Relatie twijfels

16-05-2020 10:18 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu zo'n driekwart jaar met mijn vriend samen. De laatste tijd merk ik dat ik me ga irriteren aan hem:

Hij neemt weinig initiatief om af te spreken. Alleen afspreken wanneer het hem uitkomt/hij er zin in heeft. Hij komt nooit spontaan even langs, terwijl hij geregeld bijna langs mijn huis rijdt. Zijn woorden: "Voor een kusje/praatje is 5 minuten omrijden onzin!" Wanneer ik vraag om af te spreken is het vaak "misschien" of "weet niet".

Hij maakt soms vervelende opmerkingen. Merk dat ik het hierdoor minder fijn vind om bij hem te zijn.

Hij toont weinig spontaniteit. Ook een verrassing (ik doe dat wel) gebeurt nooit. Valentijnsdag: "Omdat je anders teleurgesteld wordt, koop ik wel wat."

De relatie is erg saai. Wanneer ik wat spanning probeer er in te brengen, wordt er vaak kortaf gereageerd (bv.: "oh").

Hij praat graag over zijn exen. Heeft er in 1 jaar meerdere gehad!

We hebben al weken lang geen seks meer. Elke keer is er een excuus: last van buik, moe, hoofdpijn. De laatste weken tijd geeft hij aan dat er scheurtjes in zijn geslachtsdeel zitten, waardoor hij geen seks kan hebben (komt door te veel zelfbevrediging). Ik vind dit vrij egoïstisch overkomen. Het is al een aantal keer gebeurd en het blijft zich maar voordoen...

Ik heb het gevoel dat hij mij een beetje "verbergt" voor de buitenwereld. Hij stond laatst met zijn broer te kletsen (wist ik niet) en roept mij er niet even bij (heb hem nog nooit gezien). Ik heb zijn familie/vrienden nog maar 1 x gezien en nodigt mij er ook niet voor uit. Andersom doe ik dat wel, maar ook daar heeft hij weinig behoefte aan (heeft andere plannen etc.).

Natuurlijk heb ik de bovenstaande punten al besproken. Er verandert dan weinig, of ik merk slechts een paar dagen iets verandering. Wat betreft het laatste punt heb ik aangegeven dat ik het super jammer vind. Hij wil er verder ook niet voor naar de dokter gaan. Ik mis hierdoor heel erg de spanning. Hij heeft op een datingsite gezeten tijdens onze relatie en ik ben "bang" dat hij daar toch weer op zit en wellicht met meisjes afspreekt en dat hij hierdoor geen behoefte heeft aan intimiteit met met mij... Ik twijfel door bovenstaande erg onze relatie. Wat vinden jullie?

Update:
Hij appte vanmiddag met de vraag of ik hem nog wel leuk vond. Ik heb gezegd dat we morgen zouden gaan praten. Maar op dat moment appte een vriendin van mij dat ze hem zojuist op tinder was tegen gekomen. Het hoge woord kwam er na een tijdje ook uit. Hij bleef maar berichtjes sturen. Ik had hem de afgelopen weken wat minder aandacht gegeven zodat hij wat meer zijn best zou gaan doen. Vervolgens was hij daarom op Tinder gegaan want hij miste aandacht. Hij schuift nu alles op mij af. Want dat is allemaal mijn schuld!

Oh ja.. en zijn contract werd niet verlengd en ik gaf hem geen steun. Zijn relaties zijn allemaal uit gegaan. Ik liet geen interesse meer zien en lachte weinig. Hij slaapt niet meer, aanvallen en depressief. Hij wil niet meer en kan niet meer. Heeft het gevoel dat hij niks meer heeft. Ik hoor dit nu voor het eerst!
onlyhappyvibes wijzigde dit bericht op 16-05-2020 16:58
22.10% gewijzigd
Roze-tulp schreef:
16-05-2020 18:59
En dat is zijn probleem, niet de jouwe. Deze jongen is zo te lezen helemaal niet in staat om een gezonde relatie te onderhouden. Ben blij dat je van hem af bent :)
Het klinkt heel gek, maar het negeren voelt als erg lullig van mijn kant. Staat natuurlijk lang niet in overeenkomst met wat hij heeft gedaan. Inmiddels heeft hij speelt en zegt ie dat hij van me houdt. Heeft hij wel mooi te laat bedacht. Maar heb zo de neiging om van alles terug te gaan sturen!
justagirly schreef:
16-05-2020 16:57
Ik zou de sleutels wel teruggeven ja.
Hij klinkt behoorlijk depressief.
Ik heb wel het gevoel dat het een beetje poppenkast is van zijn kant!
onlyhappyvibes schreef:
16-05-2020 20:26
Ik heb wel het gevoel dat het een beetje poppenkast is van zijn kant!
Des te meer reden om er vooral NIET in te trappen of in mee te gaan.
Straks heb je de alleen de betekenis van je leuke naam nog!! :cheer2:
Dit zijn idd echte energievreters.
Niks terugsturen want dan begint alles weer van voren af aan.

Je klinkt lekker nuchter, houden zo!!
Hij manipuleert je waar je bij staat. Blokkeren en wegwezen.
justagirly schreef:
16-05-2020 20:40
Straks heb je de alleen de betekenis van je leuke naam nog!! :cheer2:
Dit zijn idd echte energievreters.
Niks terugsturen want dan begint alles weer van voren af aan.

Je klinkt lekker nuchter, houden zo!!
Haha heerlijk! Dankje!
lolly-pop schreef:
16-05-2020 21:05
Dat denk ik ook. Ook al voelt het best gek.
Wat een grapjas die jongen. Goed dat je ervanaf bent. :thumbsup:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ik krijg nu echt de meest lieve berichten van hem. Ene moment ligt het aan mij, dan aan hem (spijtbetuigingen vliegen me om de oren), dan weer aan mij... Toch slecht geslapen door een soort spanning.
Was er niet ergens een lijstje over dit "7 stages of grief" achtige verloop van emoties/tactieken van dit soort knullen?

Of is dat alleen een cirkel van: sorry, naar boos want jouw schuld, naar ik maak er een eind aan, naar sorry, etc?

Je hoeft je nergens schuldig over te voelen TO, in normale omstandigheden is het onbeschoft om iemand te negeren, maar dit zijn dus geen normale omstandigheden. Niet ingaan op de berichtjes, geen argumenten of uitleg.
onlyhappyvibes schreef:
16-05-2020 16:38
Ik kreeg heel erg veel berichten ineens! Maar allemaal dat het mijn schuld is natuurlijk.
Laat je dit niet aanpraten hoor! Wat denkt ie wel niet?
Hij kan ook werken aan zijn 'relatie' en nu moet je ook nog medelijden met hebben?
Met zijn scheurtjes en zijn depressie ? Gauw wegwezen. Je bent veel te goed voor hem!
lolly-pop schreef:
16-05-2020 21:05
Dat dus..
Mikiniki schreef:
17-05-2020 10:32
Laat je dit niet aanpraten hoor! Wat denkt ie wel niet?
Hij kan ook werken aan zijn 'relatie' en nu moet je ook nog medelijden met hebben?
Met zijn scheurtjes en zijn depressie ? Gauw wegwezen. Je bent veel te goed voor hem!
Ik heb nog aangeboden om met hem te praten vandaag, face-to-face. Hij blijft maar bellen en berichten sturen. Hij vindt dat ik nu echt te laat ben en het hoeft niet meer. Hij is weg, trekt het niet allemaal niet meer, kan niets goed doen, wil niet meer bestaan...

Nu kan hij er ineens wel aan werken, toen het ging spannen.
Moezewoes schreef:
17-05-2020 09:01
Was er niet ergens een lijstje over dit "7 stages of grief" achtige verloop van emoties/tactieken van dit soort knullen?

Of is dat alleen een cirkel van: sorry, naar boos want jouw schuld, naar ik maak er een eind aan, naar sorry, etc?

Je hoeft je nergens schuldig over te voelen TO, in normale omstandigheden is het onbeschoft om iemand te negeren, maar dit zijn dus geen normale omstandigheden. Niet ingaan op de berichtjes, geen argumenten of uitleg.
Ik heb het even opgezocht en zo gaat het inderdaad wel. Aantrekken aftstoten, sorry, mijn schuld (want ik negeer hem). Ik heb aangeboden naar hem te komen om vandaag face-to-face te praten. Ik heb dit meerdere keren benoemd als optie en uitgelegd dat het me beter lijkt om face-to-face te praten. Moet daarvoor een klein uurtje rijden. Hij blijft maar bellen en berichten sturen. Maar dat praten wil hij inmiddels niet meer. Want ik ben te laat (het gaat niet zoals hij het wil). Het boeit mij zogenaamd allemaal niks, hij kan het niet meer aan, is weg, wil dit niet meer, gaat kapot, heeft niemand meer. EN IK DOE NIKS.
Ja joh, geef hem nog meer ruimte om je te bespelen en te paaien.

Echt, ga niet afspreken en blokkeer die hap en koop een ruggegraat.

Anders. Succes en tot volgende topic. :redrose:
Luci_Morgenster schreef:
17-05-2020 10:43
Ja joh, geef hem nog meer ruimte om je te bespelen en te paaien.

Echt, ga niet afspreken en blokkeer die hap en koop een ruggegraat.

Anders. Succes en tot volgende topic. :redrose:
Dank. Ik wil het liefst even praten en dan de punt erachter zetten. Kan ik het enigszins 'normaal' afsluiten. Maar goed. Die optie bied ik ook niet meer.
onlyhappyvibes schreef:
17-05-2020 10:44
Dank. Ik wil het liefst even praten en dan de punt erachter zetten. Kan ik het enigszins 'normaal' afsluiten. Maar goed. Die optie bied ik ook niet meer.
Je gaat er geen bal mee opschieten, wat verwacht je van dat gesprek dan?
Stap er uit. Wat een drama.
Hij houdt je een worst ( :lol: ) voor en als je dan bijna zo ver bent.. :puh:
Laat je niet zo manipuleren en de macht over jou hebben.
onlyhappyvibes schreef:
17-05-2020 10:44
Weet je dat zeker?
En wat nu als hij je weer lieve berichten stuurt?
Luci_Morgenster schreef:
17-05-2020 10:45
Je gaat er geen bal mee opschieten, wat verwacht je van dat gesprek dan?
Eigenlijk weinig. Meer om het af te sluiten voor mezelf ofzo. Ik heb geen behoefte meer om moeite te doen.
Eens met Luci, kap het af. Er komen alleen nog maar meer verwijten van zijn kant. Zijn trots is gekrenkt en dat is zijn probleem hoor, niet het jouwe.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Mikiniki schreef:
17-05-2020 10:46
Weet je dat zeker?
En wat nu als hij je weer lieve berichten stuurt?
Dan krijgt ie een middelvinger of een blokkade
onlyhappyvibes schreef:
Eigenlijk weinig. Meer om het af te sluiten voor mezelf ofzo. Ik heb geen behoefte meer om moeite te doen.
Is dat écht zo? Doe je het echt voor jezelf?
Of doe je dat omdat je toch nog de hoop hebt op....
Mikiniki schreef:
Stap er uit. Wat een drama.
Hij houdt je een worst ( :lol: ) voor en als je dan bijna zo ver bent.. :puh:
Laat je niet zo manipuleren en de macht over jou hebben.
HHahaha die emoticon. Ik stap er ook sowieso uit. Dat is het niet. Het is denk ik aandacht zoeken. Hopen dat ik me zorgen ga maken.
Mikiniki schreef:
17-05-2020 10:48
Is dat écht zo? Doe je het echt voor jezelf?
Of doe je dat omdat je toch nog de hoop hebt op....
Ik heb 0,0 hoop. Al mijn vriendinnen zeggen ook dat het een sukkel is. Mijn hele omgeving!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven