Relatie over - loslaten is zo moeilijk
maandag 26 januari 2009 om 17:14
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
dinsdag 10 februari 2009 om 19:00
http://www.youtube.com/watch?v=R9aUQ1ECRwU
deze vond ik altijd ook zo mooi! Die tekst!! Zo herkenbaar van vroeger!!
deze vond ik altijd ook zo mooi! Die tekst!! Zo herkenbaar van vroeger!!
dinsdag 10 februari 2009 om 19:08
quote:lovehurts schreef op 10 februari 2009 @ 18:13:
Scorpia: ik vind je erg sterk klinken. Sterker dan mezelf eigenlijk. Knap omdat het bij jou nog niet eens zolang geleden is. Ik twijfel zo tussen hem vasthouden door te blijven hopen en hem loslaten (maar dan ook echt loslaten). Ik kan haast nog steeds niet geloven dat hij me laat gaan, al lijkt het daar wel op. Soms lijkt hij zo dichtbij, herinner ik me kleine dingen die zo vanzelfspreken waren, het gevoel daarbij : dit kan niet waar zijn! En daarna : zoek het uit, als je denkt dat je het beter kan krijgen! Heel verwarrend: alsof ik op een kruispunt sta. Ik vind het de meest vreselijke man die ik ken om eerlijk te zijn, maar hoe pijnlijk is het dat juist deze man mij niet meer hoeft. Sorry, Scorpia klinkt zo dapper en hier kom ik met mijn gezeur!
Liedjes die helpen (bij mij):
- Cher (Strong enough)
- Christina Aquilera (Fighter)
- Rihanna (Take a bow)
- Britney Spears (stronger)
- Marco Borsato (Ik leef niet meer voor jou)
- Kelly Clarkson (Since you've been gone)
Cher en Rihanna, super! Maar dan ook Marco zingt lekker mee
Verder klinkt het kruispunt heel bekend hoor, LH, en helaas zal dat nog een tijdje duren. Het is ook algemeen bekend dat de negatieve herinneringen het eerst vervagen en dat zorgt weer voor een verwarring binnen je gevoel ("was het allemaal wel zo?" of "ik mis hem zo" terwijl je hem helemaal niet mist). Soms vraag ik ook nog aan een vriendin of zij denkt of hij nog wat van zich laat horen. Als ze zegt van wel, dan stelt me dat aan de ene kant gerust, maar aan de andere kant houdt diezelfde geruststelling me alert dat ik er nog lang niet ben.
Bedenk in ieder geval dat de gevoelens die je hebt niet echt met hem te maken hebben, maar met het proces waar je in zit. Daar moet je doorheen.
Scorpia: ik vind je erg sterk klinken. Sterker dan mezelf eigenlijk. Knap omdat het bij jou nog niet eens zolang geleden is. Ik twijfel zo tussen hem vasthouden door te blijven hopen en hem loslaten (maar dan ook echt loslaten). Ik kan haast nog steeds niet geloven dat hij me laat gaan, al lijkt het daar wel op. Soms lijkt hij zo dichtbij, herinner ik me kleine dingen die zo vanzelfspreken waren, het gevoel daarbij : dit kan niet waar zijn! En daarna : zoek het uit, als je denkt dat je het beter kan krijgen! Heel verwarrend: alsof ik op een kruispunt sta. Ik vind het de meest vreselijke man die ik ken om eerlijk te zijn, maar hoe pijnlijk is het dat juist deze man mij niet meer hoeft. Sorry, Scorpia klinkt zo dapper en hier kom ik met mijn gezeur!
Liedjes die helpen (bij mij):
- Cher (Strong enough)
- Christina Aquilera (Fighter)
- Rihanna (Take a bow)
- Britney Spears (stronger)
- Marco Borsato (Ik leef niet meer voor jou)
- Kelly Clarkson (Since you've been gone)
Cher en Rihanna, super! Maar dan ook Marco zingt lekker mee
Verder klinkt het kruispunt heel bekend hoor, LH, en helaas zal dat nog een tijdje duren. Het is ook algemeen bekend dat de negatieve herinneringen het eerst vervagen en dat zorgt weer voor een verwarring binnen je gevoel ("was het allemaal wel zo?" of "ik mis hem zo" terwijl je hem helemaal niet mist). Soms vraag ik ook nog aan een vriendin of zij denkt of hij nog wat van zich laat horen. Als ze zegt van wel, dan stelt me dat aan de ene kant gerust, maar aan de andere kant houdt diezelfde geruststelling me alert dat ik er nog lang niet ben.
Bedenk in ieder geval dat de gevoelens die je hebt niet echt met hem te maken hebben, maar met het proces waar je in zit. Daar moet je doorheen.
dinsdag 10 februari 2009 om 19:20
dinsdag 10 februari 2009 om 19:23
klopt ik vraag ook aan iedereen of het nog goed kan komen. En als ik dit doe of dat ? alle scenario s heb ik gehad! Terwijl ik weet dat je niet dingen kan forceren en dat het gewoon loopt zoals het moet lopen. zelf wil ik ook niet opgejaagd worden en mijn keuze s zo dan 1 2 3 kan maken. Dat is wel het meest eerlijke van hem naar mij toe.
ps : ( hebben jullie dat ook als jullie wijn ophebben dat je veel beter bij je gevoel kan en het beter kan relativeren?) klinkt ernstig he?
ps : ( hebben jullie dat ook als jullie wijn ophebben dat je veel beter bij je gevoel kan en het beter kan relativeren?) klinkt ernstig he?

dinsdag 10 februari 2009 om 19:28
Pas maar op met die wijn
Een gezamenlijke vriendin van ons was vol ongeloof toen ze het hoorde van de actie van mijn vriendin. Ze kan er nog steeds niet bij.
Ik hield het in ieder geval niet meer uit en heb zojuist een kort mailtje gestuurd. Dat ik behoefte heb om nog eens te praten als zij er klaar voor is en dat ik denk dat we in ieder geval zo niet mogen afsluiten.
Nou, ben benieuwd.
Een gezamenlijke vriendin van ons was vol ongeloof toen ze het hoorde van de actie van mijn vriendin. Ze kan er nog steeds niet bij.
Ik hield het in ieder geval niet meer uit en heb zojuist een kort mailtje gestuurd. Dat ik behoefte heb om nog eens te praten als zij er klaar voor is en dat ik denk dat we in ieder geval zo niet mogen afsluiten.
Nou, ben benieuwd.
dinsdag 10 februari 2009 om 19:32
quote:Sad schreef op 10 februari 2009 @ 19:28:
Hoe voel je je eronder? Ga je nu niet de hele tijd op antwoord zitten wachten?
Ik weet nog dat als ik uiteindelijk een berichtje stuurde dat het me opluchtte voor op z'n minst 20 seconden. Daarna bekroop me een enorm gevoel van schuld en moest ik alle zeilen bijzetten om voor mezelf recht te praten wat ik had gedaan.
Hoe voel je je eronder? Ga je nu niet de hele tijd op antwoord zitten wachten?
Ik weet nog dat als ik uiteindelijk een berichtje stuurde dat het me opluchtte voor op z'n minst 20 seconden. Daarna bekroop me een enorm gevoel van schuld en moest ik alle zeilen bijzetten om voor mezelf recht te praten wat ik had gedaan.

dinsdag 10 februari 2009 om 20:16
Ja, ik weet ook niet of ik er goed aan heb gedaan. Ik vind wel in ieder geval dat we niet een relatie van 3 en een half jaar zo kunnen afsluiten. Daar hoort een soort van "laatste gesprek" bij ofzo.
Ik hoop alleen dat ik er niet verkeerd aan heb gedaan, doordat ik mijn energie eigenlijk eerst alleen op mezelf moet richten. Ik zit momenteel vanaf vorige week thuis v werk en dat is niet alleen omdat de relatie voorbij is. Ik ben kompleet door het ijs gezakt door allerlei dingen die speelden en het me kompleet over de schoenen is gelopen.
Maar ik werd gek van die onduidelijkheid. En ja, nu van het wachten..
Ik hoop alleen dat ik er niet verkeerd aan heb gedaan, doordat ik mijn energie eigenlijk eerst alleen op mezelf moet richten. Ik zit momenteel vanaf vorige week thuis v werk en dat is niet alleen omdat de relatie voorbij is. Ik ben kompleet door het ijs gezakt door allerlei dingen die speelden en het me kompleet over de schoenen is gelopen.
Maar ik werd gek van die onduidelijkheid. En ja, nu van het wachten..
dinsdag 10 februari 2009 om 20:36
hi Sad, ik had net ook al net wat geschreven maar dat is weg opeens! Ja ik snap dat je gek wordt van de onduidelijkheid. Hoop dat je nu wat antwoorden krijgt waarnaar je op zoek naar bent! Ik vind het al kmap dat je het al zo lang vol houdt! Respect! Wat ik wil zeggen, wij zijn er hier voor je, voor fout en of goed nieuws! Heel sterkte en ik denk aan je!
dinsdag 10 februari 2009 om 22:01
hahah, ik heb heel wat gemist na een dagje weg (maar erg lekker om met m'n theetje even bij te lezen)
Jullie zijn gewoon allemaal supergirls!
En 4wheels vatte die van jou niet verkeerd op hoor, maar denk dat we elkaar hier wel verder kunnen helpen met af en toe een wanhopige deprie dag er tussen.
Ik zeg deze valentijn kopen wij allemaal een mooie roos voor onszelf, als symbool van zelf liefde!
p.s nummertjes die mij goed doen zijn
Diana Ross- It's My Turn
What you're made off
I'm still standing...
(wordt vervolgd...)
Jullie zijn gewoon allemaal supergirls!
En 4wheels vatte die van jou niet verkeerd op hoor, maar denk dat we elkaar hier wel verder kunnen helpen met af en toe een wanhopige deprie dag er tussen.
Ik zeg deze valentijn kopen wij allemaal een mooie roos voor onszelf, als symbool van zelf liefde!
p.s nummertjes die mij goed doen zijn
Diana Ross- It's My Turn
What you're made off
I'm still standing...
(wordt vervolgd...)
dinsdag 10 februari 2009 om 22:22
Sad, ik denk dat je er goed aan doet! Het is zo raar gegaan tussen jullie! Beter dat je nog een keer aan tafel gaat met elkaar, maakt dingen ook helderder voor jou!
Enne... als ik wijn op heb, ga ik huilen en was alles eigenlijk heel fantastisch met hem (zogenaamd) dus beter maar even geen wijn voor mij!
Enne... aangezien ik inmiddels in de "ik wil wraak fase" zit:
http://www.youtube.com/watch?v=dR6mEu5-egA
Enne... als ik wijn op heb, ga ik huilen en was alles eigenlijk heel fantastisch met hem (zogenaamd) dus beter maar even geen wijn voor mij!
http://www.youtube.com/watch?v=dR6mEu5-egA
dinsdag 10 februari 2009 om 22:25
dinsdag 10 februari 2009 om 23:12
quote:lovehurts schreef op 10 februari 2009 @ 22:22:
http://www.youtube.com/watch?v=dR6mEu5-egAHeerlijk! Goeie bijdrages dames!
http://www.youtube.com/watch?v=dR6mEu5-egAHeerlijk! Goeie bijdrages dames!
dinsdag 10 februari 2009 om 23:19
Twee favo's van mij nog om jezelf even lekker het middelpunt bij te voelen
http://www.youtube.com/watch?v=gWqj6Twzd5Y
http://www.youtube.com/watch?v=srWOLPWh0Q8
http://www.youtube.com/watch?v=gWqj6Twzd5Y
http://www.youtube.com/watch?v=srWOLPWh0Q8
woensdag 11 februari 2009 om 00:22
Dit is de eerste dag dat ik dus weer wat muziek hoor. Anouk vindt ik vrij lastig omdat hij daar helemaal fan van is. Verdikkeme ik mis hem en ik ben bang voor morgen ochtend!
Woensdagavond was altijd de avond dat hij bij me was en do ochtend dus het uitmaak moment. Dan een week. Bah bah.
Zwaar naadje!
Roos goed idee zaterdag!!!
Fijn dat we elkaar ook zo steunen met muziek!
Iedereen slaap lekker!!
Woensdagavond was altijd de avond dat hij bij me was en do ochtend dus het uitmaak moment. Dan een week. Bah bah.
Zwaar naadje!
Roos goed idee zaterdag!!!
Fijn dat we elkaar ook zo steunen met muziek!
Iedereen slaap lekker!!
woensdag 11 februari 2009 om 08:47
Sterkte Scorpio! Vandaag en morgen!
Sad: al wat gehoord?
Wat Anouk betreft: http://www.youtube.com/watch?v=oVDUK6h_BgQ
En dan vooral dit couplet:
Now dont you call me baby
Just dont pretend you care
Save your sorry for yourself
When judas takes you there, yes
Sad: al wat gehoord?
Wat Anouk betreft: http://www.youtube.com/watch?v=oVDUK6h_BgQ
En dan vooral dit couplet:
Now dont you call me baby
Just dont pretend you care
Save your sorry for yourself
When judas takes you there, yes
woensdag 11 februari 2009 om 17:24
quote:Scorpia1978 schreef op 11 februari 2009 @ 00:22:
Dit is de eerste dag dat ik dus weer wat muziek hoor. Anouk vindt ik vrij lastig omdat hij daar helemaal fan van is. Verdikkeme ik mis hem en ik ben bang voor morgen ochtend!
Zwaar naadje!
Oei, ik moet je wel hebben met de muziek, hé?
Sterkte ook van mij vanavond en morgenochtend!
Zwaar naadje!
Oei, ik moet je wel hebben met de muziek, hé?
Sterkte ook van mij vanavond en morgenochtend!
woensdag 11 februari 2009 om 17:46
Ohhhh man, ik zit er ook middenin...liefdesverdriet SUCKS BIGTIME!
Ik dacht ook dat ik me weer wat bij elkaar geraapt had, maar het valt vies tegen. Zeker toen een gezamelijke vriendin net mailde en zei: "Ik zie *** nog wel vaker, en het gaat volgens mij er goed met hem! Ik hoop met jou ook?" ....Nee dus. Het blijft moeilijk. Het is nu van begin oktober uit en ik denk er iedere dag aan. Ook ik wilde hem gisteren 'gewoon' even bellen. Heb het uiteindelijk maar niet gedaan. Wilde ook niet afgewezen worden en eigenlijk hebben we elkaar niks meer te vertellen (hij had een ander...) Dit is gewoon afkicken, alsof je aan de drugs bent. Ik meen het.
Superveel sterkte voor jullie mooie mensen die met ditzelfde verdriet worstelen. Ik houd mezelf voor dat dit OOIT over moet gaan...Toch?!
Ook een goed nummer is zonder jou van Marco Borsato (ik wou dat ik kon zeggen dat ik jou zo vreselijk mis, maar bij nader inzien....etc).
Groetjes en sterkte allemaal. Had even de behoefte om mee te schrijven.
Ik dacht ook dat ik me weer wat bij elkaar geraapt had, maar het valt vies tegen. Zeker toen een gezamelijke vriendin net mailde en zei: "Ik zie *** nog wel vaker, en het gaat volgens mij er goed met hem! Ik hoop met jou ook?" ....Nee dus. Het blijft moeilijk. Het is nu van begin oktober uit en ik denk er iedere dag aan. Ook ik wilde hem gisteren 'gewoon' even bellen. Heb het uiteindelijk maar niet gedaan. Wilde ook niet afgewezen worden en eigenlijk hebben we elkaar niks meer te vertellen (hij had een ander...) Dit is gewoon afkicken, alsof je aan de drugs bent. Ik meen het.
Superveel sterkte voor jullie mooie mensen die met ditzelfde verdriet worstelen. Ik houd mezelf voor dat dit OOIT over moet gaan...Toch?!
Ook een goed nummer is zonder jou van Marco Borsato (ik wou dat ik kon zeggen dat ik jou zo vreselijk mis, maar bij nader inzien....etc).
Groetjes en sterkte allemaal. Had even de behoefte om mee te schrijven.