Relatie na scheiding
zondag 27 juni 2021 om 08:35
Hoi hoi,
Hoe merk je dat je toe bent aan een ander/relatie? Hoe merk je dat het vorige afgesloten is en je klaar bent voor wat nieuws?
Ik vind dit zo lastig te beoordelen. Sinds januari zijn we uit elkaar. Heb een zoon van 2 jaar.
Ik ben van begin februari tot eind mei bij mijn moeder geweest en sinds toen weer mijn eigen plekje.
Ik heb steeds gezegd dat ik jaaaaren alleen wil blijven, mijn eigen pad bewandelen. Geen partner meer. Maar sinds x aantal weken heb ik steeds het gevoel dat ik iemand zou willen leren kennen en ben dan ook erg nieuwsgierig geworden. Ik mis toch wel een maatje/partner in mijn leven. Alleen is zo alleen. Ook omdat mijn vriendenkring allemaal getrouwd of samen zijn.
In het begin kon ik mijn ex lastig los laten. Vond de stap om echt los van elkaar te komen wel raar, hoewel ik altijd volledig achter de keuze van uit elkaar gaan stond/sta. Ik mis hem ook helemaal niet, denk nauwelijks meer aan hem en elke x als ik hem zie bevestigd het dat het goed is zo.
Wel geef ik nog op een bepaalde manier om hem. Gun hem het beste en vind het erg om hem verdrietig te zien bijv.
Soms denk ik, dit moet helemaal weg zijn voor ik me op iemand anders richt. Maarja, gaat dit uberhaupt wel weg? Is dit niet gewoon normaal dat dit blijft omdat hij de vader van onze zoon is en we wel nog door een deur samen kunnen?
Ik app nu met iemand wat heel vertrouwd voelt vanaf dag 1, maar heel soms ben ik bang dat het te snel blijkt te zijn als we gaan daten etc. En dan wil ik hem niet teleurstellen. Maar dit is echt mijn doemdenken, mijn overdenken en alles zeker willen weten..
Hoe merk je dat je toe bent aan een ander/relatie? Hoe merk je dat het vorige afgesloten is en je klaar bent voor wat nieuws?
Ik vind dit zo lastig te beoordelen. Sinds januari zijn we uit elkaar. Heb een zoon van 2 jaar.
Ik ben van begin februari tot eind mei bij mijn moeder geweest en sinds toen weer mijn eigen plekje.
Ik heb steeds gezegd dat ik jaaaaren alleen wil blijven, mijn eigen pad bewandelen. Geen partner meer. Maar sinds x aantal weken heb ik steeds het gevoel dat ik iemand zou willen leren kennen en ben dan ook erg nieuwsgierig geworden. Ik mis toch wel een maatje/partner in mijn leven. Alleen is zo alleen. Ook omdat mijn vriendenkring allemaal getrouwd of samen zijn.
In het begin kon ik mijn ex lastig los laten. Vond de stap om echt los van elkaar te komen wel raar, hoewel ik altijd volledig achter de keuze van uit elkaar gaan stond/sta. Ik mis hem ook helemaal niet, denk nauwelijks meer aan hem en elke x als ik hem zie bevestigd het dat het goed is zo.
Wel geef ik nog op een bepaalde manier om hem. Gun hem het beste en vind het erg om hem verdrietig te zien bijv.
Soms denk ik, dit moet helemaal weg zijn voor ik me op iemand anders richt. Maarja, gaat dit uberhaupt wel weg? Is dit niet gewoon normaal dat dit blijft omdat hij de vader van onze zoon is en we wel nog door een deur samen kunnen?
Ik app nu met iemand wat heel vertrouwd voelt vanaf dag 1, maar heel soms ben ik bang dat het te snel blijkt te zijn als we gaan daten etc. En dan wil ik hem niet teleurstellen. Maar dit is echt mijn doemdenken, mijn overdenken en alles zeker willen weten..
zondag 27 juni 2021 om 11:36
Ja dat risico loop je altijd als je gaat daten toch. Het kan ook andersom zo zijn. Daar komen zowel hij als jij dan heus wel overheen.Vivetuvida schreef: ↑27-06-2021 11:32Stel dat blijkt dat het toch niet goed gaat voelen. Dat stel ik hem misschien te leur.
zondag 27 juni 2021 om 12:15
Poe, voor mij zou het ultra kort zijn om in januari een relatie (waarin een kind is geboren) te verbreken en in juni alweer te denken aan een relatie met een ander. Maar als ik dan lees hoe je beschrijft hoe je tegen je ex aankijkt, bekruipt me het gevoel dat jullie al langer uit elkaar gegroeid waren en mogelijk was de liefde al veel langer op.
Dat is voor mij onvergelijkbaar met mijn situatie, waarbij ik na +20 jaar en gezin plotsklaps een scheiding inging en waarbij er nog steeds sprake is van liefde. Je kunt je voorstellen dat je in zo'n situatie misschien jarenlang niet toe bent aan een nieuwe relatie, omdat je simpelweg nog veel te verwerken hebt en/of jezelf moet hervinden.
Kortom, je kunt niet 1 lijn trekken en daar een gemiddelde voor nemen. Relaties en uit elkaar gaan hebben vaak een verschillend gevoel. Soms overvalt de breuk je en soms ben je al jaren uitgecheckt. Tja, dan heb je waarschijnlijk een heel ander uitgangspunt.
Pas er wel voor op dat je geen relatie aangaat, omdat het alleen zijn lastig is. Als dat je kritische blik vertroebeld, stap je mogelijk met de verkeerde reden opnieuw in een relatie en bevind je je na de roze bril al snel weer op dezelfde donderwolk.
Dat is voor mij onvergelijkbaar met mijn situatie, waarbij ik na +20 jaar en gezin plotsklaps een scheiding inging en waarbij er nog steeds sprake is van liefde. Je kunt je voorstellen dat je in zo'n situatie misschien jarenlang niet toe bent aan een nieuwe relatie, omdat je simpelweg nog veel te verwerken hebt en/of jezelf moet hervinden.
Kortom, je kunt niet 1 lijn trekken en daar een gemiddelde voor nemen. Relaties en uit elkaar gaan hebben vaak een verschillend gevoel. Soms overvalt de breuk je en soms ben je al jaren uitgecheckt. Tja, dan heb je waarschijnlijk een heel ander uitgangspunt.
Pas er wel voor op dat je geen relatie aangaat, omdat het alleen zijn lastig is. Als dat je kritische blik vertroebeld, stap je mogelijk met de verkeerde reden opnieuw in een relatie en bevind je je na de roze bril al snel weer op dezelfde donderwolk.
zondag 27 juni 2021 om 12:16
Natuurlijk kan hij teleurgesteld raken. Daar kan hij heus wel tegen. Je gaat toch niet bij iemand blijven bij wie het niet goed voelt alleen maar omdat je bezorgd bent over zijn teleurstelling? Je kunt uiteraard aan verwachtingsmanagement doen en geen beloftes afgeven die je niet kunt waarmaken. “Daten” is elkaar beter leren kennen op alle vlakken en bij nader inzien kan het dan tegenvallen, van beide kanten.Vivetuvida schreef: ↑27-06-2021 11:32Stel dat blijkt dat het toch niet goed gaat voelen. Dat stel ik hem misschien te leur.
zondag 27 juni 2021 om 12:25
zondag 27 juni 2021 om 12:26
Wij waren 4 jaar samen en inderdaad al daarvoor dat het op was en uitelkaar gegroeid was. Het voelde echt als een opluchting om uit elkaar te gaan.diyer schreef: ↑27-06-2021 12:15Poe, voor mij zou het ultra kort zijn om in januari een relatie (waarin een kind is geboren) te verbreken en in juni alweer te denken aan een relatie met een ander. Maar als ik dan lees hoe je beschrijft hoe je tegen je ex aankijkt, bekruipt me het gevoel dat jullie al langer uit elkaar gegroeid waren en mogelijk was de liefde al veel langer op.
Ik snap na een relatie van 20+ jaar dat je hier jaren van moet herstellen.
zondag 27 juni 2021 om 12:27
Bij mijn ex achteraf niet kritisch genoeg geweest.. te snel een relatie begonnen.diyer schreef: ↑27-06-2021 12:25Wat me vooral opvalt in je verhaal, is dat je 'nog maar' 4 jaar samen was met je ex, daar een kind in hebt gekregen, nu al uit elkaar bent en binnen een paar maanden door wil naar de volgende relatie. Hoe kritisch ben je dan überhaupt qua partnerkeuze? Dat is meer wat ik me afvraag....
Nu zou ik in toekomst echt wel lang willen daten alvorens een labeltje er aan te plakken. Heel kritisch zijn in ieder geval.
zondag 27 juni 2021 om 12:47
Nou, je hebt iig zelfinzicht ; ) en weet dus dat je niet kritisch genoeg was. Was dat ook omdat je het lastig vond om alleen te zijn? Laat de reden waarom he toen niet kritisch genoeg was, dan nu niet opnieuw je valkuil zijn.
Ik snap goed dat eenzaamheid je makkelijker richting daten kan drijven. Maar dat vertroebeld wel je blik. Probeer dus goed bij jezelf te blijven en ook eerlijk naar jezelf, is het enige dat ik je kan adviseren. En verder is het gewoon trial and error.
Ik snap goed dat eenzaamheid je makkelijker richting daten kan drijven. Maar dat vertroebeld wel je blik. Probeer dus goed bij jezelf te blijven en ook eerlijk naar jezelf, is het enige dat ik je kan adviseren. En verder is het gewoon trial and error.
zondag 27 juni 2021 om 12:54
Destijds wilde je zsm je date als vriend betitelen. Maar dat is iets waar ik van geleerd heb. Hoeft voor mij niet meer zo officieel allemaal. Gewoon rustig aan en kijken wat het geeft.diyer schreef: ↑27-06-2021 12:47Nou, je hebt iig zelfinzicht ; ) en weet dus dat je niet kritisch genoeg was. Was dat ook omdat je het lastig vond om alleen te zijn? Laat de reden waarom he toen niet kritisch genoeg was, dan nu niet opnieuw je valkuil zijn.
Nu achteraf zat de relatie niet goed en daar heb ik van geleerd. Ook van het uit elkaar gaan en alleen zijn nu heb ik geleerd. Weet nu wat ik wel en niet wil.
zondag 27 juni 2021 om 18:04
Vivetuvida schreef: ↑27-06-2021 11:31Ik denk alleen dat je zeker iets mag missen wat je normaal samen deed met een partner.
Ik ben gelukkig alleen, vermaak me prima.
Je bent amper nog alleen geweest met je zoontje!? Je geeft zelf aan nu al iemand (een partner) te missen, dus ja, ik zie dat als een invulling ipv aanvulling.
Ik vraag me af, ook gezien je vorige relatie, of je wel weet wat gelukkig zijn is? Dat hangt nl niet af van het hebben van een partner.
Ik ben het dus eens met wat een aantal anderen schrijven, richt je voorlopig op je kind en jullie leven saampjes. Vanwaar die haast?
zondag 27 juni 2021 om 18:28
Mocht er een nieuwe partner in mijn leven komen dan ben ik alsnog veel alleen met mijn zoontje. Gezien ik de eerste jaren niet samen ga/wil wonen.loisnvt schreef: ↑27-06-2021 18:04Je bent amper nog alleen geweest met je zoontje!? Je geeft zelf aan nu al iemand (een partner) te missen, dus ja, ik zie dat als een invulling ipv aanvulling.
Ik vraag me af, ook gezien je vorige relatie, of je wel weet wat gelukkig zijn is? Dat hangt nl niet af van het hebben van een partner.
Ik ben het dus eens met wat een aantal anderen schrijven, richt je voorlopig op je kind en jullie leven saampjes. Vanwaar die haast?
Tja, wat is geluk. Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf bepaald. Iedereen heeft een andere kijk op gelukkig zijn. Ik voel me momenteel gelukkig maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn.
In mijn vorige relatie voelde ik me al lange tijd alleen. We waren allang uit elkaar gegroeid. Toen was ik absoluut niet gelukkig.
Ik heb geen haast. Alleen komt er nu iemand voorbij op mijn pad waar het tot heden goed bij voelt.
zondag 27 juni 2021 om 18:41
Ik denk dat een partner altijd wel een invulling is van iets. Als je geen partner hebt is er altijd wel iets wat er niet is of wegvalt.loisnvt schreef: ↑27-06-2021 18:04Je bent amper nog alleen geweest met je zoontje!? Je geeft zelf aan nu al iemand (een partner) te missen, dus ja, ik zie dat als een invulling ipv aanvulling.
Ik vind mijn leven nu prima, maar een partner vult wel iets in natuurlijk.
Toch zie ik het als een aanvulling in mijn leven en niet als invulling van mijn geluk.
Want zoals ik aangaf, ben ik voor mij nu echt gelukkig. Dat was ik in mijn relatie al lang niet meer. Toen voelde ik me pas eenzaam.
zondag 27 juni 2021 om 20:39
Vivetuvida schreef: ↑27-06-2021 18:28Mocht er een nieuwe partner in mijn leven komen dan ben ik alsnog veel alleen met mijn zoontje. Gezien ik de eerste jaren niet samen ga/wil wonen.
Tja, wat is geluk. Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf bepaald. Iedereen heeft een andere kijk op gelukkig zijn. Ik voel me momenteel gelukkig maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn.
In mijn vorige relatie voelde ik me al lange tijd alleen. We waren allang uit elkaar gegroeid. Toen was ik absoluut niet gelukkig.
Ik heb geen haast. Alleen komt er nu iemand voorbij op mijn pad waar het tot heden goed bij voelt.
Met net een maandje op eigen benen staan komt het op mij wel over als haast.
maandag 28 juni 2021 om 11:21
Met mijn ex was het in november officieel uit (na on hold periode sinds augustus), in december het huis verkocht en eind februari kwam ik iemand op Tinder tegen met wie het supergoed klikte.
Ik vond het snel. Wat ik in de vorige relatie aan onzekerheid had opgelopen was nog niet helemaal hersteld was en ik dacht nog best vaak aan hem. Maar ik miste hem niet en voelde vooral opluchting dat een relatie die al jaren niet goed was eindelijk verbroken was.
Tinder-relatie werd serieuzer, na 1,5 jaar samenwonen, na 2,5 jaar gesprekken over kinderen en trouwen. Het gaat snel, maar het voelt helemaal goed. Dat zou ik dus als graadmeter gebruiken: hoe voelt het voor jou.
Ik vond het snel. Wat ik in de vorige relatie aan onzekerheid had opgelopen was nog niet helemaal hersteld was en ik dacht nog best vaak aan hem. Maar ik miste hem niet en voelde vooral opluchting dat een relatie die al jaren niet goed was eindelijk verbroken was.
Tinder-relatie werd serieuzer, na 1,5 jaar samenwonen, na 2,5 jaar gesprekken over kinderen en trouwen. Het gaat snel, maar het voelt helemaal goed. Dat zou ik dus als graadmeter gebruiken: hoe voelt het voor jou.