relatie

01-11-2010 20:19 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb al een aantal vriendinnen gehad. ook een lange relatie van 9 maanden, nu heb ik weer een vriendin maar ik ben steeds bang dat ze vreemd gaat enz. maar dat is niet zo, toch denk ik dat.

ik ben gewoon snel jaloers denk ik.

hoe kom ik hiervan af want is echt rot gevoel..
Hoe oud ben je?

Een relatie van 9 maanden is pril, niet lang.

Als je haar nu al niet vertrouwt, zou ik heel snel stoppen met dit prils, want leuk klinkt het niet.

En als je echt te jaloers bent is therapie een oplossing.
9 maanden een lange relatie???

welnee joh, dan ben je net uit het hele date verhaal.

Vertrouwen is niet iets wat een ander aan je moet kunnen geven

Das iets wat je bij jezelf moet vinden.

Iemand niet vertrouwen = jaloers = geen zelfvertrouwen hebben

Dus...hoe staat het met je zelfvertrouwen?

*zwaait even naar Madhe*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb je een reden om haar niet te vertrouwen?

Ben het er trouwens niet geheel mee eens dat

iemand niet vertrouwen meteen geen zelfvertrouwen betekent...
Hou jezelf in ieder geval voor ogen dat je altijd zelf een keus hebt, dat jij de controle hebt over je gedrag. Dus jaloers voelen is 1 ding. Dat kan gebeuren. Er aan toegeven is een tweede. Probeer niet toe te geven aan gevoelens die niet rationeel zijn. Als je dat doet zal je er vanzelf achter komen dat die gevoelens inderdaad irrationeel waren en als je dat onder ogen gaat zien keer je vanzelf terug in de realiteit. Dus...laat die gevoelens langs je heen gaan, ervaar dat er niks aan de hand is en dat ze dus irrationeel waren...trek daar je conclusies uit...dat wantrouwen heeft geen zin.
quote:joeyboks schreef op 01 november 2010 @ 20:19:

hallo, ik heb al een aantal vriendinnen gehad. ook een lange relatie van 9 maanden, nu heb ik weer een vriendin maar ik ben steeds bang dat ze vreemd gaat enz. maar dat is niet zo, toch denk ik dat.

ik ben gewoon snel jaloers denk ik.

hoe kom ik hiervan af want is echt rot gevoel..

Door dit stukje denk ik dat de vriendin van TO geen aanleiding geeft maar dat er een stuk zelfvertrouwen ontbreekt waardoor TO jaloers is.....

Als vertrouwen is geschaad snap ik dat vertrouwen opnieuw opgebouwd moet worden.

Maar als er na net 9 maanden geen vertrouwen is, er geen aanleiding voor is...dan denk ik echt dat de oplossing bij TO zelf ligt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Waarom denk je dat ze vreemd gaat? En had je dit bij eerdere relaties niet? Wat is het verschil tussen haar en de andere meisjes, of wat is er bij jou veranderd?

En tja, hoe kom je van irrationele angsten af? Door te ervaren dat waar je bang voor bent niet bestaat/niet eng is. Als het voortkomt uit onzekerheid, door aan je zelfvertrouwen te werken. Probeer je niet te laten meeslepen door je gevoel, daar jaag je haar alleen maar mee weg.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
*zwaait terug naar Sum*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven