ruzie over geld

04-10-2010 12:50 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouw.Mijn man heeft een eigen bedrijf en een heeeel goed inkomen.Ik ben huisvrouw en zorg voor de kinderen.Mijn man is voor zijn werk van maandag tot vrijdag weg.Ik vind dat ik te weinig geld heb om te besteden.Ik heb nu 75 euro gekregen en daar moet ik tot en met vrijdag mee doen.Hij koopt alles wat zijn hartje begeert en loopt in de duurste kleren van alleen maar merk.Als ik iets wil voor mezelf zoals een keer laarzen of iets van make up moet ik dat altijd vragen.Kleren voor de kinderen koopt hij.

Ik vind dit echt oneerlijk en zou heel graag mijn eigen geld willen hebben,Ik heb hier met hem over proberen te praten en gevraagd waarom hij voor zichzelf zo royaal koopt en ik altijd maar moet knibbelen op het huishoudgeld.Dan zegt hij ik koop wat ik wil,want ik verdien ze ook.

Ik denk erover om te gaan scheiden want dan zou ik meer krijgen dan wat ik nu heb.

Ik zou wel willen werken maar dan moet ik zelf de overblijf en bso betalen,dus dat werkt ook niet.S avonds kan ik ook niet gaan werken omdat hij er nooit is.

Dit allemaal omdat hij nog een derde kind wilde.

wat vinden jullie hiervan en hoe is dat bij jullie geregeld.

Kan ik hem verplichten via een advocaat ofzo dat hij mij een bepaald bedrag per maand geeft.maar ja dam moet ik weer een advocaat betalen en dat heb ik dus niet.

Graag reacties wat jullie zouden doen
Aubrey, je hebt vast gelijk.
Wat een nare situatie zeg.

Ik zou er gewoon eens héél serieus met je man over praten en zeggen dat dit voor jou geen doen is.

Ik ga ervan uit dat jullie samen de keus hebben gemaakt dat jij thuis blijft voor de kinderen.

Even voor de duidelijkheid,

Dit is geen normale situatie en ik denk dat je man dat dondersgoed beseft en alleen maar makkelijk vindt.

en dat zal ook zo blijven als jij hier niks aan doet
Er is geen een vrouw die dit anno 2010 pikt, dus volgens mij is dit verhaal niet echt.

Is het wel echt zo vind ik je man een zak, maar jou een enorme troela.
Hoezo geld gegeven? Heb je dan geen gezamelijke rekening waar je een bankpas van hebt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:koko67 schreef op 04 oktober 2010 @ 13:01:

maar jou een enorme troela.Dat zijn 2 letters teveel. De beurt gaat naar team 2.
*peutert wenkbrauwen uit haargrens om absurditeit van dit verhaal*
bankpas regelen van jullie bankrekening.
Zou ik een waarschuwing/ban krijgen als ik vraag of TO niet versteend nu het dag is?
quote:[message=7360480,noline]

Als je zo makkelijk over scheiden praat, zit de liefde ook niet erg diep....

Snap heel goed dat TO er even goed beu van is

Misschien dat je inderdaad onder schooltijd kan werken? Al is het een paar uurtjes in de week, dat je je eigen ding kan doen en je man aan het idee went. Scheiden is rigoreus (maar weet ook niet of er iets van aan vooraf is gegaan), maar je zal zelf wel het beste weten hoe diep de liefde zit, daar kunnen wij vanachter ons schermpje niet over oordelen ;)
quote:w00t schreef op 04 oktober 2010 @ 13:02:

[...]

Dat zijn 2 letters teveel. De beurt gaat naar team 2.? Ik snap 'm niet.
Lieve TO,

Wat een vreselijke situatie. Het is tijd om hier iets aan te veranderen. Je hebt recht om een deel van zijn inkomen, in iedergeval een stuk meer dan dat je nu krijgt.

Tijd om voor jezelf op te komen. Maak je man duidelijk dat de situatie zo onhoudbaar is, dat je meer vrijheid wil, dat je evt zou willen werken en in iedergeval geld wil om zelf dingen te kopen en activiteiten te kunnen ondernemen. Dit is echt niet van deze tijd!
Hup, dreigen met een scheiding. Begrijp wel dat jij er echt niet op vooruit gaat bij een scheiding. Hij gaat er wel op achteruit, daar zal hij als de dood voor zijn en dat kun je dus uitbuiten! Dus lekker meer geld eisen. Als hij je dat niet gunt, dreigen met een scheiding.

(ik neem even voor het gemak aan dat er totaal geen liefde meer is in dit huwelijk?)
Ik geloof niet dat dit verhaal echt is.
Hij kna het toch niet verdienen zonder jou? Wie zorgt er anders voor het huishouden en de kinderen. En mocht je gaan werken dan betaal je toch samen de BSO?

uit welke tijdperk komt je man?
Jaja....

Ja, dat vind ik echt.
Gekkenhuis hier. Wat een ontzettende eikel van een vent heb je zeg en niet erg handig dat je je in die situatie hebt laten manoeuvreren. Scheiden met die hap.
Jezus, wees blij dat je niet hoeft te werken van je man.

En anders moet ik je toch maar een baantje gaan zoeken, je kan toch ook parttime gaan werken.
quote:Liv schreef op 04 oktober 2010 @ 12:58:

Handig, zo'n vrouwtje dat alles prima vindt.

Woon je in Noorwegen toevallig?En ben je gelovig?
quote:Rik78 schreef op 04 oktober 2010 @ 13:17:

[...]

En ben je gelovig?
Los van alle vraagtekens die ik heb bij je huwelijk... Als jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, dan is er niet zoiets als "zijn" geld. Alles is dan van jullie samen en in een gezonde relatie kunnen beide partners dan over het geld beschikken en maak je samen afspraken over waar je het aan uit gaat geven.

Hoogste tijd voor hulp, lijkt me, ga eens praten met een maatschappelijk werkster. En als je wilt scheiden (wat me niet zou verbazen), kan die je ook verder helpen met advies.
quote:koko67 schreef op 04 oktober 2010 @ 13:01:

Er is geen een vrouw die dit anno 2010 pikt, dus volgens mij is dit verhaal niet echt.

Is het wel echt zo vind ik je man een zak, maar jou een enorme troela.

Jij hebt waarschijnlijk een wat te rooskleurig beeld van het Nederland van 2010.

Een vriendin van mij woont in een dorp in de Biblebelt en daar is een verhaal zoals TO beschrijft heel normaal. Mijn vriendin werkt wel en alleen vanwege dat feit zijn er ouders die hun kind(eren) verbieden met haar kind(eren) om te gaan.

De man is het hoofd van het gezin en hij bepaalt.

TO: jij bent de enige die kan bepalen of je nog op deze manier door wil leven. Een stevig gesprek met je man zal er hoe dan ook toch van moeten komen.
Gefeliciteerd met de helft van het heeeele goede inkomen van je man. Ik zou daar maar snel aanspraak op maken.
TO, je hebt zorgplicht voor elkaar als je gehuwd bent, maar hoe hard dat is en of je met een advocaat wat bereikt, dat weet ik niet. En de rekening van de advocaat kan je man gewoon betalen van jullie gezamenlijk geld (want de helft is nl. van jou), je laat de rekening gewoon opsturen. Alleen vraag ik me af hoe de verhouding verder tussen jullie is als er een advocaat aan te pas moet komen.
Praat met je man! Kom voor jezelf op! Dat is het enige dat ik je kan adviseren. Zoals hierboven ook al is gezegd denk ik niet dat het bevorderlijk voor jullie relatie is als je 'out of the blue' een advocaat gaat inschakelen.
quote:troetelbeertje30 schreef op 04 oktober 2010 @ 13:14:

Ik geloof niet dat dit verhaal echt is.Nou het gebeurt nog echt hoor. Mijn schoonmoeder net zo; 50eu huishoudgeld, geen pinpas en maar ja knikken. Terwijl mr lekker doordeweeks in goede restaurants zn biefstukjes weg zit te werken met zn klanten (eigen bedrijf). Zij aan het werk? Nee hoor, hoeft niet, geld zat en that's final. Zij legt zich er bij neer, kan me daar zo kwaad om maken. Go, TO, GO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven