Samen slapen, wanneer?

23-09-2018 03:57 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste leden,

Sinds 2,5 maand heb ik een relatie. Zelf ben 19 en mijn vriendin is 16. Onze relatie gaat echt heel erg goed; veel leuke dingen samen en zelfs in de herfstvakantie nog een weekendje weg geboekt met z’n tweetjes.

Alleen het slapen...allebei willen we ontzettend graag bij elkaar slapen maar het mag (nog) niet van haar ouders. Die vinden het nog te vroeg daarvoor in de relatie, terwijl wij eigenlijk allebei zoiets hebben van: wanneer mag het nou een keer?

Hoe kunnen we hier nou t beste mee omgaan? Stiekem willen we gewoon niet omdat we alles graag open en eerlijk willen houden maar toch willen we wel heel graag.

Alvast thanks voor de reacties!!!
Loullah schreef:
23-09-2018 08:21
Niets mis mee. Maar het is natuurlijk bullshit dat een man van 19 alleen naar wil knuffelen met zijn vriendin een heel weekend lang :hihi:
Wat mij betreft mag TO doen en laten wat hij wil maar daar denken de ouders van dat kind toch anders over.
Dat zegt ie toch ook niet?
patchouli_ schreef:
23-09-2018 09:26
Alsof je als ouders een meid van 16 tegen kan houden seks te hebben.
Liever veilig thuis en knus in haar eigen bed dan stiekem achter het fietsenhok.

Ben ik het niet mee eens.

De verkering van een 16-jarige zo serieus nemen door (alle) weekenden bij elkaar door te brengen, beperkt in mijn ogen de ontwikkeling van mijn dochter.

Staat volledig los van wel/geen seks hebben.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
patchouli_ schreef:
23-09-2018 09:26
Alsof je als ouders een meid van 16 tegen kan houden seks te hebben.
Liever veilig thuis en knus in haar eigen bed dan stiekem achter het fietsenhok.
Dit.
Ik zou me hier ongevraagd helemaal niet mee bemoeien. Als je nu nog regels wil gaan opstellen
(voor een zestienjarige haar sexleven! Willen mensen dan ook nog inspraak in wat voor standje wel of niet? Tjees)
heb je daarvoor al een paar afslagen gemist denk ik.
vandale schreef:
23-09-2018 09:38

De verkering van een 16-jarige zo serieus nemen door (alle) weekenden bij elkaar door te brengen, beperkt in mijn ogen de ontwikkeling van mijn dochter.

Wat ga je daartegen doen dan. Haar vrijetijdsagenda overnemen en haar om het weekend onder de arm te nemen voor door jou georganiseerde uitjes met vriendinnen, of hoe werkt dat?
Je kunt hoogstens je mening geven.
Ik zou het niet willen dat mijn “fictieve dochter” met een kerel van 19 een weekendje weggaat. Ze valt namelijk nog steeds onder de verantwoordelijkheid van haar ouders. Als je dan seks wil, dat kan dan toch als de ouders aan het werk zijn?
Het-groepje schreef:
23-09-2018 09:47
Wat ga je daartegen doen dan. Haar vrijetijdsagenda overnemen en haar om het weekend onder de arm te nemen voor door jou georganiseerde uitjes met vriendinnen, of hoe werkt dat?
Je kunt hoogstens je mening geven.
Je kan veel meer dan een mening geven. Ze is 16 en jouw kind.

Hoe en /of je dat moet doen/willen is de vraag natuurlijk.
vandale schreef:

Wie heeft het over alle weekenden alleen maar met elkaar doorbrengen? Dat is toch een hele andere discussie?

Heel veel 16-jarigen met verkering hebben al seks. Niet alleen nu, dat was 30 jaar geleden ook al zo. Ik snap niet waarom je daar als ouders heel spastisch over moet gaan doen. De seksuele ontwikkeling van kind is ook belangrijk, verdient zorg en aandacht. Als ze er aan toe zijn, zijn ze er aan toe. Daar doe je helemaal niks aan. Wat je als ouders in de gaten moet houden is niet dat het niet gebeurt, maar dat het niet tegen hun zin gebeurt en dat ze het veilig doen. En zelfs dat heb jij niet volledig in de hand. Maar hoe opener je bent, hoe serieuzer jij je kind neemt, hoe groter de kans dat je daar wel invloed op hebt.
Volgens mij draait het hier niet om de seks, maar meer om de zorgen van haar ouders, wat ik overigens goed begrijp. Het meisje is 16 minderjarig dus. Er kan van alles gebeuren. Het gaat hier voornamelijk om de ‘zorg’ van een meisje van 16. Meisje van 16 en hotel na 2,5 maand relatie?? De ouders kennen deze knul amper.
Loullah schreef:
23-09-2018 09:30
Zijn dat de enige twee opties?
Gebruik je deze zelfde redenatie voor een kind van 12?
Jij behandeld een kind van 16 nog steeds hetzelfde als toen het kind 12 was?
patchouli_ schreef:
23-09-2018 09:52
Wie heeft het over alle weekenden alleen maar met elkaar doorbrengen? Dat is toch een hele andere discussie?

Heel veel 16-jarigen met verkering hebben al seks. Niet alleen nu, dat was 30 jaar geleden ook al zo. Ik snap niet waarom je daar als ouders heel spastisch over moet gaan doen. De seksuele ontwikkeling van kind is ook belangrijk, verdient zorg en aandacht. Als ze er aan toe zijn, zijn ze er aan toe. Daar doe je helemaal niks aan. Wat je als ouders in de gaten moet houden is niet dat het niet gebeurt, maar dat het niet tegen hun zin gebeurt en dat ze het veilig doen. En zelfs dat heb jij niet volledig in de hand. Maar hoe opener je bent, hoe serieuzer jij je kind neemt, hoe groter de kans dat je daar wel invloed op hebt.
Heel mooi gezegd en precies hoe ik het tegen die tijd hoop aan te pakken.
“RiRi” schreef:
23-09-2018 09:56
Volgens mij draait het hier niet om de seks, maar meer om de zorgen van haar ouders, wat ik overigens goed begrijp. Het meisje is 16 minderjarig dus. Er kan van alles gebeuren. Het gaat hier voornamelijk om de ‘zorg’ van een meisje van 16. Meisje van 16 en hotel na 2,5 maand relatie?? De ouders kennen deze knul amper.
Van mij zou mijn dochter van 16 jaar niet na amper 3 mnd verkering een weekend weg mogen met haar vriend. Ook niet met een vriendin die ze nog maar zo kort kent trouwens. Of überhaupt een heel weekend weg zonder enig toezicht van een betrouwbare volwassene.

Maar dat staat los van samen slapen of seks hebben.
patchouli_ schreef:
23-09-2018 09:59
Jij behandeld een kind van 16 nog steeds hetzelfde als toen het kind 12 was?
Het zijn beide kinderen dus ik zou ze in dit geval niet een weekendje weg laten gaan met een “vriendje” na 2,5 maand.
Overigens noem ik mijn dates na 2,5 maand geen eens een vriend of relatie en ik ben al 30. Ik vind een 16 jarige te jong om een paar dagen weg te zijn met een voowassen man na 2,5 maand verkering.
Dat jij dat applaudiseert is je eigen zaak.
“RiRi” schreef:
Ik vind to ook wel wat doorpakkerig klinken zeg maar. Maar wie weet, misschien heeft het meisje wel geboekt.
Ik geloof niet dat ik op mijn zestiende een weekend weg had gemogen, maar echt niet dat ik me liet tegenhouden om seks te hebben met mijn vriendje hoor.
Mijn ouders waren daar heel ontspannen in gelukkig, zíjn ouders deden daar een stuk moeilijker over. Dus als we bij hem waren moesten we alternatieven zoeken en die waren er genoeg.
Ik vind het vreemd dat jullie niet samen mogen slapen maar wel een weekend weg mogen.
Ze is 16, ze heeft geen toestemming nodig om "seks"te hebben met iemand van 19.
Maar dat weekendje weg kan eventueel een probleem worden.Zij moet nu in overleg gaan met haar ouders.
Als ze nu een weekendje weg gaat met haar vriendinnen kan haar ouders haar ook nooit controleren met wat dochter uitspookt met vriendinnen.

De ouders moeten dochter gaan vertrouwen.
Loullah schreef:
23-09-2018 09:30
Zijn dat de enige twee opties?
Gebruik je deze zelfde redenatie voor een kind van 12?
Ik denk het niet. Sex met iemand van 16 jaar of ouder is legaal. Sex met iemand van 12 is strafbaar.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Je mag wel samen een weekend weg, maar niet samen slapen? Apart.
Ik geef haar ouders groot gelijk, 2,5 maand is niks, en als ze dat nu al toestaan sleept hun dochter straks elke maand een ander mee naar huis.
ik geef mn bek ook maar een douw
patchouli_ schreef:
De seksuele ontwikkeling van kind is ook belangrijk, verdient zorg en aandacht. Als ze er aan toe zijn, zijn ze er aan toe. Daar doe je helemaal niks aan.
.
Dit meisje is 16, wie zegt dat zij al even ver is en graag seks wil als haar vriendje? In dit soort verkeringen is het toch vaak dat de jongen staat te trappelen en mag wachten tot het meisje er klaar voor is. Zeker als er een paar jaar leeftijdsverschil is. Dat haar ouders niet direct (na 2 1/2 maand!) logeerpartijen faciliteren vind ik alleen daarom al logisch.
Erizon schreef:
23-09-2018 10:50
.
Dit meisje is 16, wie zegt dat zij al even ver is en graag seks wil als haar vriendje? In dit soort verkeringen is het toch vaak dat de jongen staat te trappelen en mag wachten tot het meisje er klaar voor is. Zeker als er een paar jaar leeftijdsverschil is. Dat haar ouders niet direct (na 2 1/2 maand!) logeerpartijen faciliteren vind ik alleen daarom al logisch.
Lees vooral even verder dan alleen de zin die je quote.
Erizon schreef:
23-09-2018 10:50
.
Precies. Tussen seks verbieden en voor je dochter van 16, met net verkering, de ideale sexplek ( thuis of in een hotel) te faciliteren zit nog veel ruimte hoor.

Maar dat weekendje weg gaat nog niet gebeuren. Net als logeerpartijtjes elk weekend. TO wacht nog maar even.

Dat zou ik als ouders dus gewoon gebieden.

Dat je seks ansich niet kan verbieden lijkt me meer dan logisch. En ja er werd vroeger op die leeftijd al gefrummeld. Op de slaapkamers of als ouders weg waren op andere plekken. :-D

Maar blijven slapen en naar hotels. Nope.

Er is echt niks vreselijks gebeurt omdat ik dat specifiek nog niet mocht met 16 hoor.
En ouders zijn accoord met het weekend weg? Als ze dat niet zijn maak je jezelf schuldig aan het onttrekken van een minderjarige aan ouderlijk gezag.
16 en 19, nou poeh he, einde van de wereld hoor.
vandale schreef:

Dat doe jij eerder als ouder door haar als een klein kind te behandelen.
patchouli_ schreef:

Dit.
“RiRi” schreef:

Niet in dit geval volgens mij, want de vriendin en zusje van TO zijn BFF's ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven