relatieproblemen door oa dominantie en achterdocht

10-06-2025 13:11 118 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
goedemiddag,

zijn er ook vrouwen die een relatie hebben met een buitenlandse man (in dit geval servisch) met problemen door dominantie, achterdocht, controle?
EnigeEchte schreef:
10-06-2025 14:44
ik communiceer al ruim 2,5 jaar dat ik dingen anders zie maar het komt niet binnen helaas..
je moet niet "communiceren" of "bespreekbaar maken". je moet hem vertellen dat je van hem houdt, maar dat hij jou behandelt als bezit zonder eigen wil. dat hij dat heul snel kan veranderen en jou als volwaardig persoon kan gaan behandelen anders is het klaar.

editL het is al uit. goed zo meid! en nu alleen nog meneren die jou leuk vinden en niet bang zijn dat je vreemdgaat als je contact hebt met iemand die misschien een piemel heeft
En doooooor!
EnigeEchte schreef:
13-06-2025 11:19
zijn afkomst doet er ook helemaal niet toe. Maar omdat hijzelf zei dat het een cultuurding is en ik zelf dat niet zo zag vroeg ik mij af hoe anderen dat zien. hij is dominant en kan heel overtuigend iets brengen waardoor ik soms ga twijfelen.
En ja het is zeker wel uit alhoewel er nog wel contact is.
natuurlijk zijn er culturele verschillen. zo moeten in bepaalde culturen vrouwen zich bedekken omdat de mannen in die culturen bij het zien van een blote enkel niets anders kunnen dan die vrouw bezitten. heel zielig voor die mannen natuurlijk.

=maar waar het om gaat dat cultuur niet uit moet maken. als jij je onprettig voelt bij zijn controledwang dan is dat zo en het is niet minder zo als dat komt door cultuur.

zelf weet ik niets van de servische cultuur dus ik kan je niet vertellen of het daar "erin" zit. maar nogmaals: jouw beleving telt.
En doooooor!
Avena schreef:
13-06-2025 11:33
Waarom hou je nog contact? Vergeet die man en ga aan je eigenwaarde werken. Het feit dat je nog steeds twijfelt of hij misschien toch gelijk heeft, zegt genoeg. Het zou je geen hol moeten kunnen schelen of hij gelijk heeft.
ik twijfel niet aan mijn eigen inzicht. Nogmaals ik wilde gewoon weten of het zijn cultuur was zoals hij zegt of niet..
broadway schreef:
13-06-2025 11:38
je moet niet "communiceren" of "bespreekbaar maken". je moet hem vertellen dat je van hem houdt, maar dat hij jou behandelt als bezit zonder eigen wil. dat hij dat heul snel kan veranderen en jou als volwaardig persoon kan gaan behandelen anders is het klaar.

editL het is al uit. goed zo meid! en nu alleen nog meneren die jou leuk vinden en niet bang zijn dat je vreemdgaat als je contact hebt met iemand die misschien een piemel heeft
:rolling:
Een goede vriendin van mij is half Nederlands half Joegoslavisch en zij geeft de voorkeur aan Joego's omdat die haar behandelen als een gentleman. Hollanders zijn gierig en lomp volgens haar. Het enige nadeel is wel dat joego's veel vaker vreemdgaan. Dus in TO's geval: zoals de waard is vertrouwt hij z'n gasten.
EnigeEchte schreef:
13-06-2025 12:17
ik twijfel niet aan mijn eigen inzicht. Nogmaals ik wilde gewoon weten of het zijn cultuur was zoals hij zegt of niet..

Nou fijn, dan zijn al je problemen nu opgelost.
Candy schreef:
13-06-2025 12:51
Een goede vriendin van mij is half Nederlands half Joegoslavisch en zij geeft de voorkeur aan Joego's omdat die haar behandelen als een gentleman. Hollanders zijn gierig en lomp volgens haar. Het enige nadeel is wel dat joego's veel vaker vreemdgaan. Dus in TO's geval: zoals de waard is vertrouwt hij z'n gasten.
Nou, dat hoop ik toch niet.
.
Ik ben van Servische komaf, en heb meerdere relaties gehad met Servische mannen. Er bestaat wel degelijk een traditioneler beeld over mannen en vrouwen.
Maar vriendschappen tussen man en vrouw zijn juist heel erg normaal, geen reden tot achterdocht. Familie is heel belangrijk. Hij gebruikt zijn afkomst als een excuus. Een extra bewijs dat het een lul is.

Los daarvan zou het inderdaad niet moeten uitmaken.
EnigeEchte schreef:
13-06-2025 12:17
Wat the f*ck maakt het uit of het zijn cultuur is of niet??
Live Life to the fullest
Rooss4.0 schreef:
13-06-2025 12:54
Nou, dat hoop ik toch niet.
ok dat bedoel omgekeerd of hoe moet je dat uitdrukken :hihi:
EnigeEchte schreef:
zijn afkomst doet er ook helemaal niet toe. Maar omdat hijzelf zei dat het een cultuurding is en ik zelf dat niet zo zag vroeg ik mij af hoe anderen dat zien. hij is dominant en kan heel overtuigend iets brengen waardoor ik soms ga twijfelen.
Stel nu dat het zo is dat alle mannen uit Servië hun vrouw rondcommanderen, zou je het dan allemaal wel prima vinden?

Het is jouw leven, jouw relatie, je mag het helemaal zelf weten. Alleen dit gaat niet meer over.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
EnigeEchte schreef:
To, mag ik vragen waarom je nog contact met hem hebt?
Raver schreef:
14-06-2025 13:04
To, mag ik vragen waarom je nog contact met hem hebt?
Dat mag, de laatste ruzie verliep via de app. En nadat ik er een punt achter heb gezet reageerde hij daarop en dat ging zo heen en weer..
Ik hoopte gewoon dat hij zijn eigen aandeel eens zou erkennen ipv alles op mij te blijven schuiven
Rommeldebommel schreef:
13-06-2025 13:16
Ik ben van Servische komaf, en heb meerdere relaties gehad met Servische mannen. Er bestaat wel degelijk een traditioneler beeld over mannen en vrouwen.
Maar vriendschappen tussen man en vrouw zijn juist heel erg normaal, geen reden tot achterdocht. Familie is heel belangrijk. Hij gebruikt zijn afkomst als een excuus. Een extra bewijs dat het een lul is.

Los daarvan zou het inderdaad niet moeten uitmaken.
Dat bevestigt gelukkig mijn vermoeden dat hij idd giftige trekjes heeft.
Heb je gelezen waar hij zijn achterdocht op baseert?
EnigeEchte schreef:
15-06-2025 08:26
Dat mag, de laatste ruzie verliep via de app. En nadat ik er een punt achter heb gezet reageerde hij daarop en dat ging zo heen en weer..
Ik hoopte gewoon dat hij zijn eigen aandeel eens zou erkennen ipv alles op mij te blijven schuiven
Hij gaat zijn aandeel niet erkennen. Wel houdt hij jou in zijn greep, omdat jij blijft hopen dat hij dat wel een keer gaat doen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
TO heeft er toch een punt achter gezet?
Blokkeer hem gewoon, hij is raar en onaardig.
Hexopbezemsteel schreef:
15-06-2025 09:13
Hij gaat zijn aandeel niet erkennen. Wel houdt hij jou in zijn greep, omdat jij blijft hopen dat hij dat wel een keer gaat doen.
Ik vrees dat je idd gelijk hebt...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven