Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
quote:Scorpia1978 schreef op 12 februari 2009 @ 22:57:

Wat gaan we doen meiden met de kaarten??

Want morgen moeten we wel aktie ondernemen!

Ik heb net een mailtje eruit gedaan met onze emailadressen. Alleen die van Diss mist nog, hoop wel dat ze nog reageert voor morgenochtend.

Ik ga nu naar bed, dan kijk ik morgenochtend nog even snel of ik haar emailadres naar jullie kan doormailen.
Dank voor je lieve reactie 4wheels en scorpia! Fijn om nog even te lezen voor het slapen gaan! Ik heb alleen het emailadres van dissapointed nog niet. Qua tijd die we nog hebben is een e-card voor mij het makkelijkst aangezien ik morgen de hele dag onderweg ben, maar wat doe jij dan Scorpia? Anders ben ik de enige die geen echte kaart stuurt terwijl ik dit topic nota bene gestart heb en er super veel steun aan heb. Let me know, anders maak ik tijd voor echte kaarten!
hier nog eentje die moet loslaten maar het zo moeilijk vindt...

het is, zoals al eerder gezegd echt afkicken en het valt meniet mee.

speelt hier ook nog mee dat we al 7 jaar goede vrienden zij dus dat is nog eens extra moeilijk.

het maakt het zo dubbel omdat ik hem als vriend niet kijt wil maar als ex wil ik m me laten missen dus even helemaal geen contact zoeken....en dat gaat me niet makkelijk af.

ik lees al een tijdje mee met jullie en herken zoveel in de verhalen, en het stomme is, ik weet hoe t moet, adviseer her en der ook mensen die in hetzefde schuitje zitten maar om het zelf te doen is toch verdmde lastig.

die man zit zo in mijn systeem, bij bijna alles wat ik doe, hoor, zie, ruik, denk of meemaak denk ik aan hem...

en dan die rottige valentijnsdag ja, gek word ik ervan, overal zie en hoor je de leukste reclames....zo pijnlijk.

nahjah, misschien schrijf ik wel vaker mee als het mag, ik lees iig wel mee.

sterkte voor allen, zeker zaterdag!

liefs, mamalief
Lieve mamalief!

Tuurlijk mag je meeschrijven! Juist fijn! Een ander advies geven is makkelijker dan dat advies zelf opvolgen, ik weet er alles van. Ik probeer mijn situatie soms te bekijken door de ogen van een vriendin: die zouden me voor gek verklaren dat ik zo iemand nog terug wil. Maar ja: iemand uit je hoofd en hart bannen waar je je zo close en verbonden mee voelt is een hele opgave. Afkicken inderdaad! Lees lekker mee en schrijf van je af zo vaak je wilt! Jij ook veel sterkte zaterdag, die dag gaat ook weer voorbij, het wordt vanzelf weer zondag!
Haai allemaak, heb m'n email naar 4wheels gestuurd, digi-kaart of echte maakt niks uit hoor lovehurts, het gaat om het idee, it''s the thought that counts en ik heb toevallig vandaag tijd voor echte post.
Goedemorgen meiden!!

Vandaag weer nieuwe ronde s en kansen!

Het weekend staat zo voor de deur en we moeten er toch maar weer iets van maken.

Jullie plannen? Ik ga morgen naar een club toe waar een verjaardag wordt gevierd. We zouden samen gaan maar nu dus niet meer. Het enige waar ik tegen op kijk nu is dat alleen naar huis gaan. Hoe hebben jullie dat gedaan? Voor de rest probeer ik vandaag me beter te gaan voelen. Nu Jeroen van de Boom met het is over op en Anouk met If i Go. Even lekker mee brullen. Vanmiddag heb ik een solliciatie gesprek. Het bedrijf waar ik nu werk gaat failliet dus ik moet ander werk vinden.

Wel vreemd voor me. Allemaal nieuwe veranderingen. Best eng natuurlijk ook weer en ik merk dat ik dus bang ben voor vernieuwing en veranderingen. kennen jullie dat?

Ik heb nog geen email gehad met de adressen. Kan dat kloppen??

Girls keep up the good work!
@Iedereen:

Wat ik me nog afvroeg (ben het door de tijd heen misschien ook wel vergeten), woonden jullie samen toen het uitging? Hebben jullie een eigen woning?

@Mamalief:

Was het jouw relatie die in oktober verbroken werd? Ik kan me herinneren dat iemand daarover schreef, maar kon het niet meer terugvinden.

De mijne is ook in oktober verbroken en ik moet zeggen dat ik me na nu die maanden echt een stuk beter voel. Ik onderneem zóveel dingen, dat het een beetje aanvoelt alsof ik overspannen aan het raken ben Ik heb behoorlijk in een gouden kooitje gezeten en ben me nu enorm aan het uitleven. Ik kom gewoon tijd tekort! Ik zou mijn activiteiten beter moeten leren doseren.
Hi 4 wheels. Nee ik woonde niet samen en heb een iegen huis. Voor samen wonen was het nog te kort. we zouden morgen 5 maanden hebben.

En jij?
quote:Scorpia1978 schreef op 13 februari 2009 @ 09:23:

Het weekend staat zo voor de deur en we moeten er toch maar weer iets van maken.

Jullie plannen? Ik ga morgen naar een club toe waar een verjaardag wordt gevierd. We zouden samen gaan maar nu dus niet meer. Het enige waar ik tegen op kijk nu is dat alleen naar huis gaan. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Vanmiddag heb ik een solliciatie gesprek. Het bedrijf waar ik nu werk gaat failliet dus ik moet ander werk vinden.

Wel vreemd voor me. Allemaal nieuwe veranderingen. Best eng natuurlijk ook weer en ik merk dat ik dus bang ben voor vernieuwing en veranderingen. kennen jullie dat?

Hoe bedoel je, hoe wij dat hebben gedaan? Je kan niet anders, denk ik en ik raad je aan om het ook gewoon te doen, dus niet vermijden en met een vriendin meegaan, maar echt erdoorheen.

Ik vind het geen probleem om alleen naar huis te gaan, gelukkig is mijn huis ook echt mijn plekje en voel ik me daar veilig.

Ik ga morgen waarschijnlijk werken (afhankelijk van hoe ik me voel morgen qua verkoudheid enzo, ga het vandaag ook aanzien).

Ik hoop dat je die vernieuwingen en veranderingen positief kunt gaan bekijken. Waar namelijk een lege weg voor je ligt, liggen alle mogelijkheden nog open. Alle vernieuwingen en veranderingen zijn nieuwe uitdagingen.

Dat klinkt makkelijker dan het is en ik heb het mezelf ook echt wel een paar keer voor moeten houden, maar het is wel zo.

Ik was toen het uitging ook voornamelijk boos. Het was de zoveelste keer dat hij niet voor mij durfde te kiezen. Ik stond op een parkeerplaats toen ik hem aan de telefoon had en weer bazelde hij over de toekomst, dat die met mij zo onzeker was (ik jong, hij op leeftijd). Hij koos voor 'zekerheid' oftewel voor zijn ex en juist op dat moment viel mijn oog op een reclame in de bushalte met de tekst "Nu is het genoeg!"

Ik werd er heel rustig van en zei ook tegen mezelf dat het nu écht genoeg was. Boosheid helpt dus om dingen in perspectief te blijven zien, nog steeds. Ik ben niet meer boos, wel strijdvaardig.

Lovehurts vroeg of ik wist dat de korte relatie die daarna kwam een rebound was. Ja, ik denk het wel. Maar ik wilde het ook. Ik was op zoek naar allerlei manieren om hem uit mijn systeem te krijgen. Die korte relatie heeft me wel geholpen, maar toen ook dat overging viel ik wel in een gat. Ik heb toen zijn huis gebeld om te vragen hoe het met hem ging, maar hij was op bezoek bij zijn ex. Dat was voor mij een goed moment, het gevoel dat het ook zo moest zijn, dat hij daar beter af is met haar. Ik kan/wil hem niet geven wat hij graag wil, ik ben mezelf, geen jongere kopie van zijn ex.

Scorpia, ik heb heel even samengewoond, maar dat was in het begin. Hij heeft de relatie zo vaak verbroken, dat ik op een gegeven moment niet meer wilde samenwonen, hij moest zich eerst bewijzen en dat heeft hij nooit gedaan. Hij was dan wel heel vaak bij mij, maar echt veel spullen had hij niet bij mij liggen. Nadat hij definitief weg was heb ik wel mijn huisje van binnen veranderd, met meubels gesjouwd, kamers verwisseld. Ik ben er blij mee en heb geen herinneringen met hem op deze manier.
Hij koos voor 'zekerheid' oftewel voor zijn ex en juist op dat moment viel mijn oog op een reclame in de bushalte met de tekst "Nu is het genoeg!"

Ik werd er heel rustig van en zei ook tegen mezelf dat het nu écht genoeg was. Boosheid helpt dus om dingen in perspectief te blijven zien, nog steeds. Ik ben niet meer boos, wel strijdvaardig.

Wat een goed moment moet dat geweest zijn! Heel mooi.

Ik zat me net te bedenken dat ik nooit een normaal of goed gesprek heb gehad met hem, dat hij altijd alles vaag hield, met die vaagheid had hij mij ook in de macht. Met duidelijkheid had hij die macht uit handen gegeven. Dan is het onomkeerbaar.

En dat is iets wat hij ook niet wilde/wou.

Maar ineens had ik een kleine klik in m'n hoofd, ik kan het duidelijk maken voor mezelf, heb hem daar niet voor nodig.

Ik wil namelijk niet iemand die vaag en oneerlijk is.

Wat ik hier veel lees en ook heel erg herken is het gevoel dat je zo graag wilt dat hij spijt krijgt en dat het hen niks lijkt te doen, dat voelt zo onrechtvaardig. Maar is de waarheid niet, de waarheid is dat we niet weten wat ze vinden of voelen en dat we daar geen controle over hebben. Alleen maar controle over onszelf.

En wij voelen ons waarschijnlijk rotter ja, maar missen we ze echt? Of missen we de droom van hoe we graag hadden gewild dat ze waren en de relatie was.

Ik denk namelijk dat ik vooral mis wat er niet was en ik frustratie heb omdat ik zoveel geinvesteerd heb om hem maar van me te laten houden en hem te laten realiseren dat ik de leukste ben. Dat is al zo scheef.
Ja met het laatste sla je een goede spijker op zijn kop!!!

Deze zin die je net heb geschreven hou ik even als leidraad!!! Brings back on my feet!!!

Thanks!
Fijn om te horen, Scorpia!

Zo het weekend is begonnen hier, wat dingen gepland om het weekend door te komen en ik heb bedacht om te blijven kijken naar hoe het echt is en was met mijn ex.

Verder lekker lezen en ja ook die zonnebank.

Als ik in de spiegel kijk heb ik niet al te best voor mezelf gezorgd de afgelopen tijd.

Had ook nog even een kleine valentijns-frustratie, dat ex gezellig met z'n vriendin gaat doen natuurlijk, maar ach hij zal vast niet in z'n kaart geschreven hebben dat hij haar bedonderd heeft.

Arme meid, ik kan ghaar in gedachten maar beter een vriendin van me maken in plaats van jaloers zijn en denken dat zij WEL alles heeft om hem gelukkig te maken en de juiste te zijn.

(waarom doe ik dat ook, die kwelgedachten grrr)
Hi dames!

Ook bij mij is het weer eens zo ver... Uit elkaar (3e x) en hartstikke veel moeite met loslaten.

Waarom, onze toekomstplannen lopen niet gelijk, ik zou ooit wel willen samenwonen, hij denkt misschien ooit maar zeker niet op korte termijn (2 jaar ofzo). Zijn bindingsangst, kom ik te dichtbij dan vlucht hij.

Vrienden zeggen me, laat hem, kies voor jezelf, beter nu pijn dan steeds zo aanmodderen. Verstandelijk weet ik dat ze gelijk hebben, maar ik zit met mijn gevoel... IK WIL HEM, IK WIL HEM, IK WIL HEM... Ik voel zoveel liefde voor hem maar ook vanuit hem. Durf er met mijn vrienden al bijna niet meer over te praten, daar heb je ze weer!

Ben ik nou echt zo zwak?

Ik lees al de hele week mee met jullie, bij mij is het vanaf dinsdag weer over.

Groetjes!
Ha dames! Lekker een beetje bijgelezen, kom net thuis!

Jeanne: jouw verhaal is mijn verhaal! Maar dan ook helemaal! Weet je: over 2 jaar zegt ie vast weer over 2 jaar. Hou je daar aan vast! Bindingsangst geneest pas als ze het zelf onder ogen zien! Dat lukt jou en mij niet hoor! Schrijf met ons mee, schrijf het van je af! Het is hartstikke moeilijk! Weet er alles van! Heb je nog contact met hem? Als je echt los wilt komen, kun je dat misschien maar beter even niet doen!

Dissapointed: niks aan toe te voegen, wat jij schrijft is ZO waar! Ik denk namelijk dat ik vooral mis wat er niet was en ik frustratie heb omdat ik zoveel geinvesteerd heb om hem maar van me te laten houden en hem te laten realiseren dat ik de leukste ben. Dat is al zo scheef Voor mij voelt het alsof ik na al mijn investeren met lege handen sta en dat is niet eerlijk! Daar zou je toch voor beloond moeten worden zou je denken!? Maar misschien is onze beloning wel dat we nu van ze af zijn! Echt gelukkig was ik niet met hem, hij investeerde niet namelijk, maar dan ook helemaal niet! En op de lange duur zou mij dat heel ongelukkig maken, ik was aan het eind van mijn latijn toen het uit ging! Gewoon op van zoveel moeite doen voor iemand!

Scorpia: probeer al die veranderingen als kansen te zien! Alles wat je nu alleen doet zijn nieuwe herinneringen maken zonder hem. Daardoor zal jouw verleden met hem naar de achtergrond verdwijnen! Vind het goed dat je naar die club gaat. Neem maar een extra borrel zou ik zeggen en daarna lekker je bed in, dan val je zo in slaap en heb je dat moeilijke moment ook weer doorstaan! Wil je niet aan de alcohol helpen hoor, maar soms kan het helpen, een extra slaapmutsje zeg maar!

4wheels: nee, niet samengewoond. Wilde hij niet. Althans: dan weer wel en dan weer niet. Als hij het wel wilde, kreeg ik het benauwd en andersom. Ben er nu blij om: mijn huisje is mijn plek, niet die van hem! Ik herken wat je schrijft over boosheid: ik ben nu voornamelijk boos maar kan er niks mee! Wat moet je doen met boosheid als je hem niet meer ziet? Dacht erover de complete inhoud van de Neckermancatalogus bij hem te laten bezorgen, maar ja, lucht dat echt op? Toch maar niet gedaan, maar ik heb soms wel zin in een wraakactie!

Het weekend: weinig plannen helaas. Ook even nergens zin in, ga wel sporten morgen. Verder beetje ontspannen.
Ik heb gisteren telefonisch contact gehad, was een 'goed' gesprek, dat hij me ook mist, dat we nog wel leuke dingen samen doen, naar niet meer 'partners' zijn...

Wel bellen, maar niet iedere dag want dan heb je een relatie. Alleen het woord 'relatie' bezorgt hem al angst. Voordat hij kon zeggen 'dit is mijn vriendin'...

Ik hou me nog vast aan de hoop dat hij me niet kan missen, dat is hem tot nu toe nog niet gelukt bij eerdere pogingen de relatie te verbreken.

Ik heb ook geen plannen voor het weekend. Geen zin, lusteloos, koud, moe, verdriet in mn lijf.
ben weer de fout ingegaan, in een zwak moment heb ik hem weer toegevoegd op msn en we hebben net even gekletst.

en ik was zo van plan om niks van me te laten horen!

ben gewoon een beetje boos op mezelf, maar vond het ook wel weer fijn om even te horen hoe t met m gaat.

das nou het dubbele van goede vrienden en exen zijn.....grrrrrrrrr
I know, I know...

Moet er niet aan denken om hem niet meer te spreken of te zien. Dan krijg ik het gevoel dat mijn keel wordt dichtgeknepen...

Laat anders het contact van zijn zijde komen, niet van jou. Is dat een optie? Dan kun je het altijd nog weigeren.
quote:Scorpia1978 schreef op 12 februari 2009 @ 22:21:

[

Die knop ben jij zelf meis! Jij moet hem opzetten en je moet er zelf voor zorgen dat je het vertrouwen niet kwijt raakt. Laat hem je dat niet af nemen want waarvoor? Dat heeft hij toch niet verdiend!

We kunnen die stomme kerels ook met valentijn een dikke drol sturen! Youre a piece of shit!!!!

hahahahah Een hele goeie !! Sorry voor het inbreken hier,lees stiekem mee,dochter zat in een rotsituatie ,veel herkenning

Dames zet hem op !! Komt goeeeedddd
quote:jeanne schreef op 13 februari 2009 @ 19:18:

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad, was een 'goed' gesprek, dat hij me ook mist, dat we nog wel leuke dingen samen doen, naar niet meer 'partners' zijn...

Wel bellen, maar niet iedere dag want dan heb je een relatie. Alleen het woord 'relatie' bezorgt hem al angst. Voordat hij kon zeggen 'dit is mijn vriendin'...

Ik hou me nog vast aan de hoop dat hij me niet kan missen, dat is hem tot nu toe nog niet gelukt bij eerdere pogingen de relatie te verbreken.

Ik heb ook geen plannen voor het weekend. Geen zin, lusteloos, koud, moe, verdriet in mn lijf.

Ik hoop van niet eerlijk gezegd. Het brengt je uiteindelijk nergens. Begrijp dat je gevoel nog zo sterk is, maar dit af- en aangedoe sloopt je toch gewoon.

Een vriendin van mij heeft net hetzelfde meegemaakt, ze is 6 jaar af en aan bij een man geweest. Hebben uren/dagen op haar ingepraat toen, maar ze zag hem 'o zo graag en kon hem echt niet loslaten'. Ook hij had bindingsangst, dacht zij, maar dan opeens kwam hij de liefde van zijn leven tegen en heeft hij haar laten vallen als een baksteen. Het heeft haar bijna 3 jaar gekost om hem helemaal uit zijn systeem te krijgen. Ze zegt nu nog dat ze 6 jaar van haar leven vergooid heeft, want ja, er waren enkele mooie momenten maar merendeel van die tijd was onzekerheid, verdriet en pijn.

Als jullie geen toekomst samen zien en hij schrik heeft dat je dichterbij komt (om welke reden dan ook), kunnen jullie nog 10 keer proberen, de essentie blijft dezelfde toch?
Ik las een stukje wat ik even wil delen en waar ik wel wat in vond zitten.

Verwar verliefdheid niet met angst, beide emoties zorgen voor een kloppend hart, the rush, zeg maar...

Ik herken dat wel een beetje en het geeft weer even een klik van, heej zo had ik het nog niet bekeken.

Ik hoop van niet eerlijk gezegd. Het brengt je uiteindelijk nergens. Begrijp dat je gevoel nog zo sterk is, maar dit af- en aangedoe sloopt je toch gewoon.

Ja mellie, dat is zo waar...

En zo blij zijn als hij je mist, herken ik ook zo maar toch nemen ze iedere keer het risico om je kwijt te raken, dat rijmt toch niet met elkaar.

Ik ga proberen om daar niet meer zo 'vereerd' van te zijn want je bent gewoon een speelbal.

Bij sommige mannen zit dat patroon er zo ingesleten, weg gaan, terug komen....

Sterkte meiden
Goede morgen ladies: happy valentine! Ga straks maar eens een flinke bos bloemen voor mezelf kopen! Jullie ook?

Dissapointed: wat jij schrijft over the rush, dat klopt. Ik las dat een tijdje geleden ook ergens, dat verliefdheid en angst dezelfde emoties en lichamelijke verschijnselen oproepen en probeer het me sindsdien ook in te prenten. Angst is ook een heel slechte raadgever! En over dat "vereerd" zijn... het zou me heel goed doen als hij me terug zou willen, maar ergens hoop ik dat hij het niet probeert. Ik weet dat hij slecht voor me is, dat hij me niet gelukkig maakt en hoe vereerd moet ik eigenlijk zijn als zo iemand me terug wil? Ik zou mezelf ook terugwillen als ik hem was, zonder eigen dunk hoor, maar iemand die voor je door het vuur gaat, die had ik in the first place al niet eens laten gaan. Dus al mis ik hem, voel ik me alleen, heb mezelf voorgenomen: hij mag mijn deurtje voorbij lopen!

Balen, ik heb nauwelijks geslapen vannacht. En het is al zo'n tijd geleden dat het uitging. Is dat niet raar? Ik hoop dat het snel beter gaat. Als ik in de spiegel kijk, word ik ook niet vrolijk. Ik ga sporten straks, mezelf zielig blijven voelen heeft ook geen zin! En bloemen kopen! For me!
Goedemorgen meiden!

Gister een sollicitatie gesprek gehad van bijna 3 uur!! Maar het ziet er wel positief uit denk ik.

De ochtenden blijven ruk. Met een zenwachtig gevoel word ik wakker en loop maar te ijsberen door mijn huis. Stiekem toch gehoopt op een ecard van hem maar helaas pindakaas. Vandaag maar even extra lief voor mezelf zijn ofzo.

Jullie allemaal een hele fijne dag toegwenst en ik denk aan jullie!!!
http://www.youtube.com/watch?v=oVDUK6h_BgQ

Let's say I'm feeling better

Let's say I'm feeling fine

Let's say I gave you all I had

And now I'm out of time

And my best wasn't good enough

And now this time to wonder

Now this time to heal

Time to let it all come down

But I don't know what I feel

But it aches and it hurts and it burns

Oh it kills me

Tick,tock you don't stop

You don't fade

You just stay

But I'll do it all again (2x)

Now don't you call me baby

just don't pretend you care

save your sorry for yourself

when Judas takes you there

Once I really believed

There was nothing out there

for the lost and lonely

But a voice in my head

kept banging on my heart

Says you're not the only one

But it kills me

Tick, tock you don't stop

You don't fade

You just stay

But I'll do it all again
Hoi iedereen,

Scorpia, dat is wel een heel lang gesprek voor een sollicitatie, hopen dat het goed uitpakt!

Lovehurts, dat stukje wat je schrijft over dat hij slecht is voor je gezondheid, maar toch blij zou zijn als hij je zou missen is wel heel herkenbaar. Ik heb voor mezelf altijd gedacht dat het misschien helemaal geen liefde is, maar een strijd. De relatie had zich ontpopt tot een strijd waarbij het alleen maar ging om winnen door de ander kapot te maken. Als hij me zou missen, dan heb ik weer gewonnen. Zo voelt het, maar eigenlijk heb ik nu gewonnen doordat ik mijn leven weer heb opgepakt zonder hem!

Inderdaad Diss, bij sommige mannen is dat patroon er niet uit te halen. De enige bij wie je dat patroon kunt doorbreken is jezelf. En al weet je niet precies hoe, de eerste stap is om naar de realiteit van de relatie te kijken en te beseffen dat je dát niet meer wilt.

Iedereen, probeer er wat van te maken vandaag. Probeer in je achterhoofd te houden dat Valentijnsdag er vooral op gericht is om de winkels meer omzet te laten draaien. En dat mag, koop wat leuks, en laat het ook voor jezelf inpakken. Als je dan thuis bent, dan geef je het jezelf cadeau. Ik vind het altijd wel een boost
Krijg ik net een e-card van m'n zusje waarin ze schrijft dat ze zo blij met me is... gvd, moet er nog van huilen ook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven