niettemin rot voor je, maar je bent jong. Je komt nog genoeg mensen tegen die misschien beter bij je passen. Sterkte en succes!
Been there done that. Ook zelfde leeftijd en ook op dezelfde leeftijd uitgegaan na 7 jaar, het is kut, maar ik ga binnenkort trouwen met de échte liefde van mijn leven <3. Ik had er destijds ook ontzettend moeite mee, het verhaal lijkt wel op jouw verhaal. Ondertussen besef ik maar al te goed dat we inderdaad op dat moment niet meer bij elkaar pasten en we elkaar te kort deden door samen te blijven. Met andere woorden; doe je zelf niet te kort! Als ik nu terug denk, heb ik te lang mezelf zitten overtuigen hoe geweldig goed we samen waren.
Jullie waren al tweemaal eerder uit elkaar, daar was vast een reden voor.

Hij wil vijf avonden per week in het café zitten met vrienden en jij wil dat liever niet maar hij wil zich niet aanpassen.

Hij wil samenwonen omdat zijn zus bij zijn moeder intrekt. Lijkt mij een hele slechte reden om samen te gaan wonen.

Jullie passen niet meer bij elkaar. Hij wil ander dingen in het leven dan jij. Heel verdrietig maar ga niet hopen dat het weer goed komt want voor je het weet ben je jaren verder en is het definitief uit.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-10-2019 21:09
Je kunt hem niet van gedachten laten veranderen. Hij vindt dat zijn leven en jouw leven uit elkaar gegroeid zijn, jouw opvattingen en zijn opvattingen niet langer samen gaan. Dat is zijn goed recht en heel eerlijk en moedig dat hij dat open vertelt.

Jij geeft eerst aan helemaal gelukkig met hem te zijn, en in de rest van je post juist het tegenovergestelde. Je vindt zijn baan in de horeca niet fijn en het feit dat hij na afloop van zijn werk een biertje drinkt met zijn collega's. Maar dat is NU zijn leven en als je daar niet mee wilt leven, jouw goed recht, maar dan heeft ook HIJ het recht om een andere weg te kiezen.

Jullie kennen elkaar vanaf jullie 15e/16e. Eigenlijk waren jullie toen nog kinderen. En nu jong-volwassenen en dan kunnen dingen veranderen. Juist in die levensfase maak je een grote ontwikkeling door en dat kan ook betekenen dat degene die je op je 16e als partner zag, op je 22e dat niet meer is.

Niettemin rot voor je, maar je bent jong. Je komt nog genoeg mensen tegen die misschien beter bij je passen. Sterkte en succes!
Eens!
Alle reacties Link kopieren
Er is al veel goed advies gegeven to. Ik denk dat er niks anders opzit dan accepteren dat het over is. Afgaande op jouw verhaal sluit ik uit dat het nog goed komt.
Je vind het moeilijk om te geloven dat hij niet verder met je wil, omdat je niks daarvan hebt gemerkt. Hij heeft zelfs signalen afgegeven die erop Kunnen wijzen met jou een toekomst te zien. Dat maakt het extra moeilijk om te accepteren. Het was fijner geweest als hij eerder met jou had besproken dat hij twijfelde. Dat heeft hij jammer genoeg gedaan en zelfs op de momenten dat hij de twijfel niet voelde, de indruk gegeven met jou verder te willen.
Ik snap dus heel goed waarom je er zo mee worstelt. Heel veel sterkte. Liefdesverdriet is auw.
Mensch durf te leven
Alle reacties Link kopieren
Jullie waren jong toen de relatie begon , geen andere ervaringen in relaties opgedaan . " je weet niet beter " zeg maar dan dat het zo goed was ,jullie twee samen ,een gewoonte . En jullie zijn nog steeds jong , ga ook uit , geniet van je leven en wie weet kom je iemand tegen die totaal anders is en waar je uiteindelijk gelukkiger mee bent /wordt .
Je (ex) vriend wil duidelijk nog even losgaan voor hij gaat settelen .

Hij ligt niet heel lekker met zjin zus en wilde daarom dus met mij gaan samenwonen.
Dat is geen goede reden natuurlijk .

Veel sterkte en succes , het is nu rot maar over een poos ben je vast heel gelukkig
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap gewoon niet hoe je tegen me kan zeggen dat je zo gek op me bent en wil trouwen en aan het kijken bent naar een huis en dan 2 dagen later overal klaar mee bent. Was het dan echt allemaal gespeeld?
Alle reacties Link kopieren
Wellicht.....
Het is niet zo dat hij je opeens een hekel aan je heeft. Jij wil graag samenwonen en trouwen, dit heb je waarschijnlijk ook uitgesproken naar hem. Hij wilde je niet kwetsen en wist mogelijk ook niet 100% zeker dat hij wilde stoppen met jou dus zei hij maar dat hij dit ook wilde.
Ik vul dit nu voor hem in maar het zou zo gegaan kunnen zijn, hij wilde je sparen en niet kwetsen. Achteraf doet hij dat op deze manier juist wel :"-(
Hup lekker door met je leven. Die afspraak van over 2 weken kijken stopzetten.
Miran1697 schreef:
15-10-2019 11:51
Ik snap gewoon niet hoe je tegen me kan zeggen dat je zo gek op me bent en wil trouwen en aan het kijken bent naar een huis en dan 2 dagen later overal klaar mee bent. Was het dan echt allemaal gespeeld?

Hij wil 5 dagen in de week zuipen en misschien heeft hij leuke dames gezien en bedacht zich ineens dat hij toch nog niet wilde trouwen enz.
Vind niet heel raar op die leeftijd dat je snel van mening veranderd. Als hij het al gewoon niet echt meende en gezellig met jou meekletste/ jou niet wilde kwetsen ect. En samen wonen omdat niet lekker met zijn zus ligt is sowieso niet echt een goede reden he?

Niet handig maar ja zo gaan dingen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 12:11
6.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miran1697 schreef:
15-10-2019 11:51
Ik snap gewoon niet hoe je tegen me kan zeggen dat je zo gek op me bent en wil trouwen en aan het kijken bent naar een huis en dan 2 dagen later overal klaar mee bent. Was het dan echt allemaal gespeeld?
Niet gespeeld, denk dat hij het liefst het gezien dat het zo ging, misschien een beetje zijn kop in het zand steken omdat het voor hem ook heel verdrietig is om de relatie voorgoed te beëindigen.

Ik zou geen twee weken wachten en het nu voor gezien houden want hij is allang uitgecheckt.

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven