Relatietwijfels

17-11-2018 09:06 51 berichten
Ik heb een zwaar jaar achter de rug na het overlijden van mijn moeder. Dat heeft ook een wissel getrokken op mijn relatie. Mijn vriend was de laatste maanden behoorlijk teruggetrokken af en toe. (we wonen niet samen). Een paar weken terug hebben we een gesprek gehad waarin hij zei dat hij bij me wil blijven. Sindsdien is er wel wat veranderd, ik heb weer meer het gevoel dat hij er voor me is. Toch bleef ik een raar onderbuikgevoel houden en gisteravond heb ik hem gevraagd of er een ander in het spel is. Hij zegt dat er wel iemand is die hem aan het twijfelen heeft gebracht, maar dat hij met mij verder wil. Hij weigert te vertellen wie ze is en wat er precies gebeurd is.

Ik heb er slecht van geslapen vannacht. Aan de ene kant ben ik blij met zijn keuze. Aan de andere kant voelt het vreselijk dat hij niet helemaal open kaart wil spelen. Juist doordat hij niet wil zeggen om wie het gaat heb ik het idee dat er van alles gebeurd is.

Wat zouden jullie doen? Meer openheid vragen of eerst maar eens verder gaan.
Vanmiddag hebben we een stuk gewandeld. Ik heb hem eerst maar eens gevraagd waarom hij het niet wilde vertellen. Hij vind dat het niet ter zake doet omdat voor hem vaststaat dat hij met mij verder wil. Hij heeft het contact verbroken en z’n keuze gemaakt. Hij wil zich op de toekomst richten en me laten zien dat hij voor me gaat. Details voegen niks toe zegt hij.

Ik heb hem maar gevraagd om vanavond naar z’n eigen huis te gaan. Gelukkig wonen we nog niet samen en ik weet niet of ik dat nog wel door wil laten gaan. Hij bedoelt het volgens mij best goed maar het effect is nogal averechts. :@@:
Twijfel of gevoelens zijn heel menselijk in een relatie. Ik denk dat je hem moet vertrouwen dat hij goed heeft ingeschat wat hij wel en niet verteld. In een relatie heb je ook recht op ‘prive’ vind ik.
Iemand onder druk zetten werkt niet in mijn ogen. Je wilt door antwoorden op je vragen gerustgesteld worden, maar dat gaat mogelijk niet gebeuren...
Soms is ignorance a bliss
Je geeft hem teveel ruimte om jullie relatie in stand te houden. Je hebt het recht om te weten hoe de vork in de steel zit. Besluit daarna maar of je echt zo blij bent dat met jou door wil gaan.

Hij bepaald de regels van jullie relatie niet.
Ik zou ervoor bedanken.
Meningen zijn hier nogal unaniem, eens met al het voorgaande.
zeeuwsmeisje1981 schreef:
18-11-2018 17:59
Vanmiddag hebben we een stuk gewandeld. Ik heb hem eerst maar eens gevraagd waarom hij het niet wilde vertellen. Hij vind dat het niet ter zake doet omdat voor hem vaststaat dat hij met mij verder wil. Hij heeft het contact verbroken en z’n keuze gemaakt. Hij wil zich op de toekomst richten en me laten zien dat hij voor me gaat. Details voegen niks toe zegt hij.

Ik heb hem maar gevraagd om vanavond naar z’n eigen huis te gaan. Gelukkig wonen we nog niet samen en ik weet niet of ik dat nog wel door wil laten gaan. Hij bedoelt het volgens mij best goed maar het effect is nogal averechts. :@@:
@zeeuwsmeisje1981 ik denk dat jij jezelf eerst een paar vragen over jullie relatie moet stellen: was jullie relatie toen al serieus? Hadden jullie voor elkaar al gekozen en waren jullie serieus bezig met jullie relatie?

En als jij op alle vragen ja kan beantwoorden dan zou ik in deze stadium van jullie relatie zijn houding niet accepteren. In de stadium wanneer twee mensen verliefd op elkaar zijn en elkaar leren kennen, elkaars grenzen aan het af tasten zijn en hun relatie aan het bouwen moet jij de belangrijkste persoon in zijn leven zijn. Ook als jij effe meer tijd voor jezelf nodig hebt, moet dat geen probleem zijn en geen inbreuk doen op jullie relatie. Er moeten geen twijfels zijn over de relatie. En als die zijn moeten ze naar elkaar uitgesproken zijn en besproken worden. Dat is dan eerlijk met elkaar omgaan.
Dat hij voor jou kiest is voor jou ego strelend, maar de manier hoe hij het doet is niet okay. Hij geeft je geen openheid terwijl dat belangrijk is in een relatie. En natuurlijk ook privacy belangrijk is in een relatie als het gaat om hem zelf, maar niet als jij zelf daarbij betrokken bent en beslissing over de toekomst van jullie relatie daarvan afhangt.

De manier hoe hij je vertelt komt bij mij over als: ik bepaal zelf hoe of het relevant is voor de relatie of niet. Jij moet maar met mijn beslissing genoegen nemen. Hij neemt jou mening en je gevoelens in zijn beslissing niet serieus. Alleen zijn mening telt. Ik zou dit niet accepteren. Als jij een gelijkwaardige relatie wilt bouwen moet jou mening en jou gevoel ook tellen en voor hem belangrijk zijn.

Veel sterke en succes met je relatie!
anoniem_326375 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 09:36
0.02% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
18-11-2018 19:32
Je geeft hem teveel ruimte om jullie relatie in stand te houden. Je hebt het recht om te weten hoe de vork in de steel zit. Besluit daarna maar of je echt zo blij bent dat met jou door wil gaan.

Hij bepaald de regels van jullie relatie niet.
Ik zou ervoor bedanken.
eens
Alle reacties Link kopieren
Als hij er niet over wil praten, had hij helemaal zijn kop moeten houden. Ik vind dit echt een heel flauwe manier van communiceren. Wat verwacht hij nu in godsnaam van je? Eeuwige dankbaarheid dat hij toch bij je blijft? Lof omdat hij zogenaamd zo eerlijk is?

Nee, ik vind het echt een heel rare streek, dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@Susan hij is eerlijk zolang het aan zijn voorwaarden voldoet. De mening van een ander is dan niet belangrijk.
Ik vind dit nogal wat, dus hij bepaalt dat jullie verdergaan ondanks dat hij over iets heel belangrijks geen openheid wil geven?

Daaahaaag hoor. behoorlijk eikelig. Alsof jij maar blij moet zijn dat hij dat besloten heeft en je dus vooral niks mag eisen.
Lorem Ipsum
18-11-2018 17:59

Ik zou gek worden, want ik zou bij zoiets echt uitgaan van het ergste scenario, want als het een voorbijgaande verliefdheid was, dan kun je dat gewoon zeggen. Nu klinkt het als dat beiden interesse hadden, waardoor het belangrijk is dat er geen contact meer was. Hij wil laten zien dat hij voor je gaat? Nogmaals bij een verliefdheid zou ik zoiets niet gebruiken.
Sowieso, als je niets wilt vertellen vertel dan niets.

En kan zijn dat het gewoon een smoes is. (Even speculatie.) Dat hij geen zin had in 'negativiteit' en ipv dat hij toegeeft gewoon een eikel te zijn, plaatst hij de oorzaak van het probleem buiten zichzelf. Als je teveel details weet, dan hangt hij wel.

To, ik zou hier niet mee akkoord gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Inmiddels weet ik wie het is, het gaat inderdaad om een bekende. Hij zegt dat er geen contact meer is, ik heb dat niet gecontroleerd. Ik heb nog geen beslissing genomen of ik hiermee door wil gaan of niet. Vraag me af hoe ik hem ooit nog kan vertrouwen na dit. Ik vind het erger dat hij er over gelogen heeft dan de gedachte dat er iets gebeurd is tussen hen. Hij heeft me de codes van z'n telefoon en mail gegeven maar eerlijk gezegd interesseert me dat niet, ik wil niet het gevoel hebben dat ik naar iets moet zoeken of zo.

Ik heb op dit moment gewoon de energie niet voor een break-up.
25-11-2018 20:12
Inmiddels weet ik wie het is, het gaat inderdaad om een bekende. Hij zegt dat er geen contact meer is, ik heb dat niet gecontroleerd. Ik heb nog geen beslissing genomen of ik hiermee door wil gaan of niet. Vraag me af hoe ik hem ooit nog kan vertrouwen na dit. Ik vind het erger dat hij er over gelogen heeft dan de gedachte dat er iets gebeurd is tussen hen. Hij heeft me de codes van z'n telefoon en mail gegeven maar eerlijk gezegd interesseert me dat niet, ik wil niet het gevoel hebben dat ik naar iets moet zoeken of zo.

Ik heb op dit moment gewoon de energie niet voor een break-up.
Heeft hij het verteld of ben je er op een andere manier achter gekomen?
Rustig aan, Zeeuwsmeisje, denk aan jezelf. Neem geen beslissing als je voelt dat je daar even de kracht niet voor hebt. Neem je rust, bouw je energie weer op. Je hoeft nu even niets als je dat niet wil.
Dankjewel Jufjoke. Ik weet het gewoon echt even niet meer. Ik heb gezegd dat hij open moest zijn, hij heeft het dus uiteindelijk op mijn vraag verteld. Ik weet nu niet of ik blij moet zijn dat alles op tafel ligt of dat ik liever had gehad dat hij zijn mond gehouden had.

Ik ben lang single geweest nadat ik vrij jong getrouwd en weer gescheiden ben. Ik zie er zo tegenop om weer alleen te zijn, maar eigenlijk ben ik dat nu ook al.

Soms denk ik dat ik beter in de Zeeuwse klei had kunnen blijven, dan was ik nu braaf getrouwd met een paar kinderen en hoefde ik er niet over na te denken.
Dag zeeuwsmeisje1981 jij voegt aan de letterlijke betekenis van de woorden van je vriend je 'eigen' gevoelswaarde toe en maakt daarmee de betekenis voor jou zwaarder dan ze is. Haal dat gevoel (onderbuik-) er van af. Dat maakt het energetisch gezien veel lichter te verteren voor jou.

Als je wilt weten waar je aan toe bent stel dan de juiste vragen aan je vriend én spin er geen eigen verhaal omheen. Halve antwoorden kunnen worden gegeven op matige vragen waarbij de vraagsteller niet doortastend is.
Hoe lang hebben jullie een relatie?
Zeeuwsmeisje ... Zo ken ik je niet hoor
Ik ken mezelf ook ff niet meer. Hij was mijn steun en toeverlaat en ik snap dat het zwaar was. We kenden elkaar nog niet zo lang toen mijn moeder ziek werd en het is een heftige tijd geweest.
Niet alleen willen zijn moet nooit de motivatie zijn om bij iemand te blijven. Wat is er zo vreselijk aan?
25-11-2018 23:31
Ik ken mezelf ook ff niet meer. Hij was mijn steun en toeverlaat en ik snap dat het zwaar was. We kenden elkaar nog niet zo lang toen mijn moeder ziek werd en het is een heftige tijd geweest.
Je komt altijd zo sterk en stoer over. Knap dat je hier je twojfels durft te delen. En een dikke knuffel
Westerpaviljoen: :rose:
26-11-2018 15:43
Westerpaviljoen: :rose:
Dank je wel en jij nog gecondoleerd. Je kent me toch nog wel onder mijn oude nick toch?
zeeuwsmeisje1981 het is een moeilijke beslissing. Z`n beslissing neem je niet effe. En dat moet je zeker niet doen in je emotionele toestand, Een afweging maken is ook altijd moeilijk. Misschien is het slim om effen niets te doen en jezelf tijd te gunnen voor verwerking van deze nieuws en je gevoelens hieromtrent. En kijken hoe jullie samen hiermee omgaan. Zijn bijdrage en zijn steun in jouw verwerking zou misschien ook meer inzicht geven in je situatie en je gevoel voor hem?
Alles op een rij zetten;
dus je gevoel nu,
wat wil je?
kan jij hem nog vertrouwen?
wat zijn jullie gevoelens voor elkaar?
wat wil jij uit een relatie halen?
is dit de relatie die je nodig hebt en je plezier eruit haalt?

Veel om erover na te denken.
Veel sterkte in deze tijd. :rose:
Hij was hier vanavond maar ik heb hem gevraagd weer te vertrekken. Ik kan het niet meer verdragen dat hij me aanraakt of kust. Ik denk dus dat het klaar is. Raar gevoel.
27-11-2018 20:35
Hij was hier vanavond maar ik heb hem gevraagd weer te vertrekken. Ik kan het niet meer verdragen dat hij me aanraakt of kust. Ik denk dus dat het klaar is. Raar gevoel.
:hug:
27-11-2018 20:35
Veel sterkte de komende tijd.
Blijkbaar wil hij je niet kwijt.
Volg je gevoel en zoek afleiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven