Relatie stukmaken?

27-11-2009 21:25 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Momenteel heb ik een situatie waar ik niet helemaal uit kom en ik graag jullie advies wil horen. Het zit zo:

Ik heb een hele leuke collega, echt een meid waar ik voor zou gaan (ik ben een man). Hoewel we het op het werk behoorlijk professioneel houden, flirten we wel geregeld en is het voor de andere collegae onderhand ook wel duidelijk dat we meer zijn dan gewoon collega's. We wonen in dezelfde stad en als we elkaar zien bij het stappen of een feestje zijn we best close en zo uren aan het praten. Ik vind haar erg leuk en zij mij ook.

Allemaal heel erg leuk, alleen heeft zij wel een vriend. Hoe lang ze precies wat hebben weet ik niet, daar heb ik ook nog nooit naar gevraagd. Wel draagt ze een vriendschapsring, wat het waarschijnlijk maakt dat het een serieuze relatie is.

Over een paar weken wordt zij overgeplaatst naar een andere vestiging, waardoor we elkaar veel minder zullen zien, alleen als we afspreken.

Ik zit heel erg in twijfel of ik ga proberen haar nog te versieren en zo (als dat lukt) haar huidige relatie stuk maak of het gewoon zo hou zoals het nu is en haar "laat lopen". Omdat ik echt veel om haar geef wil ik haar relatie niet stukmaken als dat een goede en serieuze relatie is, dan is het "heel erg jammer, maar helaas te laat" voor mij.

Ik heb de indruk dat dit het geval is, maar weet het niet zeker. Als dat niet zo is, heb ik er geen probleem mee om haar te veroveren.

De gedachte dat ik haar ten onrechte laat lopen, krijg ik maar niet uit mijn hoofd.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken???
anoniem_96672 wijzigde dit bericht op 27-11-2009 22:43
Reden: Niet-passende formuleringen aangepast en belangrijk stuk vet gedrukt
% gewijzigd
quote:salle schreef op 27 november 2009 @ 21:54:

Goh, ik lees dit zo helemaal niet, zoals jij het beschrijft paloma.

Mmm, ga aan mezelf twijfelen en lees het nog een keer Je hoeft het ook niet te lezen zoals ik het beschrijf. Dat heet een mening hebben en gelukkig hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn.
quote:cappi schreef op 27 november 2009 @ 21:54:

Wat vind je nu zelf eigenlijk van je vraag? De betreffende collega heeft een vriend dus hoop je hier nu een reactie te krijgen van ga er voor? Je hebt toch wel enig zelfrespect en respect naar anderen & wat gevoel in je botten dat je er niet op uit bent om een relatie kapot te maken. Als zij jou echt zo leuk vindt dan kapt ze met d'r vriend en dan geeft ze jullie een kans, zo niet dan ben ik bang dat dit het niet gaat worden.Ik denk idd dat to een reactie hoopt te krijgen van ; ga ervoor. Iets in hem houdt hem tegen (moraal) en daarom opent hij een topic, net als alle andere dames (sorry voor het woord) including me, hier op het forum. Volgens mij heeft to echt wel besef dat hij een relatie kan stukmaken en wilt dit ook niet, voglens mij. Toch blijft dat meisje zo leuk, ik snap die dubio wel.
In_dubio, niet elk meisjes/vrouw die uit zichzelf naar je toekomt om een praatje te maken of in het voorbijgaan naar je zwaait, vind je in die mate leuk om ook een relatie met je te willen. Ze heeft een relatie; terughoudend zijn lijkt mij de beste manier om er achter te komen wat zij eventueel voor je voelt.
quote:paloma schreef op 27 november 2009 @ 21:52:

[...]

Ik heb aan twee woorden een hekel. Aan het woord `dames` en het woord `meid`. Ik vind het neerbuigend en pretentieus. Gekker nog, ik vind de hele openingspost neerbuigend en pretentieus; TO die zijn collega wel even wil gaan veroveren...

Zo was dat dus absoluut niet bedoeld. Ik gebruikte het woord `dames` omdat hier hoofdzakelijk vrouwen komen en ik het een normale aanspreektitel vond als je mensen verder niet kent.

Wat is er mis met het gebruik van het woord `meid` als in: dat is een hele leuke meid? Hoe dan?

@cappie/salle/paloma:

je hebt gelijk, lees ook mijn edit op mijn reactie van 21:49.
quote:in_dubio schreef op 27 november 2009 @ 21:25:

Ik zit heel erg in twijfel of ik ga proberen haar nog te versieren en zo haar huidige relatie stuk maak of het gewoon zo hou zoals het nu is en haar "laat lopen". Omdat ik echt veel om haar geef wil ik haar relatie niet stukmaken als dat een goede en serieuze relatie is, dan is het "heel erg jammer, maar helaas te laat" voor mij.Als je er dan toch tussen wil gaan zitten, doe het dan op een 'nette' manier. Versieren vind ik stoken. Wees dan een echte man (en ben bereid om een blauwtje te lopen). Zeg: "Ik vind je leuk, zou graag iets met je beginnen, maar weet dat je een relatie hebt. Ik ga daar niet tussen zitten, maar weet me te vinden, mocht je me nodig hebben" (o.i.d.). Wil ze, dan heb je geluk. Wil ze niet, dan heb je pech.
Je kan toch gewoon eerlijk zijn, iets in de trant van;

Ik vind je meer dan leuk, dat weet je al. Ik wil niets stukmaken met je vriend of stoken etc. Laat je ooit wat van je horen als je ooit misschien vrijgezel bent en mij ook zo leuk vindt?

Zoiets?
precies wat christiane zegt dus.
Salle, kan zijn alleen dan is in mijn ogen de topic titel verkeerd gekozen, wellicht had ik anders gereageerd bij een andere opening. Gevoelens voor iemand krijgen is menselijk of je nu in een relatie zit of niet maar als ik dan als titel lees relatie stukmaken, ja daar ben ik wellicht een beetje gevoelig voor. Maar blijf erbij als iemand een relatie heeft dan ga je daar niet in stoken, klaar, en als het zo moet zijn dan dan maakt de persoon in kwestie maar een eind aan de relatie zodat de weg vrij is. Lees uit TO z'n openingspost dat als de relatie niet goed zit dat het dan een vrijbrief is om haar maar te versieren, want dan heeft hij er geen probleem mee, want is dat nou voor instelling?
All is fair in Love and war. Maar als je een beetje respect hebt voor haar èn voor jezelf, dan wèl met open vizier. Dus gewoon zeggen waar het op staat en haar laten kiezen. Als je daar de ballen niet voor hebt, dan moet je gewoon loslaten.
cappi, idd de titel is niet goed gekozen en dat ge- emmer over die ring ook niet maar hee, het is een man he
quote:twinkeling schreef op 27 november 2009 @ 22:18:

All is fair in Love and war. Maar als je een beetje respect hebt voor haar èn voor jezelf, dan wèl met open vizier. Dus gewoon zeggen waar het op staat en haar laten kiezen. Als je daar de ballen niet voor hebt, dan moet je gewoon loslaten.En In Dubio, heb je daar de ballen voor?
quote:cappi schreef op 27 november 2009 @ 22:16:

Salle, kan zijn alleen dan is in mijn ogen de topic titel verkeerd gekozen, wellicht had ik anders gereageerd bij een andere opening. Gevoelens voor iemand krijgen is menselijk of je nu in een relatie zit of niet maar als ik dan als titel lees relatie stukmaken, ja daar ben ik wellicht een beetje gevoelig voor. Maar blijf erbij als iemand een relatie heeft dan ga je daar niet in stoken, klaar, en als het zo moet zijn dan dan maakt de persoon in kwestie maar een eind aan de relatie zodat de weg vrij is. Lees uit TO z'n openingspost dat als de relatie niet goed zit dat het dan een vrijbrief is om haar maar te versieren, want dan heeft hij er geen probleem mee, want is dat nou voor instelling?

Titel was ook prikkelend bedoeld, maar ik realiseer me dat de formulering erg slecht is geweest. Sorry, dat bedoelde ik dus niet zoals je het opvat.

Over mijn instelling:

Ik wil sowieso niet op mn geweten hebben dat ik er de oorzaak van ben dat iets moois stuk gaat. Maar als het al niet meer zo mooi is, heb ik er wel minder moeite mee als ik haar dan wel gelukkig kan maken.

Wanneer moet ik de suggestie die Christiane en salle doen uitvoeren? Nu al snel of pas als ze (bijna) weggaat?
anoniem_96672 wijzigde dit bericht op 27-11-2009 22:29
Reden: formulering ;)
% gewijzigd
Wacht het juiste moment af. Stelt zij wel eens voor om wat te gaan drinken ofzo? Dan zou ik hem erin gooien; zo van; ik wil wel wat met je drinken maar lijkt me niet verstandig gezien jouw situatie en mijn gevoelsn voor jou etc etc
Ik ben nog steeds een beetje in shock van de ring als geurspoor...

Ik zou in elk geval geen werk maken van dit meisje. Al zou ze op je avances ingaan, zou je een vriendin willen die zo makkelijk van vriend naar vriend hopt?
vlaggen die meid. Hup pootje optillen en een plasje er tegen aan
quote:meds schreef op 27 november 2009 @ 22:40:

vlaggen die meid. Hup pootje optillen en een plasje er tegen aan
quote:paloma schreef op 27 november 2009 @ 21:52:

[...]

Ik heb aan twee woorden een hekel. Aan het woord `dames` en het woord `meid`. Ik vind het neerbuigend en pretentieus. Gekker nog, ik vind de hele openingspost neerbuigend en pretentieus; TO die zijn collega wel even wil gaan veroveren...

Ik vind het al tof genoeg dat TO het woord vrouwtje niet gebruikt. Dames en meid worden, in zijn contextueel geschreven bericht (grammaticaal suck ik), naar mijn idee alleen maar vriendelijk bedoeld gebruikt.

Ik denk Dubio, dat je intenties eerlijk genoeg zijn voor jezelf, en dat is nu toch wel ff het voornaamste. Ga, met dat in je achterhoofd, dan een poging wagen! Zeg gewoon dat je haar meer dan leuk vind. Ga niet jezelf in honderd bochten wringen om jouw goede intenties en beweegredenen uit te leggen (goed te praten), hou het kort, duidelijk en simpel.

Als iemand gek op mij zou zijn en me zou proberen te veroveren terwijl ik een relatie heb, dan graag ook op een eerlijke, heldere manier, to the point! (zodat ik vriendelijk doch gevleid kan zeggen: jammer maar meer zit er helaas voor jou niet in).
Waarom ga je niet een gesprek met haar aan en zeg je dat je gek op haar bent?

Zij vindt jou ook leuk maar misschien is het voor haar gewoon een beetje onschuldig flirten (als ze dat al doet).

Zelf heb ik een paar keer helemaal niet door gehad dat er iemand verliefd op me was. Gewoon leuk contact met een man, ik dacht dat dat wel kon en dan bleek hij verliefd. Dat kwam de eerste paar keren volkomen onverwacht en aangezien ik (bijna) in alle gevallen verkering had werd het ook niks. Maar de mannen in kwestie hebben het uiteindelijk wel gewoon tegen me gezegd, zodat ik er op een directe manier op kon reageren.

Denk dat dat in jouw geval ook maar het beste is in plaats van uit te gaan zoeken, te gissen, te charmeren en te hopen.
Maar wat zou je er van vinden als ze alleen wil sexen met jou? Zo stiekem een beetje buiten de deur?
quote:eleonora schreef op 28 november 2009 @ 08:10:

Waarom ga je niet een gesprek met haar aan en zeg je dat je gek op haar bent?

Zij vindt jou ook leuk maar misschien is het voor haar gewoon een beetje onschuldig flirten (als ze dat al doet).

Zelf heb ik een paar keer helemaal niet door gehad dat er iemand verliefd op me was. Gewoon leuk contact met een man, ik dacht dat dat wel kon en dan bleek hij verliefd. Dat kwam de eerste paar keren volkomen onverwacht en aangezien ik (bijna) in alle gevallen verkering had werd het ook niks. Maar de mannen in kwestie hebben het uiteindelijk wel gewoon tegen me gezegd, zodat ik er op een directe manier op kon reageren.

Denk dat dat in jouw geval ook maar het beste is in plaats van uit te gaan zoeken, te gissen, te charmeren en te hopen.

Ga ik ook doen, ik ga niet meer "uitzoeken, gissen, charmeren en hopen". Heb daar nog eens goed over nagedacht en besloten dat dat kansloos en niet constructief is.

quote:Zamirah schreef op 28 november 2009 @ 08:53:

Maar wat zou je er van vinden als ze alleen wil sexen met jou? Zo stiekem een beetje buiten de deur?Dat is in mijn situatie niet van toepassing denk ik. Als dat wel zo zou zijn, dan zou ik weigeren omdat ik niet wil dat haar vriend er onverhoopt achter komt en het dan alsnog uitmaakt. Bovendien vind ik het zeer ongepast om "buiten de deur" te sexen als je een relatie hebt. Dan zou ik ook mijn beeld van haar bijstellen en niet eens iets met haar willen, hoe leuk ze verder ook is.
Ik vind niet dat je per se van iemand af moet blijven die al een relatie heeft. Als jij denkt dat zij het helemaal is dan ga je er voor. Ik vind het wel belangrijk dat iemand dan eerst zijn relatie verbreekt maar ja er zijn ook hele volksstammen die dat minder belangrijk vinden.
Snap 't niet helemaal, paar keer opnieuw gelezen;-) maar aan de ene kant zeg je dat je niet perse van iemand af moet blijven die al een relatie heeft maar tegelijkertijd vind je het wel belangrijk dat iemand dan eerst zijn relatie verbreekt.
quote:hanZie schreef op 28 november 2009 @ 12:04:

Ik vind niet dat je per se van iemand af moet blijven die al een relatie heeft. Als jij denkt dat zij het helemaal is dan ga je er voor. Ik vind het wel belangrijk dat iemand dan eerst zijn relatie verbreekt maar ja er zijn ook hele volksstammen die dat minder belangrijk vinden.Toe maar, stoken in een relatie heet dat. You go girl..
Ik zou niet eens iemand willen die met mij zijn partner zou bedonderen. Daar knap ik wel zo gruwelijk op af...
Maar het gaat hier toch ook helemaal niet om bedonderen? Ik gruwel van bedonderen en knap, net als In_Dubio meteen af op iemand die dat doet of daar voor open zou staan. Maar ik vind wel dat je het volste recht hebt je gevoelens kenbaar te maken aan iemand. Oók als die persoon een relatie met een ander heeft. Dat houdt wat mij betreft dus ook helemaal niet in dat je open staat voor een geheime affaire of ander gekonkel.

Waarom leggen jullie meteen die link?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven