Relatiedilemma
maandag 12 juni 2017 om 18:47
maandag 12 juni 2017 om 18:52
Wat jammer dat je het na de eerste zoen niet opgebiecht hebt. Dan hadden jullie samen kunnen kijken of swingen, partnerruil, een open(er) relatie of spannende feesten iets voor jullie geweest was. Nu heb je de kans op een vechtscheiding, als dit uit komt. Zonde.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 12 juni 2017 om 18:53
Een echtgenoot of vriend is altijd anders dan een nieuwe.Superuser schreef: ↑12-06-2017 18:47Als je zegt, ik ga niet weg bij mijn echtgenoot. Is het helder lijkt me, stoppen met die verkering en ga voor je huwelijk.
Maar, als je de sprankeling bij je echtgenoot niet meer ziet en niet meer samen hebt. Moet je uitzoeken, of je eraan wil werken om dit weer terug te krijgen.
Het is aan jou.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 12 juni 2017 om 18:54
Heb precies in eenzelfde situatie gezeten... op een gegeven moment denk je zo troebel, maak je je mooie stabiele relatie kapot en drijft het je in de handen van iemand die je nooit hetzelfde kan geven als wat je nu hebt. Waardeer je man, je gezin, je fijne leven wat je hebt en probeer er met elkaar uit te komen. Het is het zo niet waard om dit alles op het spel te zetten... want dat is wat je nu al aan het doen bent. Wees realistisch en kap het direct af... dit wil je echt niet! En het erge is... achteraf krijg je er altijd spijt van en dan zijn de gevolgen al niet meer te overzien en moet je er mee leren leven... dan is die zoen of die geile sekspartij toch ineens niet meer zo leuk... ik wens je veel wijsheid toe!!
Follow your heart!
maandag 12 juni 2017 om 19:00
Wat een opgeblazen egotripperMax74 schreef: ↑12-06-2017 13:13Hey Jackie! Maak je geen zorgen, dat hebben meer mensen. En die gaan dan uit schuldgevoel scheiden en maken dan een boel kapot terwijl dat soms niet eens nodig is.
Er is een verschil tussen loyaal en trouw zijn. Je kunt héél loyaal naar iemand zijn ook zonder dat je trouw bent... Het zou inderdaad erg mooi zijn wanneer jij en je man hierover open kunnen zijn, als in een open huwelijk. Of, even een tussenvormpje pakken: een 'Don't ask, don't tell' huwelijk. Dan hou je het wat bedekter en dat is, nou ja, ook wat spannender!
Let wel, dit werkt twee kanten uit. En het is harder werken in een relatie dan voorheen want dan moeten jullie elkaar nóg meer vertrouwen. Je bent dus gewaarschuwd.
Lees er maar eens wat meer over. Je hebt verschil tussen New Relation Energy en Old Relation Energy. Beiden zijn erg krachtig en misschien heb je van beiden iets nodig. Tsja, dat kan. Is niet wereldvreemd hoor, het is alleen maatschappelijk niet helemaal geaccepteerd. Vandaar dat iedereen zegt dat je één van de twee maar moet dumpen of iets dergelijks... Jammer, zo'n korte blik op gevoelens.
Blijf erover praten, blijf erover lezen, dat is mijn advies. Vanavond samen dit uitgebreid overleggen met je partner kun je vergeten, dat gaat niet werken. Je gevoel moet nog stabiliseren. Let ook op je partner... Hij kan er wat van gaan merken. Jullie zijn aan elkaar gewaagd en dan voel je ook samen 'iets'. Hij kan dat (nog) niet benoemen misschien, dat kan rottig voelen (been there, done that). Hou je focus ook even op 'thuis' en vertrouw op je gevoel m.b.t. je partner. Dat jullie geen jaloezie kennen is al een goed begin!
Je man is de invulling van je leven, een ander slechts een aanvulling... Op wat voor manier dan ook. Klinkt goed? Doe er wat mee!
When they go low, we go high. (M.Obama)
dinsdag 13 juni 2017 om 09:06
Je denkt dat praten met je man geen zin heeft, omdat je altijd die spanning nodig zult hebben. Ik heb daar een andere theorie over gelezen. Namelijk dat koppels na een tijdje geen seks meer hebben, omdat ze het eigenlijk te eng vinden. Stel je voor, als je je man nòg beter leert kennen, dan is hij misschien toch anders dan je denkt. Dan moet je misschien zelfs een keer gaan ruziemaken.
In mijn ogen is het gemakzucht, dat zoenen met een ander. Kiezen voor de spanning die je kent, in plaats van het èchte avontuur van een goed huwelijk.
In mijn ogen is het gemakzucht, dat zoenen met een ander. Kiezen voor de spanning die je kent, in plaats van het èchte avontuur van een goed huwelijk.