Relatie probleem
vrijdag 7 september 2018 om 09:34
Wij zijn nu 10 jaar samen, getrouwd, 2 geweldige kinderen. Echter is er de sleur in de relatie geslopen te weinig aan gedaan om hier uit te komen waardoor bij haar het houden van gevoel weg is. Het gevoel is bij mij niet weg en na de nodige gesprekken zijn we op de weg gekomen dat we het toch nog echt wel samen uit willen komen. Het liefst ziet zij ons ook nog gewoon samen als een gezin. Echter ziet zij dat op dit ogenblik niet gebeuren. Om dit te bereiken zullen we er beide nog meer tijd en energie in moeten stoppen ook om de sleur te verbreken. We weten wat we moeten doen alleen niet hoe. Wat ik hier hoop te bereiken is een soort van verse blik, tips over hoe we hier uit gaan komen.
vrijdag 7 september 2018 om 13:40
vrijdag 7 september 2018 om 13:49
Wij plannen ook genoeg dingen samen hoor, even samen uit eten, samen naar de film of een tripje maken.
Maar hij is nog steeds de man die mij tot tranen toe kan laten lachen, die mij blij kan maken met een kopje koffie.
En juist die dagelijkse dingen die bij sommige misschien tot de sleur horen zijn voor mij de kers op de taart..
het leven is met hem gewoon veel leuker dan zonder hem!
Maar hij is nog steeds de man die mij tot tranen toe kan laten lachen, die mij blij kan maken met een kopje koffie.
En juist die dagelijkse dingen die bij sommige misschien tot de sleur horen zijn voor mij de kers op de taart..
het leven is met hem gewoon veel leuker dan zonder hem!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 7 september 2018 om 14:16
elkaar opzoeken en dingen samen doen, kan je ondersteunen in waarom je elkaar ook weer uitgekozen hebt.Kaaaaaaaatje schreef: ↑07-09-2018 14:14@Biol, maar de vraag is, maken die tripjes dat je een goede relatie hebt, of heb je een goede relatie en zijn die tripjes daarom zo leuk?
Je bent weer even Man&Vrouw ipv papa&Mama
(een kapotte relatie krijg je er natuurlijk niet weer mee heel)
vrijdag 7 september 2018 om 14:25
Dat denk ik ook. Daarom moet je volgens mij op zoek naar de redenen dat je elkaar hebt uitgekozen en kijken of je daar weer wat vuur in kunt blazen en als je daar bewust vuur in hebt geblazen dan zijn al die dingen waar je nu sleur ervaart misschien ook wel weer veel prettiger.
Mijn ervaring nu is dat ik dus 4 maanden in een donkere depressie heb gezeten en er gewoon niets te beleven was met mij en dat maakte onze relatie ook niet echt sprankelend en leuk. Ik denk dat mijn lief het helemaal niet extra leuk vond dat ik ook thuis was, ik was namelijk futloos, deed geen hol in het huishouden, was veel chagrijnig en nam nooit initiatief om ook maar iets te doen (al was het maar samen afwassen). Wij wisten gelukkig dat dit (waarschijnlijk) tijdelijk was en dat we dus gewoon wel af konden wachten. Nu voel ik me eerder beter dan gedacht en wil ik ook heel graag weer dingen samen doen met mijn lief, waarin we niet alleen maar huisgenoten en ouders zijn, maar echt partners. Nu ben ik nog steeds niet zo heel belastbaar (ook lichamelijk niet) dus moet je op zoek naar dingen waar je wel samen plezier in beleeft en die weer wat aanwakkeren maar die wel bij je passen.
Wij hebben dus een appeltaart gebakken en we hebben nu een paar keer samen Super Mario Kart gespeeld en dan hebben we weer echt plezier samen en dat helpt. En nu ik een paar keer echt mijn best heb gedaan om interesse in hem te tonen (ook al was dat een beetje geforceerd) heb ik ook echt weer interesse in hem en wil ik ook graag weten hoe het nu gaat met dat ene project op zijn werk. Daar had ik de laatste maanden ook echt geen zin in.
Dus zeggen dat sleur niet erg is helpt hier volgens mij niet echt, je moet samen bedenken hoe je sleur weer als iets prettigs kunt ervaren.
vrijdag 7 september 2018 om 14:27
vrijdag 7 september 2018 om 15:18
Elke week hoeft ook niet perseMadeliefjees schreef: ↑07-09-2018 10:40Sleur is lekker. Iedereen leeft in een sleur, ons leven is echt niet heel spannend hoor. Elke week uit eten en naar de bioscoop wordt ook weer een sleur.
vrijdag 7 september 2018 om 15:29
Dat werkt twee kanten op. Ja we hebben een goede relatie en daarom zijn die dingen samen zo leuk, maar ook wij hebben shit waarmee we moeten dealen... mijn beide ouders zijn overleden, ik zorg voor mijn demente oma, onze oudste zoon heeft de eerste 5 jaar van zijn leven heel veel in het ziekenhuis gelegen..Kaaaaaaaatje schreef: ↑07-09-2018 14:14@Biol, maar de vraag is, maken die tripjes dat je een goede relatie hebt, of heb je een goede relatie en zijn die tripjes daarom zo leuk?
dan ben je elkaar soms even kwijt, zit je niet op dezelfde golflengte of ga je gewoon anders met verdriet of situaties om. Dan zijn die dingen samen doen gewoon ook heel prettig om elkaar weer terug te vinden.
Een relatie is altijd werken. Het gaat niet vanzelf en je moet moeite voor elkaar doen en blijven doen.
Maar dat heeft allemaal geen nut als je elkaar eigenlijk niet zo leuk meer vind. Als je twijfelt of als je je partner in de basis gewoon niet de leukste vind.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 7 september 2018 om 18:53
WTF, élke week een samen een activiteit toen die je nooit eerder deed? Doodvermoeiend.
vrijdag 7 september 2018 om 18:56
Echter is er de sleur in de relatie geslopen te weinig aan gedaan om hier uit te komen waardoor bij haar het houden van gevoel weg is.
Dit vind ik trouwens lariekoek. Wat een flutreden, dat is echt niet de echte reden dat ze niet meer van je houdt. Ik denk eigenlijk ook niet dat dit nog goed komt: iemand die niet eens meer van je houdt, waar valt dan nog op te bouwen?
vrijdag 7 september 2018 om 19:33
JA moet je ook niet doen als je relatie goed zit. Is alleen een hulpmiddel voor mensen die uit sleur moeten komen. Als jij en je partner genieten van uit eten, of film of concert of vakantie, en dat niet een sleur is, gewoon dat dus doen. Maar voor mensen die ook dat niet meer leuk vinden, dan kan dit nog helpen.
vrijdag 7 september 2018 om 19:47
Ik begrijp best dat je het nu moeilijk hebt maar ik snap niet waarom alle tips om het 'leuk te maken'.
Soms is het leuk, soms is het niet.
Een huwelijk / relatie heb je niet alleen voor 'better' maar ook voor 'worse'.
Dit wordt tegenwoordig zo vaak vergeten.
Even niet leuk en dan meteen vertrekken.
Ik zou eerder zeggen, je hebt nu sleur, het zal wel druk zijn met twee kinderen. Zo wat? Moet het leven altijd fantastisch zijn?
Het is zo een periode, volgend jaar beter.
En het houden van gevoel is weg... sorry maar je kunt niet eeuwig verliefd zijn.
Ook ben je niet verantwoordelijk voor elkaars geluk.
Als iemand zich verveelt, kan hij / zij altijd een eigen hobby zoeken.
In echt belangrijke dingen moet je samen een team vormen maar verder nee, het is niet aan mijn man om mij gelukkig te maken maar ik wil wel samen met hem gelukkig zijn.
Ik hoop dat ik duidelijk ben.
En sorry als ik een beetje bot overkom maar soms ben ik echt 'sleurpraat' moe, het is niet de einde van de wereld, je moet hier gewoon doorheen, denk ik.
Waarschijnlijk zijn jullie gewoon heel jong en ook hebben jullie zeker een goede relatie als het pas na 10 jaar speelt en niet eerder!!!!
Soms is het leuk, soms is het niet.
Een huwelijk / relatie heb je niet alleen voor 'better' maar ook voor 'worse'.
Dit wordt tegenwoordig zo vaak vergeten.
Even niet leuk en dan meteen vertrekken.
Ik zou eerder zeggen, je hebt nu sleur, het zal wel druk zijn met twee kinderen. Zo wat? Moet het leven altijd fantastisch zijn?
Het is zo een periode, volgend jaar beter.
En het houden van gevoel is weg... sorry maar je kunt niet eeuwig verliefd zijn.
Ook ben je niet verantwoordelijk voor elkaars geluk.
Als iemand zich verveelt, kan hij / zij altijd een eigen hobby zoeken.
In echt belangrijke dingen moet je samen een team vormen maar verder nee, het is niet aan mijn man om mij gelukkig te maken maar ik wil wel samen met hem gelukkig zijn.
Ik hoop dat ik duidelijk ben.
En sorry als ik een beetje bot overkom maar soms ben ik echt 'sleurpraat' moe, het is niet de einde van de wereld, je moet hier gewoon doorheen, denk ik.
Waarschijnlijk zijn jullie gewoon heel jong en ook hebben jullie zeker een goede relatie als het pas na 10 jaar speelt en niet eerder!!!!
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
zaterdag 8 september 2018 om 11:49
Je gevoel gaat niet weg door de sleur. Maar door je niet gezien of gewaardeerd voelen vaak wel. Probeer er eerst achter te komen wat ze precies mist. Een uitje is leuk hoor. Eens wat anders dan anders doen. Elkaar verrassen. Uit je comfortzone. Maar dat werkt alleen als je elkaar nog graag ziet. Ziet zij jou nog graag. Hoe is jullie seksleven? Vaak wel veelzeggend.
Luister naar wat ze nodog heeft en geef haar dat. Kijk naar haar. Wees geintresseerd. Attent. Spreek je eigen verwachtingen duidelijk uit. Praat.
Luister naar wat ze nodog heeft en geef haar dat. Kijk naar haar. Wees geintresseerd. Attent. Spreek je eigen verwachtingen duidelijk uit. Praat.
zaterdag 8 september 2018 om 12:12
zaterdag 8 september 2018 om 12:39
Volgens mij zegt zij dat ze niet meer van je houdt. Dat komt niet door sleur, zij benoemt dat misschien zo maar dan weet ze nog niet waar het echt door komt. Of ze is zich er niet van bewust.
Kijk ik naar mezelf dan voel ik me ontevreden over mijn relatie als ik het gevoel heb dat de connectie mist. We te lang niet goed verbonden zijn. Dit ontstaat meestal als we teveel zonder elkaar doen maar ook als mn vriend te weinig interesse toont en niet echt naar me luistert. Meestal zit daar bij hem dan weer iets achter, een gevoel waardoor hij even minder interesse voor me heeft. Goed daar over praten en dit soort zaken herkennen, heeft ons sterk gemaakt. We begrijpen elkaar en weten waar het door komt. We zoeken dan ook weer even actief naar verbinding door samen weg te gaan zonder telefoons en veel te praten. Werkt prima. Bij jullie is er achterstallig onderhoud. Ga in therapie zodat zij er achter kan komen wat ze mist en of de liefde er nog wel is.
Het hele leven is verder een sleur en ik vind sleur fijn.
Kijk ik naar mezelf dan voel ik me ontevreden over mijn relatie als ik het gevoel heb dat de connectie mist. We te lang niet goed verbonden zijn. Dit ontstaat meestal als we teveel zonder elkaar doen maar ook als mn vriend te weinig interesse toont en niet echt naar me luistert. Meestal zit daar bij hem dan weer iets achter, een gevoel waardoor hij even minder interesse voor me heeft. Goed daar over praten en dit soort zaken herkennen, heeft ons sterk gemaakt. We begrijpen elkaar en weten waar het door komt. We zoeken dan ook weer even actief naar verbinding door samen weg te gaan zonder telefoons en veel te praten. Werkt prima. Bij jullie is er achterstallig onderhoud. Ga in therapie zodat zij er achter kan komen wat ze mist en of de liefde er nog wel is.
Het hele leven is verder een sleur en ik vind sleur fijn.