Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
Wat lief!! Zo zie je maar weer dat er altijd wel iemand oprecht blij met je is!

Ik ben net uit frustratie tegen mijn moeder uit gevallen. Was ook nou weer niet de bedoeling maar ik weet nu gewoon nu niet wat ik met mezelf aan moet op het moment! kan iemand me niet een flinke shop onder mijn reet geven ofzo? Zo een afhankelijk persoon wil ik niet zijn. Waar is in godsnaam mijn eigen waarde gebleven? Heb al onder de bank gekeken en helaas daar ook niet. Ik wil die pijn gewoon niet meer voelen!
Hi dames!

Het is Valentijnsdag, maar ik wil liever dat het een gewone zaterdag is... En ik ga idd een bos bloemen voor mezelf kopen om mezelf op te fleuren, heb het verdiend!

Gevoel van eigen waarde? Tja, dat vraag ik me ook wel eens af. Who the f*ck is hij om zo met mij om te gaan? Maar ja, ik laat het toe...

Iedereen die zegt 'afkappen die handel' 'je kan beter krijgen', ze hebben allemaal gelijk, alleen wanneer ga ik dat ook zo voelen? Wanneer is hij uit mijn systeem? Wanneer kan ik zeggen, ik hoef jou niet meer? Nu heb ik nog steeds zoiets van 'ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem'... Shit!
Ik heb het vandaag ook hoor, dat hij driedubbel aanwezig is dan normaal. Maar echt verdriet is het niet meer. De echte pijn is grotendeels wel weg. Ik hoop alleen maar dat jullie willen geloven dat het echt slijt.
Hai, ik heb pagina's eerder ook al es wat geschreven en volg dit topic al lezend..

Vandaag is gewoon een rotdag voor mensen die nog (enigszins) rouwen om hun verbroken relatie.. Ik was er helemaal niet mee bezig, tot aan vandaag.. Zonnetje schijnt en eigenlijk wil ik m'n ex nu al gaan vragen waar z'n kaartje (oid) blijft.. Doe ik uiteraard niet (ja, misschien vanavond om 23uur..).. Stom he, juist omdat deze dag beladen is van ''uiting van warmtegevoel'' .. is het pijnlijk om 1) met je neus op de feiten gedrukt te worden dat je relatie over is en 2) ook al is ie al een tijdje over, je toch voelt/denkt dat als er nog enig speciaal gevoel is voor je, je hoopt dat je dat ook te horen krijgt..

Wat een kutdag eigenlijk.

Sterkte allemaal!
4wheels: ik hoop dat het slijt, net zoals bij jou! Het duurt alleen zo lang! Vriendinnen vragen of ik niet geniet van mijn vrijgezellenbestaan nu. Nee, totaal niet, ik wou helemaal geen vrijgezel zijn, ik wou hem. Maar ja: it takes two to tango! Ik denk ook niet dat ik echt van hem hield, het was inderdaad meer een wedstrijd. Jammer dat ik dat verward heb met liefde (en nu nog steeds met het gevoel zit dat ik hem mis, terwijl wat we hadden... daar kun je beter vanaf zijn, da's geen liefde).

Scorpia: ik snap dat je uitgevallen bent tegen je moeder. Dat doe je omdat zij dicht bij je staat en je weet dat je haar toch niet verliest. Ze zal het wel snappen toch? Anders stuur je haar een e-card? Dat je het zo niet bedoelde? Ik hoop dat je de baan krijgt! Klinkt goed in ieder geval!

Eigenwaarde: had ik niet, nu wat meer, maar nog steeds denk ik aan hem jammer genoeg. Wat we hadden, dat wil ik niet meer terug in ieder geval. Niet zo, niet op die manier. En een andere manier is bij hem niet mogelijk.

En Valentijnsdag, ach: ik kreeg toch nooit wat van hem, dus who cares!

Ik vind alles zo zwaar op het moment: alle normale dingen kosten zoveel energie: alles zit tegen, niks gaat goed, ben voortdurend moe (terwijl ik slecht slaap). Even een boodschap doen is al moeilijk, mezelf oppeppen toch weer de deur uit te gaan. Net gesport: had gehoopt daarna een mega-boost te krijgen, maar 't voelde alsof ik er helemaal niet bij was tijdens het sporten. Ik deed maar wat. Maar goed: gewoon weer een nieuwe les geboekt. Baat het niet, dan schaadt het niet zullen we maar zeggen.

Ik hoop dat al onze exen vandaag een rotdag hebben! Zo, lekker puh! Met niemand om tegenaan te praten zoals wij elkaar hebben! Mag ik wel zeggen toch? Ik heb gewoon boosheid in me!
Knuffel voor jullie allemaal meiden.. Ik weet hoe jullie je voelen (been there done that). Even nog een songtekst die mij ook veel heeft geholpen. Kate Nash, Merry happy.

Watching me like you never watch no one

Don’t tell me that you didn’t try and check out my bum

Cause I know that you did

Cause your friend told me that you liked it

Gave me those pearls and I thought they were ugly

Though you try to tell me that you never loved me

I know that you did

‘Cause you said it and you wrote it down

Dancing at discos

Eating cheese on toast

Yeah you make me merry make me very very happy

But you obviously, you didn’t want to stick around

Dancing at discos

Eating cheese on toast

So I learnt from you

Do do do da do do do do do da do do do do do da do

So I learnt form you

I can be alone, yeah

I can watch a sunset on my own

I can be alone, yeah

I can be alone

I can be alone, yeah

I can be alone, yeah

I can be alone

Sitting in restaurants

Thought we were so grown up

But I know now that we were not the people

That we turned out to be

Chatting on the phone

Can’t take back those hours

But I won’t regret

‘Cause you can grow flowers

From where dirt used to be

Dancing at discos

Eating cheese on toast

Dancing at discos

Eating cheese on toast

So I learnt from you

So I learnt from you

I can be alone, yeah

I can be alone, yeah

I can be alone

(do do do da do do do do do da do do do do do da do)

I can be alone, yeah

I can be alone, yeah

I can be alone

(do do do da do do do do do da do do do do do da do)
Wat een mooie songtekst zeg.

Nee meiden, super is het niet vandaag voelt gewoon heel dubbel en ik voel me ook belachelijk dat ik nog hoop op een kaart, smsje, mailtje...van hem. Een kruimeltje zou ik al blij mee zijn, terwijl ik zoveel meer verdien.

IK heb een mooie roos op tafel staan, dat voelt wel super stoer.

Sterkte en tot later...
hahaha ja ik wens ze ook een rot dag die exen!
Bij sommige van jullie heeft hij al een ander... Niet te geloven! Wat een vluchtgedrag. Zou soms willen dat die van mij dat ook had, kon ik boos worden, misschien wilde ik hem dan wel niet meer.

Dadelijk met een vriendin wandelen, even er uit. Voor de rest van het weekend niets... kan ook niet weg want mijn auto heeft het begeven. GRRR!!!
Jeanne, mijn boosheid kan ik helaas nergens kwijt. Ik zou willen dat ik er iets mee kon, dat het me op zou luchten : boosheid in plaats van verdriet. Maar ik wil me niet laten kennen. Dus geen boze telefoontjes van mij naar hem, ik gun het hem niet eens te weten dat ik nog aan hem denk. Ondertussen zit ik wel met die boosheid, ik krijg er soms wraakneigingen van maar ook die voer ik niet uit want dat is mijn eer te na. Ik hou me vast aan het gezegde : boontje komt om zijn loontje. Hij zal nog wel eens aan me denken als blijkt dat niet elke vrouw in hem een droomprins ziet, maar dan is mijn deur gesloten voor deze meneer (hoop ik, maar ben ik wel van plan).

Diss: ook hier geen kruimeltje gekregen hoor ondanks mijn stille hoop! Tenminste... niet van hem. Van jullie (meiden van het eerste uur) drie lieve e-cards die ik koester! Bedankt meiden!
Ik heb ook helemaal niks ontvangen. Het enige wat net in mijn brievenbus lag is een gecombineerde aanslag van de belastingdienst! hahahahhahah. Ach het is de realiteit en nog een paar uur en de dag is weer voorbij!

Mijn roos staat ook op de keuken tafel mooi te zijn!!

Nu dat gedoe nu nog vanavond! Ik hen hem daar dus vandaag precies 5 maanden geleden ontmoet! Maar goeie vuurdoop weer denk ik en kan ik nieuwe herrineringen daar gaan maken! Balen dat ik vannacht zelf moet rijden want heb zo een zin om helemaal van god los te gaan zeg ik!

Meiden wat gaan we doen? Nieuwe mannen versieren? Rebounds? hahahaha ik had al moeite om 1 man leuk te vinden. Heb er 4 jaar over gedaan. Maar misschien is het wel leuk? Dus waar zitten leuke mannen? Laten we nieuwe herineringen gaan maken en deze met elkaar gaan delen?

En to 4 wheels ik hoop echt dat het snel slijt. Nu blijft hij maar rondjes rennen in mijn knar! Ga jij nog wat leuks doen?

to dis: top van die Roos! En niet je koppie laten zakken! Bedenk jij hebt hem ook niks gestuurd!! Wees trots

To love: Jij ook onzettend bedankt voor je lieve ecard! alles komt goed! Het vervelende van alles is het besef als ze ons echt leuk hadden gevonden ze ons wel iets hebben gestuurd. In ieder geval geven ze ons geen valse hoop! Het feit ligt er. De de deur is dicht en aan ons om een nieuwe raam te openen!

Lets do it!
Ohhh wat vind ik jullie sterk! Ben trots op hoe julie je er doorheen slaan. Nu ik nog!!!

Ik vandaag ook een blauwe brief + een bekeuring... Ook lief... Hahaha!
Hehe, hier ben ik weer eens. Sorry dat ik niks heb laten horen, ik zat er even helemaal doorheen.

Na twee dagen kreeg ik een mailtje van haar dat ze wel in gesprek wou gaan. Ze heeft me twee dagen op antwoord laten wachten!! Het mailtje was kompleet afgebakend: ik geef mijn grenzen aan, want ik wil wel in gesprek maar niet met verwijten of dat we langs elkaar heenpraten.....Hoezo controle willen houden!!?

Maar goed, het gesprek is vanmiddag geweest....het had er net zo goed niet kunnen zijn.

Ik heb haar proberen te laten vertellen en geprobeerd haar over haar gevoel te laten praten, maar er kwam niks uit. Ze bleef rationeel en er kwam niks meer uit dan vorige week.

Ik heb verteld wat ik denk te zien en heb het ook over mijn rol gehad in het geheel.

Ze heeft me aangehoord en zei soms, ijzig koud, "dat kan". "Bindingsangst? Dat kan..." Gewoon....ijskoud.

Het is uiteindelijk ook over mijn boosheid gegaan. Ik heb, op rustige toon (daar ga ik van uit), verteld dat ik hardstikke boos ben, dat ik na drieëneenhalf jaar van het ene op het andere moment zo aan de kant word gezet. Dat ik me erg gekwetst voel en dat ik vind dat ik dat op deze manier niet verdiend heb.

Het enige wat ze te melden had is dat ze me nooit heeft willen kwetsen, dat dat haar intentie niet is geweest en dat ze het heel rot vind dat het nu niet goed met me gaat.

Al met al, het had dus geen zin. Ik zat tegen een muur aan te kletsen, waar ik niet doorheen kwam. Ook al gaf ik haar dat terug, het enige wat ze dan weer zei was "dat kan". Ze bleef ijskoud, staarde dan wat voor zich uit of vertelde iets op een hele rationele manier. Oftewel, ze nam kompleet afstand van haar gevoel. Ik heb haar nog nooit op deze manier meegemaakt.

Zij blijft van mening dat het helemaal niet raar is om een relatie van 3½ jaar te beëindigen met enkel twee zinnen "onze neuzen staan niet dezelfde kant op" "ook al hou ik heel veel van je, het is beter zo." Heel rationeel, geen enkel gevoel en geen enkele vorm van communicatie dus, ook nu niet.

Omdat ik merkte dat het gesprek nergens heen ging en ik voelde hoe mijn boosheid begon op te borrelen, heb ik gezegd het gesprek af te willen sluiten. Vanuit mijn boosheid heb ik er nog aan toegevoegd dat ik haar totaal niet terug kende zoals ze het heeft aangepakt en dat ik het respectloos vind. Ja, ik heb me er toe laten verleiden......ben ook maar een mens.

Het was een gesprek van 1½ uur, maar dit is wat ik er op dit moment nog van herinner. Vanuit emoties vergeet je nog wel eens wat.

Achteraf gezien had ik het beter willen doen, anders, ook al ben ik rustig gebleven en heb ik geprobeerd haar het woord te laten doen. Ik had veel meer stiltes moeten laten vallen, al betwijfel ik of dat haar aangespoord zou hebben om die muur te laten vallen. Maar emoties doen dan toch ook een hoop helaas.

Ach, dat heeft ook geen enkele zin om te bedenken wat ik anders had moeten doen of dit of dat.

Ik voel me machteloos, gefrustreerd, boos, verdrietig, gekwetst, noem maar op.

Voor de mensen die geen schuttingtaal willen lezen, even de handen voor de ogen:

KUTWIJF!!!

Zo, dat lucht op.......al is het dan maar voor 5 minuten.....
Ik heb even gauw door de reacties gebladerd (lig veel achter merk ik). Jullie hebben elkaar Valentijnskaarten gestuurd, wat goed! Dat is een productieve manier van omgaan met, super!

@Love Hurts, we moeten ons maar vasthouden aan het gegeven dat boosheid op een gegeven moment overgaat. Maar, grrrrrrrr, ik zit met hetzelfde gevoel nou als jij. Ik zou wel een stoeptegel door haar raam willen gooien of haar familie opbellen en zeggen wat voor trut ze is. Maar ik hou me in natuurlijk en ga mezelf wel wat opvreten ofzo.

Jeanne, ik las bij jou ook iets over relatie met een bindingsangstige. Fijn he...NOT!

Ik denk dat mijn vriendin (kan haar nog geen ex noemen) er ook last van heeft. Ben zelf ook een vrouw btw, geen man

Pffff, misschien moeten we maar blij zijn dat 't over is ofzo

Gatver...
Sad fijn dat we je weer even horen!!

Ik wou dat ik je nu een hele flinke dikke knuffel kon geven!!!

zet Anouk nu even op met nobody s wife en gil het even van je af!!!

Kus van mij!!
Dankjewel , da's lief.

Hoe ist met jou? Ook zo in de mineur of niet?
Hey Sad, fijn je weer te lezen! En wat moedig van je dat je in het gesprek bent gegaan. Ik vind het wel heel sneu dat ze zo reageerde, maar het klinkt ook alsof ze niet meer weet hoe ze haar gevoelens moet toelaten. Er is blijkbaar iets gebeurd waar je niet kan achterkomen en zij zal niet degene zijn die je dat gaat vertellen.

Vandaag zou ik gaan werken, maar omdat ik de afgelopen week ziek ben geweest kon ik het nog niet opbrengen, dus ben ik niet gegaan. Ben ik vanmorgen nog even de stad in geweest en heb ik een dvd voor mezelf gekocht. En voor mezelf in laten pakken Daarna heb ik er een sociaal dagje van gemaakt, naar mijn ouders op de bonnefooi. Dat heeft me goed gedaan, ik heb mijn moeder geholpen en we hebben gelachen, dat deed m erg goed!

Of er post is weet ik niet, dat zie ik vanavond wel als ik thuiskom...

@Jeanne: Toch fijn om te weten dat er mensen aan je denken, zoals CJIB

@Iedereen:

Ik ben niet zo'n kei in het onthouden van de verhalen van jullie allemaal (en hoe meer het er worden, hoe lastiger).

Is het een idee om de volgende vragen te beantwoorden en die op een rijtje te zetten?

Ik zal dan gelijk even beginnen:

Ik ben: v

Mijn ex: m

Relatie over sinds: oktober 2008

Duur relatie: 3 jaar

Reden: Ex kon zijn ex niet loslaten, heeft het meer dan 100x uitgemaakt. Uiteindelijk weer en toen heb ik voet bij stuk gehouden.

Status ex: hij heeft geïnformeerd naar een vakantie voor 2 personen naar een warm land, en dat is niet met mij

Liefdesverdriet op de schaal van 1 tot 10: 4 (ik denk dat ik er aardig overheen aan het komen ben, met af en toe een terugval)
Ik: V

Ex: M

Relatie over sinds: 10/2 voor de 3e keer

Duur relatie: 1,5 jaar

Reden: toekomstverwachting (volgens hem), gekwetst ego en angst (volgens mij).

Status ex: heeft me net gesmst voor valentijnsdag (kan wel janken).

Liefdesverdriet: 8

Sad, heb eerder je verhaal gevolgd. Zo verrekte shit dat je iemand emotioneel niet meer kan bereiken. Dat iemand zich zo qua gevoel kan afsluiten alsof er nooit iets is geweest. Ik herken het. Net alsof je tegen de koelkast praat, voelt zo kloten.
Jeanne, wat smste hij voor valentijnsdag?

Ik heb toch weer even de mail van mijn ex gekeken en hij gebruikt zijn mailbox dus wel, al was ik in de veronderstelling van niet. Het doet me eigenlijk niks, ookal denk ik dat niet hij, maar zij degene is die zich met zijn mailbox bezighoudt. Ik had niet moeten kijken, maar het valt me allerzins mee.
happy valentine schatje. x

Knap dat het je niet zo veel doet, ik zou continu kijken en me er kloten bij voelen. Ben je niet teleurgesteld dat hij terug rent naar zijn ex? Of heb je dat altijd al aanvoelen komen en heeft het je niet overvallen?

Die van mij is 'de eeuwige vrijgezel', dan denk je ook een lotje uit de loterij te hebben... einzelganger... Is blij met het gevoel tevreden te zijn, ik ga voor geluk. Zegt wel met z'n 2 leuker te vinden dan alleen. Maar ja, dat zegt hij alleen in goede tijden. In slechte tijden is het makkelijker voor hem om alles af te kappen en mij aan de kant te zetten. Lijk wel gek dat ik zo'n vent nog terug wil! Grrr!

Relatie over sinds: januari 2009 (voor 2e keer)

Duur relatie: 1 jaar

Reden: Er achter gekomen dat hij mij bedroog en al die tijd nog een vriendin had ipv een ex

Status ex: (Schijn)Gelukkig met zijn vriendin, wij geen contact meer

Liefdesverdriet: 7
Heej meiden, onderhuids toch best een rotdag, heb me zinnen verzet, afleiding gehad maar toch...

En ja aan de andere kant ook sterk dat ik niks gestuurd heb (niet dat hij dat verdient natuurlijk)

Zijn mijn kaarten nog aangekomen scorpia en 4wheels?

Lovehurts de digikaart heb je gekregen he?

Relatie over sinds: niet afgelopen do maar die do ervoor

Duur relatie: 5 maanden

Reden: geen passie ( niet zoenen en sex) dit steeds aangegeven aan hem en uiteindelijk kreeg ik als antwoord dat hij niet meer verliefd op me.

Status ex: probeer vrienden te blijven maar gaat nog zo stroef en geforceerd

Liefdesverdriet: schommel tussen 6 en 8
Nee helaas nog niet dis.

Het is ook gewoon een rot dag yek! nog een paar uur en dan is hij over!

sad gaat het een beetje met je??
Ik voel me machteloos, gefrustreerd, boos, verdrietig, gekwetst, noem maar op.

Voor de mensen die geen schuttingtaal willen lezen, even de handen voor de ogen:

KUTWIJF!!!

Zo, dat lucht op.......al is het dan maar voor 5 minuten.....

Mag hoor Sad, gooi het er maar uit!

. Zegt wel met z'n 2 leuker te vinden dan alleen. Maar ja, dat zegt hij alleen in goede tijden. In slechte tijden is het makkelijker voor hem om alles af te kappen en mij aan de kant te zetten. Lijk wel gek dat ik zo'n vent nog terug wil! Grrr!

Gek he wat is dat toch, ik ook ben bedrogen en bedonderd en dan toch de frustratie hebben van waarom wil hij mij niet.

Boosheid is lastig lovehurts, ik loop dat ook tegen aan, het niet kwijt kunnen, het wraakgevoel, echt pure onmacht.

4wheels wat goed dat je al zo'n stap verder bent, dat vind ik een fijn vooruitzicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven