Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
quote:PoIIy schreef op 16 januari 2011 @ 20:50:

Snapte ik het maar...

In de samenvatting:

Hij heeft in zijn depressieve stemming in zijn hoofd gehaald dat onze relatie niet zal werken. Dat ik werk voor hem zou laten gaan en dat ik niet mijn belofte zou nakomen om zodra hij daar zou mogen blijven naar hem toe te komen. Plus dat hij zich heel alleen voelde in zijn nieuwe woonplaats en daar niet gelukkig was en mij miste, en vond dat ik er te weinig (fysiek) voor hem was. Hij heeft afstand genomen en mij uiteindelijk met kerst verteld dat hij het niet meer zag zitten om bovengenoemde reden.

Waarna ik er op ingegaan ben dat dat onzin was, dat ik zeker nog wel naar hem toe wilde verhuizen, maar dat het nu niet ging, er moet eerst meer vastigheid zijn, ben namelijk nog met een opleiding bezig waarvoor ik maximaal 1 keer van instituut zou kunnen veranderen. En dus niet na ieder jaarcontract weer verder kunnen trekken.

Hij bleef mompelen dat hij dan spijt had van zijn actie. Kreeg later nog een mail dat hij ook voelde dat ik perfecte vrouw was, dat hij samen oud met me wilde worden, maar dat hij afstand had genomen en nu de consequenties moest dragen.

Vandaag hadden we het er weer over. Hij blijft spijt van zijn beslissing hebben, maar zegt dat het niet in zijn karakter ligt om daadwerkelijk bij wijze van spreken met een bos bloemen voor mijn deur te gaan staan. Hij laat me dus eigenlijk gewoon gaan en gaat daarna zelf huilen en zeggen dat hij het fout heeft gedaan en dat hij wat had moeten doen.

Waarom doet hij dan niets?!?Polly, ik heb een zin vet gemaakt, ik begrijp niet wat je daarmee wilt zeggen. Wat bedoel je met verder trekken, hoe zit dat in elkaar met jouw opleiding dan?
MUISJE....Maar hij had dat toch al gezegd? of heb ik het nu verkeerd begrepen (dat meen ik serieus, geen sarcastische opmerking).

Ik herken het hoor, ik mag niets zeggen, ik heb ex gestalkt tot het bittere end, zo wanhopig was ik van verdriet. Maar het heeft mijzelf ook zoveel pijn gedaan, om elke keer, keer op keer die afwijzing te horen op verschillende manieren. En dan toch weer hier en daar die kleine hoopdingetjes te horen. Het was, en is , een verschrikking. Ik spreek hem nu niet, maar ik denk er nog steeds de hele dag aan. Daarom wilde ik toch af en toe hier ook even spuien als ik weer een gesprek met hem aanga in mijn hoofd, zodat ik even het kwijt kan(als dat mag van jullie)

Polly, ik heb verstand van zaken. Heel veel diverse zaken. (internet aanleggen, belasting betalen, creatief met kurk)[ok , niet creatief met kurk, maar dat zou nog KUNNEN komen]

Advies, wat een situatie zeg. Ik vind het goed dat je beseft waar je eigen verantwoordelijkheid ligt. maar het is ook goed om te beseffen dat een ander ook , naar mijn idee, behoort te zeggen:dit en dit vind ik niet zo fijn, kunnen we daar aan werken. Als je nooit iets zegt, dan kan iemand anders ook niet weten dat je ermee zit. Wat de 1 erg vindt, vind de ander niet erg zeg maar.
quote:muisje23 schreef op 17 januari 2011 @ 13:48:

Ok advies Lees ze, daar ben je iig weer even wat tijd mee kwijt! ;)

Ik heb ex weer gemaild!! Joehoeeee!! Door schade en schande wordt men wijs, of juis niet in het geval van Muisje. Tja.

Met de vraag (tromgeroffel): Of hij zeker weet dat het klaar is tussen ons. Zo ja, dan kan ik verder en weet ik helemaal waar ik aan toe ben! Zo nee, dan moet ik hem maar met rust laten en dat zal ik dan ook zeker doen (jaja), maar maakt het wel moeilijker.

Pf, hij zal vast niet antwoorden. En dat snap ik dus niet!!! Hoe moeilijk kan het zijn? Zeg gewoon: nee, het is klaar! Dan kan ik verder en hebben we dat gehad. Niet: "misschien wel", "denk het wel", "weet het niet", "hoop ook dat het goedkomt".....

Ik weet wel dat twijfel ook gewoon een nee is in de praktijk, maar op een of andere manier kan ik me er maar niet bij neerleggen. Pitbull hier. Sorry dat jullie dit weer moeten lezen....na al dat advies. Ken mezelf ook niet echt meer.Muisje, lieverd, you're losing it. Smsjes, doormalen en piekeren, je excuses aanbieden voor zaken waar je geen excuses voor hoeft aan te bieden. En allemaal via sms en mail... Je weet dat je het niet moet doen, je weet wat wij er hier steeds op zeggen. Maar je kunt het niet weerstaan om het toch te doen, omdat je zo doordraaft in je hoofd, je MOET wel contact zoeken en weer wat van je laten horen in de hoop dat hij reageert. Ergens snap ik wel dat jij moet doen wat jij denkt dat goed is, en daar ook weer wijzer van worden als het verkeerd uitpakt. Maar lieve lieve muis, je maakt jezelf en hem helemaal gek. Ik denk, dat als er bij hem ergens een deur op een kiertje stond, je deze met je smjes en mailtjes echt dicht doet. Dat bedoel ik niet gemeen, ik wil je niet kwetsen en je een rot gevoel bezorgen. Volgens mij heeft hij echt nee gezegd nu, het voorstel van 1 x per 3 weken afspreken ging niet werken voor jou. De conclusie is toen getrokken, dan maar helemaal niet. Hij heeft echt nee gezegd, maar misschien wil je het niet horen en houd je je vast aan de twijfels en de 'misschiens'. Muis, ik hoop dat de rust in jezelf kunt vinden, zodat je niet meer zo aan het malen bent en steeds maar weer smst en mailt. Misschien neem je je nu voor, dat als hij nu een nee mailt, dat je het dan echt laat gaan. Maar zo verzin je wel steeds weer een excuus voor jezelf om iets te laten horen aan hem. Niet doen!
@Yellowlove: Ja, dat had hij misschien wel wel gezegd ja. Alleen niet duidelijk genoeg? Ik weet het niet. En omdat het vorige week nog was: we proberen, vind ik het denk ik moeilijk te verkroppen? Wil het gewoon nog een keer duidelijk van hem horen, wat jij gedaan hebt doe ik dus ook. Om afwijzing vragen en als hij dan zegt: "ik denk dat het beter is", dan zie ik in het "ik denk"- gedeelte al een strohalmpje. Slaat nergens op, ik zie het rationeel gezien ook wel in. Iig fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo mee omgaat. En spui hier lekker! Natuurlijk!! Gedeelde smart is halve smart he.

Verder ben ik het super met je eens over dat een ander behoort aan te geven wat er niet goed gaat (heeft ex ook niet gedaan). Als iemand dat niet doet, dan heeft hij daar vast wel zijn redenen voor: niet kunnen, niet willen, te lang laten sudderen, confrontatie vermijden, opkroppen...wat dan ook, maar eerlijk is het niet. Daarbij is het ook nog eens heel dom, want zo kom je met niemand ooit verder! (denk ik)
Je hebt gelijk Avril, I'm losing it! Jammer van die kier die nu dicht gaat, maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Misschien maak ik het wel doelbewust kapot? Ik kan niet met dat vreemdgaan omgaan en ik wil zo iemand ook eigenlijk helemaal niet, omdat ik denk dat die ellende blijft...

Maar hoe dan ook: ik weet het wel allemaal. Ik wil hem gewoon houden en dat probeer ik op allerlei manieren te bewerktstelligen, terwijl ik ergens wel weet: als ik er niet meer mee bezig ben en het totaal niet meer verwacht en al 100 stappen verder ben: DAN pas zal ik ooit weer iets van hem horen, als hij al ooit weer iets zal laten horen. Maar dat gaat lange lange lange tijd duren en dan nog zal het platonisch zijn. Denk ik..
Beetje tegenstrijdig bericht hierboven zie ik . Ik wil hem niet, maar ik wil hem wel houden.
@Paarsjurkje; ik vind het eigenlijk juist stoer dat je lekker op pad bent gegaan. Niet sneu! Wel balen van je dip erna... Ik vind je in ieder geval een stoer wijf, je zet wel door en je probeert er wat van te maken voor jezelf. Dat gezin dat komt wel, ook al heb je nu niets aan zo'n opmerking van mij. Alsof ik een glazen bol heb.... Maar ik geloof daarin, mensen die goed in hun vel steken en goed in het leven staan, die komen er wel. Het is nu wat onwennig allemaal, een nieuwe wending in je leven, die je liever anders had gezien. Maar die wending is er, en je gaat er wel sterk mee om vind ik!

@Brugge, jij hebt pittige jaren gehad met je ex zeg.... Niet makkelijk! Je doet er goed aan om het spullen-verhaal even te laten rusten. Maar ik moet wel zeggen dat ik het respectloos van hem vind. Het zijn ZIJN spullen en JIJ moet er achteraan? Hallo, ben jij zijn moeder? Gedraag je volwassen denk ik dan, als iemand je verzoekt wat eraan te doen, dan doe je dat. Omdat het je verantwoordelijkheid is, omdat je respect hebt voor de ander. Het is toch niet zo dat hij niet de tijd ervoor heeft gekregen. Het is zonder van jouw energie om je er druk over te maken, ik vind het wel een enorme flapdrollen actie van hem. Slappe hap! Zo, ik heb gesproken
Ik herken het zo Muisje...Maar het is zo erg om dat de hele tijd te moeten horen...Pijnlijk...Ik gun je gewoon beter/meer dan dit. En niet omdat ik denk dat je ex een lul is, maar omdat hij laat weten niet meer te willen/kunnen. En jij had zo goed bedacht dat je niet meer ging claimen enzo, en dan doe je het weer. Wat mij niet uitmaakt, maar je stelt dan jezelf weer teleur, en dat vind ik het ergste. Van mij mag je die gast nog 1093483928x bellen en mailen, maar ik vind het zo erg omdat ik weet dat jij straks je kapotschaamt en het gevoel hebt dat je jezelf verlaagd hebt...

Ach, aan de andere kant vraag ik me ook af in hoeverre je als in je in zo'n staat bent nog naar anderen kunt luisteren. Ik kon het niet hoor, je kon lullen tegen me wat je wilde, maar zodra je je kont keerde was ik alweer bezig. Dus wat dat betreft...

Exen zouden gedwongen een nieuw telefoonnr en emailadres moeten aanmaken, zodat wij niet eens ons zo zouden kunnen gedragen!!!(ok en verhuizen)
Bruno Mars- Grenade

Ik heb wel veel aan dit liedje, het is superpijnlijk en verdrietig, maar ik geloof deze jongen gewoon echt dat hij ook kapot gegaan is, en hij leeft nog, dus dan kunnen wij het ook
quote:muisje23 schreef op 17 januari 2011 @ 14:27:

Je hebt gelijk Avril, I'm losing it! Jammer van die kier die nu dicht gaat, maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Misschien maak ik het wel doelbewust kapot? Ik kan niet met dat vreemdgaan omgaan en ik wil zo iemand ook eigenlijk helemaal niet, omdat ik denk dat die ellende blijft...

Dat is natuurlijk ook maar een idee van mij he, geen waarheid. Ik weet niet of hij ergens nog voor openstond, ik weet niet wat de smsjes en mailtjes met hem doen. Maar ik denk, vanuit mijn ervaring en gezond verstand, dat je hem daarmee verder afstoot. Je valt hem eerder ermee lastig, hij zal er niet op zitten te wachten. Maar dat is en blijft mijn idee, niet de waarheid. Wat ik wel weet, is dat jij hier niet beter van wordt. Je raakt steeds verder in het moeras van gedachten en contactpogingen. Je moet jezelf echt even in de hand houden en streng toespreken, je wilt niet die 'gekke stalkende' ex worden, dus hard aan die rem trekken.quote:Maar hoe dan ook: ik weet het wel allemaal. Ik wil hem gewoon houden en dat probeer ik op allerlei manieren te bewerktstelligen, terwijl ik ergens wel weet: als ik er niet meer mee bezig ben en het totaal niet meer verwacht en al 100 stappen verder ben: DAN pas zal ik ooit weer iets van hem horen, als hij al ooit weer iets zal laten horen. Maar dat gaat lange lange lange tijd duren en dan nog zal het platonisch zijn. Denk ik..

Ophouden met denken en invullen, het heeft geen zin. Je weet het allemaal niet en het heeft geen zin om het te proberen in te vullen. Als je hem terug wilt, dan is dit niet de manier. Ik denk dat je er niet mee bezig moet houden. Als je loslaat doe je dit niet in de hoop om hem ooit terug te krijgen, maar omdat jij daar beter van wordt. Je moet door veel pijn heen, maar je moet jezelf bevrijden van deze gedachten en deze toestanden. Niet om hem aan te trekken, maar voor jezelf, om jezelf weer terug te krijgen en rustig te worden.

Ik vind het wel heel naar om te lezen, dat je zoveel van je leventje nu kwijt bent. Waarom waren je hobbies en werk verbonden met hem? je bent je relatie kwijt, maar dat je zoveel van jezelf daarbij moest opgeven vind ik wel heel erg heftig. Dat was toch van jou? Dat was toch jouw leven? Of was dat zo verbonden met hem dat je het wel moest opgeven?
@Yellowlove: Ik herken het wel hoor, het tegen me kunnen lullen wat je wil (goh), maar zodra iemand weg is...mailtje is zo gestuurd he! Kan best ff! (denk ik dan). Ben iig al wel zo ver dat ik gewoon 1 bericht stuur.

@Avril: Mijn leven zoals het op dat moment was daar zou sowieso snel verandering in komen. Ik ben bijna klaar met studeren, wilde dan verhuizen en een baan zoeken. De stad waar ik met hem woonde is mijn studiestad, maar daar wilde ik eigenlijk weg. Hij niet, dus we zaten er nog aangezien ik toch nog studeerde. Had daar een bijbaan en wat andere activiteiten. Op het moment dat het over was heb ik besloten te verhuizen (even terug naar ouders), omdat de huur alleen aan de hoge kant was en ik het niet trok (emotioneel) om alleen daar te zitten tussen al onze spullen. Ik wilde schoon schip maken, alles afhandelen en door. Voor mezelf kiezen. Thuis bedenken waar ik dan heen wilde. Dus heb alles opgezegd daar, dat zou hoe dan ook binnen een half jaar toch gebeurd zijn. Op een leukere manier....

Vandaar. Het is dus niet dat het echt moest oid. Maar het was in die zin wel met hem verbonden, omdat hij daar wilde blijven wonen.
@ Avril: Alles wat hier staat zijn natuurlijk maar ideeen, maar ik over die kier denk ik echt dat je wel gelijk hebt. Als hij er al was, dan duw ik 'm zo wel dicht. Tegelijkertijd ook voor mezelf, want ik kan het blijkbaar niet in mijn eentje.
Even over die kier. Ik snap het idee daarachter dat mensen dat zeggen ergens wel, maar ik haalde er vooral uit dat er kennelijk een kier WAS. En een kier betekent mogelijkheden, een kier betekent dat als ik iets doe, de deur weer op kan. Een kier is niet accepteren dat iets voorbij is, een kier is jezelf voor de gek houden dat je het onmogelijke kunt doen, en dan heb je hem weer terug. Dat is volgens mij meestal de kier die we onszelf voorhouden. En als hij dan niet terugkomt, gaan we onszelf ook nog eens de schuld geven, want er was tenslotte een kier, en wij hebben iets gedaan waardoor er geen kier meer was...

Je maakt jezelf helemaal gek zo....

En Muisje, je kunt het wel alleen. Ik kan het ook alleen. Ik wil het alleen kennelijk nog niet. Maar we kunnen het wel, en ooit komt de dag dat het ook echt gaat gebeuren. En dan tongen we ook met kleine mannetjes net zoals paarsjurkje
Haha Yellowlove, ik word wel vrolijk van jou. Tongen met kleine mannetjes..mwah, als dat het vooruitzicht is ;).

Ik dan ook nog even over die kier: PRECIES!! Er was een kier en nu niet meer, dus dat zal idd wel aan mij liggen. Ik heb de kier dichtgekit. Daarom wil ik denk ik ook liever van ex horen dat er geen kier meer is nu. Kijk; dat hij ook niet kan voorspellen wat er in de toekomst allemaal nog gaat gebeuren, dat snap ik wel, maar ik wil nu even duidelijk horen: het is voorbij! Ik voel het niet meer, ik wil niet meer, je bent leuk, maar nu niet voor mij!

Maar ja, je kunt iemand geen woorden in de mond leggen jammer genoeg. Correctie: dat kan wel, heb ik in het laatste telefoongesprek ook gedaan, maar dan denk ik juist: hee, dat zei ik..niet hij. Hij weerlegde het alleen niet..

Ben wel echt benieuwd of ik nog een reactie krijg. Een dikke vette dumpmail.
Oh Muisje,

ik zal vast vertellen hoe je toch nog daaruit hoop kunt krijgen. Iemand kan namelijk niet zeggen dat er NOOIT meer iets gaat zijn tussen jullie. Ik bedoel, niemand weet wat er ooit nog kan gebeuren. Uit dit gegeven alleen al kun je eindeloos hoop putten (doe ik ook, ik weet dat het nergens op slaat, dat ik gewoon echt verder moet blabla, maar ik kan het niet helpen). Dus als hij zegt: Nee ik wil niet' kun je er zelf achteraan denken: niet nu nee, maar over 3 maanden/2 weken/een half jaar/4 dagen zou het zomaar anders kunnen zijn . Dit is zelfs toe te passen als iemand zegt dat hij nooit meer bij je wil zijn.

Dus je moet het ergens vanuit jezelf halen, het accepteren, want een ander kan dat niet voor je regelen....

Enneh, dat jongetje van Paarsjurkje was wel heel leuk voor zover ik kon lezen, dus ik zou er niet voor passen (ehm, nu misschien wel, maar ik houd mezelf voor dat ik ooit weer zieligelukkig ben met iemand) Heeft zoenjongetje niet 5 vriendjes voor de rest van ons PJ?
quote:yellowlove schreef op 17 januari 2011 @ 15:10:

Even over die kier. Ik snap het idee daarachter dat mensen dat zeggen ergens wel, maar ik haalde er vooral uit dat er kennelijk een kier WAS. En een kier betekent mogelijkheden, een kier betekent dat als ik iets doe, de deur weer op kan. Een kier is niet accepteren dat iets voorbij is, een kier is jezelf voor de gek houden dat je het onmogelijke kunt doen, en dan heb je hem weer terug. Dat is volgens mij meestal de kier die we onszelf voorhouden. En als hij dan niet terugkomt, gaan we onszelf ook nog eens de schuld geven, want er was tenslotte een kier, en wij hebben iets gedaan waardoor er geen kier meer was...

Wat mij betreft speculeert Muis helemaal niet over kieren (en hoeken en gaten for that matter). Maar dat deed ze wel, vandaar dat ik erop in ga. Ik zou niet denken in de termen in haar situatie, maar we zijn allemaal anders wat dat betreft.
quote:muisje23 schreef op 17 januari 2011 @ 15:22:

Haha Yellowlove, ik word wel vrolijk van jou. Tongen met kleine mannetjes..mwah, als dat het vooruitzicht is ;).

Ik dan ook nog even over die kier: PRECIES!! Er was een kier en nu niet meer, dus dat zal idd wel aan mij liggen. Ik heb de kier dichtgekit. Daarom wil ik denk ik ook liever van ex horen dat er geen kier meer is nu. Kijk; dat hij ook niet kan voorspellen wat er in de toekomst allemaal nog gaat gebeuren, dat snap ik wel, maar ik wil nu even duidelijk horen: het is voorbij! Ik voel het niet meer, ik wil niet meer, je bent leuk, maar nu niet voor mij!

Maar ja, je kunt iemand geen woorden in de mond leggen jammer genoeg. Correctie: dat kan wel, heb ik in het laatste telefoongesprek ook gedaan, maar dan denk ik juist: hee, dat zei ik..niet hij. Hij weerlegde het alleen niet..

Ben wel echt benieuwd of ik nog een reactie krijg. Een dikke vette dumpmail.Dat heeft hij gezegd! Hard maar waar denk ik... of zie je mijn denk ik dan ook als kier?
quote:yellowlove schreef op 17 januari 2011 @ 15:27:

Dus je moet het ergens vanuit jezelf halen, het accepteren, want een ander kan dat niet voor je regelen....

Dit is zo belangrijk wat je hier zegt, muis moet dit uit zichzelf halen en niet steeds aankloppen bij haar ex via mail en sms.
quote:_avril_ schreef op 17 januari 2011 @ 15:27:

[...]

Wat mij betreft speculeert Muis helemaal niet over kieren (en hoeken en gaten for that matter). Maar dat deed ze wel, vandaar dat ik erop in ga. Ik zou niet denken in de termen in haar situatie, maar we zijn allemaal anders wat dat betreft.Ik begrijp het niet? Wat bedoel je precies?
Denk dat ze bedoelt dat zij sowieso vindt dat je niet moet denken over of het ooit nog wel goed kan komen en ex de deur nog op een kiertje heeft staan (waar ik wel over speculeer, gewoon omdat ex het ook zei: ik heb nog hoop! Noem ik een kier..). Kieren, gaten, hoeken..het maakt niks uit, hij wil nu niet, deal ermee.

@ Avril: Ik vind dus niet dat hij dat zo stellig gezegd heeft! Maar realiseer me ook wel dat het daar niet om gaat. Zijn hele handelen is naar een "nee" en dat moet ik accepteren. Het is in mijn hoofd bijna een wedstrijd geworden merk ik.
Muis mijn hemel accepteer nou gewoon eens dat het over en uit is.

Maak het jezelf niet zo ontzettend moeilijk door maar te blijven smsen en mailen.

Er is niets onaantrekkelijker dan iemand die zo wanhopig is.

Als er nog iets van zijn respect voor jou over is dan verdwijnt dat laatste beetje ook heel snel als je zo bezig blijft.
OMG ik heb echt teveel gemist en al die nieuwe mensen houd ik niet meer bij haal bij jullie alles door elkaar!!

Gisterem was gezellig, uit eten geweest en de hele week veel avondjes met vriendinnen gepland. Zaterdag was een dipdag, maar gisteren ok. Wel suuuperslecht geslapen en al twee dagen geen reactie van zoenjongetje. Voel me onrustig en geirriteerd op een manier die niet door slaapgebrek alleen verklaard kan worden en ben er inmiddels achter waarom... Het is best erg maar ik mis een man in bed! Niet eens met ex (dat beschouw ik maar als positief puntje, sowieso dat hier na 2 maanden al aan kan denken!), maar gewoon... Het is dat ik jullie niet ken, anders zou ik dit nooit durven posten!

*bloos*

Ben normaal echt niet zo seksueel ingesteld! Doe hier dan weer niks mee, en ontmoet geen leuke mannen, da's dan weer jammer.
Jeetje muisje, wat zit jij vast zeg. Hoe komt het toch dat je niet los komt van de jongen?

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet alles heb gelezen. Na 25 pagina’s heb ik het opgegeven en heb elke pagina doorzocht naar de adviezen van Amy. Ik heb ze allemaal in een word bestandje gezet en heb ze doorgelezen. Ook veel werk maar ik haal er hoop uit. Ik zal in een later stadium de tijd nemen om een paar pagina’s terug te lezen naar de verhalen van de laatste overblijvers ;)

Ik heb een brief geschreven. Aan hem. Want het nadenken gaat beroerd, de enige conclusie die ik wel heel duidelijk kan trekken is dat we het nooit echt geprobeerd hebben. Ik heb staan tieren, hij heeft het aangehoord en ik heb nooit het gevoel gehad dat hij daar ook echt iets mee deed. Tot gisteren, gisteren moest ik ineens horen dat hij al die tijd, voor zijn gevoel, zn stinkende best heeft gedaan. En dan komt die top 5 denk ik in beeld; schijnbaar ben ik niet duidelijk geweest over mijn top 5 en heeft hij dus aan een hele andere top 5 zitten werken.

Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens Yellowlove; hij had al veel eerder de verantwoordelijkheid moeten nemen om dit aan te geven. Ik kan zoiets onmogelijk ruiken. Maar eerlijk gezegd, ik ben zo ontzettend bang dat hij straks negatief reageert op mn brief en het dus niet meer wil proberen dat ik bijna niet meer voor mezelf durf op te komen. Uit angst dat ik m wegjaag.

Hoe dan ook, ik heb m een brief geschreven met daarin beschreven dat we naar mijn idee nooit constructief iets aan onze relatie hebben geprobeerd te veranderen (hij legt ‚t steeds bij zichzelf neer en ik lijk wel te verwachten/hopen dat als hij zn gedrag aanpast alles is opgelost) en daarin de vraag of hij ons niet nog een laatste kans wil geven. Een echte.

Ik moet nu alleen nog de samenvattingen van amy op een rij zetten over hoe we dat zouden kunnen doen en dan ga ik er even op uit. Ik wil er niet bij zijn als hij de brief leest uit angst voor zijn antwoord en dat ik mezelf verlies in ongecontroleerd janken en smeken.

Ik probeer zsm te laten weten hoe het verlopen is. Sterkte allemaal!
Tja muisje... Geen contact is echt beter, want zelfs al zegt hij Nee we kappen, dan geloof je het niet, bel je hem uit schuldgevoel of houd je hoop. JIJ moet het afkappen, dat kan hij niet doen voor jou.

Kun je niet zonder mobiel op vakantie?

Kop op!
@Superstar: Moet idd accepteren dat het over is en stoppen mat mailen en sms'en, helemaal mee eens.

Maar ik mail en sms niet: neem me terug!!

Ik vraag alleen om duidelijkheid als hij die al heeft, zodat ik het makkelijker af kan sluiten.

Dat is wel vragen om nogmaals, nogmaals en nogmaals gedumpt te worden, maar ex is ook HEEL erg lang ontzettend onduidelijk gebleven. Daar heb ik het ook wel met hem over gehad en hij vertelde zelf dat de reden daarvoor wel echt was/is dat hij het gewoon moeilijk vindt om te stoppen. Ik bedoel eigenlijk te zeggen: ik ben irritant, dwingend en vervelend voor hem. Maar wanhopig is toch anders (hoop ik). Heb er namelijk wel steeds bijgezegd dat ik niet tegen de onduidelijkheid kan en gewoon een "ja" of een "nee" wil. Geen "misschien wel" of "misschien niet".

Nou ja, misschien ben ik ook wel wanhopig, maar dan eerder naar hoe hiermee te dealen, dan naar: ik wil hem koste wat kost terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven