Relatie probleem
vrijdag 7 september 2018 om 09:34
Wij zijn nu 10 jaar samen, getrouwd, 2 geweldige kinderen. Echter is er de sleur in de relatie geslopen te weinig aan gedaan om hier uit te komen waardoor bij haar het houden van gevoel weg is. Het gevoel is bij mij niet weg en na de nodige gesprekken zijn we op de weg gekomen dat we het toch nog echt wel samen uit willen komen. Het liefst ziet zij ons ook nog gewoon samen als een gezin. Echter ziet zij dat op dit ogenblik niet gebeuren. Om dit te bereiken zullen we er beide nog meer tijd en energie in moeten stoppen ook om de sleur te verbreken. We weten wat we moeten doen alleen niet hoe. Wat ik hier hoop te bereiken is een soort van verse blik, tips over hoe we hier uit gaan komen.
vrijdag 7 september 2018 om 09:40
Alles wat je aandacht geeft, bloeit en groeit.
Wil je dat je relatie een succes wordt, dan zal je daar energie in moeten steken. Samen (dus zonder kinderen maar als man en vrouw) leuke dingen gaan doen. Elkaar weer gaan waarderen, complimentjes geven, zeggen dat je van elkaar houdt, etc. En niet alleen, je bent laat, je ruimt je zooi niet op, je bent kortaf, etc.
Lukt dit niet, omdat de oude patronen erin geslepen zijn, zoek dat hulp en denk aan relatietherapie.
Wil je dat je relatie een succes wordt, dan zal je daar energie in moeten steken. Samen (dus zonder kinderen maar als man en vrouw) leuke dingen gaan doen. Elkaar weer gaan waarderen, complimentjes geven, zeggen dat je van elkaar houdt, etc. En niet alleen, je bent laat, je ruimt je zooi niet op, je bent kortaf, etc.
Lukt dit niet, omdat de oude patronen erin geslepen zijn, zoek dat hulp en denk aan relatietherapie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 7 september 2018 om 10:53
Wat is die sleur dan? Ik vind dat altijd zo’n mooie benaming. “De sleur is er in geslopen”
Ik denk namelijk dat dat wat door velen “de sleur” genoemd wordt gewoon het dagelijkse leven is. Of misschien ben ik wel de uitzondering op de regel die dat niet herkent. Na 18 jaar ben ik nog iedere dag blij als ik naar huis ga en weet dat mijn man thuis is of ook snel thuis komt. Ik ben nog altijd blij met hem en we hebben het echt leuk samen. En nee, ons leven hangt niet aan elkaar van spannende, uitdagende, extravagante dingen. Er gaan periodes voorbij waar we gewoon iedere avond op de bank zitten suf tv kijken. Maar zolang ik dat met hem kan doen is dat helemaal prima.
Ja ik ben door sommige mensen in mijn omgeving burgerlijk genoemd. Maar ik vind (en dat is mijn mening echt) dat “de sleur” een excuus is voor we vinden het niet zo leuk meer samen.
Ik denk namelijk dat dat wat door velen “de sleur” genoemd wordt gewoon het dagelijkse leven is. Of misschien ben ik wel de uitzondering op de regel die dat niet herkent. Na 18 jaar ben ik nog iedere dag blij als ik naar huis ga en weet dat mijn man thuis is of ook snel thuis komt. Ik ben nog altijd blij met hem en we hebben het echt leuk samen. En nee, ons leven hangt niet aan elkaar van spannende, uitdagende, extravagante dingen. Er gaan periodes voorbij waar we gewoon iedere avond op de bank zitten suf tv kijken. Maar zolang ik dat met hem kan doen is dat helemaal prima.
Ja ik ben door sommige mensen in mijn omgeving burgerlijk genoemd. Maar ik vind (en dat is mijn mening echt) dat “de sleur” een excuus is voor we vinden het niet zo leuk meer samen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 7 september 2018 om 10:58
ik vraag me bij dit soort topics altijd af, wat verwachten mensen? Dat je de rest van je leven hoteldebotel verliefd blijft en elke dag zoals in een film is?
Hoezo schrikken mensen van sleur en waarom dan maar je relatie te beeindigen terwijl er kinderen in het spel zijn?
Ik zou jea dviseren om zoals hier genoemd goed te communiceren wat de verwachtingen en gevoelens van beide zijn.
Blijf ook lekker je eigen leven leven, een sleur is al minder als je zelf hobby's hebt of met eigen vrienden dingen onderneemt. Heb je ook altijd wat om over te praten aan de keukentafel. Dus volg een schildercursus/geschiedenislessen/ga waterpolo doen.
Hoezo schrikken mensen van sleur en waarom dan maar je relatie te beeindigen terwijl er kinderen in het spel zijn?
Ik zou jea dviseren om zoals hier genoemd goed te communiceren wat de verwachtingen en gevoelens van beide zijn.
Blijf ook lekker je eigen leven leven, een sleur is al minder als je zelf hobby's hebt of met eigen vrienden dingen onderneemt. Heb je ook altijd wat om over te praten aan de keukentafel. Dus volg een schildercursus/geschiedenislessen/ga waterpolo doen.
vrijdag 7 september 2018 om 11:44
en wat verwacht je van ons, wat heb je zelf al gedaan?
als jullie probleem is dat er te weinig is ondernomen om het vlammetje aan te houden en jouw eerste reactie is eens even kijken wat andere mensen voor me kunnen doen dan snap ik haar wel
maar goed; mijn tips;
lees boeken over hoe je relatie goed te houden, voer de opdrachten erin uit samen, volg ted-talks over liefde, ga in therapie samen, onderneem iets nieuws
als jullie probleem is dat er te weinig is ondernomen om het vlammetje aan te houden en jouw eerste reactie is eens even kijken wat andere mensen voor me kunnen doen dan snap ik haar wel
maar goed; mijn tips;
lees boeken over hoe je relatie goed te houden, voer de opdrachten erin uit samen, volg ted-talks over liefde, ga in therapie samen, onderneem iets nieuws
Lorem Ipsum
vrijdag 7 september 2018 om 11:46
ohja ik ben zelfs dol op sleur, ik kan niet wachten tot de sleur optreed... ik ben zo gaar van alle avonturen en spanningenbiol schreef: ↑07-09-2018 10:53Wat is die sleur dan? Ik vind dat altijd zo’n mooie benaming. “De sleur is er in geslopen”
Lorem Ipsum
vrijdag 7 september 2018 om 11:52
Als de sleur erin is gekomen, kan ik je aanraden meer te lezen over Esther Perel, zij schrijft hoe je de balans weet te houden tussen sleur en spanning, en hoe deze er zullen zijn, en het aan een stel is om hier een weg in te vinden.
En om je een snelle tip te geven, ga wekelijks iets samen doen wat je nooit eerder deed, de dopamine die het geeft zal jullie samen een fijn gevool geven van nieuwigheid en heractivatie spanning en verbinding, ook hier is literatuur en bewijs voor.
een voorbeeld.
https://www.psychologytoday.com/us/blog ... commitment
En om je een snelle tip te geven, ga wekelijks iets samen doen wat je nooit eerder deed, de dopamine die het geeft zal jullie samen een fijn gevool geven van nieuwigheid en heractivatie spanning en verbinding, ook hier is literatuur en bewijs voor.
een voorbeeld.
https://www.psychologytoday.com/us/blog ... commitment
vrijdag 7 september 2018 om 11:57
Helemaal eens met Biol! Daar komt bij, dat onze sleur eigenlijk nooit lang geduurd heeft tot nu toe: eerst samenwonen, toen trouwen, eerste kind, verhuizing, tweede kind... Nu denken we na over een grote verbouwing dus de sleur kan weer de deur uit.
Maar goed, dat was je vraag niet. Eigenlijk wat Turquasi zegt, wat verwacht je van ons?
Maar goed, dat was je vraag niet. Eigenlijk wat Turquasi zegt, wat verwacht je van ons?
vrijdag 7 september 2018 om 12:26
Precies dit! Laat mij dan maar burgerlijk zijn, wij zijn ook 18 jaar samen en bovenstaande herken ik ons helemaal in.biol schreef: ↑07-09-2018 10:53Wat is die sleur dan? Ik vind dat altijd zo’n mooie benaming. “De sleur is er in geslopen”
vrijdag 7 september 2018 om 12:31
Je zegt dat jullie weten wat jullie moeten doen, maar niet hoe.
Vervolgens vertel je feitelijk niets over wat jullie moeten doen. Als je daar nou eens mee begint? Schrijf eens op wat jullie, volgens jou, nodig hebben. Hoe kan je anders hier zinnig advies verwachten over het “hoe”?
Vervolgens vertel je feitelijk niets over wat jullie moeten doen. Als je daar nou eens mee begint? Schrijf eens op wat jullie, volgens jou, nodig hebben. Hoe kan je anders hier zinnig advies verwachten over het “hoe”?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
vrijdag 7 september 2018 om 12:41
biol schreef: ↑07-09-2018 10:53Wat is die sleur dan? Ik vind dat altijd zo’n mooie benaming. “De sleur is er in geslopen”
vrijdag 7 september 2018 om 12:47
Mijn psychologie van de koude grond, wanneer voelen jullie je met elkaar verbonden? Wat vonden jullie leuk om te doen toen jullie elkaar net kenden, kunnen jullie dat weer gaan doen?
Ik denk dat sleur er ook wel een beetje bijhoort, maar je hebt sleur en je hebt sleur. Als je in de sleur zit waarbij je een beetje langs elkaar heen leeft en meer met je telefoon zit te spelen dan je met elkaar praat dan is er wel een probleem. Dus accepteer dat het leven met twee kleine kinderen heftig is en probeer het ook te zoeken in kleine dingen die fijn voelen en benoem dat ook.
Ik zit momenteel thuis met een zwangerschapsdepressie. Gelukkig gaat het nu langzamerhand wat beter, maar nu ben ik weer zo zwanger dan ik lichamelijk vrij beperkt ben. Wij hebben dus vorige week samen een appeltaart gebakken. Dat klinkt echt verschrikkelijk weinig avontuurlijk, maar het was heel fijn. We hadden samen een doel (de taart) en we hadden iets om handen, maar er was genoeg ruimte om ook een beetje te kletsen over van alles en niets. Ik had van te voren wat dingen bedacht die ik hem kon vragen (dat is echt even nodig nu met mijn depressie, ik ben niet zo empathisch momenteel en ik beleef zelf ook niets).
Wij doen ook wel eens een bordspel samen, dat vind ik ook leuk (behalve als ik verlies, maar dat vind hij dan weer super grappig dus dan heeft hij plezier voor twee....)
Kun je zoiets bedenken wat je gewoon wat vaker thuis samen kunt doen om echt even weer samen bezig te zijn.
Ik denk dat sleur er ook wel een beetje bijhoort, maar je hebt sleur en je hebt sleur. Als je in de sleur zit waarbij je een beetje langs elkaar heen leeft en meer met je telefoon zit te spelen dan je met elkaar praat dan is er wel een probleem. Dus accepteer dat het leven met twee kleine kinderen heftig is en probeer het ook te zoeken in kleine dingen die fijn voelen en benoem dat ook.
Ik zit momenteel thuis met een zwangerschapsdepressie. Gelukkig gaat het nu langzamerhand wat beter, maar nu ben ik weer zo zwanger dan ik lichamelijk vrij beperkt ben. Wij hebben dus vorige week samen een appeltaart gebakken. Dat klinkt echt verschrikkelijk weinig avontuurlijk, maar het was heel fijn. We hadden samen een doel (de taart) en we hadden iets om handen, maar er was genoeg ruimte om ook een beetje te kletsen over van alles en niets. Ik had van te voren wat dingen bedacht die ik hem kon vragen (dat is echt even nodig nu met mijn depressie, ik ben niet zo empathisch momenteel en ik beleef zelf ook niets).
Wij doen ook wel eens een bordspel samen, dat vind ik ook leuk (behalve als ik verlies, maar dat vind hij dan weer super grappig dus dan heeft hij plezier voor twee....)
Kun je zoiets bedenken wat je gewoon wat vaker thuis samen kunt doen om echt even weer samen bezig te zijn.
vrijdag 7 september 2018 om 13:00
Ik hou van sleur en gewoontes. Geen ruzies (althans man en ik zijn nu 5 jaar samen en nog nooit ruzie gehad)
Weten waar je aan toe bent en blij zijn op de momenten dat alles in rustig vaarwater zit.
Regelmatig samen een stuk fietsen, wandelen, naar de bios, uit eten allemaal erg leuk als toevoeging en voor ons meer dan genoeg om niet op elkaar uitgekeken te worden.
En dat terwijl we geen kinderen hebben, man werkt helemaal niet en ik part time dus we zien elkaar veel en kijken daar ook naar uit.
Sommige zullen het saai vinden wij vinden het heerlijk!
Wat zijn jullie verwachtingen van het leven? Zijn die verwachtingen gelijk aan elkaar?
Weten waar je aan toe bent en blij zijn op de momenten dat alles in rustig vaarwater zit.
Regelmatig samen een stuk fietsen, wandelen, naar de bios, uit eten allemaal erg leuk als toevoeging en voor ons meer dan genoeg om niet op elkaar uitgekeken te worden.
En dat terwijl we geen kinderen hebben, man werkt helemaal niet en ik part time dus we zien elkaar veel en kijken daar ook naar uit.
Wat zijn jullie verwachtingen van het leven? Zijn die verwachtingen gelijk aan elkaar?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 7 september 2018 om 13:03
Toch wel fijn dat er meer zo zijn. Misschien is er een groep die van nature al snel tevreden is en zijn er mensen die ook in hun relatie voldoende reuring nodig hebben, om het leuk te houden.IBIopviva schreef: ↑07-09-2018 13:00Ik hou van sleur en gewoontes. Geen ruzies (althans man en ik zijn nu 5 jaar samen en nog nooit ruzie gehad)
vrijdag 7 september 2018 om 13:11
Lieve IBI, als ik van jou zulke berichten lees ben ik nog even net iets meer blij dan dat ik voor anderen ben, omdat jij je portie 'niet-sleur' natuurlijk ruimschoots gehad hebt! Fijn hoor!!IBIopviva schreef: ↑07-09-2018 13:00Ik hou van sleur en gewoontes. Geen ruzies (althans man en ik zijn nu 5 jaar samen en nog nooit ruzie gehad)
vrijdag 7 september 2018 om 13:31
Een bepaalde mate van sleur vind ik heerlijk. Ben altijd weer bij als na de vakantie het normale ritme weer wordt opgepakt. Ons leven samen is niet mega spannend, we vinden het heerlijk om gewoon samen dingen te doen, en daarnaast ook veel dingen alleen te doen.
Dingen, zoals wat iemand hier al eerder schreef, als samen een appeltaart bakken, samen ieder je eigen auto wassen. Zelf zoiets simpels als samen even het bed verschonen vinden wij al leuk.
Daarnaast gaan we ook samen uit eten of naar de bios, het theater etc.
Dingen, zoals wat iemand hier al eerder schreef, als samen een appeltaart bakken, samen ieder je eigen auto wassen. Zelf zoiets simpels als samen even het bed verschonen vinden wij al leuk.
Daarnaast gaan we ook samen uit eten of naar de bios, het theater etc.