Relatietherapie

26-02-2011 20:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
Een relatieweekeinde? Wat houdt dat in? Zoals ik het me voorstel zou het mijn voorkeur niet hebben. Neem de tijd om wat dingen uit te werken; hoe kun je verwachten dat je hele relatie weer op de rails staat in één weekeinde? De sleur is er ook niet binnen een paar dagen ingeslopen toch?

Bij relatietherapie leer je vooral anders communiceren. Maar het ligt er heel erg aan wat jullie wensen en verwachtingen zijn, en aan de therapeut natuurlijk hoe er gewerkt wordt; ik zou van tevoren eens wat informeren hier en daar.
Ik geloof ook niet zo in van die 'sneltrajecten'. Over het algemeen duurt het jaren om uit elkaar te groeien en als je dat proces om wilt keren dan heb je daar ook tijd voor nodig.
klaar..
ik zou niet weten wat het allemaal inhoudt eigenlijk.

Wij hebben donderdag onze eerste gesprek, weet ook neit echt wat ik moet verwachten
Een relatietherapieweekend?

In 1 weekend kun je niet je relatie weer fixen lijkt me.

Je kunt niet vrijdag beginnen en maandag is het klaar en ze leefden nog lang en gelukkig..

Zelfs langdurige relatie therapie werkt alleen maar als je er alletwee voor de volle 100% voor wilt gaan.

Het lijkt er op dat jullie in een soort sleur terecht zijn gekomen.

Praten lijkt mij heel belangrijk,tijd voor elkaar maken enz..
quote:Jacomien schreef op 26 februari 2011 @ 20:25:

Heeft iemand ervaring met relatietherapie?

Hoe gaat dit in z'n werk?

wat voor dingen kun je verwachten?

.

De relatietherapie die wij hadden haalde de knelpunten

in onze relatie naar boven, o.a. slecht kunnen communiceren

en daar werd in de therapie aandacht aan besteed.

Goede kans dat je zorgverzekeraar de therapie geheel

of gedeeltelijk vergoed.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tijdens relatietherapie praat je samen met je partner en de therapeut over je relatie. Hierbij kijken je samen naar hoe jullie met elkaar omgaan en hoe jullie met elkaar communiceren. In relatietherapie kunnen diverse (soms pijnlijke) problemen worden besproken zoals verschillende behoeftes, ontrouw en sexuele verlangens

De therapie wordt in veel gevallen vergoed;

Lees meer op www.gestaltpas.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven