Relatie uit door depressie

12-01-2021 12:30 253 berichten
Mijn vriend heeft het uitgemaakt. Ik ben letterlijk een last voor hem wegens mijn depressie. Ik voel me enorm gekwetst, toen hij ziek was stond ik de hele tijd voor hem klaar. Ik heb afgedwongen dat ik meer medicatie slik en vaker therapie ga volgen. Ik ben er zo kapot van dat ik nu bij mijn moeder logeer, maar ik wil hem bewijzen dat ik beter kan worden en geen paniekaanvallen en huilbuien meer in zijn buurt heb.

Na lang smeken krijg ik nu nog een kans, alsin, ik mag langskomen en we zien wel, maar hij gelooft niet meer in de relatie en dat ik beter wordt. Hij zei zondag dat hij me echt zat was. Vandaag en gisteren is zjjn toon wat gematigd maar ik ben nog steeds kapot ervan.

Ik heb nooit naar hem geschreeuwd, gescholden, geslagen of iets anders dat niet kan. Ik heb alleen last van huilbuien...
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
18-01-2021 20:22
Ik heb al dagelikks contact en een hoge dosis tranquilizers. Ik vroeg om opname maar de ggz weigert.
Opname krijg je idd niet zo makkelijk, zeker in deze tijd. Je hebt nog een netwerk waar je terecht kunt, en een opname is niet echt een prikkelarme plek, zeker een crisisopname niet. Dus ik begrijp wel dat ze geweigerd hebben.

Is het een optie om met de ggz de andere opties eens door te nemen? Ambulante hulp thuis bijvoorbeeld, iemand die jou kan ondersteunen in dit soort periodes? Het is niet de eerste keer dat het niet lekker gaat, en hoe sneller je kunt herstellen des te beter het is, voor iedereen.
Celaena_Aelin schreef:
18-01-2021 20:37
Opname krijg je idd niet zo makkelijk, zeker in deze tijd. Je hebt nog een netwerk waar je terecht kunt, en een opname is niet echt een prikkelarme plek, zeker een crisisopname niet. Dus ik begrijp wel dat ze geweigerd hebben.

Is het een optie om met de ggz de andere opties eens door te nemen? Ambulante hulp thuis bijvoorbeeld, iemand die jou kan ondersteunen in dit soort periodes? Het is niet de eerste keer dat het niet lekker gaat, en hoe sneller je kunt herstellen des te beter het is, voor iedereen.
Volgens mij doen ze nu alles wat ze kunnen helaas.
Heb al meermaals crisisdienst gebeld en zij kunnen niks.
Alle reacties Link kopieren
Ambulante hulp is vaak ook niet morgen geregeld, maar die kunnen wel helpen om je op langere termijn wat stabieler te houden.

Jij hebt NU emotionele pijn, dus je wil NU hulp. Dat gevoel krijg ik een beetje. En ik snap dat de crisisdienst jou niet kan helpen: dit is liefdesverdriet, versterkt door je overige problematiek. De oplossing is dan niet een noodbed in een opname, maar om het verdriet uit te zitten, eruit te huilen en aan je problemen te gaan werken. En nee, dat gaat niet van vandaag op morgen en is ook niet volgende week opgelost.

Is het een idee om al je gevoelens en gedachten eens op te schrijven? Misschien voor jezelf, misschien om te mailen naar je therapeut. Maar het kan enorm helpen om alles van je af te schrijven.
Ja, dat doe ik nu op het forum, ik schrijf als het niet gaat. Ik maak me drukker om mijn burnout dan om hem nu, ben wel teleurgesteld in hoe ik hem heb ingeschat.
Alle reacties Link kopieren
En op het forum praten mensen terug, maar je krijgt soms ook harde kritiek over je heen. Is dat het waard?

Ik denk overigens dat het voor een therapeut best kan helpen als jij eens laat lezen wat er allemaal in je hoofd speelt als je je zo rot voelt.
Ik denk dat harde kritiek mits er een kern van waarheid inzit soms wel helpt.ik filter ook veel voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
18-01-2021 19:43
Het was pure uitlokking.
Wat een nonsens! Jij hebt jezelf niet onder controle. Dat is het. De andere is nooit verantwoordelijk voor wat jij doet.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Lorrelies schreef:
18-01-2021 22:20
Wat een nonsens! Jij hebt jezelf niet onder controle. Dat is het. De andere is nooit verantwoordelijk voor wat jij doet.
Maar in dit geval maakte ex toch ook wel een extreme kutopmerking hoor. Zou in dit specifieke voorval ook terugbijten.
Lorrelies schreef:
18-01-2021 22:20
Wat een nonsens! Jij hebt jezelf niet onder controle. Dat is het. De andere is nooit verantwoordelijk voor wat jij doet.
Maar in dit geval maakte ex toch ook wel een extreme kutopmerking hoor. Zou in dit specifieke voorval ook terugbijten.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt altijd een keuze hoe je reageert. Je kunt de verantwoordelijkheid voor jouw reactie wel bij hem leggen, maar dat is niet reëel.

Mijn advies: ex is ex. Afkicken en afkoelen. Geen contact voor een aantal weken. Vervang de neiging en gewoonte om contact met je ex te zoeken door andere gedragingen, liefst gezonde, zoals contact met vrienden, sporten of hobbies. Dat is misschien teveel gevraagd voor jou nu, maar zoek geen contact met je ex. Hij is niet goed voor je nu.
Alle reacties Link kopieren
Potpourri schreef:
18-01-2021 22:25
Maar in dit geval maakte ex toch ook wel een extreme kutopmerking hoor. Zou in dit specifieke voorval ook terugbijten.
Het is zeker een kutopmerking en zinloos. Maar het is wel belangrijk dat Philip_Black zich realiseert dat het haar niet alleen maar overkomt. Dat ze er voor kan kiezen om geen contact te zoeken. Dat ze een telefoontje niet hoeft aan te nemen of te beantwoorden. Niet makkelijk, wel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
O to ik herken je gevoel echt heel goed. Ooit een tijd geleden heb ik ook een depressie gehad. En dat was echt het zwaarste wat ik ooit heb meegemaakt. Ook ik was suïcidaal maar ik wilde graag hulp want ik heb kibderen en had ergens nog een vaag besef dat ik er uit moest komen voor hun maar het lukte niet.

Opnemen doen ze vaak niet omdat crisisopname weinig uitmaakt. Daar komen mensen die helemaal ontspoort zijn in bijvoorbeeld een manie bij een bipolaire stoornis of een zware psychose. Tussen die mensen zitten gaat jouw niet beter maken.

Ook ik wilde nu geholpen worden maar zo werkt het helaas niet bij depressies.

Er zijn wel andere intensieve therapieën zoals dsgopname maar uit onderzoek blijkt dat intensieve therapie vaak niet perse meer helpt dan bijvoorbeeld 2 keer per week therapie. De therapie bied je slechts handvatten. Je moet het zelf doen. Buiten de therapie om en dat kost tijd.

Ook ik had toen een relatie die uit raakte. T was ook echt niet zo een leuke man. Hij was erg jaloers bijvoorbeeld maar door de depressie richtte ik mijn focus heel erg op hem terugkrijgen. Dan zou ik me beter voelen. Maar zo werkt dat niet. Een ander kan je niet gelukkig maken. Dat moet je zelf doen. En gelukkig is ie ook niet terug gekomen achteraf.

Hoe hopeloos het nu ook lijkt je kan er echt uitkomen. Het heeft me vanaf daar ongeveer een jaar geduurd en ik ben nu al weer een aantal jaar redelijk stabiel. Ik heb nog wel eens een dipje en deze corona tijd helpt er niet bij maar dat duurt een paar dagen en dan geef ik mezelf een schop onder mijn kont en dan gaat het weer over. Ook heb ik nu al een paar jaar een lieve vriend waarbij er ook niet zo veel drama is. Dat kan jou ook echt lukken.
Alle reacties Link kopieren
TO, waarom denk je eigenlijk dat een opname jou gaat helpen? Wat voor beeld heb jij van een opname?
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
18-01-2021 20:00
Klopt, maar hoeveel mensen houden dat eeuwig vol? Ik hoor graag jullie trucs. Deze man weet dat ik een zelfmoordpoging heb gedaanvorige week en pakt me daarmee. Ben geen moeder Theresa helaas.

En waarom weet hij dat? Zodat hij zou voelen wat zijn actie 'uitgelokt' heeft?

Truc 1: het is uit. Stop met willen leunen op hem en stop met hem willen beïnvloeden door dit soort informatie.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
18-01-2021 20:00
Klopt, maar hoeveel mensen houden dat eeuwig vol? Ik hoor graag jullie trucs. Deze man weet dat ik een zelfmoordpoging heb gedaanvorige week en pakt me daarmee. Ben geen moeder Theresa helaas.
Gewoon geen contact meer hebben. Het is toch uit?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
S-Groot schreef:
19-01-2021 08:23
En waarom weet hij dat? Zodat hij zou voelen wat zijn actie 'uitgelokt' heeft?

Truc 1: het is uit. Stop met willen leunen op hem en stop met hem willen beïnvloeden door dit soort informatie.
Nee, want was ervoor al deprrssief en hij bagateliseerde dat.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
19-01-2021 17:29
Nee, want was ervoor al deprrssief en hij bagateliseerde dat.

Wat bedoel je hiermee?
Dat je het verteld (of gedaan?) hebt om te laten zien hoe erg het echt was (is)?
Hij kan nog zoveel gebagatelliseerd hebben, je kunt hem geen schuldgevoel aan gaan praten door de ts die je gedaan hebt. Dat is echt manipulatie, hoe rot je je ook voelt.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
19-01-2021 17:29
Nee, want was ervoor al deprrssief en hij bagateliseerde dat.
Nou en, een relatie en contact is niet verplicht. Nog meer ruzie maken, lelijke dingen over zijn kind zeggen gaat dat echt niet veranderen. Sterker nog voor iemand met een depressie heb je wel erg veel energie om met allerlei mensen ruzie te maken en om ze te laten dat jij het allemaal beter weet dan zij. Ik zou daar eens mee ophouden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kun je met iemand praten over je gevoelens en waarom je huilbuien hebt?

Ik heb dit ook meegemaakt met mijn vriend. Hij vertelde mij letterlijk dat ik een blok aan zijn been was. We woonden toen al 3 jaar samen en hij trok het niet meer. In een dag tijd liet hij mij de koffers pakken en vertrekken.

Ik zat er ook zo doorheen dat ik me wilde laten opnemen maar hemel wat ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

Ben terug gegaan naar mijn moeder. Ik was woedend op hem want zijn uitspraken gingen echt door het verkeerde keelgat en ik voelde me in de steek gelaten.

Na 2 maanden wat geappt te hebben en gebeld te hebben trok ik weer terug bij hem in. We hadden afspraken gemaakt en door het uit elkaar zijn geweest hebben we elkaar weer beter leren begrijpen. We zijn nu bijna een jaar verder en nooit meer hetzelfde probleem gehad. Moet daarbij ook zeggen dat ik nu veel beter in mijn vel zit.

Uit elkaar zijn kan even goed in beide gevallen. Of jullie vinden elkaar terug of it wasn't meant to be.

Sterkte meid!
lilevee wijzigde dit bericht op 19-01-2021 17:47
5.65% gewijzigd
Black_Phillip schreef:
12-01-2021 12:45
Mijn paniekaanvallen zijn ook al bijna weg door mijn medicatieverhoging en ik heb hem beloofd dat ik hem niet meer lastig val met hevige emoties... wat kan ik nog meer doen? Ik heb zelfs om opname gevraagd maar dat werd geweigerd. Ik doe alles om zsm beter te worden..

6 dagen geleden zei je dit.
Het is niet raar dat die man er klaar mee is. Daarnaast heb je geen "recht" op een relatie.
Laat die man met rust voor je ook nog stalking op je lijst van problemen hebt staan.
Alle reacties Link kopieren
Best een destructieve relatie zo te lezen. Was jullie relatie ook al strijd?

Heeft dat acting out/ emotieregulatieprobleem wat je hebt een bepaalde oorzaak?

Lijkt alsof je graag aandacht en genoegdoening wil maar er valt niets te halen. Probeer om geen negatieve aandacht meer te vragen. Neem afstand, kalmeer en doe geen dingen waar je spijt van krijgt. Geef desnoods je telefoon tijdelijk af of zet deze een week uit. Ff weer normaal doen, je komt er wel doorheen.

Als het je om de spullen gaat, komt vanzelf goed en zo niet het zijn maar spullen.
Ik heb geen contact met hem nu. Ik denk dat ik gewoon alle stress van binnem die relatie moest uiten. De laatste keer dat we nog in een relatie zaten en ik hem belde dat ik zelfmoordgedachten had zei hij dat hij aan het gamen was met zijn kind en ik maar een vriendin moest bellen. Ik belde toen de crisisdienst. Toen ik burnt out raakte zei hij dat het mijn eigen schuld was omdat ik zelf fouten had gemaakt. Hij had geen empathie leek het wel, als ik iets zei wat hem niet zinde ghostte hij me een dag. Dat kon zelfs een andere politieke mening zijn. Ik werkte steeds harder, gaf de helft van mijn geld uit aan spullen en eten voor hem omdat hij niks had. Hij zette me steeds meer weg. Ik wilde gewoon dat hij zag dat mijn emoties echt en serieus waren. Dat ik er toe deed. Niet om hem terug te winnen, dat had toch niet gewerkt.

Iets over zijn kind zeggen was flauw van me, ik was gewoon zo gekwetst door zijn woorden, ik dacht niet na.
Ik heb nu 2x per week contact met therapeut en logeer nog steeds bij mijn moeder.
Merys schreef:
19-01-2021 17:46
6 dagen geleden zei je dit.
Het is niet raar dat die man er klaar mee is. Daarnaast heb je geen "recht" op een relatie.
Laat die man met rust voor je ook nog stalking op je lijst van problemen hebt staan.
Als het uit is heeft dat toch geen zin meer. Toen zei hij nog dat hij mij een kans zou geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven