Relatie twijfels

16-05-2020 10:18 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu zo'n driekwart jaar met mijn vriend samen. De laatste tijd merk ik dat ik me ga irriteren aan hem:

Hij neemt weinig initiatief om af te spreken. Alleen afspreken wanneer het hem uitkomt/hij er zin in heeft. Hij komt nooit spontaan even langs, terwijl hij geregeld bijna langs mijn huis rijdt. Zijn woorden: "Voor een kusje/praatje is 5 minuten omrijden onzin!" Wanneer ik vraag om af te spreken is het vaak "misschien" of "weet niet".

Hij maakt soms vervelende opmerkingen. Merk dat ik het hierdoor minder fijn vind om bij hem te zijn.

Hij toont weinig spontaniteit. Ook een verrassing (ik doe dat wel) gebeurt nooit. Valentijnsdag: "Omdat je anders teleurgesteld wordt, koop ik wel wat."

De relatie is erg saai. Wanneer ik wat spanning probeer er in te brengen, wordt er vaak kortaf gereageerd (bv.: "oh").

Hij praat graag over zijn exen. Heeft er in 1 jaar meerdere gehad!

We hebben al weken lang geen seks meer. Elke keer is er een excuus: last van buik, moe, hoofdpijn. De laatste weken tijd geeft hij aan dat er scheurtjes in zijn geslachtsdeel zitten, waardoor hij geen seks kan hebben (komt door te veel zelfbevrediging). Ik vind dit vrij egoïstisch overkomen. Het is al een aantal keer gebeurd en het blijft zich maar voordoen...

Ik heb het gevoel dat hij mij een beetje "verbergt" voor de buitenwereld. Hij stond laatst met zijn broer te kletsen (wist ik niet) en roept mij er niet even bij (heb hem nog nooit gezien). Ik heb zijn familie/vrienden nog maar 1 x gezien en nodigt mij er ook niet voor uit. Andersom doe ik dat wel, maar ook daar heeft hij weinig behoefte aan (heeft andere plannen etc.).

Natuurlijk heb ik de bovenstaande punten al besproken. Er verandert dan weinig, of ik merk slechts een paar dagen iets verandering. Wat betreft het laatste punt heb ik aangegeven dat ik het super jammer vind. Hij wil er verder ook niet voor naar de dokter gaan. Ik mis hierdoor heel erg de spanning. Hij heeft op een datingsite gezeten tijdens onze relatie en ik ben "bang" dat hij daar toch weer op zit en wellicht met meisjes afspreekt en dat hij hierdoor geen behoefte heeft aan intimiteit met met mij... Ik twijfel door bovenstaande erg onze relatie. Wat vinden jullie?

Update:
Hij appte vanmiddag met de vraag of ik hem nog wel leuk vond. Ik heb gezegd dat we morgen zouden gaan praten. Maar op dat moment appte een vriendin van mij dat ze hem zojuist op tinder was tegen gekomen. Het hoge woord kwam er na een tijdje ook uit. Hij bleef maar berichtjes sturen. Ik had hem de afgelopen weken wat minder aandacht gegeven zodat hij wat meer zijn best zou gaan doen. Vervolgens was hij daarom op Tinder gegaan want hij miste aandacht. Hij schuift nu alles op mij af. Want dat is allemaal mijn schuld!

Oh ja.. en zijn contract werd niet verlengd en ik gaf hem geen steun. Zijn relaties zijn allemaal uit gegaan. Ik liet geen interesse meer zien en lachte weinig. Hij slaapt niet meer, aanvallen en depressief. Hij wil niet meer en kan niet meer. Heeft het gevoel dat hij niks meer heeft. Ik hoor dit nu voor het eerst!
onlyhappyvibes wijzigde dit bericht op 16-05-2020 16:58
22.10% gewijzigd
Suusje666 schreef:
18-05-2020 08:38
Ik heb je topic even doorgelezen - ik heb ook wel eens te maken gehad met dit soort figuren en dat soort maffe uitspraken. Ik snap je gevoelens ook heel goed, want je gaat gigantisch aan jezelf twijfelen als iemand dat soort dingen tegen je zegt. En weet je wat je dan moet doen? Lekker je langste vinger opsteken, je omdraaien en nooit meer terugkijken.

Teksten als dat ie zoveel moeite deed maar dat jij het niet zag, dat het allemaal aan jou ligt want huppeldepup en als klap op de vuurpijl gaat ie er zogenaamd nog een eind aan maken ook. Weet je hoe erg het is dat iemand zoiets tegen je zegt? Dat getuigt niet van liefde, dat getuigt van een heel vals iemand. Iemand die bereid is jou door het stof te laten gaan zodat hij zich beter voelt. Zal wel dat ie psychische problemen heeft, daar moet ie dan mee aan de slag. Je bent zijn hulpverlener niet.

Als je al iets moet zijn hierdoor, is het boos worden. En goed ook. En dan bedenken dat jij gelukkig niet zo bent, janken dat je weer alleen bent (want hoe je het wend of keert, dat is zeker lastig en wennen en pijnlijk), en daarna een leuk iemand zoeken. Die je behandeld als mens, en niet als steunpaal als het hem uitkomt.
Thanks voor je bericht! Dat doorlezen was vast een werk! Wat naar dat je er ook bekend mee bent.

Die middelvinger gedachte had ik ook echt dit weekend. Was vooral erg boos. Merk dat het nu wegtrekt. Gelukkig ben ik niet zijn psycholoog. Heb m wel nog aangeraden om met mensen te gaan praten. Hij gaf aan niemand te hebben. En dat hij het heeel erg vind dat ik niet bij hem terug wil komen, want hij verdient djt zogenaamd niet. LAAT ME NIET LACHEN.

Geen enkele sorry is eruit gekomen! Zal hij niet inzien dat zn Tinder idee erg slecht was en mij manipuleren ook? Heeft hij een bord voor zijn kop?

Heb er nog geen eens over gehuild. Al zal dit nog wel komen waneer de boosheid echt weg is?

Er is echt een kant van hem naar boven gekomen die ik nooit zo gezien heb!
Heb inmiddels chocola, een kaart en zelfgeschreven liedje ontvangen. Toch spijt?
Nou... werkt zijn charme offensief?
Pfff, een liedje nog wel, ik hou van jou en blijf je trouw etc?

En morgen ben je weer een kutwijf, tja.
Het gaat er niet om of hij spijt heeft of niet, of hij sorry zegt of niet, het gaat erom wat jij je voorstelt van een relatie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
onlyhappyvibes schreef:
19-05-2020 16:38
Heb inmiddels chocola, een kaart en zelfgeschreven liedje ontvangen. Toch spijt?

Wat een slijmbal!
Zie het meer als een nieuwe truc uit de hoge hoed..
Heeft het gewerkt?
justagirly schreef:
19-05-2020 18:09
Nou... werkt zijn charme offensief?
Dat werkt niet. Maar ik mis hem toch verschrikkelijk. Ik mis het afspreken (toch) en de gezelligheid online. Het is nu stil. Wordt 's ochtends wakker met een rot gevoel.
Mikiniki schreef:
19-05-2020 23:33
Zie het meer als een nieuwe truc uit de hoge hoed..
Heeft het gewerkt?
Dat werkt niet. Maar ik mis hem toch verschrikkelijk. Ik mis het afspreken (toch) en de gezelligheid online. Het is nu echt heel erg stil. Wordt 's ochtends wakker met een rot gevoel. Ik heb gewoon behoefte aan iemand om me heen. Vrienden heb ik de laatste tijd al veel gezien, maar dat is toch anders dan met hem zijn.
Abundance-of-Freedom schreef:
19-05-2020 23:01
Wat een slijmbal!
Ja, zeg dat wel!
Bulbul schreef:
19-05-2020 21:55
Het gaat er niet om of hij spijt heeft of niet, of hij sorry zegt of niet, het gaat erom wat jij je voorstelt van een relatie.
Ik kan hem toch niet uit mijn hoofd zetten. Zo moeilijk!
onlyhappyvibes schreef:
20-05-2020 11:21
Ik kan hem toch niet uit mijn hoofd zetten. Zo moeilijk!
Dat is liefdesverdriet.. je mist m gewoon, dat mag ook.
Maar vergeet niet hoe hij een paar dagen geleden nog dreigde met een einde aan zijn leven te maken etc etc.
Lees gewoon af en toe even wat hij je allemaal geappt heeft dan weet je weer hoe hij is. Je mist iemand maar niet hem. Laat de rest van je leven niet door hem verpesten. Een relatie kan zoveel leuker zijn. Je moet je geliefd, gewaardeerd en veilig voelen. Dat zal je bij hem nooit hebben.
Mikiniki schreef:
20-05-2020 11:55
Dat is liefdesverdriet.. je mist m gewoon, dat mag ook.
Maar vergeet niet hoe hij een paar dagen geleden nog dreigde met een einde aan zijn leven te maken etc etc.
Hij wil nu ook ineens wel praten heeft hij gemaild... Af en toe lees ik die berichten gewoon even terug. En heb ik wel weer even haat. Hij geeft aan aan zichzelf te willen werken. Maar ja ... wat heb ik daar nu aaan? Hoe lang gaat dat wel niet duren voordat ik wellicht iets merk? Gaat hij veranderen?
onlyhappyvibes wijzigde dit bericht op 20-05-2020 17:06
18.51% gewijzigd
veensteker schreef:
20-05-2020 14:20
Lees gewoon af en toe even wat hij je allemaal geappt heeft dan weet je weer hoe hij is. Je mist iemand maar niet hem. Laat de rest van je leven niet door hem verpesten. Een relatie kan zoveel leuker zijn. Je moet je geliefd, gewaardeerd en veilig voelen. Dat zal je bij hem nooit hebben.
Appen is altijd gemakkelijk natuurlijk. Hij wil nu ineens wel praten (mail). Denk dat ik dat vertrouwen anders nooit terug zou hebben in hem. Hij zei te willen veranderen. Maar ik geloof daar niet zo in.. en daar gaat vast jaren overheen voordat je überhaupt iets merkt...
onlyhappyvibes schreef:
20-05-2020 17:00
Hij geeft aan aan zichzelf te willen werken. Maar ja ... wat heb ik daar nu aaan?
Niets.

Wens hem (in je hoofd of in de mail) veel succes met al het werk dat hij te verzetten heeft. Misschien kan hij daar in een volgende relatie dan de vruchten van plukken.
Laat hij eerst maar bewijzen dat hij in therapie gaat. Verwacht je echt dat hij helemaal gaat veranderen door therapie?

Voordat hij aan de beurt is en voordat het evt wat doet ben je 1 a 2 jaar verder. En, dan heb je geen garantie dat hij echt veranderd is als dat al kan.

Ga daar niet op wachten. Ga verder met je leven en kijk om je heen hoe andere relaties bij jou in de buurt verlopen. Hoe gaan zij met elkaar om. Praat eens met je vriendinnen, hoe gaat dat daar? Jij bent zo verpest door hem dat je jezelf niet eens meer een man gunt die er wel voor je is, je niet naar beneden haalt, tijd voor je heeft, je niet manipuleert, die moeite voor je doet, je in zijn familie laat etc etc.

Gelukkig ben je niet al jaren bij die vent. Je hebt maar 1 leven en het zou zonde zijn als er na 3/4 jaar al zoveel problemen zijn. Dat hoort niet in een nieuwe relatie. Dan hoor je bij elkaar te willen zijn, dingen met elkaar willen doen, je trots voorstellen aan zijn vrienden en familie. En het zou zeker niet saai moeten zijn zo snel.
veensteker schreef:
20-05-2020 17:33
Laat hij eerst maar bewijzen dat hij in therapie gaat. Verwacht je echt dat hij helemaal gaat veranderen door therapie?

Voordat hij aan de beurt is en voordat het evt wat doet ben je 1 a 2 jaar verder. En, dan heb je geen garantie dat hij echt veranderd is als dat al kan.

Ga daar niet op wachten. Ga verder met je leven en kijk om je heen hoe andere relaties bij jou in de buurt verlopen. Hoe gaan zij met elkaar om. Praat eens met je vriendinnen, hoe gaat dat daar? Jij bent zo verpest door hem dat je jezelf niet eens meer een man gunt die er wel voor je is, je niet naar beneden haalt, tijd voor je heeft, je niet manipuleert, die moeite voor je doet, je in zijn familie laat etc etc.

Gelukkig ben je niet al jaren bij die vent. Je hebt maar 1 leven en het zou zonde zijn als er na 3/4 jaar al zoveel problemen zijn. Dat hoort niet in een nieuwe relatie. Dan hoor je bij elkaar te willen zijn, dingen met elkaar willen doen, je trots voorstellen aan zijn vrienden en familie. En het zou zeker niet saai moeten zijn zo snel.
Hij heeft al eens voor zijn psychische problemen in therapie gezeten. Maar dat was niet wekelijks (niet zo vaak) en dat is nu vanwege het virus gestopt. Een tijd geleden had ik hem al eens aangeraden om weer naar de psycholoog te gaan, maar dat was niet nodig/wilde hij niet. Terwijl hij nu zegt al weken depressief te zijn etc. etc. Maar een aantal jaar geduld ga ik sowieso niet hebben. Als hij idd al uberhaupt gaat veranderen? En kun je dat dan al verwachten?

Die trotsheid naar familie/vrienden heb ik echt heel erg gemist! Ik voelde me echt blij als hij naast mij liep, maar dat is denk ik niet wederzijds geweest?

Ik ben nu nog niet verpest hoor, gelukkig! Ik gun mezelf wel wat beters, ook al iets het nu meer leegheid!

Een aantal vrienden hebben wel een relatie. Bij de een gaat het ook met ups en downs. Bij de ander gaat het eigenlijk heel erg soepel. Ze hebben het alleen maar leuk met elkaar. Ze hebben bijna nooit gezeur. Zo anders dan hoe het bij mij was!

Ik kreeg gisteren nog een uitgebreide mail (houdt niet op). Hij zegt dat hij een goede reden had om op Tinder te gaan en dat iedereen fouten maakt. Hij verdient volgens hem zeker nog een kans. Mijn familie en vrienden kosten hem echt uit! Verder zei hij dat hij zich eenzaam voelt. Dat hij drie jaar geleden voor de trein wilde springen, maar dat hij is tegen gehouden. Hij vanwege dat en andere problemen zijn familie niet om hulp kan vragen. Hij heeft mij laten "merken" dat hij aandacht miste, maar blijkbaar heb ik een bord voor mijn hoofd...? Hij is vroeger altijd al afgerekend met wat hij moeilijk vindt en daar is hij nu klaar mee. Hij verwacht blijkbaar dat je eindeloos fouten mag maken?
onlyhappyvibes schreef:
21-05-2020 13:43
Hij zegt dat hij een goede reden had om op Tinder te gaan en dat iedereen fouten maakt. Hij verdient volgens hem zeker nog een kans.
Dat zal allemaal wel, dat hij vind dat hij nog een kans verdient, maar dat hoeft niet te betekenen dat jij dat ook vind. Niemand heeft "recht" op een tweede (zoveelste) kans, soms heb je de mazzel dat je er nog één krijgt. Jij hebt al dingen besproken/aangegeven, dat was de kans die hij kreeg, helaas, pindakaas, ook die kans werd niets mee gedaan.

Hoe dan ook, het gaat helemaal niet goed met hem, heel naar voor hem, maar niet jouw verantwoordelijkheid.

Ga anders wat meer met die vriendin (stel) met de gezellig relatie om. Hoe meer je ziet hoe leuk het kan en hoort! te zijn, hoe minder je deze kerel mist. Dan ga je vanzelf uitkijken naar een echte leukerd.
Hij heeft al 3e, 4e, 5e enz kansen gehad. De enige goede reden om op Tinder te gaan is als je single bent en een relatie wil.

Gewoon niet antwoorden op zijn mails. Grote kans dat ze steeds wanhopiger wordt en de ene keer superaardig doet en de volgende keer weer allemaal kritiek gaat spuien. Het is niet aan jou om hem op de rails te houden en steeds maar weer alles te accepteren onder het mom van “hij is zo zielig en kan er niets aan doen”.

Als je het kan laat ze dan ongeopend en zet ze desnoods in een apart map.
Jeetje, hij blijft in de slachtofferrol schieten zeg. Wat zal hij moe worden van zichzelf.

Hij heeft geen recht op een tweede kans, en hij had zeker geen goede reden om op Tinder te gaan. Dat doe je namelijk niet als je een relatie hebt. Misselijkmakend deze knul, jeetje.

Gefeliciteerd dat je van hem af bent TO!
Ik denk dat hem blokkeren op dit moment de beste tip is. Waarom blijf je zijn berichten lezen? Die gast spoort niet. Exit ermee. Zo blijf je er zelf ook in hangen.
Ja precies, als je het snelste van je rotgevoel af wilt, niet meer lezen.
Je kunt zijn emailadres ook blokkeren hè, of zijn berichten meteen in de spam of prullenbak laten komen.

Hoe gaat het nu? Nog ingegaan op zijn berichten?
Moezewoes schreef:
21-05-2020 14:37
Dat zal allemaal wel, dat hij vind dat hij nog een kans verdient, maar dat hoeft niet te betekenen dat jij dat ook vind. Niemand heeft "recht" op een tweede (zoveelste) kans, soms heb je de mazzel dat je er nog één krijgt. Jij hebt al dingen besproken/aangegeven, dat was de kans die hij kreeg, helaas, pindakaas, ook die kans werd niets mee gedaan.

Hoe dan ook, het gaat helemaal niet goed met hem, heel naar voor hem, maar niet jouw verantwoordelijkheid.

Ga anders wat meer met die vriendin (stel) met de gezellig relatie om. Hoe meer je ziet hoe leuk het kan en hoort! te zijn, hoe minder je deze kerel mist. Dan ga je vanzelf uitkijken naar een echte leukerd.
Nee, klopt. Ik geef hem die zoveelste kans ook niet. En zo vanzelfsprekend is dat ook niet. En heb idd vaak aan de bel getrokken en dan gaat alsnog niet goed. Klopt, het gaat niet goed. Ik vind dat sneu voor hem, maar hij moet het wel zelf weer op de rit krijgen. Ja, ik denk dat ik dan weer inzicht krijg in die leuke relatie. Ik wil mezelf ook zo'n relatie gunnen, maar dat is nu nog even lastig. Ik mis hem toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven