Samen slapen, wanneer?
zondag 23 september 2018 om 03:57
Beste leden,
Sinds 2,5 maand heb ik een relatie. Zelf ben 19 en mijn vriendin is 16. Onze relatie gaat echt heel erg goed; veel leuke dingen samen en zelfs in de herfstvakantie nog een weekendje weg geboekt met z’n tweetjes.
Alleen het slapen...allebei willen we ontzettend graag bij elkaar slapen maar het mag (nog) niet van haar ouders. Die vinden het nog te vroeg daarvoor in de relatie, terwijl wij eigenlijk allebei zoiets hebben van: wanneer mag het nou een keer?
Hoe kunnen we hier nou t beste mee omgaan? Stiekem willen we gewoon niet omdat we alles graag open en eerlijk willen houden maar toch willen we wel heel graag.
Alvast thanks voor de reacties!!!
Sinds 2,5 maand heb ik een relatie. Zelf ben 19 en mijn vriendin is 16. Onze relatie gaat echt heel erg goed; veel leuke dingen samen en zelfs in de herfstvakantie nog een weekendje weg geboekt met z’n tweetjes.
Alleen het slapen...allebei willen we ontzettend graag bij elkaar slapen maar het mag (nog) niet van haar ouders. Die vinden het nog te vroeg daarvoor in de relatie, terwijl wij eigenlijk allebei zoiets hebben van: wanneer mag het nou een keer?
Hoe kunnen we hier nou t beste mee omgaan? Stiekem willen we gewoon niet omdat we alles graag open en eerlijk willen houden maar toch willen we wel heel graag.
Alvast thanks voor de reacties!!!
zondag 23 september 2018 om 12:23
Het viva forum blijft verbazingwekkend.
Een weekendje weg op je 16e met je vriendje is not done want oei oei dan konden ze wel eens seks gaan hebben.
Maar als je zegt dat je dochter niet op haar 17e naar salou zou mogen met vriendinnen dan ben je bekrompen want ze is over een jaar al volwassen en kan op zich zelf wonen.
Nou vindt ik 16 best jong voor seks en vaste verkering. Masr ik zag mijn fictieve 16 jarige dochter toch liever in de herfstvakantie een paar nachtjes weggaan met haar vriendje dan dat mijn fictieve 17 jarigen elke avond van vakantie laveloos op straat hangt en dan elke avond seks heeft met de eerste de beste jongen die voorbij komt.
Een weekendje weg op je 16e met je vriendje is not done want oei oei dan konden ze wel eens seks gaan hebben.
Maar als je zegt dat je dochter niet op haar 17e naar salou zou mogen met vriendinnen dan ben je bekrompen want ze is over een jaar al volwassen en kan op zich zelf wonen.
Nou vindt ik 16 best jong voor seks en vaste verkering. Masr ik zag mijn fictieve 16 jarige dochter toch liever in de herfstvakantie een paar nachtjes weggaan met haar vriendje dan dat mijn fictieve 17 jarigen elke avond van vakantie laveloos op straat hangt en dan elke avond seks heeft met de eerste de beste jongen die voorbij komt.
zondag 23 september 2018 om 12:25
Amen.sugarmiss schreef: ↑23-09-2018 12:23Het viva forum blijft verbazingwekkend.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
zondag 23 september 2018 om 15:56
Dus haar ouders zijn wel akkoord gegaan met het weekendje weg?
Gewoon wachten tot ze het wel goed vinden. Ze is 16 dus jullie moeten je gewoon aan hun regels houden.
Geniet van dat weekendje weg, en als het serieus aanblijft tussen jullie dan zullen ze vanzelf wel toestemming gaan geven dat jullie wat vaker een logeerpartijtje mogen.
als je in je eigen topics zou reageren om dingen toe te lichten zou je overigens beter advies krijgen
Gewoon wachten tot ze het wel goed vinden. Ze is 16 dus jullie moeten je gewoon aan hun regels houden.
Geniet van dat weekendje weg, en als het serieus aanblijft tussen jullie dan zullen ze vanzelf wel toestemming gaan geven dat jullie wat vaker een logeerpartijtje mogen.
als je in je eigen topics zou reageren om dingen toe te lichten zou je overigens beter advies krijgen
zondag 23 september 2018 om 15:59
sugarmiss schreef: ↑23-09-2018 12:23Het viva forum blijft verbazingwekkend.
Ik vind het knap ( of heel raar) dat je denkt dat dezelfde personen zijn.
Lijkt me nogal logisch dat dat 2 verschillende type ouders zijn.
Of is dat niet leuk generaliseren?
Net als je laatste alinea. Alsof dat DE keuzes zijn.
zondag 23 september 2018 om 16:20
+1Pinda-Kaas schreef: ↑23-09-2018 15:56als je in je eigen topics zou reageren om dingen toe te lichten zou je overigens beter advies krijgen
Bobbi, het afgelopen half jaar open je steeds topics waarin je vervolgens geen enkele reactie meer komt geven.
Dat is onbeleefd tegenover alle VIVA-oma's die jouw vragen beantwoorden en adviezen geven.
Je verkering is de beste vriendin van je zusje. Wees nu maar voorzichtig (en heel geduldig) met haar.
maandag 24 september 2018 om 12:24
Het-groepje schreef: ↑23-09-2018 09:47Wat ga je daartegen doen dan. Haar vrijetijdsagenda overnemen en haar om het weekend onder de arm te nemen voor door jou georganiseerde uitjes met vriendinnen, of hoe werkt dat?
Je kunt hoogstens je mening geven.
Wat ik daar tegen zou doen is haar stimuleren leuke dingen met vrienden te doen ipv te faciliteren dat er ieder weekend een 19-jarige slungel naast haar op de bank zit te doen alsof ze 20 jaar getrouwd zijn.
Ik behandel mijn kinderen juist niet als kleine kinderen.
En ik zeg nergens dat ze op hun 16e geen seks mogen hebben (alsof ik dat tegen kan houden), maar dat ik een eerste verkering beslist geen relatie vind en dus ook niet te serieus wil nemen.
16-jarige meiden moeten de wereld ontdekken en dat lukt niet door je vast te plakken aan een oudere knul, "volwassen" weekendjes weg te gaan of de weekenden bij elkaar te blijven slapen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
dinsdag 25 september 2018 om 03:36
Wat doe je als die 19-jarige slungel over pakweg 5 of 7 jaar wel degelijk je toekomstige schoonzoon blijkt te zijn?
En ze na (of tijdens) hun studies samenwonen, trouwen, kinderen krijgen, ...?
Ik ben een eind in de 30, maar ik heb zo een aantal mensen in mijn omgeving die sinds hun 15de samen zijn met hun jeugdliefde.
Die soms even oud is, soms 2 of 3 jaar ouder is.
(Tja, jongens uit de 6de waren nu éénmaal vaak interessanter toen we in de 4de zaten
.)
Intussen een huis gekocht, kinderen, soms getrouwd, ...
Je weet het nooit op voorhand, maar de kans bestaat wel degelijk dat de eerste de goede is.
En dan vind ik het dus niet gek - zeker na een tijdje - dat die in 't weekend samen in 1 bed liggen.
Kan je hoogstens nog afspraken maken over "hoe vaak blijft ie slapen" en "hoe lang moet de relatie al duren voor ie welkom is".
(Tenzij je liever hebt dat je kind elk weekend bij de andere kant zit.
Of elke 2 weekends "bij vriendinnen blijft slapen".)
Ik ben een eind in de 30, maar ik heb zo een aantal mensen in mijn omgeving die sinds hun 15de samen zijn met hun jeugdliefde.
Die soms even oud is, soms 2 of 3 jaar ouder is.
(Tja, jongens uit de 6de waren nu éénmaal vaak interessanter toen we in de 4de zaten
Intussen een huis gekocht, kinderen, soms getrouwd, ...
Je weet het nooit op voorhand, maar de kans bestaat wel degelijk dat de eerste de goede is.
En dan vind ik het dus niet gek - zeker na een tijdje - dat die in 't weekend samen in 1 bed liggen.
Kan je hoogstens nog afspraken maken over "hoe vaak blijft ie slapen" en "hoe lang moet de relatie al duren voor ie welkom is".
(Tenzij je liever hebt dat je kind elk weekend bij de andere kant zit.
Of elke 2 weekends "bij vriendinnen blijft slapen".)
dinsdag 25 september 2018 om 08:45
Tornacense schreef: ↑25-09-2018 03:36Wat doe je als die 19-jarige slungel over pakweg 5 of 7 jaar wel degelijk je toekomstige schoonzoon blijkt te zijn?
Juist in dat geval is het verschrikkelijk belangrijk dat een 16-jarige haar eigen vriendenkring opbouwt en onderhoudt!
(Evenals de 19-jarige overigens).
Zou zo jammer zijn als ze op zo’n jonge leeftijd al vastgeroest raken in een patroon.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge