Relatie na scheiding
zondag 27 juni 2021 om 08:35
Hoi hoi,
Hoe merk je dat je toe bent aan een ander/relatie? Hoe merk je dat het vorige afgesloten is en je klaar bent voor wat nieuws?
Ik vind dit zo lastig te beoordelen. Sinds januari zijn we uit elkaar. Heb een zoon van 2 jaar.
Ik ben van begin februari tot eind mei bij mijn moeder geweest en sinds toen weer mijn eigen plekje.
Ik heb steeds gezegd dat ik jaaaaren alleen wil blijven, mijn eigen pad bewandelen. Geen partner meer. Maar sinds x aantal weken heb ik steeds het gevoel dat ik iemand zou willen leren kennen en ben dan ook erg nieuwsgierig geworden. Ik mis toch wel een maatje/partner in mijn leven. Alleen is zo alleen. Ook omdat mijn vriendenkring allemaal getrouwd of samen zijn.
In het begin kon ik mijn ex lastig los laten. Vond de stap om echt los van elkaar te komen wel raar, hoewel ik altijd volledig achter de keuze van uit elkaar gaan stond/sta. Ik mis hem ook helemaal niet, denk nauwelijks meer aan hem en elke x als ik hem zie bevestigd het dat het goed is zo.
Wel geef ik nog op een bepaalde manier om hem. Gun hem het beste en vind het erg om hem verdrietig te zien bijv.
Soms denk ik, dit moet helemaal weg zijn voor ik me op iemand anders richt. Maarja, gaat dit uberhaupt wel weg? Is dit niet gewoon normaal dat dit blijft omdat hij de vader van onze zoon is en we wel nog door een deur samen kunnen?
Ik app nu met iemand wat heel vertrouwd voelt vanaf dag 1, maar heel soms ben ik bang dat het te snel blijkt te zijn als we gaan daten etc. En dan wil ik hem niet teleurstellen. Maar dit is echt mijn doemdenken, mijn overdenken en alles zeker willen weten..
Hoe merk je dat je toe bent aan een ander/relatie? Hoe merk je dat het vorige afgesloten is en je klaar bent voor wat nieuws?
Ik vind dit zo lastig te beoordelen. Sinds januari zijn we uit elkaar. Heb een zoon van 2 jaar.
Ik ben van begin februari tot eind mei bij mijn moeder geweest en sinds toen weer mijn eigen plekje.
Ik heb steeds gezegd dat ik jaaaaren alleen wil blijven, mijn eigen pad bewandelen. Geen partner meer. Maar sinds x aantal weken heb ik steeds het gevoel dat ik iemand zou willen leren kennen en ben dan ook erg nieuwsgierig geworden. Ik mis toch wel een maatje/partner in mijn leven. Alleen is zo alleen. Ook omdat mijn vriendenkring allemaal getrouwd of samen zijn.
In het begin kon ik mijn ex lastig los laten. Vond de stap om echt los van elkaar te komen wel raar, hoewel ik altijd volledig achter de keuze van uit elkaar gaan stond/sta. Ik mis hem ook helemaal niet, denk nauwelijks meer aan hem en elke x als ik hem zie bevestigd het dat het goed is zo.
Wel geef ik nog op een bepaalde manier om hem. Gun hem het beste en vind het erg om hem verdrietig te zien bijv.
Soms denk ik, dit moet helemaal weg zijn voor ik me op iemand anders richt. Maarja, gaat dit uberhaupt wel weg? Is dit niet gewoon normaal dat dit blijft omdat hij de vader van onze zoon is en we wel nog door een deur samen kunnen?
Ik app nu met iemand wat heel vertrouwd voelt vanaf dag 1, maar heel soms ben ik bang dat het te snel blijkt te zijn als we gaan daten etc. En dan wil ik hem niet teleurstellen. Maar dit is echt mijn doemdenken, mijn overdenken en alles zeker willen weten..
zondag 27 juni 2021 om 09:27
Hoe lang had je je vorige relatie?
Ik belandde zelf na een relatie van 10 jaar na 1 jaar alweer in een vaste relatie en dat vind ik achteraf wel te snel.
Ik stapte daar niet in met het idee dat dat zolang zou gaan duren.
En omdat ik tussendoor ook nog een paar maanden een scharrel had ben ik amper alleen geweest.
Vind dat achteraf niet zo leuk naar kind toe en voor mezelf was langer alleen ook beter geweest.
Maar ja dat is achteraf gepraat.
Ik belandde zelf na een relatie van 10 jaar na 1 jaar alweer in een vaste relatie en dat vind ik achteraf wel te snel.
En omdat ik tussendoor ook nog een paar maanden een scharrel had ben ik amper alleen geweest.
Vind dat achteraf niet zo leuk naar kind toe en voor mezelf was langer alleen ook beter geweest.
justagirly wijzigde dit bericht op 27-06-2021 09:28
34.23% gewijzigd
zondag 27 juni 2021 om 09:27
zondag 27 juni 2021 om 09:28
Tja…. Ik denk dat je dat nooit zeker kunt weten. Dat een half jaar best kort is, maarrrr….. de zon schijnt, de wereld gaat weer een beetje open… KRIEBELS! Leuk! Ontdekken! En seks! 
Gewoon gaan daten, eerlijk zijn, maar voorlopig nog echt weghouden van je kind. En dan kijken waar het schip strandt. Waarom niet? Niet elke date wordt direct een steady relatie, maar dat hoeft toch ook niet? Plezier maken, nieuwe mensen leren kennen… mag ook allemaal.
Gewoon gaan daten, eerlijk zijn, maar voorlopig nog echt weghouden van je kind. En dan kijken waar het schip strandt. Waarom niet? Niet elke date wordt direct een steady relatie, maar dat hoeft toch ook niet? Plezier maken, nieuwe mensen leren kennen… mag ook allemaal.
zondag 27 juni 2021 om 09:32
Je overdenkt het allemaal te veel.
Geniet van het moederschap, je vrienden, je familie, je werk etc. En ga op date wanneer je een leuk persoon tegen komt.
En net zoals toen je jong was, de eerste beste date wordt niet de vader van je volgende kind.
De kans dat je eerst wat kikkers moet kussen voordat jij je prins tegenkomt. Ondertussen genieten van het daten. En wanneer iemand een blijvertje blijkt te zijn, dan voorstellen aan je kind. Alleen niemand kan je nu vertellen wanneer dit is.
Geniet van het moederschap, je vrienden, je familie, je werk etc. En ga op date wanneer je een leuk persoon tegen komt.
En net zoals toen je jong was, de eerste beste date wordt niet de vader van je volgende kind.
De kans dat je eerst wat kikkers moet kussen voordat jij je prins tegenkomt. Ondertussen genieten van het daten. En wanneer iemand een blijvertje blijkt te zijn, dan voorstellen aan je kind. Alleen niemand kan je nu vertellen wanneer dit is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zondag 27 juni 2021 om 09:56
“Leef je leven” in plaats van het te overdenken en te plannen.
Je hoeft niet meteen een relatie met een man. Je kunt er ook leuke dingen mee uitspoken zonder dat je als stelletje bij je vriendenkring verschijnt.
Als je bij je vriendenkring niet als single past, is het tijd om je vriendenkring uit te breiden. Je mist een maatje, zoals je zegt, dat ‘maatjesgevoel’ haalde ik na (en eigenlijk ook al vóór) de scheiding bij mijn beste vriendin.
Je hoeft niet meteen een relatie met een man. Je kunt er ook leuke dingen mee uitspoken zonder dat je als stelletje bij je vriendenkring verschijnt.
Als je bij je vriendenkring niet als single past, is het tijd om je vriendenkring uit te breiden. Je mist een maatje, zoals je zegt, dat ‘maatjesgevoel’ haalde ik na (en eigenlijk ook al vóór) de scheiding bij mijn beste vriendin.
zondag 27 juni 2021 om 10:13
Zo lang je maar 'het liever niet alleen zijn', 'het graag een maatje hebben' niet verward met klaar zijn voor een nieuwe relatie.
Alle situaties zijn anders. Maar als je al een tijd(je) je ex hebt gemist, een tijd bij je moeder bent ingetrokken, dan vind ik het nu heel snel om al een nieuwe relatie in je - pas begonnen, ongebonden - leven te gaan integreren.
Maar aan jou te bewijzen dat ik ongelijk heb!
Succes.
Alle situaties zijn anders. Maar als je al een tijd(je) je ex hebt gemist, een tijd bij je moeder bent ingetrokken, dan vind ik het nu heel snel om al een nieuwe relatie in je - pas begonnen, ongebonden - leven te gaan integreren.
Succes.
zondag 27 juni 2021 om 10:14
Eh nee hoor.mammezel schreef: ↑27-06-2021 10:13Zo lang je maar 'het liever niet alleen zijn', 'het graag een maatje hebben' niet verward met klaar zijn voor een nieuwe relatie.
Succes.
zondag 27 juni 2021 om 10:18
Dit. In combinatie met dat je je ex lastig kon loslaten EN een tijdje vond dat je graag je eigen pad wilt bewandelen en alleen wilt blijven.
Zorg vooral dat je inderdaad je eigen pad blijft bewandelen. Dat kan best samen gaan met daten, maar blijf gewoon goed naar jezelf luisteren.
zondag 27 juni 2021 om 10:33
Helemaal niets mis met goed nadenken en niet per se alleen maar je gevoel volgen.
Maar een date is niet meteen vol in een relatie en samenwonen enz. Dus nadenken over wat je wel en niet wil voor je weer gaat daten is niet heel raar.
En tijdens daten ook niet... is dit wel echt wat ik wil, is het verstandig, ga ik niet te snel voor mij en kind enz.
Maar betekend ook niet dat TO nog jaren moet wachten met daten ofzo.
zondag 27 juni 2021 om 11:19
4 jaar waren we samen.justagirly schreef: ↑27-06-2021 09:27Hoe lang had je je vorige relatie?
zondag 27 juni 2021 om 11:21
Ja alles is idd geregeld.
Klopt ook wat je zegt.
zondag 27 juni 2021 om 11:27
En dat kan niet samen?Perlala_Gadeon schreef: ↑27-06-2021 11:13Ik zou me op mijn kind richten eerlijk gezegd, je bent nog geen half jaar single.
Gezien een nieuwe evt partner echt de eerste tijd nog weg blijft bij mijn kind. Dus ook alleen date als mn zoon niet bij mij is.
zondag 27 juni 2021 om 11:30
Vivetuvida schreef: ↑27-06-2021 11:27En dat kan niet samen?
Gezien een nieuwe evt partner echt de eerste tijd nog weg blijft bij mijn kind.
Je vroeg om advies en mijn advies zou zijn om je op je nog zeer jonge kind te richten. Het is al vrij opmerkelijk dat met zo’n jong kind de vader en jij al niet meer bij elkaar zijn. Daar zijn ongetwijfeld redenen voor, maar in jouw plaats zou mijn kind voorlopig even mijn focus zijn.
zondag 27 juni 2021 om 11:31
Ik denk alleen dat je zeker iets mag missen wat je normaal samen deed met een partner.
Ik ben gelukkig alleen, vermaak me prima.
zondag 27 juni 2021 om 11:34
En dan?Vivetuvida schreef: ↑27-06-2021 11:32Stel dat blijkt dat het toch niet goed gaat voelen. Dat stel ik hem misschien te leur.