ruzie over geld

04-10-2010 12:50 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouw.Mijn man heeft een eigen bedrijf en een heeeel goed inkomen.Ik ben huisvrouw en zorg voor de kinderen.Mijn man is voor zijn werk van maandag tot vrijdag weg.Ik vind dat ik te weinig geld heb om te besteden.Ik heb nu 75 euro gekregen en daar moet ik tot en met vrijdag mee doen.Hij koopt alles wat zijn hartje begeert en loopt in de duurste kleren van alleen maar merk.Als ik iets wil voor mezelf zoals een keer laarzen of iets van make up moet ik dat altijd vragen.Kleren voor de kinderen koopt hij.

Ik vind dit echt oneerlijk en zou heel graag mijn eigen geld willen hebben,Ik heb hier met hem over proberen te praten en gevraagd waarom hij voor zichzelf zo royaal koopt en ik altijd maar moet knibbelen op het huishoudgeld.Dan zegt hij ik koop wat ik wil,want ik verdien ze ook.

Ik denk erover om te gaan scheiden want dan zou ik meer krijgen dan wat ik nu heb.

Ik zou wel willen werken maar dan moet ik zelf de overblijf en bso betalen,dus dat werkt ook niet.S avonds kan ik ook niet gaan werken omdat hij er nooit is.

Dit allemaal omdat hij nog een derde kind wilde.

wat vinden jullie hiervan en hoe is dat bij jullie geregeld.

Kan ik hem verplichten via een advocaat ofzo dat hij mij een bepaald bedrag per maand geeft.maar ja dam moet ik weer een advocaat betalen en dat heb ik dus niet.

Graag reacties wat jullie zouden doen
Hij ziet jou als een goedkope huishoudster/draagmoeder.

- Zorg dat je je eigen geld verdient**

- Huur een HHulp op ZIJN kosten

- Dwing hem mee te betalen aan KO/BSO betreft de kids

- Zorg dat jij goed op de hoogte bent van jullie gezamelijke administratie (vaste lasten)

Jij moet meer ruggegraat tonen en zorgen dat hij inziet jij ook recht hebt op ontwikkeling.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Gaat Willeke zelf nog eens reageren?
Ik heb haar na de OP ook niet meer gezien nee...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:willeke63 schreef op 04 oktober 2010 @ 12:50:

Ik denk erover om te gaan scheiden want dan zou ik meer krijgen dan wat ik nu heb.

Een nog grotere reden om te scheiden lijkt mij het feit dat jouw man jou als een soort huishoudster beschouwt en niet als gelijkwaardige partner!

Dit allemaal omdat hij nog een derde kind wilde.

Neeeeeeeeeeeeeee!!

Kan ik hem verplichten via een advocaat ofzo dat hij mij een bepaald bedrag per maand geeft.maar ja dam moet ik weer een advocaat betalen en dat heb ik dus niet.

Als je gaat scheiden dan bepaalt de rechter welk bedrag aan partneralimentatie jij krijgt en hij zal voor de kinderen kinderalimentatie moeten betalen. Als je de scheiding aanvraagt via een advocaat kost het jou waarschijnlijk vrijwel niks, aangezien jij geen eigen inkomen hebt en dus in aanmerking komt voor een toevoeging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven