Relatie redden

07-11-2019 11:56 40 berichten
-
anoniem_6425970e2e838 wijzigde dit bericht op 30-03-2021 16:01
0.00% gewijzigd
Soms werkt het gewoon niet. Houden van is ook loslaten. Je moet elkaar gelukkig maken, niet alleen maar bezig zijn met gedoe. Het hele idee van rustig aan doen kan werken, maar dan moet je je daar ook wel aan houden.

En als je verf gaat uitzoeken kun je beter eerst samen tot een overeenstemming komen voordat je naar de verfhandel gaat.
Hoe oud zijn jullie? En is het voor hem de eerste keer dat hij op zichzelf gaat of woonde hij al op zichzelf?

Verhuizen en een huis inrichten is sowieso al heel stressvol en als je het dan niet met elkaar eens kan worden helemaal. Maar het klinkt alsof hij op twee gedachten hinkt: enerzijds de behoefte om het samen te doen, anderzijds de behoefte om zijn eigen smaak toe te passen.

Ik denk niet dat gevoelens zomaar weg kunnen zijn, maar wel dat je er soms even niet bij kan als je heel erg boos of geïrriteerd bent. Daarom zou ik hem gewoon even in zijn sop gaar laten koken en proberen dat vervelende gevoel te verdragen (soms is wachten en niet op je eerste impuls reageren beter om weer wat rust in de situatie te brengen).

maar aan de andere kant; jullie zijn nu 1,5 jaar samen. Misschien komt nu meer naar boven dat jullie niet zo goed bij elkaar passen als je dacht.
Alle reacties Link kopieren
Het zo laten en Stoppen.

Jullie kunnen duidelijk niet communiceren met elkaar. Hij heeft het echt geprobeerd, maar blijkbaar zijn jullie niet in staat om begrijpelijk naar elkaar over te komen. Dan kan je nog zoveel van elkaar denken te houden, dit gaat gewoon niet werken. En in een relatie is er meer nodig dan alleen maar liefde.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik ben 21 en hij is 26. Het is zijn eerste eigen huisje, hij heeft wel eerder met een vriend gewoond. We kunnen het zo leuk samen hebben, we zijn niet alleen een stel maar ook maatjes. Ik kan bij niemand zo mezelf zijn als bij hem.
Je walst denk ik telkens over hem heen, met je 'hele sterke mening'. Luister je ook weleens echt naar hem?
elsa1234 schreef:
07-11-2019 12:08
Ik ben 21 en hij is 26. Het is zijn eerste eigen huisje, hij heeft wel eerder met een vriend gewoond. We kunnen het zo leuk samen hebben, we zijn niet alleen een stel maar ook maatjes. Ik kan bij niemand zo mezelf zijn als bij hem.
Blijkbaar toch niet, want het zorgt voor wrijving in jullie relatie.
elsa1234 schreef:
Fijn dat jij jezelf kan zijn bij hem!
Maar wanneer ik je op lees blijkt dat hij dat niet kan bij jou.
Geen match dus...
Je kunt iemand niet veranderen. Nu rustig aan doen en hopen dat het later beter gaat kun je proberen, maar als jullie je aan elkaars trekjes blijven ergeren komen jullie er ook niet uit. Dit is hoe jullie zijn en dat zou jullie juist gelukkig moeten maken. Ga voor jezelf eens na of je zou willen samen wonen met de persoon die je nu kent/nu op jou overkomt en andersom.
Samenwonen is een grote stap. Je zit plat gezegd 24/7 op elkaars lip en zult elkaar nog beter gaan leren kennen dan nu. Dat kan zowel positief als negatief uitpakken natuurlijk. Weet wel dat als jullie samen de stap willen zetten om samen te wonen, jullie elkaars keuzes en ideeën ook moeten gaan accepteren. Gaat dat nu al moeilijk, dan zou ik persoonlijk heel erg hard nadenken of het niet te snel gaat of dat het überhaupt een goed idee is om door te gaan samen. Dat neemt niet weg dat jullie wel veel van elkaar houden.
Laat hem met rust en richt je op je eigen leven. Dit gaat zo niet werken.
Tjee, wat veel verwijten heb jij richting hem. En wat ben je negatief. Het klint allemaal helemaal niet fijn.

Laat hem met rust, hij geeft duidelijk aan dat hij er klaar mee is. Respecteer zijn grens.
Je klinkt als een dwingeland die met haar grote mond over haar vriend heen walst en hem geen ruimte geeft voor zijn mening en gevoelens. Ik denk dat je zijn bericht héél serieus moet nemen. Hij is er klaar mee. Er valt niets meer te redden en het is irrelevant dat jij iemand bent die het niet zo maar opgeeft. Voor een relatie zijn namelijk twee personen nodig en hij wil niet meer. Einde verhaal. Laat hem maar met rust en zoek iemand die tegen jou sterke mening is opgewassen en je van repliek kan dienen.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 12:19
0.59% gewijzigd
Ik ben wel heel benieuwd wat hij had verwacht van dat "samen verf uitzoeken met iemand met een hele sterke mening".

Persoonlijk zou ik dat stille, dat afwachtende, dat nooit willen praten een dealbreaker vinden. Je hebt samen een relatie, dan moet je er samen uit zien te komen.
Waarom wil je je relatie zo graag redden? Wat je omschrijft zou je met heel mannen kunnen hebben die wél communicatief capabel zijn.
elsa1234 schreef:
Een relatie is niet alleen maar leuk hé, als je volwassen leven begint heb je ook minder leuke tijden, zaken die je samen door moet gaan, dingen waar je een meningsverschil over hebt, rouwperioden, ziekten, etc. Dat kan behoorlijk zijn weerslag hebben op een relatie. Dan red je het niet met: we doen zoveel leuke dingen samen.
elsa1234 schreef:
07-11-2019 11:56
Mijn vriend en ik zijn ongeveer 1,5 jaar samen en hij heeft 2 maanden terug een huisje gekocht waar wij samen zouden gaan wonen. Zo'n huis brengt veel spanningen met zich mee, maar momenteel trekken we het allebei echt niet meer. (...) Laatste tijd zit ik niet lekker in mijn vel, school, werk en een verbouwing werden mij gewoon even teveel.
Allemaal excuses om te verbloemen dat jullie gewoonweg niet bij elkaar passen en niet met elkaar kunnen communiceren.
Nee, een nieuw huis brengt niet per definitie veel spanningen met zich mee en legio mensen combineren school, werk en een verbouwing zonder dat ze het afreageren of gelijk niet meer 'lekker in hun vel' zitten.
Jullie zitten nergens over op één lijn, kunnen niet overleggen en hebben na anderhalf jaar al dit gezeik. Kap er gewoon mee, je bent niet verplicht bij elkaar te blijven als je over het eerste jubileumjaar heen bent.
elsa1234 schreef:

Geef hem dan ook even de ruimte om zijn eigen ding te doen. Voor hem is het ook allemaal nieuw om een heel huis zelf in te kunnen richten, dan is het jammer als hij gelijk wéér rekening moet houden met iemand anders. Dat is voor jou misschien niet leuk, maar het is niet jouw positie om zijn huis in te richten.
nessemeisje schreef:
07-11-2019 12:18
Allemaal excuses om te verbloemen dat jullie gewoonweg niet bij elkaar passen en niet met elkaar kunnen communiceren.
Nee, een nieuw huis brengt niet per definitie veel spanningen met zich mee en legio mensen combineren school, werk en een verbouwing zonder dat ze het afreageren of gelijk niet meer 'lekker in hun vel' zitten.
Jullie zitten nergens over op één lijn, kunnen niet overleggen en hebben na anderhalf jaar al dit gezeik. Kap er gewoon mee, je bent niet verplicht bij elkaar te blijven als je over het eerste jubileumjaar heen bent.

Ik denk dat het voor veel mensen toch wel op enig moment spanning met zich meebrengt hoor. Maar niet in de mate die TO nu ervaart. Er is altijd wel wat met een verhuizing dat tegenvalt. In mijn omgeving ken ik in elk geval niemand die compleet fluitend door een verhuizing / verbouwing is gekomen.
Hey,

Ik heb je bericht gelezen en ik merk heel veel frustratie en ook wel onmacht. Je probeert er alles aan te doen om het wel te laten werken, maar merk dat het veel energie kost. Ik denk dat het verstandig is om er rustig met elkaar over te hebben. Misschien beide opschrijven wat jullie allebei kwijt willen naar elkaar en dit aan elkaar voor te dragen. Beide proberen te luisteren naar wat een ander te zeggen heeft en wat een ander misschien anders wil zien in de relatie. Zo kunnen jullie misschien naar elkaar luisteren en elkaar beter begrijpen. Waar gaat het inderdaad mis (hij heeft aangegeven bij jou dat je heftig reageert, maar waar komt het vandaan dat jij zo heftig reageert). Vraag aan jezelf en aan hem wat er volgens jullie moet veranderen wil het nog werken. Mocht het hierna nog steeds zo ongelofelijk onduidelijk en naar zijn, dan zou ik zelf twijfelen om voor een langere tijd even een grote pauze te houden. Even beide elkaar de rust en ruimte geven om naar jezelf te kijken wat JIJ nu wilt.

Hopelijk levert mijn antwoord je wat op!

Veel liefs,

Galileo
Je zegt dat hij het niet begreep en je het meerdere keren moest uitleggen. Dan begin je over dat hij niet luistert. Maar dat iemand iets niet begrijpt wil helemaal niet zeggen dat hij niet luistert?

Verder zou ik duidelijk gaan vragen of hij nu wel of niet wil dat je je ermee bemoeit en op welke manier. Ergens denk ik, het is zijn huis. Laat hem maar lekker kiezen. Geef je mening en als hij het er niet mee eens is dan kiest hij toch? Waarom zou hij in het midden moeten zitten.

Dat iemand je mening vraagt wil niet zeggen dat hij er ook iets mee moet.
anoniem_376079 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 12:31
47.55% gewijzigd
Ga eerst eens samen op een cursus: leren communiceren.
Besef wel, het is in een relatie geven en nemen, en altijd meer geven. Hoe ging die ruzie dan? Hij wilde zwarte verf en jij witte? Hij moet gewoon lekker zn eigen huis in gaan richten, en dan zien jullie wel of jij er wel of niet gaat wonen.
Je kan 100x een conflict met iemand hebben, en dan opeens is t emmertje vol, dan wil je gewoon echt niet meer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Rooss4.0 schreef:
07-11-2019 12:17
Ik ben wel heel benieuwd wat hij had verwacht van dat "samen verf uitzoeken met iemand met een hele sterke mening".

Persoonlijk zou ik dat stille, dat afwachtende, dat nooit willen praten een dealbreaker vinden. Je hebt samen een relatie, dan moet je er samen uit zien te komen.
Waarom wil je je relatie zo graag redden? Wat je omschrijft zou je met heel mannen kunnen hebben die wél communicatief capabel zijn.
misschien is hij eigenlijk niet zo stil als hij de kans krijgt iets te zeggen. Maar ben bang dat TO hem gewoon steeds voor is en dan niet meer het idee heeft dat ze ook naar hem zou kunnen luisteren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Blijkbaar is hij er gewoon echt klaar mee. Door te roepen dat je niet zomaar opgeeft, wals je weer over hem heen, precies waar hij in de afgelopen weken waarschijnlijk op is afgeknapt.

Overigens heeft hij waarschijnlijk net zo goed als jij een eigen mening, alleen ben jij kennelijk veel dominanter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het klinkt alsof hij er echt klaar mee is.

Zou ik ook zijn als er iemand (vooralsnog zonder enig eigen inkomen) in mijn huis met mij zou komen samenwonen die wel heel erg bepalend wil zijn in alles, vanwege een 'sterke eigen mening'.

Je hebt nu eenmaal aanpassingsgerichte mensen die best meegaand zijn en er niet altijd meteen 'vol' in gaan als de ander niet hetzelfde wil. Geen 'ruzie' willen. Terwijl die ander denkt: als je dit niet wil, dan moet je het maar gewoon zeggen....

Maar daarmee leert die meegaande persoon de ander (des te sneller) wel goed kennen. En als die ander altijd alle ruimte neemt die hij kan pakken, dan komt er een punt dat de meegaande er helemaal 'klaar' mee is. En dat valt dan ook meestal niet meer te herstellen.
Je vriend doet net alsof hij jou bij de inrichting van het huis wil betrekken omdat het ook het huis wordt waar jij in de toekomst gaat wonen.

Maar als puntje bij paaltje komt dan moet je het toch wel eens zijn met wat hij wil. Je mag niet je eigen mening geven want anders komt er ruzie.

Eigenlijk is het toch gewoon zijn huis waar jij niets over te zeggen hebt.

Normaal gesproken sluit je compromissen.

Bijvoorbeeld jij wil een witte muur. Hij wil een bruine en dan maak je hem beige.

Of oké dan nemen we een bruine muur in de woonkamer maar dan wordt de slaapkamermuur wit.

Of jullie vinden allebei groen de een na leukste kleur en dan wordt de muur dus groen.
Hoe kun je doorgaan wanneer de ander dat overduidelijk niet wil?

Wat als iemand bij jou door gaat wanneer je duidelijk nee zegt? Of telt nee alleen wanneer meisjes het zeggen en bij jongen kun je er gewoon over heen walsen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven