Roken afknapper
woensdag 3 juli 2019 om 16:35
Hallo allemaal,
Ik had pas een hele leuke date met een man die ik ken via via. Hij zei dat hij me heel leuk, grappig en mooi vind. Nu komt dus de maar; hij wilt geen relatie met me omdat ik rook en hij daar echt een hekel aan heeft. Nu vind ikzelf dit erg overdreven en denk dan hij vindt me vast niet leuk genoeg want hij heeft nieteens gevraagd of ik ermee zou willen stoppen oid. Hij zei dat ik vast iemand anders tegenkom die me niet wilt veranderen.....
Wat vinden jullie ervan (en ja ik weet dat het stinkt, slecht is en duur)?
Ik had pas een hele leuke date met een man die ik ken via via. Hij zei dat hij me heel leuk, grappig en mooi vind. Nu komt dus de maar; hij wilt geen relatie met me omdat ik rook en hij daar echt een hekel aan heeft. Nu vind ikzelf dit erg overdreven en denk dan hij vindt me vast niet leuk genoeg want hij heeft nieteens gevraagd of ik ermee zou willen stoppen oid. Hij zei dat ik vast iemand anders tegenkom die me niet wilt veranderen.....
Wat vinden jullie ervan (en ja ik weet dat het stinkt, slecht is en duur)?
woensdag 3 juli 2019 om 17:00
Ik heb echt geen ruwe stem, en mijn tandvlees is prima want ik poets mijn tanden 3 keer per dag. Ik snap dat het een afknapper is maar als ik aangeef ik ben best bereid om te stoppen, hij aangeeft dat hij me niet wilt veranderen is meer voor mij een teken dat hij mij niet leuk genoeg vindt en niet de ballen heeft dit eerlijk te zeggen.
woensdag 3 juli 2019 om 17:02
Je hebt bewezen dat je makkelijk weer in de verleiding komt, je was al een keer gestopt maar op een feestje met een glas wijn ben je weer begonnen.Vergeetmenietje12 schreef: ↑03-07-2019 17:00Ik heb echt geen ruwe stem, en mijn tandvlees is prima want ik poets mijn tanden 3 keer per dag. Ik snap dat het een afknapper is maar als ik aangeef ik ben best bereid om te stoppen, hij aangeeft dat hij me niet wilt veranderen is meer voor mij een teken dat hij mij niet leuk genoeg vindt en niet de ballen heeft dit eerlijk te zeggen.
Dat is een teken dat je het niet echt serieus neemt, ik zelf heb 25 jaar gerookt en rook inmiddels 8 jaar niet meer ook niet tijdens feestjes of bij een glas wijn.
woensdag 3 juli 2019 om 17:03
woensdag 3 juli 2019 om 17:07
Je valt in de herhaling.Vergeetmenietje12 schreef: ↑03-07-2019 17:00Ik heb echt geen ruwe stem, en mijn tandvlees is prima want ik poets mijn tanden 3 keer per dag. Ik snap dat het een afknapper is maar als ik aangeef ik ben best bereid om te stoppen, hij aangeeft dat hij me niet wilt veranderen is meer voor mij een teken dat hij mij niet leuk genoeg vindt en niet de ballen heeft dit eerlijk te zeggen.
Oké, dan vond hij je toch niet zo leuk en heeft hij niet de ballen dat te zeggen.
Oftewel, het is een vriendelijke man die je niet wil kwetsen.
Hoe dan ook, hij heeft geen interesse.
woensdag 3 juli 2019 om 17:08
Voor mij is het ook een echte dealbreaker.
Ik was er altijd heel duidelijk in tijdens het daten: rook je? Toedeloei. Ik wilde geen energie in steken in een jongen die rookte al vond ik hem nog zo leuk. Ik vind het echt supervies ruiken, heb astma en kan er gewoon niet goed tegen, zoenen met een roker is echt niet lekker, en daarnaast i het gewoon niet goed voor je lichaam en je portemonnee.
Mijn man denkt er precies hetzelfde over, dus wat dat betreft waren wij al een match;-),
Ik was er altijd heel duidelijk in tijdens het daten: rook je? Toedeloei. Ik wilde geen energie in steken in een jongen die rookte al vond ik hem nog zo leuk. Ik vind het echt supervies ruiken, heb astma en kan er gewoon niet goed tegen, zoenen met een roker is echt niet lekker, en daarnaast i het gewoon niet goed voor je lichaam en je portemonnee.
Mijn man denkt er precies hetzelfde over, dus wat dat betreft waren wij al een match;-),
woensdag 3 juli 2019 om 17:08
En toch ruik je naar rook.Vergeetmenietje12 schreef: ↑03-07-2019 17:00Ik heb echt geen ruwe stem, en mijn tandvlees is prima want ik poets mijn tanden 3 keer per dag.
woensdag 3 juli 2019 om 17:11
Vergeetmenietje12 schreef: ↑03-07-2019 17:00Ik heb echt geen ruwe stem, en mijn tandvlees is prima want ik poets mijn tanden 3 keer per dag. Ik snap dat het een afknapper is maar als ik aangeef ik ben best bereid om te stoppen, hij aangeeft dat hij me niet wilt veranderen is meer voor mij een teken dat hij mij niet leuk genoeg vindt en niet de ballen heeft dit eerlijk te zeggen.
Stoppen doe je voor jezelf. Jij moet echt willen stoppen. Niet alleen nu, omdat jegens wel leuk vindt.
Ben je al eerder gestopt? Zo ja, hoe lang hielt je dit vol?
Ik begrijp hem wel. Hij vindt roken smerig. Hij wil dat jij dit zelf ook zo ziet, en dat moet een reden zijn om te stoppen. Kennelijk heb jij andere ideeën over roken en gezondheid. Dat is dus een dealbreaker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 3 juli 2019 om 17:21
Ik geef hem groot gelijk.
Beter dat je het dan gelijk na 1 date weet, dan dat hij het je vertelt als jullie 3 maanden een echte relatie hebben dat hij er toch niet mee kan leven.
Want dan klinkt het bij jou weer van "ja maar, hij wist toch waar ie aan begon".
Jullie matchen niet. Punt.
De meeste rokers die eventueel wel willen stoppen hervallen overigens nog zo'n paar 100 keer. En zijn elke keer even chagrijnig als ze dan toch es een paar dagen / weken / maanden gestopt zijn.
Daar heeft ie dus ook geen zin in.
Beter dat je het dan gelijk na 1 date weet, dan dat hij het je vertelt als jullie 3 maanden een echte relatie hebben dat hij er toch niet mee kan leven.
Want dan klinkt het bij jou weer van "ja maar, hij wist toch waar ie aan begon".
Jullie matchen niet. Punt.
De meeste rokers die eventueel wel willen stoppen hervallen overigens nog zo'n paar 100 keer. En zijn elke keer even chagrijnig als ze dan toch es een paar dagen / weken / maanden gestopt zijn.
Daar heeft ie dus ook geen zin in.
woensdag 3 juli 2019 om 17:24
+1,
Ik heb de knapste, leukste (achteraf bleek tot dan toe) kerel ervoor afgewezen.
Bij mij daal je direct 10 punten in mijn achting als ik erachter kom dat je rookt.
Ik vind het een superslechte gewoonte.
TO, als je twijfelt of hij je echt leuk vindt, vraag m hoe hij zou reageren als je stopt met roken én wat hij vindt van roken in het algemeen.
Als het antwoord in de lijn ligt van:
Als je stopt, dan word ik heel blij en wil ik met je verder
En
Ik vind roken een superslechte, ongezonde gewoonte waar je in het beste geval een paar jaar van je leven afsnoept, maar vaak veel meer. En een waar je bovendien de gezondheid van anderen mee schaadt, niet in de laatste plaats je eigen nageslacht
Dan denk ik dat je een heel verstandige en leuke jongen hebt gevonden.
Oh en nog een ding: doe jezelf een plezier en stop gewoon.
woensdag 3 juli 2019 om 17:24
Dat is net zo vies. Ik ben het helemaal met hem eens, ik zou ook geen roker daten. En dan kan je wel zeggen dat je kan stoppen, maar dan is er een keer stress of een tegenslag of een feestje en dan steek je er toch weer een op. Stiekem misschien, en daar komt hij natuurlijk achter (want dat ruik je) en dan moet je daar weer discussie over hebben. En dan ga je opnieuw stoppen en dat is moeilijk dus dan ben je chagrijnig, ook zo gezellig.
Nee hoor, ik reageer net zo. Na één date ben je waarschijnlijk nog niet meteen smoorverliefd dus kan je makkelijk zeggen: dit is voor mij een no go.
Maar als je denkt dat je zo makkelijk zou kunnen stoppen zou ik dat als ik jou was vooral doen.
woensdag 3 juli 2019 om 17:28
Nou, dan stop je toch gewoon zonder dat met hem te bespreken en als je er over een tijdje nog steeds vanaf bent dan kun je altijd nog kijken. Heeft hij dan nog steeds geen belangstelling, dan ben je in elk geval van een dure en ongezonde gewoonte af, mooi meegenomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 3 juli 2019 om 17:35
Vergeetmenietje12 schreef: ↑03-07-2019 17:15Hij wist overigens dat ik rookte, maar hij dacht dat hij er wel overheen kon kijken, maar blijkbaar toch niet. Want hij haat het echt.
Zou je een man daten die zich maar een keer in de week doucht? Die altijd een walm van oud zweet om zich heen heeft?
woensdag 3 juli 2019 om 17:36
Zie of spreek je hem nog wel eens, is het contact drempelloos? Dan zou ik een luchtige app sturen: Deze dame die inmiddels gestopt is met roken zou nog graag eens een date met jou willen, wat vind jij ervan?
En dan verder niet met hem bespreken dat je het moeilijk hebt met het stoppen, als dat zo is. Ik hoop dat het je lukt om met hem verder te daten, en van de sigaret af te blijven. Vroeger heb ik ontzettend veel gerookt, inmiddels al een 25 jaar geleden. Die ene sigaret zal ik nooit meer nemen, geen behoefte meer aan, maar ik zou ook echt niet meer in de verleiding willen komen.
En dan verder niet met hem bespreken dat je het moeilijk hebt met het stoppen, als dat zo is. Ik hoop dat het je lukt om met hem verder te daten, en van de sigaret af te blijven. Vroeger heb ik ontzettend veel gerookt, inmiddels al een 25 jaar geleden. Die ene sigaret zal ik nooit meer nemen, geen behoefte meer aan, maar ik zou ook echt niet meer in de verleiding willen komen.
woensdag 3 juli 2019 om 17:39
Of zou je een man daten die elke dag minstens 6 pinten bier binnenkiept?nerdopviva schreef: ↑03-07-2019 17:35Zou je een man daten die zich maar een keer in de week doucht? Die altijd een walm van oud zweet om zich heen heeft?
Hij "weet wel dat het slecht voor zijn lever is" en "hij wil ooit wel es stoppen" maar ach ... het dringt niet.
En als het ergens gezellig is wil hij toch écht sociaal blijven meedrinken.
woensdag 3 juli 2019 om 17:49
Je slechte gewoonte maakt je niet leuk genoeg, dat is feitelijk toch wat hij zegt.Vergeetmenietje12 schreef: ↑03-07-2019 17:00Ik heb echt geen ruwe stem, en mijn tandvlees is prima want ik poets mijn tanden 3 keer per dag. Ik snap dat het een afknapper is maar als ik aangeef ik ben best bereid om te stoppen, hij aangeeft dat hij me niet wilt veranderen is meer voor mij een teken dat hij mij niet leuk genoeg vindt en niet de ballen heeft dit eerlijk te zeggen.
Best heel eerlijk hoor.
woensdag 3 juli 2019 om 17:49
Als ex-rookster zou ik tegen een roker zeggen die heel leuk is dat hij niet moet roken waar ik bij ben. Geen reden om hem het bos in te sturen als hij echt leuk is.
Waar ik op afknap is een man die alcohol drinkt. Een of 2 glazen een enkele keer kan wel.
Een alcoholist maakt jou ook kapot iemand die rookt slaat je niet zomaar tegen de vlakte met als excuus de volgende dag sorry lieverd ik had teveel gerookt.
Die vent poeiert je gewoon af op een laffe manier ook nog. Afknapper haha
Waar ik op afknap is een man die alcohol drinkt. Een of 2 glazen een enkele keer kan wel.
Een alcoholist maakt jou ook kapot iemand die rookt slaat je niet zomaar tegen de vlakte met als excuus de volgende dag sorry lieverd ik had teveel gerookt.
Die vent poeiert je gewoon af op een laffe manier ook nog. Afknapper haha
woensdag 3 juli 2019 om 17:51
woensdag 3 juli 2019 om 17:55
Ik vind het een hele nette man om eerlijk te zijn!
Hij wilde kijken of het hem lukte om zich over het roken heen te zetten zo leuk vind hij je blijkbaar. Echter al snel bleek dat dit hem niet lukte en dat heeft hij ook eerlijk benoemd.
En ik vind het hem sieren dat hij zegt dat je niet voor hem moet stoppen omdat je dan idd voor hem veranderd iets wat hem overigens ook nog jaren en jaren lang "tegen hem gebruikt wordt" in bv een ruzie.
Ik zou ook echt geen relatie willen met iemand die rookt. Sowieso heb ik astma maar ik vind het ook zo enorm zonde van je lijf en je geld. Ik vind het ook niet echt meer van deze tijd.
Ik zou ook geen relatie kunnen hebben met iemand die erop staat zijn vuurkorf regelmatig van stal te halen, iemand die vind dat vuur moet fikken bij een bbq, overigens ook niet met iemand die veel vloekt of veel drinkt of 1 of 2 drankjes neemt maar wel achter het stuur stapt.
Deels ook omdat ik dan al een beetje kan inschatten dat onze normen en waarden te veel uiteen lopen om oprecht gelukkig te zijn met elkaar.
En het fijne aan daten is je mag zelf helemaal beslissen waar je wel of niet mee wil en kan leven!
Hij wilde kijken of het hem lukte om zich over het roken heen te zetten zo leuk vind hij je blijkbaar. Echter al snel bleek dat dit hem niet lukte en dat heeft hij ook eerlijk benoemd.
En ik vind het hem sieren dat hij zegt dat je niet voor hem moet stoppen omdat je dan idd voor hem veranderd iets wat hem overigens ook nog jaren en jaren lang "tegen hem gebruikt wordt" in bv een ruzie.
Ik zou ook echt geen relatie willen met iemand die rookt. Sowieso heb ik astma maar ik vind het ook zo enorm zonde van je lijf en je geld. Ik vind het ook niet echt meer van deze tijd.
Ik zou ook geen relatie kunnen hebben met iemand die erop staat zijn vuurkorf regelmatig van stal te halen, iemand die vind dat vuur moet fikken bij een bbq, overigens ook niet met iemand die veel vloekt of veel drinkt of 1 of 2 drankjes neemt maar wel achter het stuur stapt.
Deels ook omdat ik dan al een beetje kan inschatten dat onze normen en waarden te veel uiteen lopen om oprecht gelukkig te zijn met elkaar.
En het fijne aan daten is je mag zelf helemaal beslissen waar je wel of niet mee wil en kan leven!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben