Roken afknapper

03-07-2019 16:35 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik had pas een hele leuke date met een man die ik ken via via. Hij zei dat hij me heel leuk, grappig en mooi vind. Nu komt dus de maar; hij wilt geen relatie met me omdat ik rook en hij daar echt een hekel aan heeft. Nu vind ikzelf dit erg overdreven en denk dan hij vindt me vast niet leuk genoeg want hij heeft nieteens gevraagd of ik ermee zou willen stoppen oid. Hij zei dat ik vast iemand anders tegenkom die me niet wilt veranderen.....
Wat vinden jullie ervan (en ja ik weet dat het stinkt, slecht is en duur)?
Ik vind het ook een afknapper. Naast dat je stinkt en al die andere nadelen, vind ik het ook iets zeggen over je karakter. Als een man nooit zou bewegen en alleen maar ongezond eten, zou ik hem ook niet daten. Of als hij veel alcohol drinkt.

Ik val op mannen die goed voor zichzelf zorgen. Daar valt roken voor mij niet onder.
Als mijn man begint te roken dan ga ik bij hem weg. Ik vind hem zeker wel leuk genoeg, maar roken is voor mij absoluut een afknapper.
Ik snap sommige mensen hier wel.

Persoonlijk, als ik op date ben met een leuke meid en we vinden elkaar beiden leuk, boeiend dat ze rookt. En wilt ze stoppen geen probleem, maar ik ga niet zeggen van ik vind je niet leuk omdat je rookt... Dat vind ik eerlijk gezegd onzin (maar dat is persoonlijk).
Ik vind je taalfouten erger dan je roken.
Maar als antwoord op je vraag: ik vind roken een enorme afknapper. Ik vind het tokkie en associeer het met de lagere sociale klasse en domheid.
Ice-coffee schreef:
03-07-2019 19:22
Klopt Frenky dat heb ik meegemaakt met iemand die zou stoppen met drinken. Echt afkicken en alles maar na 7 jaar is hij toch weer gaan drinken omdat het nu wel kon zo af en toe. Al snel was hij weer vaak dronken en sloeg de boel en mij kort en klein wat mensen niet konden geloven hij leek zo aardig.

Mensen die na jaren gestopt te zijn weer beginnen met roken drinken of drugs zal ik wel nooit snappen want de tweede keer weet je heel goed waar je aan begint zo zonde al die kapotte longen levers en relaties en ook nog kapotte mensen die er bij staan en niks kunnen doen.
Dat ben ik met je eens ik wil ook
Niet zeggen dat het goed is! Maar je moet het voor je zelf willen doen! Ik heb altijd gerookt nu al jaren niet meer! Ik moest van me ex stoppen dus wat deed ik als ik bij haar was rookte ik niet en als ik ergens anders was rookte ik gewoon! Ik ben er overigens blij dat ik er vanaf ben!!

Maar wel kut wat je hebt mee gemaakt!!
Ik zou nooit een roker daten. Zo ranzig. Bovendien vandaag de dag nog wel heel erg treurig. Ik zie het steeds minder om me heen dus het groepje dat nog in de zeikende regen buiten het restaurant staat wordt steeds kleiner.
Vergeetmenietje12 schreef:
03-07-2019 16:46
Ik weet idd dat het stinkt, ben gestopt geweest, en toen feestje...wijntje...toch weer sigaretje. Ik heb ook aangegeven dat ik zou kunnen nadenken om te stoppen maar dan geeft hij als antwoord dat hij me niet wilt veranderen.
He is not into you...
Daffodil-- schreef:
03-07-2019 19:47
Ik vind je taalfouten erger dan je roken.
Maar als antwoord op je vraag: ik vind roken een enorme afknapper. Ik vind het tokkie en associeer het met de lagere sociale klasse en domheid.
Grappig dat in mijn werkomgeving veel hoogopgeleiden roken....
ik wil ook geen asbak zoenen of die gore lucht die in je kleren hangt in mijn huis hebben. dus ik zou idd geen relatie met roker willen
Sjaantje37 schreef:
03-07-2019 20:08
Zeker grappig!
Lachen man.
Heb ooit eens kort met een roker gedate. Ik rookte destijds ook af en toe weleens een sigaretje, maar ik vond het toch vies. Het was een vrij zware roker (pakje per dag ofzo), dus net alsof je een asbak leeglikte. Is uiteindelijk om meerdere redenen niks geworden, maar dat roken was echt goor. Je huis, haar, kleding, alles gaat ernaar ruiken. Ik snap het dus wel, dat de date van TO het niet zag zitten.
PinkWombat schreef:
03-07-2019 19:24
Toen ik mijn man leerde kennen rookte hij ook. Ik vond het geen afknapper maar vond het wel jammer. Ik begon me er echter steeds meer aan te irriteren, dus hij is afgelopen jaar gestopt met roken voor mij. Begin dit jaar is hij gediagnostiseerd met longkanker, hij zal niet meer genezen.
Dus ik snap jouw date wel, mocht ik ooit in de toekomst weer open staan voor een relatie, dan mag hij niet roken. Anders geen relatie.
:hug: dat is een heftig vooruitzicht...
Wilt is zonder t. Wil!
Zodra ik er achter kom dat iemand rookt, zou ik er niet meer mee uitgaan. Dat is dan geen codetaal voor ‘ik vind je minder leuk’, dat betekent vooral dat ik rokers niet accepteer in een relatie. Sowieso accepteer ik vrij weinig van roken, drugs, alcohol, onsportiviteit en andere ongezonde voorkeuren.
PinkWombat schreef:
03-07-2019 19:24
Toen ik mijn man leerde kennen rookte hij ook. Ik vond het geen afknapper maar vond het wel jammer. Ik begon me er echter steeds meer aan te irriteren, dus hij is afgelopen jaar gestopt met roken voor mij. Begin dit jaar is hij gediagnostiseerd met longkanker, hij zal niet meer genezen.
Dus ik snap jouw date wel, mocht ik ooit in de toekomst weer open staan voor een relatie, dan mag hij niet roken. Anders geen relatie.

Jeetje wat heftig. :hug:

To, ik vind het alleen maar netjes dat hij jou niet vraagt om te stoppen met roken. En het zegt ook wel iets dat hij jou zo leuk vond, dat hij het roken voor lief wilde nemen.
Als je stopt vanuit jezelf (omdat hij zooo leuk is of omdat je er gewoon klaar mee bent), is dat een betere motivatie dan: Als je niet stopt, hebben we geen relatie. In dat laatste geval is het heel makkelijk om dat in toekomstige ruzies als verwijt te gebruiken. Of er gewoon schijt aan te hebben, want wie is hij om te bepalen wat jij wel of niet mag doen. Wat natuurlijk ook weer gedoe op levert.

Iemand vragen om te stoppen met een slechte gewoonte is daarom gewoon niet reëel.

Zelf zijn er een paar gewoonten die ik echt een afknapper vind, zoals roken, drinken, drugs, onsportief/inactief, bourgondiër zijn en nog wat dingen. En dat mag gelukkig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Belle73 schreef:
03-07-2019 18:53
Voor mij zijn er twee grote verschillen tussen roken en alcohol drinken: sigaretten zijn vanaf de eerste dodelijk en roken stinkt verschrikkelijk.
Ben ik met je eens, ik
Snap jullie allemaal!!
Sjaantje37 schreef:
03-07-2019 20:08
Hogeropgeleiden schijnen ook meer alcohol te drinken dan lageropgeleiden.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik kan het gewoon niet op een roker. Zo smerig.
Vergeetmenietje12 schreef:
03-07-2019 16:52
En dat vind ik nou zo raar want hij zegt nogsteeds dat hij me leuk, mooi etc vindt maar hij wilt niet dat ik voor hem stop omdat hij niet wilt dat iknstop voor hem omdat hij me niet wilt veranderen.
Buiten het feit dat je rookt zou ik gigantisch afknappen omdat je steeds 'wilt' zegt waar het 'wil' moet zijn.
Mermedina schreef:
03-07-2019 21:13
Zodra ik er achter kom dat iemand rookt, zou ik er niet meer mee uitgaan. Dat is dan geen codetaal voor ‘ik vind je minder leuk’, dat betekent vooral dat ik rokers niet accepteer in een relatie. Sowieso accepteer ik vrij weinig van roken, drugs, alcohol, onsportiviteit en andere ongezonde voorkeuren.
Dat is je goed recht zelf hanteer ik de grens bij GroenLinks of D66 stemmen.
Ik weet dan van te voren al dat die persoon totaal niet bij mij past.
Zo heeft iedereen zijn criteria en dat is maar goed ook.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik heb zelf in het verleden ook gerookt maar ik zou nu echt geen relatie willen met een roker. Ik vind het echt heel smerig dus ik snap die man wel.
Ik wil niet daten met een roker.
Ook niet een die belooft om te stoppen.
Rosabella1 schreef:
03-07-2019 21:45
Hogeropgeleiden schijnen ook meer alcohol te drinken dan lageropgeleiden.
Wij hogeropgeleide moeten onze lageropgeleide broeders kunnen begrijpen daarom drinken we!
Snowpink schreef:
03-07-2019 19:51
Ik zou nooit een roker daten. Zo ranzig. Bovendien vandaag de dag nog wel heel erg treurig. Ik zie het steeds minder om me heen dus het groepje dat nog in de zeikende regen buiten het restaurant staat wordt steeds kleiner.
Ik heb juist het idee dat er meer gerookt wordt.
Zo ontzettend sneu en asociaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Santaaa schreef:
03-07-2019 22:12
Wij hogeropgeleide moeten onze lageropgeleide broeders kunnen begrijpen daarom drinken we!
En andersom natuurlijk.

https://www.nu.nl/gezondheid/5351438/ho ... eiden.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven