Relatie redden

07-11-2019 11:56 40 berichten
-
anoniem_6425970e2e838 wijzigde dit bericht op 30-03-2021 16:01
0.00% gewijzigd
To, luisteren naar iemands mening is niet hetzelfde als daarin meegaan. Het betekent niet dat hij geen andere keuze mag maken.
Ik geloof dat ik je vriend wel begrijp als ik lees hoe jij over hem heen walst....
Als ik ergens niet tegen kan, is het weglopen uit de situatie. Hij zei dat ik hem met rust moest laten en dat dit juist is wat hij bedoelde waardoor hij zo stil is. Nu heeft hij mij vanmorgen berichten gestuurd dat hij er helemaal klaar mee is, dat ik alleen maar voor ellende zorg en dat hij niks meer voor mij voelt. Nou gevoel kan niet binnen een dag weg zijn, dus naar mijn idee is het nog een beetje reageren in zijn emotie. Ik zou er oprecht alles aan willen doen om het te laten werken, ik geef niet zomaar op. Ik probeer hem te bereiken maar hij neemt zoals gewoonlijk niet op. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, het lijkt alsof hij er echt klaar mee is en niet meer verder wil, maar ik kan die gedachte niet aan. Wat zouden jullie doen? Het zo laten en stoppen of er voor gaan?

God, wat begrijp je er niet aan. Je dramt en hij is er klaar mee. Laat hem met rust.
Alle reacties Link kopieren
Les 1 bij het klussen aan een nieuw huis: bepaal van tevoren welke kleur verf je wil hebben, dat scheelt tenenkrommende ruzies bij de verfhandel..
Klussen aan en huis of samen op vakantie is funest voor relaties, je leert elkaar wel kennen op zo'n manier.
En binnen ander half jaar een huis kopen in een relatie is wel erg snel. Dan ben je ook nog eens hartstikke jong. .
-Simone- schreef:
07-11-2019 12:09
Je walst denk ik telkens over hem heen, met je 'hele sterke mening'. Luister je ook weleens echt naar hem?
Dit idee krijg ik ook.
Je wilt graag je zin en doet hij dat niet gooi jij het op jou niet snappen.

Dat is njet her geval hoor
Hij wil gewoon niet wat jij wil.

Dat hebben mijn man en ik ook wel eens hoor, dat hij zwart zegt en ik wit
Als we echt heel stellig bij ons punt blijven dan doet de ene keer op water bij de wijn, en de keer daarna hij

Denk dat dat ook de reden is dat wij zelden ruzie hebben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ga je deze openingspost ook wissen?
Welke dingen uit je openingspost zitten jou 'totaal niet lekker' en waarvan je vindt dat hij er weinig mee doet?
Damned if I don’t
Oh wow! Zie je nou zelf echt niet wat er gebeurt?

Hij zei dat je hem met rust moest laten - maar jij probeert hem te bereikenen.

Hij zei dat hij er helemaal klaar mee is - maar jij geeft niet zomaar op.

Hij zei dat hij niks meer voor jou voelt - maar jij zegt dat gevoel niet binnen een dag weg kan zijn.

Hij probeert te communiceren, maar jij lijkt helemaal niet naar hem te luisteren. Zelfs als hij zegt hoe hij zich voelt, beweer je dat jij beter weet wat hij voelt. Dat gaat echt veel te ver. Ik snap dat hij geen zin meer heeft om met je te praten, dat heeft helemaal geen nut als je toch niet naar hem luistert.
Madeliefjees schreef:
07-11-2019 12:31
Ga eerst eens samen op een cursus: leren communiceren.
Besef wel, het is in een relatie geven en nemen, en altijd meer geven. Hoe ging die ruzie dan? Hij wilde zwarte verf en jij witte? Hij moet gewoon lekker zn eigen huis in gaan richten, en dan zien jullie wel of jij er wel of niet gaat wonen.
Je kan 100x een conflict met iemand hebben, en dan opeens is t emmertje vol, dan wil je gewoon echt niet meer.
TS is begin twintig en ze delen (nog) niks samen. Als er een cursus nodig zou zijn, zou ik gewoon stoppen.
Je kan helemaal niet jezelf zijn bij hem, want dan krijgen jullie ruzie.
Hij wil niet meer en dus heb jij ook geen keuze meer: de relatie is voorbij.
En over een tijdje zie jij zelf ook dat jullie niet goed bij elkaar passen, want dan hadden jullie niet zoveel vervelende ruzies gehad.
Wat wij doen is staaltjes van behang mee nemen én kleurenwaaiers van verf mee nemen dan thuis eens kijken met wat we leuk vinden.
2019 schreef:
07-11-2019 13:53
Wat wij doen is staaltjes van behang mee nemen én kleurenwaaiers van verf mee nemen dan thuis eens kijken met wat we leuk vinden.
wat een goede tip! TS: heb je hier wat aan?
guppekop schreef:
07-11-2019 14:00
wat een goede tip! TS: heb je hier wat aan?
Dat is het probleem helemaal niet.
Damned if I don’t
Je zorgt alleen maar voor ellende
En: ik voel niks meer voor je.

Dat is wel duidelijk hoor.

Als iemand dat tegen mij zegt, zou ik zelf niet eens meer willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven