Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
quote:Finsternis schreef op 11 februari 2009 @ 21:23:

Pff ik herken me heel erg in dit verhaal..Sterkte, Finsternis!
http://www.youtube.com/watch?v=uggo31SJrdA
http://www.youtube.com/watch?v=-njstnaeDpI
quote:Sobe schreef op 11 februari 2009 @ 17:46:

Ook ik wilde hem gisteren 'gewoon' even bellen. Heb het uiteindelijk maar niet gedaan. Wilde ook niet afgewezen worden en eigenlijk hebben we elkaar niks meer te vertellen (hij had een ander...) Dit is gewoon afkicken, alsof je aan de drugs bent. Ik meen het.Heel veel sterkte Sobe
Ik heb inmiddels 2 adressen voor de Valentijnsactie :-)

Stuur vandaag nog je adres aan me door, dan hoor je vanavond wie je morgen een kaartje een kaartje(of iets anders liefs) kunt sturen.

Het leukste is misschien wel om niet te weten wie er achter het adres schuilt en dat pas kenbaar te maken als je het ontvangen hebt. Zet dus wel je nickname van het forum op hetgeen wat je stuurt!

Mijn mailadres is fourwheels-oneheart@hotmail.com
Hello ladies!

Ik loop flink achter geloof ik, heb een heleboel nog niet gelezen!

Ik wou even op een paar dingen reageren, heb helaas ook nu weer weinig tijd maar vanavond meld ik me weer met een langer verhaal!

Dissapointed: ik vind het heel knap van je dat je zelf het contact hebt verbroken toen je erachter kwam hoe meneer in elkaar zat! Die grote rode vlag was in mijn geval bijna paars, maar ik heb alle signalen niet willen zien! Alles weggeredeneerd, excuses voor hem verzonnen, mezelf de schuld gegeven van dingen, noem maar op! Ik denk dat ik wat dat betreft hier wel wat van geleerd heb. Vertrouw op je intuïtie! Roze bril of niet, maar dat hier iets niet helemaal in de haak zat voelde ik al vanaf het begin!

Scorpia: wat ontzettend rot voor je dat je zo'n reactie kreeg op je smsje. Da's de reden dat ik geen contact zoek: ook ik zou heel zeker zo'n reactie hebben gekregen en ik laat me niet meer afwijzen door de beste man. Zou je wel met hem naar Anouk gaan? Doe jezelf niet nog meer pijn meid! Vriendschap is op dit moment denk ik voor jou niet haalbaar, dat is denk ik nog te moeilijk! Misschien later? Als je wat meer afstand hebt kunnen nemen en er niet zo meer in zit voor je gevoel?

4Wheels: oh ja erg he, dat pillen slikken tijdens je relatie nog niet genoeg aanwijzing is dat er iets mis is! Been there, done that!

Finsternis: bedankt voor je bijdrage! Join the club!

Niemand wat van Sad gehoord?

Wat ik me afvraag... ik merk dat het wat beter met me gaat als ik elke gedachte aan hem wegdruk. MAAR... is dat wel goed? Ben ik dan niet een het vluchten voor mijn verdriet? Moet ik er niet juist dwars doorheen? Juist wel aan hem denken en dingen verwerken? Hoe doen jullie dat? Ik ben zo bang dat ik me straks goedvoel en hem dan tegenkom en dan BENG, terug bij af want lovehurts had in de tussentijd even niks verwerkt, alleen weggestopt! Ben erg benieuwd hoe jullie dat doen/daarmee omgaan!

Ik heb geen uitnodiging gekregen. Ik weet niet of ik wel uitgenodigd was. Is het beter mijn mailadres dan aan jou te sturen fourwheels?

Gek he, heb het gevoel er vriendinnen bij te hebben gekregen! Fijn!
quote:lovehurts schreef op 12 februari 2009 @ 14:05:Wat ik me afvraag... ik merk dat het wat beter met me gaat als ik elke gedachte aan hem wegdruk. MAAR... is dat wel goed? Ben ik dan niet een het vluchten voor mijn verdriet? Moet ik er niet juist dwars doorheen? Juist wel aan hem denken en dingen verwerken? Hoe doen jullie dat? Ik ben zo bang dat ik me straks goedvoel en hem dan tegenkom en dan BENG, terug bij af want lovehurts had in de tussentijd even niks verwerkt, alleen weggestopt! Ben erg benieuwd hoe jullie dat doen/daarmee omgaan!

Ik heb geen uitnodiging gekregen. Ik weet niet of ik wel uitgenodigd was. Is het beter mijn mailadres dan aan jou te sturen fourwheels?

Je kunt ook gewoon je postadres aan me doormailen, als ik van iedereen heb stuur ik het weer naar jullie door. Als het niet zoveel adressen zijn, is het misschien financieel ook haalbaar om iedereen dan wat te sturen. Per post is toch het leukst, denk ik.. En je weet dat het van mensen komt die écht willen dat het goed gaat met je

En verder denk ik dat het inderdaad beter is om het gevoel over hem weg te drukken. Zeker op de momenten dat je er ook niet op zit wachten, bijv. werk. Als je dan thuis bent, kun je het gewoon weer toelaten, maar ik heb niet gemerkt dat het daarna weer harder terugkomt.

Toen ik een rebound-relatie had van enkele weekjes merkte ik wel dat ik het de tijd had moeten geven om het te verwerken, maar ook die relatie is goed voor me geweest omdat ik aan andere dingen kon denken en afleiding had. Achteraf zie je dan ook dat je je prettiger voelt dat je je tijd toch nuttig hebt besteed.

De energie die je in je relatie hebt gestopt maakt het waard om erom te rouwen, maar jijzélf bent het waard om zo snel mogelijk je leven weer (of opnieuw) op te pakken.
Even snel berichtje van mij, ik zit vanavond achter deze site www.greetz.nl om jullie blij te maken, en daarmee mezelf ook natuurlijk
Wat een mega klote dag zeg! Niks lukt wil of kan! Bah bah en nog eens bah! baal ervan omdat ik wist dat onze relatie niet goed zat maar toch zo verdrietig kunnen zijn! Waarom niet denken... joh dit is beter want je verdient meer dan een broer zus relatie?? Mis verdikkeme mijn maatje!! En het stukje sociale wat ik een beetje met hem had! Ben zo bang dat ik dat niet meer kan krijgen en dat niemand me leuk gaat vinden meer! bah bah bah bah!!!

Sorry hoor meiden voor mijn geraas kal!

Heb je een email gestuurd four wheels met mijn gegevens er in!!

Had je deze binnen?
Scorpia, geef me de vijf! Hier nog zo één met zo'n dag! Vanmiddag boodschappen gedaan voor mij alleen. Kon wel janken, terwijl het niet de eerste keer is maar toch. Waarom mis ik hem wel en hij mij niet. T is niet eerlijk! Heb sowieso het gevoel dat het allemaal niet eerlijk is, ik doe echt mijn best elke dag : slapen, gezond eten, me leuk aan te kleden (niemand kijkt!), huisje op te ruimen (laat alles uit mijn handen vallen), werken (hartkloppingen op de werkvloer, fouten maken, dingen vergeten). Nou ja, ik wou het ook maar gewoon even kwijt. Ik ben het mailadres kwijt waarmee ik me heb aangemeld op dit forum (had een speciaal mailadres aangemaakt maar door alles ben ik vergeten hoe dat mailadres ook alweer heette en nu kan ik dus eventuele berichten van jullie niet lezen). Heb al een mail naar het forum geschreven, wacht nog even op antwoord. Zo niet, dan mail ik je een ander mailadres 4wheels!

4wheels: wist je vantevoren voor jezelf dat het een reboundrelatie was? Of wist je dat pas achteraf?

Scorpia: zoals jij je berichten schrijft, weet ik wel zeker dat andere mannen jou leuk gaan vinden. Punt is alleen dat je eerst van het gevoel voor deze man af moet. Toch? Ik denk dat we ook niet echt uitstralen dat we beschikbaar zijn. Ik niet denk ik althans. Hou je taai meid, morgen weer een nieuwe dag! Post lekker vanavond wat je kwijt wilt, ik zal ook nog wel schrijven gezien hoe ik me voel!
Ja, Scorpia, je adres is binnen, dat zijn nu dus 3 adressen. Als LH nog even haar adres mailt, dan zijn het er 4.

Ik laat het dan aan jullie om te beslissen wat we doen, de kettingbrief of we sturen gewoon allemaal een kaartje naar iedereen.

Laat maar weten!
Hoi Allemaal,

Ik heb een tijdje terug gereageerd op lovehurts verhaal.. dat ik precies in zo'n zelfde relatie zit..

Nou eergisteren de knoop doorgehakt, het is uit!

Was er helemaal klaar mee, voelde me zo laag bij hem..

Meneer vond dat ik er geen punt van moet maken dat hij naaktfoto's van zijn ex had gekregen.. die lagen afgedrukt en wel op zijn bank, en ik moest dat goed vinden. Voelde me echt afgedankt en echt laag als ik ermee zou doorgaan.

Dus het is uit... en oooohh wat voel ik me rot zeg!!

xxx
Dames, als we uiteindelijk met z'n vieren overblijven... is het dan niet handiger/goedkoper als we elkaar ons emailadres sturen en dan vervolgens een leuke e-card naar elkaar sturen? Het is maar een suggestie!?

4wheels: wat is dat voor een boek, de verslaving voorbij?

Diamondgirl: ik kan niet terugvinden wat jij eerder gepost hebt. Ontzettend rot voor je, maar uiteindelijk wel beter denk ik! Sterkte!
4wheels: ik mail je alvast mijn emailadres. Mochten we toch voor echte kaarten gaan, mail ik je mijn huisadres nog even na!
quote:lovehurts schreef op 12 februari 2009 @ 19:04:

Dames, als we uiteindelijk met z'n vieren overblijven... is het dan niet handiger/goedkoper als we elkaar ons emailadres sturen en dan vervolgens een leuke e-card naar elkaar sturen? Het is maar een suggestie!?

4wheels: wat is dat voor een boek, de verslaving voorbij?Boek over verschillende soorten verslavingen, maar vooral hoe je er van los kunt komen door je gedachten te veranderen.

Bol.com De Verslaving Voorbij Ik heb er veel aan gehad.

Verder vind ik zelf een e-card een beetje onpersoonlijk. Wel goedkoop, dat wel. Ik ga mee met de meerderheid.
Het gaat om hrt gebaar en dat we om elkaar denken! Het idee dat we de tijd voor elkaar nemen om iets moois uit te zoeken en liefs te schrijven naar elkaar vind ik al uniek! Voor mij is een e card genoeg daarin. het gebaar vind ik al ontzettend lief en leuk!
Ik begin hier nu gewoon ook een beetje boos te worden hier! Ik zit al maanden te vragen waarom hij niet met me wilt zoenen of de kleren van me lijf scheurde. Iedere x zei hij dat het wel zal gaan komen. Eerst zijn rug , dan werk of gewoon geduld hebben! De hele tijd heb ik ziiten investeren en begrip wezen tonen. Zal ik gewoon aan het lijntje gehouden zijn? Of klinkt dit nu heel raar dat ik dit ga denken?
Hoi Scorpia! Ik weet niet of je aan het lijntje gehouden bent. Ik weet wel dat je tekort kwam bij hem! Maar misschien is het wel even goed dat je denkt dat je aan het lijntje gehouden bent. Word maar eens kwaad, je bent het waard om voor 100 % van gehouden te worden! Ik weet niet hoe lang jullie een relatie hadden, maar ik vind het niet goed klinken! Weet je of hij eerdere relaties heeft gehad? Misschien is/was hij bang voor intimiteit? Eigenlijk maakt het allemaal niet uit. Ik schreef het hierboven al : jij kwam tekort, je wilde meer! Toch? Laat dat je ervan overtuigen dat je geen contact met hem opneemt, anders zul je je altijd tekort gedaan blijven voelen want hij zal niet veranderen!

Ik voel me een enorme oen. Ik zit nog steeds te hopen dat hij gaat inzien wat hij weggedaan heeft, dat hij me gaat missen. Aan de andere kant weet ik niet wat ik er dan nog mee moet. Dit heeft zo'n breuk geslagen in het vertrouwen, dat komt nooit meer goed. Maar ja: ik dacht dat hij me heel hard nodig had, dat hij het niet zou redden zonder mij. Ik geloof dat het hem prima afgaat zonder mij, he's having the time of his life en ik zit hier te treuren en me alleen te voelen zonder hem. Waar zit die knop?

Het wachten is volgens mij op dissapointed? Worden het echte kaarten of e-cards? Jammer dat we niks horen van Sad.

4wheels: heb je mijn emailadres ontvangen?
hoi meiden, ik ga ervoor om echte post te sturen, vind ik heel leuk om te doen. Of ik echte of email terug krijg maakt me niet zoveel uit.

En zo te lezen kunnen we wel een oppepper gebruiken...

Ik ga op zoek naar een goede one-liner of gedicht!
Dan gaan we voor de e-cards? Dan stuur ik diss wel een echte kaart, kan zij er eentje naar mij terug sturen, vind dat ook leuk om te doen

Diss, stuur me nog even je mailadres, want die heb ik niet.
[

Ik voel me een enorme oen. Ik zit nog steeds te hopen dat hij gaat inzien wat hij weggedaan heeft, dat hij me gaat missen. Aan de andere kant weet ik niet wat ik er dan nog mee moet. Dit heeft zo'n breuk geslagen in het vertrouwen, dat komt nooit meer goed. Maar ja: ik dacht dat hij me heel hard nodig had, dat hij het niet zou redden zonder mij. Ik geloof dat het hem prima afgaat zonder mij, he's having the time of his life en ik zit hier te treuren en me alleen te voelen zonder hem. Waar zit die knop?

Die knop ben jij zelf meis! Jij moet hem opzetten en je moet er zelf voor zorgen dat je het vertrouwen niet kwijt raakt. Laat hem je dat niet af nemen want waarvoor? Dat heeft hij toch niet verdiend!

We kunnen die stomme kerels ook met valentijn een dikke drol sturen! Youre a piece of shit!!!!

hahahahah
quote:lovehurts:Ik voel me een enorme oen. Ik zit nog steeds te hopen dat hij gaat inzien wat hij weggedaan heeft, dat hij me gaat missen. Aan de andere kant weet ik niet wat ik er dan nog mee moet. Dit heeft zo'n breuk geslagen in het vertrouwen, dat komt nooit meer goed.

Er is niks mis mee om te denken dat hij je nog wel vreselijk gaat missen. Want dat is namelijk zoals je zou moéten denken: het is zijn verlies, niet het jouwe! Hij heeft niet genoeg gewaardeerd wat hij had met jou. En misschien gaat hij dat ook nog wel inzien.

Maar ga er niet op zitten wachten! In de tussentijd dat hij misschien tot zijn positieven komt, moet jij laten zien dat je prima in staat bent om zonder hem een leven te leiden! Tegen die tijd is de mist om je hoofd verdwenen en zul je hem trots de rug kunnen toekeren.
anoniem_49274 wijzigde dit bericht op 12-02-2009 22:33
Reden: de originele schrijfster aangepast ;-)
% gewijzigd
Hahahah dat stukje is geciteerd van love hurts! Daar ging wat mis. Er onderstaand had ik er een reactie op geschreven hahahahah.
quote:Scorpia1978 schreef op 12 februari 2009 @ 21:38:

Ik begin hier nu gewoon ook een beetje boos te worden hier! Ik zit al maanden te vragen waarom hij niet met me wilt zoenen of de kleren van me lijf scheurde. Iedere x zei hij dat het wel zal gaan komen. Eerst zijn rug , dan werk of gewoon geduld hebben! De hele tijd heb ik ziiten investeren en begrip wezen tonen. Zal ik gewoon aan het lijntje gehouden zijn? Of klinkt dit nu heel raar dat ik dit ga denken?Pijnlijk om in te zien dat je je ernergie in de verkeerde vent hebt gestoken. Al vraag ik me af of hij dat op dat moment ook zelf wel wist. Het zal het toch een teken aan de wand zijn geweest en is hij te laf geweest om dit met je te bespreken.
Ook pijnlijk om nu te merken dat mijn favo pumps nog bij hem liggen!! Maar goed, uiteindelijk komt alles weer goed.

Wat gaan we doen meiden met de kaarten??

Want morgen moeten we wel aktie ondernemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven