Ruzie met ouders

18-06-2008 21:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
????? Heb je het wel duidelijk uitgelegd dat je het gezellig vindt om dat met z'n 2-en te doen?

Vind dit nogal een rare reactie als het echt zo is gegaan.

Niet dat ik zeg dat het niet waar is, maar misschien een vorm van miscommunicatie?
Hoe het precies ging: hij kwam me maandagochtend ophalen omdat we even gingen kijken en opmeten in de nieuwe woning. In de auto zei ik dat ik het graag het weekend erop wou gaan doen. Hij zei: ik heb nu al m'n gereedschap e.d. bij me, ik ga nu doen, ga jij maar werken.

Ik: Maar ik wil er graag bij zijn en ik heb vandaag geen tijd daarvoor.

Hij: Je hoeft er niet bij te zijn.

Stilte. Ik drong er nogal op aan dat ik het niet maandag wilde en hij begreep het niet maar legde zich er min of meer bij neer. Daarna niet meer over gehad, tot mijn moeder vandaag een mailtje stuurde om te zeggen dat ik hem erg gekwetst had en dat het was alsof ik hem weggestuurd had, terwijl hij juist iets aardigs wilde doen.

Daarna heb ik pas duidelijk uitgelegd dat ik het graag samen wilde doen eigenlijk. Maar dat lijkt te laat. Miscommunicatie is het zeker (vooral: gebrek aan communicatie).
Jammer, lijkt erop dat je vader heel graag iets voor je wilde doen.

Jammer dat je niet gelijk zei dat je gezellig samen had gedaan, nu lijkt het alsof je hem niet vertrouwde alleen in je huis met die keuken.

Nu zal je vader zich eerst over de teleurstelling heen moeten werken en (even) blijven denken dat wat je na die tijd vertelde dat dat een excuus was ipv de waarheid.

Ga zsm bij je vader langs met een klein cadeautje en leg nogmaals uit!!!
Wat wil je graag horen? Dat jij gelijk hebt en je vader niet?

Als jullie verder een goede band hebben met elkaar dan ga je toch met een bos bloemen naar je ouders om erover te praten? Misschien heeft je vader gedacht dat je hem niet in je huis vertrouwt. Dát kan namelijk ook de uitleg zijn van "ik wil er graag bij zijn". Als je bedoelt "het lijkt me gezellig en leerzaam om het samen te doen" dan had je dat op die manier moeten zeggen. Gelukkig kan dat alsnog, het leven is tekort om hier een groot drama van te maken.
x
Ik kan met het juist heel goed voorstellen, ik had min of meer dezelfde discussie met mijn ouders. Wellicht heeft je vader een plan in gedachten gehad en "stond jij in de weg". Goed bedoelt van hem, maar jij krijgt het niet zoals jij zou willen in je keuken.

Met een oplossing kan ik je helaas niet helpen. Mijn oplossing is mijn ouders niet meer om hulp vragen, helaas...
Als je hem nu wil plezieren dan laat je de bloemen thuis en ruilt dat voor een 6pack bier oid

Zal welllicht gewoon een kleine communicatie storing zijn geweest tussen jullie. Kan me voorstellen dat als hij dacht dat hij de hele dag aan het klussen zou gaan en jij het bij alleen ff kijken/opmeten houd, dat dan de verwachtingen anders zijn.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven