ruzie over geld

04-10-2010 12:50 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouw.Mijn man heeft een eigen bedrijf en een heeeel goed inkomen.Ik ben huisvrouw en zorg voor de kinderen.Mijn man is voor zijn werk van maandag tot vrijdag weg.Ik vind dat ik te weinig geld heb om te besteden.Ik heb nu 75 euro gekregen en daar moet ik tot en met vrijdag mee doen.Hij koopt alles wat zijn hartje begeert en loopt in de duurste kleren van alleen maar merk.Als ik iets wil voor mezelf zoals een keer laarzen of iets van make up moet ik dat altijd vragen.Kleren voor de kinderen koopt hij.

Ik vind dit echt oneerlijk en zou heel graag mijn eigen geld willen hebben,Ik heb hier met hem over proberen te praten en gevraagd waarom hij voor zichzelf zo royaal koopt en ik altijd maar moet knibbelen op het huishoudgeld.Dan zegt hij ik koop wat ik wil,want ik verdien ze ook.

Ik denk erover om te gaan scheiden want dan zou ik meer krijgen dan wat ik nu heb.

Ik zou wel willen werken maar dan moet ik zelf de overblijf en bso betalen,dus dat werkt ook niet.S avonds kan ik ook niet gaan werken omdat hij er nooit is.

Dit allemaal omdat hij nog een derde kind wilde.

wat vinden jullie hiervan en hoe is dat bij jullie geregeld.

Kan ik hem verplichten via een advocaat ofzo dat hij mij een bepaald bedrag per maand geeft.maar ja dam moet ik weer een advocaat betalen en dat heb ik dus niet.

Graag reacties wat jullie zouden doen
Ik val gewoon stil bij het lezen van deze OP
Ik zou inderdaad nadenken over een scheiding. Hij moet je PA en KA betalen, dus je gaat het heus wel redden als hij goed verdient. Bovendien ben je in gemeenschap van goederen getrouwd. Go girl, kies voor jezelf.
Wat klinkt er veel jaloezie uit jouw verhaal. Waarom meteen scheiden?
Jemig zeg. Omdat hij een derde kind wilde? Was jij daar zelf niet bij dan?

Je man komt over als een zak, en jij als een afhankelijke vrouw.

Misschien wordt het tijd om op eigen benen te gaan staan?
Als je gaat werken levert dat hoop ik wel meer op dan alleen de kosten van de BSO. Gewoon een baan zoeken dus.
Scheiden en wel meteen. Desnoods betaal ik dat wel.
Waarom heb jij je baan dan opgegeven voor kinderen? Als jij gewoon fulltime was blijven werken hadden jullie gezamenlijk voor de kinderopvang en het huishouden kunnen betalen. Nu heb je je in de positie van huissloof laten zetten.

Je klinkt als 'n hersenloos schaap dat je je zo hebt laten gebruiken. Want waarom heb jij nog 'n 3e kind voor hem genomen als jij er met elk kind aan zelfstandigheid en financieel op achteruit ging?
Trouwens je kunt natuurlijk ook gewoon onder schooltijd gaan werken.
Misschien kan je een berekening maken op www.toeslagen.nl wat het recht is op kinderopvangtoeslag, misschien dat je dan wel kan werken.. Overblijfgeld is daarin niet meegerekend overigens. Vul je dan jullie verwachtte, gezamelijke bruto jaarinkomen in voor 2011 bijv en dan half nov aanvragen! Hoop dat je er uit komt met je man..
misschien kun je aan je man voorstellen dat hij voor jullie kinderen een nanny regelt, kun jij werken en je eigen geld uitgeven. Moet je kijken hoe snel hij je meer geld gaat geven.
is dit echt?
Wat een situatie zeg...

Dit is een 100% reden tot scheiden.
Jeetje zeg!

Als jij gaat werken betalen jullie samen de BSO, niet alleen jij.

Ga gauw een leuke baan zoeken voor een paar dagen in de week zodat je wat eigen geld te besteden hebt.
Dit is toch niet echt? Toch?
Ik dacht dat uitbuiten verboden was.
Het verhaal is absurt, maar waarom laat jij je het gevallen dat hij jou geld geeft? Zijn geld is ook jouw geld, jullie zijn getrouwd.

Verder zou ik voor mijn eigenwaarde ook gaan werken.

Maar ja, met zo'n lamzak die zijn vrouw zakgeld geeft, mss kun je maar beter scheiden ja, wat een idioot.

Waarom accepteer je dit eigenlijk?
Jeetjemina en dit is een verhaal anno nú???? Dat was zo, toen ik een jaar of 10 of 12 was (en ben nu 57)...mijn moeder kreeg huishoudgeld en spaarde zelfs daarvan om kleding te kunnen kopen.

Maar in 2010 nog hetzelfde?? Onbegrijpelijk, dat jij je dit laat aanleunen!!

Ik ken trouwens genoeg mensen met 3 kinderen die beide werken.

Als je zo makkelijk over scheiden praat, zit de liefde ook niet erg diep....

Geen stijl.
Handig, zo'n vrouwtje dat alles prima vindt.

Woon je in Noorwegen toevallig?
Scheiden! Wegwezen bij deze man.

En zoek een baan, zodat je onafhankelijk wordt.
Begrijp ik goed dat jij die 75 euro per week cash krijgt? Wat als er iets gebeurt waar direct kosten aan verbonden zijn. Kun je dan bij een rekening?

Hoe lang zijn jullie getrouwd, hoe oud zijn jullie zelf en hoe oud zijn de kinderen?
Dit meen je niet! Hoe heb je jezelf in godesnaam in deze situatie weten te werken??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven