ruzie om tatoeage

29-05-2009 23:26 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even vreselijk mijn hart luchten bij jullie.

Ik heb sinds kort een tatoeage. Ik weet dat mijn man tattoos niet mooi vind bij een vrouw. Hij vind het zelfs asociaal !! Daarom heb ik de wens om een tatoeage te laten zetten altijd maar voor me uitgeschoven. Maar sinds een jaar begon het echt weer te knagen en besloot ik er toch een te nemen. Mijn man heeft me heel duidelijk gemaakt hoe hij erover dacht. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat het al sinds mijn jeugd een wens van mij is om er wel één te nemen. Voordat ik de tatoeage nam heeft hij zelf nog bij zijn collega's gevraagd naar goede tattooshops in de omgeving. Ik dacht, leuk hij draait eindelijk bij en beseft dat ik dit erg graag wil. Nu heb ik er dus één sinds een paar dagen en hij is woest. Hij praat niet meer met me, vind me een egoïst. Want hij is degene die er de rest van ons leven tegen aan moet kijken. Ik had rekening met hem moeten houden, ik wist dat hij het niet mooi vond , bla bla bla....

Ik vind hem juist een egoïst. Hij wist dat ik al heel lang een tatoeage wou, dat ik het echt mooi vind. Had ik dan , om hem te plezieren ,mijn wens maar aan de kant moeten schuiven?

Volgens mij is hij ook erg geschrokken van de grote van mijn tatoeage. Hij is redelijk groot. Maar ik vind hem prachtig.

We hebben nu dus een fikse, oorverdovende ,stilzwijgende ruzie.

Wat vinden jullie van deze situatie.? Ben ik dom bezig geweest om er toch één te nemen, of is hij gewoon dom bezig.

Ik baal ontzettend van deze situatie en kan nauwlijks genieten van mijn tatoeage.
ik snap wel dat ie boos is. je hebt het tenslotte gedaan zonder het even te melden van tevoren. je hebt hem buitengesloten in je keuze en ik denk dat dat hem erg raakt.dus een logische reactie.
Gaat het eigenlijk wel over die tattoo? Ik kan me nl. niet voorstellen dat je man daar nou zo'n heisa om maakt. Je lichaam is toch van jezelf?
quote:supermuis schreef op 29 mei 2009 @ 23:30:

ik snap wel dat ie boos is. je hebt het tenslotte gedaan zonder het even te melden van tevoren. je hebt hem buitengesloten in je keuze en ik denk dat dat hem erg raakt.dus een logische reactie.Waarom melden? Als TO een tattoo wil dan is dat toch haar zaak?
ohja, hoe groot is de tattoo en waar zit ie?
Ik vind dat jou vriend, jouw wens moet accepteren. Ik heb ook een tattoo en een piercing. Als mijn vriend daarover ruzie zou maken met mij, zou die echt een groot probleem hebben....(gelukkig kon hij me pas nadat ik alles had laten zetten, dus hij wist ervan, zou hij het mij verbieden, is het mijn vriend niet meer. Ik bepaal toch zelf wel wat ik met mijn lichaam doe)

Het is JOUW lichaam, het is JOUW leven.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

Sterkte...
En wat denkt hij nou te bereiken met zn gemok?

de tattoo zit er nou eenmaal op en die poets je niet meer weg...beetje te laat om nu boos te doen lijkt me..

Laat m even lekker mokken,jij hebt je gewenste plaatje en hij draait vast weer bij.

Vergeet niet om er toch zelf blij mee te zijn !!!
quote:traincha2 schreef op 29 mei 2009 @ 23:31:

[...]

Waarom melden? Als TO een tattoo wil dan is dat toch haar zaak?nee vind ik eigenlijk niet. tuurlijk is het haar eigen lijf, maar ze heeft wél een partner en ik vind dat je rekening moet houden met elkaar. Al had ze bijvoorbeeld gezegd dat ze het écht graag wou en dan ook wanneer ze hem zou laten zetten dan had haar partner het nieuws ook even kunnen laten bezinken. hij schrikt zich nu een hoedje.
Wat een onzin. Het is maar een tattoo hoor.....ze ondergaat geen geslachtsverandering.....
Ik zou in jouw geval haast de neiging hebben om een tattoo erbij te nemen, aangezien hij er de hele tijd naar moet kijken (naar zijn zeggen). Dat zou dan een tekst zijn;

ik vind jou ook lief zoals je bent, schat!

Ik moet hier wel eerlijk bij vertellen dat ik toch al 2 jaar van plan ben om mijn tweede tattoo te laten zetten. Mijn vriend vindt het (afhankelijk van de tattoo) wel mooi, maar al vond ie het niet, is het zijn probleem. Niet de mijne.

M.a.w. Het is jouw lichaam. Hij vindt het niets, jij wel. En juist een tattoo moet je nemen gebasseerd op je eigen smaak, ideeën en omdat je dat zelf 100% wil.

Hij vindt vrouwen met tattoo asociaal. Hij kent je toch? Kan hij meteen zijn mening bijstellen. Blijkbaar zijn niet alle vrouwen met tattoo aso.
quote:traincha2 schreef op 29 mei 2009 @ 23:35:

Wat een onzin. Het is maar een tattoo hoor.....ze ondergaat geen geslachtsverandering.....
quote:traincha2 schreef op 29 mei 2009 @ 23:35:

ligt er toch aan waar de tattoo zit.

ik ken iemand die de naam van z'n "brommerclubje"in z'n nek heeft staan. zou ik ook niet echt blij van worden
Bedankt voor jullie (snelle) reacties. Hij wist precies wanneer ik hem liet zetten hoor. Hij was thuis om op de kids te passen. Hij heeft zelfs nog de tekening gezien van mijn tattoo ontwerp ,en hij heeft zelfs nog geadviseerd in de kleuren!!!!

Snappen jullie dan, waarom hij nu zo vreselijk boos is?? Ik niet.
Zit wat in Ik persoonlijk vind de nek een vreemde plek voor een tattoo. Het heeft iets crimineels. Althans: al die criminelen in die spannende misdaadseries als Prison Break hebben tattoo's in hun nek.
Ik weet zeker dat er ooit een tattoo komt bij mij. Zodra mijn gezin compleet is zal er een symbolische permanente tekening een lichaamsdeel van mij sieren.

Mijn man houd er niet van maar hij houd van mij, dus haalt hij zijn schouders op: zolang ik er blij mee ben en het niet een al te groot plaatje zal zijn

Maw, je man moet zich gedragen als een volwassen vent en erover heen stappen. Je bent nog steeds jij, maar dan met plaatje.
Ja, dat vind ik echt.
quote:anastecia schreef op 29 mei 2009 @ 23:39:

Bedankt voor jullie (snelle) reacties. Hij wist precies wanneer ik hem liet zetten hoor. Hij was thuis om op de kids te passen. Hij heeft zelfs nog de tekening gezien van mijn tattoo ontwerp ,en hij heeft zelfs nog geadviseerd in de kleuren!!!!

Snappen jullie dan, waarom hij nu zo vreselijk boos is?? Ik niet.Afwas vergeten te doen? Geen eten gekookt? Huis een bende?
En als je dat dan tegen hem zegt (dat ie het wel wist en zelfs adviseert over kleuren), wat is dan zijn antwoord?
quote:anastecia schreef op 29 mei 2009 @ 23:39:

Snappen jullie dan, waarom hij nu zo vreselijk boos is?? Ik niet.kijk dat stond er net niet bij..... dan snap ik er geen snars van. wil ie misschien zelf ook stiekem een tattoo?
Ik vind dat hij zich aanstelt. Jij wilde graag een tatoeage, en het is inderdaad jou lichaam. Wat ik dan wel weer vind is dat je, om hem tegemoet te komen, ook een kleinere had kunnen nemen ipv een 'redelijk grote'. Maar het is toch niet meer te veranderen, dus hij zal het moeten accepteren.
-
anoniem_51504 wijzigde dit bericht op 29-05-2009 23:52
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Ik snap hem volkomen. Ik vind je ook egoistisch in je beslissing. Je had toch op zijn minst kunnen kijken om tot een compromis te komen?

Hoe is jullie relatie verder? Bedoel, doen jullie beide gewoon wat je zelf wilt zonder rekening te houden met de gevoelens van een ander? Hoe sta jij erin als hij iets wil wat jij echt niet "mee zou kunnen leven"? Relatie meteen verbreken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Mamasaar schreef op 29 mei 2009 @ 23:40:

Ik weet zeker dat er ooit een tattoo komt bij mij. Zodra mijn gezin compleet is zal er een symbolische permanente tekening een lichaamsdeel van mij sieren.

Maan, met dat idee loop ik ook rond! Niet met een tekening als tattoo maar met de namen van mijn kinderen (gezin is al compleet ) in het Hebreeuws ofzoiets.
quote:supermuis schreef op 29 mei 2009 @ 23:30:

ik snap wel dat ie boos is. je hebt het tenslotte gedaan zonder het even te melden van tevoren. je hebt hem buitengesloten in je keuze en ik denk dat dat hem erg raakt.dus een logische reactie.

Ze had het hem toch wel gemeld? Hij is nog wezen informeren naar goede tattooshops.

Tja, het is jouw lichaam waar jij als enige zeggenschap over hebt dus in dat opzicht is het terecht dat jij de tattoo neemt die je zo graag wilt.

Maar aan de andere kant heb je een relatie en heb je ook met zijn voorkeuren rekening te houden.

Wat zwaarder weegt kun jij alleen beoordelen, want het is jouw relatei en niet de mijne.
Mogelijk dacht hij dat als hij zich meegaand in jouw richting op zou stellen, jij meegaand in zijn richting zou zijn en dus uit pure opofferingsgezinde liefde jouw wens voor een tattoo zou onderdrukken.

Tja, dat had hij dan dus mis. Dat is even schrikken. Maar deze koude oorlog is wel heel erg sneu.

En waarom laat jij je dwingen in dit kinderachtige gedrag mee te gaan?

Ga naar hem toe en praat/schreeuw/neuk het uit!
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:mylenevalerie schreef op 29 mei 2009 @ 23:42:

Ik snap hem volkomen. Ik vind je ook egoistisch in je beslissing. Je had toch op zijn minst kunnen kijken om tot een compromis te komen?

Hoe is jullie relatie verder? Bedoel, doen jullie beide gewoon wat je zelf wilt zonder rekening te houden met de gevoelens van een ander? Hoe sta jij erin als hij iets wil wat jij echt niet "mee zou kunnen leven"? Relatie meteen verbreken?MV, wat had dat compromis volgens jou kunnen zijn? De man van TO vind tattoos sowieso niet mooi, dus een kleinere had hij waarschijnlijk ook niks gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven