Roken afknapper
woensdag 3 juli 2019 om 16:35
Hallo allemaal,
Ik had pas een hele leuke date met een man die ik ken via via. Hij zei dat hij me heel leuk, grappig en mooi vind. Nu komt dus de maar; hij wilt geen relatie met me omdat ik rook en hij daar echt een hekel aan heeft. Nu vind ikzelf dit erg overdreven en denk dan hij vindt me vast niet leuk genoeg want hij heeft nieteens gevraagd of ik ermee zou willen stoppen oid. Hij zei dat ik vast iemand anders tegenkom die me niet wilt veranderen.....
Wat vinden jullie ervan (en ja ik weet dat het stinkt, slecht is en duur)?
Ik had pas een hele leuke date met een man die ik ken via via. Hij zei dat hij me heel leuk, grappig en mooi vind. Nu komt dus de maar; hij wilt geen relatie met me omdat ik rook en hij daar echt een hekel aan heeft. Nu vind ikzelf dit erg overdreven en denk dan hij vindt me vast niet leuk genoeg want hij heeft nieteens gevraagd of ik ermee zou willen stoppen oid. Hij zei dat ik vast iemand anders tegenkom die me niet wilt veranderen.....
Wat vinden jullie ervan (en ja ik weet dat het stinkt, slecht is en duur)?
woensdag 3 juli 2019 om 22:27
Nah types als jij geeft dat toch juist een heel goed gevoel?
Kijk mij eens ver boven mensen die spelfouten maken staan.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
woensdag 3 juli 2019 om 22:28
Ik knap ook af op roken. Echt een no go voor mij. Rokers dragen een hele vieze lucht met zich mee. Daarnaast is en asbak leeglikken (zoenen met een roker) zo ontzettend smerig. En dat is niet weg met een pepermuntje of tandenpoetsen. Dan lik je een asbak leeg met een pepermunt smaakje eraan.
Stoppen voor een ander werkt niet. Daar geloof ik ook niet in.
Stoppen voor een ander werkt niet. Daar geloof ik ook niet in.
donderdag 4 juli 2019 om 06:54
Dat vooral ja.kittyfantastico schreef: ↑03-07-2019 19:04Roken heeft alleen maar nadelen. Dat je dan toch niet stopt, zegt iets over jouw persoonlijkheid (weinig doorzettingsvermogen/zelfdiscipline) en hoe je in het leven staat. Je vindt gezondheid minder belangrijk dan je verslaving.
Dát is onaantrekkelijk en zou voor mij ook een afknapper zijn.
Oja, ik raad je aan om sowieso te stoppen, voor jezelf.
donderdag 4 juli 2019 om 08:47
Kraaienpootje schreef: ↑03-07-2019 22:28Daarnaast is een asbak leeglikken (zoenen met een roker) zo ontzettend smerig. En dat is niet weg met een pepermuntje of tandenpoetsen. Dan lik je een asbak leeg met een pepermunt smaakje eraan.
Wanneer krijgen ze het door?
Echt hoor. Roken in deze tijd, ik snap het niet.
Is het een verslaving en kun je niet alleen? Dan zoek je hulp! Maar anno 2019 nog roken als je tussen de 15-65 bent... kom op.
(als je ouder bent zou ik ook stoppen overigens).
donderdag 4 juli 2019 om 08:50
20 jaar geleden was roken nog heel gewoon, er zijn erg veel mensen mee opgegroeid en nu enorm verslaafd, en dan kom jij even vertellen dat het makkelijk is om ermee te stoppen?
Je bent vast nog geen 30 maar blaten over iets wat jij niet begrijpt komt niet zo snugger over.
donderdag 4 juli 2019 om 08:59
Stoppen met roken is niet voor iedereen even makkelijk maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je zelf niet rookt de lucht indringend, vies en vervelend is. Ik ben al jaren geleden gestopt met roken en vind het zelfs vies als de rooklucht van mijn rokende buurman mijn open slaapkamerraam binnen kringelt. Het stinkt.
Máár, ik zou toch echt niet de man van mijn dromen laten lopen vanwege het feit dat hij rookt
Máár, ik zou toch echt niet de man van mijn dromen laten lopen vanwege het feit dat hij rookt
el4ra wijzigde dit bericht op 04-07-2019 11:15
0.47% gewijzigd
.
donderdag 4 juli 2019 om 09:44
donderdag 4 juli 2019 om 11:17
donderdag 4 juli 2019 om 11:36
Zo smerig..een volwassene die aan een gifstokje zit te zuigen, echt een mega afknapper. De stank van asbak die om je heen hangt, in je poriën zit, de gele vingers, de verkleurde tanden, de drang om steeds een peuk op te steken en dan nog denken dat dat gezellig is.
Een vriendin van mij heeft een relatie gehad met een man die rookte toen ze hem leerde kennen. Ze zei hem in het begin dat ze niet van roken houdt. Hij is toen al snel met roken gestopt, op eigen initiatief want hij was dol op haar, ze had hem niet gevraagd om te stoppen, omdat hij al rookte toen ze hem leerde kennen en hem wel leuk genoeg vond. Nadat de relatie verbroken was (zijn een een aantal jaren samen geweest) is hij direct weer gaan roken (de loser) en vertelde aan iedereen dat hij voor haar moest stoppen
Een vriendin van mij heeft een relatie gehad met een man die rookte toen ze hem leerde kennen. Ze zei hem in het begin dat ze niet van roken houdt. Hij is toen al snel met roken gestopt, op eigen initiatief want hij was dol op haar, ze had hem niet gevraagd om te stoppen, omdat hij al rookte toen ze hem leerde kennen en hem wel leuk genoeg vond. Nadat de relatie verbroken was (zijn een een aantal jaren samen geweest) is hij direct weer gaan roken (de loser) en vertelde aan iedereen dat hij voor haar moest stoppen
donderdag 4 juli 2019 om 11:46
MissMaran schreef: ↑04-07-2019 08:5020 jaar geleden was roken nog heel gewoon, er zijn erg veel mensen mee opgegroeid en nu enorm verslaafd, en dan kom jij even vertellen dat het makkelijk is om ermee te stoppen?
Je bent vast nog geen 30 maar blaten over iets wat jij niet begrijpt komt niet zo snugger over.
Nou inderdaad. Ik kan nu zeggen dat ik roken verschrikkelijk vies vind, dat ik niet wil dat er in mijn huis en op mijn werkplek wordt gerookt en dat ik geen man wil die rookt. Niemand die dat raar vindt. Dat was 20 jaar geleden wel anders. Dan was je ongastvrij, moest je roken op de werkplek accepteren en stelde je je aan als je roken vies vond. Ik vind het opvallend (en positief) dat dat zo snel veranderd is. Nadeel is dat de "jonkies" niet weten hoe anders er tegen roken werd aangekeken en hoe anders de oudere generatie is opgegroeid met roken.
donderdag 4 juli 2019 om 11:56
Ik ben bijna 40, heb nooit gerookt en mijn ouders, broers en zus hebben ook nooit gerookt. Bij ons thuis werd er ook nooit binnen gerookt. Mijn ouders waren niet eens heel erg anti roken en hebben het ons kinderen ook nooit verboden, maar het zat gewoon niet in onze belevingswereld. Ik heb me nooit gerealiseerd hoe bijzonder dat misschien was voor die tijd.
Pas tijdens het uitgaan als tiener en student werd ik door rokers omringd, en ook op kantoor heb ik nog met rokers gezeten die op hun eigen kantoor rookten, of in de rookruimtes. Dat stoorde me niet, maar het was meer een soort gewoonte die ik niet heb.
Pas tijdens het uitgaan als tiener en student werd ik door rokers omringd, en ook op kantoor heb ik nog met rokers gezeten die op hun eigen kantoor rookten, of in de rookruimtes. Dat stoorde me niet, maar het was meer een soort gewoonte die ik niet heb.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 04-07-2019 12:02
6.50% gewijzigd
donderdag 4 juli 2019 om 11:56
TO vindt het gek dat hij haar niet vraagt te stoppen.
En ze hebben nog geen relatie, hij wil niet verder daten om deze reden. Dat kan ik helemaal begrijpen. TO kennelijk niet.
donderdag 4 juli 2019 om 11:57
Als exroker vind ik sigarettenrook nog steeds niet stinken. Heb in het verleden tijdelijk een vriend gehad, toen hij het uitmaakte zei hij dat hij bezwaar had tegen mijn rookgedrag. Toen ik hem een jaar later tegenkwam rookte hij zelf. En ik heb jarenlang samengewoond met een niet-rokers maar hij vond sigaretten lekker ruiken. Dussss.
donderdag 4 juli 2019 om 12:01
Ik wel. Maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen op wie ik in één oogopslag verliefd werd, dus ik zou een roker bij voorbaat al niet als de man van mijn leven beschouwen. Daarbij, er zijn zoveel mannen. Onzin dat ik dan net een roker uit zou kiezen.
donderdag 4 juli 2019 om 12:06
Ook ik zou nooit een roker daten. Heel af en toe een glas alcohol zou ik nog mee kunnen leven (op gelegenheden) maar verder niet. Geen ‘regelmatige’ drinker en al helemaal geen roker. Ze zijn verslavings gevoelig en ik vind rokers gewoon losers. Geen zelfdiscipline, zelfdestructief, vies ruikend. Dus een compleet afwijkende levensstijl.Frenky1983 schreef: ↑03-07-2019 18:46Neem iemand zoals die persoon is, ga niet iemand iets opleggen heeft geen zin! Je komt exht wel iemand tegen die je neemt zoals je bent! Met of zonder sigaret! Er zijn ook mensen die een hekel hebben aan alcohol drink je dan ook helemaal geen alcohol meer?
Ze passen niet bij mijn levensstijl. Dus nee, voor mij zou het ook een turn off zijn. Iemand die meer dan twee glazen wijn drinkt tijdens een date ook. Vriend denkt daar ook zo over trouwens.
donderdag 4 juli 2019 om 12:22
Sjaantje37 schreef: ↑03-07-2019 20:08Grappig dat in mijn werkomgeving veel hoogopgeleiden roken....
In mijn werkomgeving ook, dus hoog opgeleid en toch een tokkie
donderdag 4 juli 2019 om 12:54
MissMaran schreef: ↑04-07-2019 08:5020 jaar geleden was roken nog heel gewoon, er zijn erg veel mensen mee opgegroeid en nu enorm verslaafd, en dan kom jij even vertellen dat het makkelijk is om ermee te stoppen?
En precies waar kom ik even vertellen dat het makkelijk is om te stoppen? Nergens dus. Over snugger gesproken.
Sterker nog. Ik raad aan om hulp te zoeken als je niet alleen kunt stoppen.
Vast nog geen 30? Die leeftijd ben ik al gepasseerd. Met meer levenservaring bovendien dan de gemiddelde forummer. En waardoor ik juist daarom adviseer hulp in te roepen als stoppen met roken (of welke verslaving dan ook) niet lukt.
En omdat je van aannames houdt: jij bent vast zo iemand tussen de 20-40. Die kost wat het kost vasthoudt aan haar sigaret. Want tja, het is een verslaving. Over niet al te snugger gesproken.
donderdag 4 juli 2019 om 12:59
Toen ik nog rookte begreep ik best dat iemand niet op een roker zat te wachten als partner. Deze man wil geen relatie met je vanwege het roken. Jammer maar helaas.
Toen ik zelf gestopt was en (ex)vriend rookte maakte hij er steeds gedoe van, ik niet. Dat werd behoorlijk irritant. Alsof mijn niet-roken een waardeoordeel over zijn roken was. Zat er ruzies over uit te lokken terwijl ik nooit commentaar leverde (het deed me gewoon weinig). Het is niet daarom uitgegaan, maar het hielp niet.
Nu kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ik zelf gerookt heb, maar snap wel dat anderen het (nog) doen. Stoppen kan gewoon heel lastig zijn.
Toen ik zelf gestopt was en (ex)vriend rookte maakte hij er steeds gedoe van, ik niet. Dat werd behoorlijk irritant. Alsof mijn niet-roken een waardeoordeel over zijn roken was. Zat er ruzies over uit te lokken terwijl ik nooit commentaar leverde (het deed me gewoon weinig). Het is niet daarom uitgegaan, maar het hielp niet.
Nu kan ik me bijna niet meer voorstellen dat ik zelf gerookt heb, maar snap wel dat anderen het (nog) doen. Stoppen kan gewoon heel lastig zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 4 juli 2019 om 13:00
Ik wel, maar ik ben dan ook licht ontvlambaar.
.
donderdag 4 juli 2019 om 13:07
Roken van een ander (naast dat ik het vies vind ruiken) doet me verder niet zo veel. Een van mijn ouders rookte tot voor kort en mijn zus kon daar zo enorm hysterisch over doen. Alsof elke roker niet weet dat het ongezond is. Het hielp ook totaal niet met het stoppen, dat opgeheven vingertje (ging mijn moeder als volwassen vrouw het stiekum doen. Nee, dat is leuk voor de relatie)
Ik ben tegen roken in publieke ruimtes en de horeca, maar de manier waarop sommige mensen rokers op het morele kruis spijkeren snap ik niet zo. Zolang je een ander en niet mee lastig valt, leven en laten leven.
Ik ben tegen roken in publieke ruimtes en de horeca, maar de manier waarop sommige mensen rokers op het morele kruis spijkeren snap ik niet zo. Zolang je een ander en niet mee lastig valt, leven en laten leven.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 4 juli 2019 om 13:36
Dat is mooi, maar je vergeet een groot nadeel voor anderen: je stinkt uit je mond na het roken en dat gaat niet weg door tandenpoetsen. De lucht komt namelijk uit je met teer en andere rotzooi bedekte longen. Bij het uitademen passeert de lucht weliswaar je mond, maar dat frisse luchtje van het tandenpoetsen kan niet de stank in je longen wegnemen. Dat duurt zeker een uur en als je in de tussentijd weer een opsteekt stink je dus continu uit je mond (eigenlijk: longen).Vergeetmenietje12 schreef: ↑03-07-2019 17:00Ik heb echt geen ruwe stem, en mijn tandvlees is prima want ik poets mijn tanden 3 keer per dag.