Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
ik heb geen race fiets. hij had er 2 dus die gebruikte ik toen. vind mtb nu wel even genoeg..

gelukkig heb ik er minder veel last van dat ie in mijn hoofd is. het is gewoon niet anders. ook omdat hij nog wel contact wil. ( als hij er aan toe is) dat maakt het onzeker waardoor ik daar dan weer over kan piekeren. ook voel ik me soms al weer lekker zonder hem. zie ik heel goed waarom het zo beter is.

hoe komt het dat je keel dicht gaat als je over hem praat? ik heb het wel als ik dingen over hem zie of lees. ik zoek het niet op. soms gebeurd het. ik wil hem nog maar niet loslaten. was zo gek met hem..en dan snap ik het gewoon niet. dat je zo lief voor iemand kunt zijn en dat zijn gevoelens dan weg kunnen gaan... ( en oneerlijk ook want ik weet zeker dat het door de dingen kwamen waar we samen niet uit kwamen. dat ie zijn eigen leven niet wilde aanpassen aan mij... alles moest bij het oude blijven... en er aan werken was te veel gevraagd voor hem)

medicatie doet wel wat hoor. gelukkig maar... psycho therapeute vind ik een beetje onvolwassen metmij om gaan.. beetje kinderachtig. klapt in haar handen als ik vertel dat ik geen contact met hem gezocht heb.... geeftopdrachten mee waarvan ik denk ( en ook zeg) niks voor mij... maar vind maar weer een ander op korte termijn... ik zelf werk meer aan mezelf dan dat ik daar doe. stort me ook volledig op mijn werk. en nieuwe vrienden, leuke dingen doen... het gaat echt wel voorbij... maar nu nog even niet... ga lekker lezen in bed...!
Gewoon, zo uit ik me emotioneel, brok in keel of tranen. En brok in keel tijdens fietsen is niet zo prettig...

Overigens fietste ik vandaag met iemand die ook goed en gericht vragen kan stellen. Waar je even over na gaat denken. Dus dat maakt denk ik ook uit.

Ik zou het wel zeggen. Veel psychotherapeuten hebben meerdere soorten van therapie, dus misschien heeft ze ook wel een andere therapie die beter bij je past.
waarom wil ik hem nog zo graag terug, zo erg dat ik er angst van krijg dat dat niet zal gebeuren. zo erg dat ik er rustig en sterk van word bij de gedachte dat het wel KAN gebeuren.

ondanks alle neg dingen uit de relatie.... ik begrijp mezelf niet! krijg pijn in mijn buik bij de gedachte hem weer te zullen zien,zie het al helemaal voor me hoe het zal gaan... n ergens ook bang dat ik hem niet tegn zal komen.

hoe laat je iemand los, die je diep van binnen nog zo graag terug wil, maar waarvan je weet dat dat niet goed zal zijn voor jou..

hoe lang geef je jezelf die strohalm... nu hou ik het vol tot begin juni.. vanwege zijn alpe duzes. waarna hij zei ook niet meer te weten hoe zijn leven er uit zal gaan zien. doel bereikt. dat ie tijd en ruimte nodig had nu voor zichzelf..

als ik me voorstel hoe het zl zijn als we weer samen zijn zie ik wel de punten waaraan ik gewerkt heb, dat iksterker zal zijn. maar ook onzeker over hem, een hele hoop dngen die niet verandert zullen zijn. die ik echt niet meer wil... maar het kan toch, heb voorbeelden enoeg waarbij het na een jaar toch nog goed kwam.. en dat sterkt me. maar ik wil niet na een jaar weer op punt nul zijn..

ok, tis morgen, ben ik altijd nogal zwartgallig ingesteld. voel me in de loop van de dag weer opbloeien. ( is ook anders geweest)

morgen fietsen en ik zie het wel... geen contact dames.. totat hij het opzoekt.. je weet niet waaraan ij denkt... niet invullen. zit hier met een poesje op de bank... even liggen nog samen.was veel te vroeg wakker.. eigenlijk wil ik wel van mijn fb af. omdat ik weet dat ik op zin prikbord zou kunnen kijken. mezelf pijn doe. maar aan de andere kant heb ik ook leuke contacten daar opgedaan..

drukke dag vandaag... gelukkig!

ga genieten van de vrije dagen, mooi weer,veel buiten zijn, boeken lezen, sporten, eitjes eten
het vervelende gevoel waar ik mee op sta zwakt alweer beetje af..

hoe lang zou dat nog duren?

er kan nog van alles gebeuren... er zijn al dingen gebeurd die ik niet meer verwachtte.

liefs voor alle meiden die hier zo dapper strijden met hun verdriet..
Weekend...

Moeilijk.

Zouden dit weekend naar zijn ouders gaan. En in plaats daarvan zit ik alleen in Nederland. Mijn familie is ook niet thuis. Vrienden zijn bij familie. Moet me dus echt helemaal zelf vermaken dit weekend. Wish me luck...

Overigens geen reactie. Heeft hem vast nog niet gelezen...

Wil eigenlijk stukje hardlopen, maar het is veel te warm...

Sproet: Verzin een mantra. Voor mij werkt heel goed: "Adem in, adem uit". Dan verdwijnen mijn gedachtes ook weer.

Rest: niet zo veel geschreven, dus dat is een goed teken. Hoop dat jullie allemaal weer een beetje beter in jullie vel zitten en de rust hervinden.
Heb hem gesproken. Echt geen man.

Wederom: "het was fout om dit te doen" of " als ik tijd heb om te denken denk ik aan jou"

Maar.... "ik ben bang dat ik nog minder tijd voor je ga hebben, want moet harder werken" en "voel me schuldig"

Maar wilde wel weer hier komen om een soort van cadeautje te brengen. IK WIL GEEN CADEAUTJES. Ik wil of een relatie of geen contact meer. Niet die halfbakken gedoe.

Begin me steeds meer aan hem te ergeren.

Goed teken?
goed idee polly, die was weggezakt, ga m weer gebruiken.

dat ik nu weer veel schrijf wil niet alijd zeggen dat het niet goed gaat hoor. soms gaat het niet goed en heb ik juist geen zin om te schrijven... langzaam gaat het beter.. mij te langzaam...

sterkte het weekend polly, zin om anders maandag 2e paasdag iets af te spreken
Polly, ik vind het wel een goed teken. Ik vind dat hij je echt niet goed behandeld, en het is goed dat je ook inziet dat hij nu op dit moment gewoon niet goed bezig is. Het is natuurlijk wel heel verdrietig, maar op dit moment heb je denk ik even niet zoveel aan hem...
Ik weet het.

Waarom is het nou toch zo'n slapjanus...

En waarom ben ik ook zo'n emotioneel wezen...

Ik heb het antwoord ook niet voor je vrees ik...

Maar je komt hier bovenop, echt waar.
I know. Vallen en weer opstaan.

Gelukkig kon ik niet meer zoveel vallen.

Heb alweer gelachen :S
Ga van lach naar traan en van traan naar lach.

Zo instabiel.

Te warm om buiten te sporten en mijn hoofd leeg te maken.

Ik had hem echt nooooooit moeten spreken.

Hij zegt nog steeds dat hij zoveel van me houdt, maar waarom doe je dan zoiets?
Polly

Het is ook totaal niet logisch. Ik vrees dat hij het oprecht niet begrijpt. Dan kun je het erin proberen te rammmen, maar kennelijk heeft hij het vermogen niet om te begrijpen wat er gebeurt, en wat dat met jou doet.. Dat ligt niet aan jou, dat ligt aan hem, echt waar. Je bent een lieve meid, en ik lees je adviezen altijd en je klinkt heel verstandig. Echt waar, niet je minder voelen door wat er gebeurt is

Het is zijn onvermogen, niet dat van jou.
Dank je Yellow. Ik zal me weer scharen in het "geen contact is beter" groepje...

Het doet nog veel te veel met me.
Polly, hoe gaat het? Gister nog wel een beetje genoten van het mooie weer?

Denk ind. dat geen contact beter is, geeft rust, je hoeft dan niet te analyseren, want wat hij zegt en doet is ind. niet te rijmen! Maar toch, het is moeilijk!

Hier gaat het goed, ontzettend druk met werken, was gister een dagje vrij, dus lekker rustig aan gedaan! Merk dat ik nu ook gewoon in mn eentje in de tuin kan genieten van het mooie weer, en dat voelt goed! Hoop dat het nog lang mooi weer blijft, want dat speelt zeker mee in mn gevoelstoestand! Dus ik duik nu mn tuin maar weer in ;)
-
Gisteren echt nergens van genoten. Vandaag ga ik het weer proberen.

Ik hou gewoon zoveel van die man. En iedere keer zie ik hem zo vechten om zijn hoofd boven water te houden, iedere keer hoor ik hem weer zeggen dat hij eigenlijk ons nodig heeft, maar hij doet het niet, iedere keer laat hij het weer afweten.

En ik raak daar iedere keer weer door beschadigd...
@Polly: Dikke knuffel. Geef het allemaal wat tijd. Het komt goed! Heb verder geen advies voor je, maar vind het rottig om te lezen dat je het zo moeilijk hebt...

@Mootje: Goed bezig! Ik heb hetzelfde met dat weer...zon doet goed! Heerlijk!

Zelf overvalt het me soms toch nog een beetje...Het is zo onwerkelijk ex niet meer te zien/spreken/voelen. Na die scharrel was het even weg, wat afleiding en een ander lijf. Maar nu dat ook maar een beetje oppervlakkig en afstandelijk blijft komt ex weer steeds iets meer boven. Soms denk ik; ik zou 'm zo vergeten als er een ander in het spel is! En soms denk ik: nee, dat wat wij samen hadden is gewoon toch bijzonder, eerste serieuze relatie, eerste keer samenwonen...Had het graag daarbij gelaten, hoef geen tweede keren!

Sterkte allemaal!!! En hoop dat jullie paasweekend goed was!
Ik moet gewoon echt geen contact meer, Hij geeft me nog zoveel hoop. Maar waarop?

Muis verder ben ik het ook met je eens. Voor mij was het ook eerste keer samenwonen, en dat ging heel erg goed, dus had het graag zou gehouden.

Ben boos op alle externe factoren

Maar muis, scharrel gaat niets worden?
Ik herken het Polly; al ging het bij mij en ex niet bijster goed dat samenwonen . Toch had ik het daar graag bij gehouden..

Nee, ik denk niet dat het met scharrel iets gaat worden. We sms'en nog wel een beetje, maar ik vind 'm over het algemeen vrij afstandelijk. Wil wel weer afspreken, maar over een tijdje..en eerst eigenlijk wel deze week, later krabbelde hij wat terug. Beetje ingewikkeld ook misschien, merk aan mezelf dat ik niet zo goed weet hoe het luchtig te houden! Maar we sms' en dus nog! En ik probeer een beetje afstand te houden en rustig aan te doen. Weet niet zo goed hoe alleen. Tips?!
Ben in het begin denk ik iets te hard van stapel gelopen wat hem heeft afgeschrikt (maar dat is mijn theorie). Laat alles dus nu maar een beetje bij hem. Hij zit geloof ik ook nog een beetje met een ander meisje in zijn hoofd.
Dubbelzijdige rebound die niet van de grond af wil

Vandaag weer wat raars gehoord, hij wil naar deze stad komen, maar niet gezegd tegen mij, maar tegen mijn overbuurman.

Waarom wil hij komen, hij heeft hier niets meer te zoeken, en zou hij hier echt komen zonder bij mij langs te komen?

Misschien moet ik me er maar niet druk over maken...
Overigens heeft hij vrijdag wel gezegd dat hij cadeautje voor me wil kopen en naar me brengen - heel romantisch fietspomp...

Die jongen is zo bizar en ik ben zo in de war van alles...

First thing to do: Find Polly back

En hoe is het met de rest? Dat jullie niet schrijven is vast een goed teken!
Vandaag inderdaad niet veel hier geweest, in de zon gezeten en lang gewerkt! Merk dat druk zijn ook goed is, wel vermoeiend, dat wel

Maar wat je daar zegt Polly, is heel belangrijk! Verlies je eigen echte Polly niet uit het oog! Probeer bij jezelf te blijven, bij je eigen grenzen..

Maar als ik me zo een beetje in jou situatie inleef, ooh wat heb jij het dan moeilijk! Die ex van jou is als ik het zo lees zo ontzettend dubbelzinnig! Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt, want dit is echt slopend denk ik..

Is het een idee om binnenkort toch nog weer een gesprek met hem aan te gaan? Over wat hij nu bedoeld/wilt en alles ziet, nu en in de nabije toekomst? Zodat jullie wat rust kunnen creëren?

Of zou je hierdoor alleen maar meer van slag raken? Want dan zou ik het niet doen.. Sterkte iig Polly!

Muisje, herkenbaar, het luchtig houden van een scharrel. Ook in mijn geval eerste serieuze relatie, samenwonen, belangrijke stappen ondernomen.. En denk dat ik nu bij een potentiele scharrel teveel ga nadenken, toekomst voor me ga zien, in plaats van dat ik gewoon een avondje zou genieten.. (Hoewel, ik wil denk ik niet alleen een avondje genieten, ik wil gewoon weer een vent die er is voor me, of wil ik nu gelijk teveel?).

Maar humor is vaak het sleutelwoord, en elkaar een beetje opflirten via de sms doet het ook altijd goed, want dan kun je weer lekker gaan analyseren ;) Succes i.i.g.! hihi!
-
Hello meiden!,

Ik ben er nog hoor en dat ik niet heb geschreven komt meer omdat ik gewoon veel niet thuis ben geweest, dan dat er geen verdriet was;-) Ben weer in "zijn" stad geweest en het is weer erg goed gegaan gewoon *toch weer een beetje trots* hihi. Vervolgens kreeg ik zowaar ineens een uitnodiging voor een erg leuke date met een vrij handsome guy en dat gaf me wel even een boost qua vertrouwen. Met name in een periode dat ik toch al niet zoveel zelfvertrouwen heb Date was leuk, maar uiteindelijk toch wel weer een kater achteraf....Het is gewoon nog te vroeg om alweer serieus met daten bezig te zijn...Kon alleen maar aan ex denken!!

@Polly. Inderdaad, het is wat Mootje ook zegt. Die dubbelzinnigheid is zo moeilijk. Ik merkte op den duur ook dat dat me sloopte en daarom heb ik toen bewust voor mezelf gekozen en elk contact met hem verbroken. Ik heb hem in mijn brief nog gevraagd om een gesprek, maar ook dat gunt hij me blijkbaar niet....the bastard!

En eerst moet je even door de zure appel heen bijten, maar uiteindelijk...Geloof ik echt dat het goed gaat komen. Ik heb bijvoorbeeld al 5 dagen (ja, echt, 5 dagen!) niet gehuild en soms is het heerlijk om je hart te luchten door even flink te janken, maar de gemoedstoestand die erbij hoort liever niet.

Nou, een nieuwe week is gestart met nieuwe kansen!
@Noaa: Toch stoer dat je gedate hebt. En met een vrij handsome guy nog wel! Ook al was het geen daverend succes, toch leuk, gewoon niet teveel van verwachten, want daar is het inderdaad nog wat vroeg voor misschien.. Vijf dagen niet gehuild, gaat ook de goede kant op!!!! Ik heb maaaaandenlang wel elke dag gehuild denk ik zo. Toevallig gisteravond ook weer even, maar daar was ik verbaasd over, dus dat betekent dat het bij mij ook niet meer aan de orde van de dag is (misschien zelfs week).

@Mootje: Meteen weer een vent willen die er voor je is is wel wat veel gevraagd denk ik ja.. Maar ik herken het! Vind het ook lastig ergens vooraan te beginnen met iemand, terwijl ik zo gewend ben iemand al zo lang te kennen en alles te zeggen...Ook moeilijk hoeveel contact je dan hebt met zo'n nieuw iemand. Maar goed, dat gaat wel vanzelf, heb mijn fantastische humor (...) er maar weer ingegooid, net als vroeger. Thanks voor de tip! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven