ruzie over geld
maandag 4 oktober 2010 om 12:50
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouw.Mijn man heeft een eigen bedrijf en een heeeel goed inkomen.Ik ben huisvrouw en zorg voor de kinderen.Mijn man is voor zijn werk van maandag tot vrijdag weg.Ik vind dat ik te weinig geld heb om te besteden.Ik heb nu 75 euro gekregen en daar moet ik tot en met vrijdag mee doen.Hij koopt alles wat zijn hartje begeert en loopt in de duurste kleren van alleen maar merk.Als ik iets wil voor mezelf zoals een keer laarzen of iets van make up moet ik dat altijd vragen.Kleren voor de kinderen koopt hij.
Ik vind dit echt oneerlijk en zou heel graag mijn eigen geld willen hebben,Ik heb hier met hem over proberen te praten en gevraagd waarom hij voor zichzelf zo royaal koopt en ik altijd maar moet knibbelen op het huishoudgeld.Dan zegt hij ik koop wat ik wil,want ik verdien ze ook.
Ik denk erover om te gaan scheiden want dan zou ik meer krijgen dan wat ik nu heb.
Ik zou wel willen werken maar dan moet ik zelf de overblijf en bso betalen,dus dat werkt ook niet.S avonds kan ik ook niet gaan werken omdat hij er nooit is.
Dit allemaal omdat hij nog een derde kind wilde.
wat vinden jullie hiervan en hoe is dat bij jullie geregeld.
Kan ik hem verplichten via een advocaat ofzo dat hij mij een bepaald bedrag per maand geeft.maar ja dam moet ik weer een advocaat betalen en dat heb ik dus niet.
Graag reacties wat jullie zouden doen
Ik vind dit echt oneerlijk en zou heel graag mijn eigen geld willen hebben,Ik heb hier met hem over proberen te praten en gevraagd waarom hij voor zichzelf zo royaal koopt en ik altijd maar moet knibbelen op het huishoudgeld.Dan zegt hij ik koop wat ik wil,want ik verdien ze ook.
Ik denk erover om te gaan scheiden want dan zou ik meer krijgen dan wat ik nu heb.
Ik zou wel willen werken maar dan moet ik zelf de overblijf en bso betalen,dus dat werkt ook niet.S avonds kan ik ook niet gaan werken omdat hij er nooit is.
Dit allemaal omdat hij nog een derde kind wilde.
wat vinden jullie hiervan en hoe is dat bij jullie geregeld.
Kan ik hem verplichten via een advocaat ofzo dat hij mij een bepaald bedrag per maand geeft.maar ja dam moet ik weer een advocaat betalen en dat heb ik dus niet.
Graag reacties wat jullie zouden doen
maandag 4 oktober 2010 om 12:54
Waarom heb jij je baan dan opgegeven voor kinderen? Als jij gewoon fulltime was blijven werken hadden jullie gezamenlijk voor de kinderopvang en het huishouden kunnen betalen. Nu heb je je in de positie van huissloof laten zetten.
Je klinkt als 'n hersenloos schaap dat je je zo hebt laten gebruiken. Want waarom heb jij nog 'n 3e kind voor hem genomen als jij er met elk kind aan zelfstandigheid en financieel op achteruit ging?
Je klinkt als 'n hersenloos schaap dat je je zo hebt laten gebruiken. Want waarom heb jij nog 'n 3e kind voor hem genomen als jij er met elk kind aan zelfstandigheid en financieel op achteruit ging?
maandag 4 oktober 2010 om 12:54
Misschien kan je een berekening maken op www.toeslagen.nl wat het recht is op kinderopvangtoeslag, misschien dat je dan wel kan werken.. Overblijfgeld is daarin niet meegerekend overigens. Vul je dan jullie verwachtte, gezamelijke bruto jaarinkomen in voor 2011 bijv en dan half nov aanvragen! Hoop dat je er uit komt met je man..
maandag 4 oktober 2010 om 12:58
Het verhaal is absurt, maar waarom laat jij je het gevallen dat hij jou geld geeft? Zijn geld is ook jouw geld, jullie zijn getrouwd.
Verder zou ik voor mijn eigenwaarde ook gaan werken.
Maar ja, met zo'n lamzak die zijn vrouw zakgeld geeft, mss kun je maar beter scheiden ja, wat een idioot.
Waarom accepteer je dit eigenlijk?
Verder zou ik voor mijn eigenwaarde ook gaan werken.
Maar ja, met zo'n lamzak die zijn vrouw zakgeld geeft, mss kun je maar beter scheiden ja, wat een idioot.
Waarom accepteer je dit eigenlijk?
maandag 4 oktober 2010 om 12:58
Jeetjemina en dit is een verhaal anno nú???? Dat was zo, toen ik een jaar of 10 of 12 was (en ben nu 57)...mijn moeder kreeg huishoudgeld en spaarde zelfs daarvan om kleding te kunnen kopen.
Maar in 2010 nog hetzelfde?? Onbegrijpelijk, dat jij je dit laat aanleunen!!
Ik ken trouwens genoeg mensen met 3 kinderen die beide werken.
Als je zo makkelijk over scheiden praat, zit de liefde ook niet erg diep....
Maar in 2010 nog hetzelfde?? Onbegrijpelijk, dat jij je dit laat aanleunen!!
Ik ken trouwens genoeg mensen met 3 kinderen die beide werken.
Als je zo makkelijk over scheiden praat, zit de liefde ook niet erg diep....