Samenwonen... maar een kat

01-04-2018 09:48 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, sinds iedereen maar commentaar zit te leveren dat ik zit te zeiken heb ik proberen het bericht wat aan te passen zodat het hopelijk wat duidelijker en minder zeikerig lijkt.

Het beestje zelf is echt een lieverd! Alleen wat de/een kat met zich mee brengt heb ik wat moeite mee. En mijn vriend is echt schoon! Maakt elke week meerdere keren schoon en het ruikt er lekker fris en hij is zelf een beetje metroseksueel ;), alleen de haren (die hij trouwens zelf ook vervelend vind maar dus geen idee heeft hoe dat nu goed te vermijden. Hij stofzuigt vaak en heeft van die kleefrollers maar mag dus niet overal baten).

En ik bedoel ook niet dat er zakken met haren rondvliegen, maar genoeg om op te vallen. Sorry hoor, mag ik misschien ook iets vervelends vinden?

Het ging er dus om dat mijn vriend steeds een beetje zit te hinten naar samenwonen. Nog niet echt daadwerkelijk gezegd maar meer dingen van "toen ik nog [met m'n ex] samenwoonde kon ik veel sparen" "als je met z'n tweeën woont is alles wat makkelijker" "ik vind het helemaal niet leuk dat je [na het weekend] weer naar huis gaat". En dan kijkt hij er wat hoopvol bij.

Ik zou echt in een oogwenk bij hem intrekken, maar er is één 'probleem', hij heeft een kat, iets van 7 jaar heeft hij hem al. Nu vind ik dieren in huis dus helemaal niks. Ik heb vroeger dieren gehad als hamsters, vogels en vissen, maar dus niks wat los rondloopt zeg maar.

Ik vind het echt niks dat er haren ronddwarrelen (zelfs handdoekken, heb ik al gevraagd hoe dat kan maar vriend heeft geen idee maar hij droogt ze aan een droogrek dus misschien is dat de reden???), dus als ik gedoucht heb en ik droog me af dan vind ik het niet zo fris als er kattenhaartjes op me kleven. Ook loopt dat dier dus gewoon overal op (bed, aanrecht, eettafel) en dat dier verliest dan ook allemaal haren waardoor ik soms gewoon haren vind in mijn eten of drinken🤢 Of heb ook wel eens een paar keer kattenharen bij mn vagina teruggevonden na de sex omdat dat dier dus bij hem in bed had gelegen. Nu is hij wel overstag gegaan dat de deur van de slaapkamer dicht blijft als ik blijf slapen, en hij verschoont sowieso het bed als ik kom.

Ook dat de kat maar steeds over je heen loopt of aan komt wandelen en dan op mijn vriend zijn borst gaat zitten als ik net gezellig met mn vriend samen op de bank lig, vind ik gewoon niet zo fijn.

Ook als ik vraag of hij eens een keer bij mij komt slapen of dat we een weekendje weg zullen gaan, is het gelijk van "ja maar m'n kat, die kan ik niet alleen laten". (en vrienden wil hij niet steeds vragen om dat dier eten te geven).

Hij zit maar te zaniken dat hij (nog) geen baby wil want dan kan hij niet "zomaar ineens een weekendje weg naar [vul land maar in] met vrienden" (wat hij nu dus wel af en toe doet). Prima dat hij dat doet, maar als ik dus vraag om 1! nacht bij mij te slapen, is het hek van de dam want er is wel een kat hebben waar ineens voor gezorgd moet worden!

Maar dat kan dus ineens wel als hij een weekendje naar het buitenland gaat met vrienden . (ik snap dat een kat en baby niet hetzelfde zijn, maar gaat beetje ter vergelijking)

Mijn vriend weet dat ik dus niet van de kat hou (dit vanaf het begin van de relatie al duidelijk gemaakt, dus voor hem is het geen nieuwigheid). En het is echt lief van hem dat hij probeert die kat ook zoveel mogelijk uit mijn buurt te houden/zorgen dat hij niet op me loopt, maar tegelijkertijd snapt hij echt niet waarom ik me er zo over opwind en zegt dat hij er niks aan kan doen dat dat beest haar heeft (hij probeert veel te stofzuigen en doet nu steeds vaker even een doekje over de tafels en aanrecht, maar hij zegt ook dat het weinig uitmaakt en er soms gewoon niet tegen te vegen valt).

Onze relatie gaat echt super, maar over de kat is dan ook de meeste onenigheid over in onze relatie en dat is doodzonde. Ik wil mijn vriend niet kwijt en zou graag samenwonen, maar ik weet wel dat ik écht niet 24/7 met een kat in één huis wil leven. En ik weet van vrienden dat je je toch hechten aan een dier, dus ik snap heus wel dat die kat heus niet zo 1, 2, 3 wordt weggedaan en ik ben nou ookweer niet zo'n hater dat ik hem ooit voor die keuze zou stellen!

Heeft iemand dit al eens een soortgelijke situatie meegemaakt? Want ik ben een beetje in dilemma wat te doen. En aan antwoorden van 'kat accepteren' heb ik dus niks want dat kan ik dus niet doen.
anoniem_359661 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 11:07
21.49% gewijzigd
LaFolie schreef:
01-04-2018 11:31
Nou dit is echt niet helemaal normaal hoor. Als je je stoort aan huisdiertjes ben je echt harteloos en ik vind het dan ook verbázend dat jouw vriend je nog aantrekkelijk kan vinden.

De eerste man die zegt dat hij een hekel heeft aan dieren of nog erger, míjn dier, vliegt er uit.
Jij bepaald wat normaal moet worden bevonden?
Jij hebt ook kattenharen tot in je flamoes?
LaFolie schreef:
01-04-2018 11:31
Nou dit is echt niet helemaal normaal hoor. Als je je stoort aan huisdiertjes ben je echt harteloos en ik vind het dan ook verbázend dat jouw vriend je nog aantrekkelijk kan vinden.

De eerste man die zegt dat hij een hekel heeft aan dieren of nog erger, míjn dier, vliegt er uit.
Dit!
Ik vind het belachelijk hoe to hier weggezet wordt. Ze houdt niet bijzonder van katten. Dat maakt haar nog niet onsympathiek, een zeur of ongeschikt relatie materiaal, Jezus wat een hoop onzin!

Het lijkt wel alsof veel kattenliefhebbers zich hoogstpersoonlijk aangevallen voelen. Niet iedereen is gek op katten, dat maakt haar geen slecht persoon! En overal haren; ja, daar zou ik ook een probleem mee hebben. Dat ligt niet aan de kat, maar daar zou ik ook ècht afspraken over willen hebben. To spreekt ook helemaal niet over dat hij de kat weg moet doen.

Djeez, sommige mensen hier reageren alsof to de kat op de bbq wil gooien. Ontzettend overtrokken reacties die getuigen van weinig inlevingsvermogen t.o.v. mensen die minder met katten hebben.
Het probleem ligt niet bij de kat maar bij de vriend. Slaap- en badkamer zouden verboden terrein moeten zijn voor dieren.
Madrid87 schreef:
01-04-2018 11:24
Oh en natuurlijk verhaart een kat wel, de mijne ook. Maar als je gewoon goed stofzuigt is dat ook prima te managen hoor. Het is hier hartstikke netjes in huis ( al heb ik er maar 1, met 2 is het natuurlijk wat meer werk ) en door goede kwaliteit voer verhaart hij niet zo heel erg.
Hoezo? Bij de eerste stofzuigronde neemt de stofzuiger alleen het haar van kat 1 mee en dan moet je nog een keer voor de haren van kat 2? :D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Het valt mij vaker op dat kattenliefhebbers nogal eens viezige types zijn die het huishouden maar een beetje laten verslonzen.
Draagt je vriend ook zo een typische kattenlucht met zich mee?
Ik vind dat toch zo verschrikkelijk.
Jufjoke schreef:
01-04-2018 11:39
Ik vind het belachelijk hoe to hier weggezet wordt. Ze houdt niet bijzonder van katten. Dat maakt haar nog niet onsympathiek, een zeur of ongeschikt relatie materiaal, Jezus wat een hoop onzin!

Het lijkt wel alsof veel kattenliefhebbers zich hoogstpersoonlijk aangevallen voelen. Niet iedereen is gek op katten, dat maakt haar geen slecht persoon! En overal haren; ja, daar zou ik ook een probleem mee hebben. Dat ligt niet aan de kat, maar daar zou ik ook ècht afspraken over willen hebben. To spreekt ook helemaal niet over dat hij de kat weg moet doen.

Djeez, sommige mensen hier reageren alsof to de kat op de bbq wil gooien. Ontzettend overtrokken reacties die getuigen van weinig inlevingsvermogen t.o.v. mensen die minder met katten hebben.
Ik vind mensen die een hekel aan dieren hebben gewoon onsympathiek.
En al helemaal als er verlangd wordt dat ik mijn dieren weg moet doen.
Of heb ook wel eens een paar keer kattenharen bij mn vagina teruggevonden na de sex omdat dat dier dus bij hem in bed had gelegen.

Rare aparte opmerking.
Wij hebben ook sex op de bank maar heb nog nooit kattenharen op geslachtsdelen gezien.
Had je je wel goed geschoren?😉

Ten eerste zou ik enorm op iemand afknappen die zo n afkeer van mijn huisdier heeft.

Daarnaast heb ik ooit wel wat met iemand gehad die zijn honden op bed liet slapen.Het bed was daardoor ontzettend smerig en s nachts gingen de honden zo liggen zodat ik echt op het randje lag.Het eerste heb ik opgelost door gelijk het bed te verschonen als ik daar kwam.
Hij heeft zelf daarna geprobeerd om de honden uit de slaapkamer te laten s nachts.Maar dit gedrag was al zo aangeleerd dat de honden gingen blaffen, piepen en tegen de deur aan sprongen.

Iemand met huisdieren heeft nou gewoon eenmaal " haar" liggen.
Wij stofzuigen elke dag, slaan elke dag alles goed uit, dweilen een paar keer per week.De haren zitten trouwens niet op handoeken enzo.

Maar jij houdt niet van katten.Dat is een heel ander verhaal.Het is inderdaad heel lief dat je vriend de kat zelfs bij je weg probeert te houden.
Komt er bij ons iemand binnen die niet van huisdieren houdt, hebben ze pech en komen ze maar niet.
Ik had zoveel moeite niet voor je gedaan ;)

Dus als je vriend zijn kat niet weg wilt doen ( wat ik ook hoop ) heb je de kat maar te accepteren.
Lekker alleen blijven wonen.
Of je maakt zelf wat vaker schoon als je gaat samenwonen , zorg dat de kat niet bij gewassen kleding of schone handoeken kan.
Jufjoke schreef:

Ik begrijp dat best hoor. Ik ben zelf dol op katten maar hou echt niet van honden, en een man met een hond zou dus voor mij ook geen goede match zijn, daar zou ik hooguit een LAT relatie mee willen hebben.
Ik denk wel dat de mate van weerzin over kattenharen en aanverwante zaken die nu eenmaal bij een huisdier horen, die uit TO's post spreekt, het hoogst problematisch zal maken om samen te wonen met deze vriend, die uiteraard zijn kat niet weg zal doen (het idee alleen al...). Dat los je m.i. niet op met betere afspraken en wat vaker stofzuigen.
Ik zou het ook niet fijn vinden, overal haren. Dus zou vriend meer moeten stofzuigen. En afleren dat kat op tafel, aanrecht en slaapkamer komt.
Daarnaast zal to zich toch moeten aanpassen aan de situatie als ze wil gaan samenwonen, want de kat zal nog steeds aan komen lopen en op de bank (of nog erger, op haar schoot!) springen. En vriend zal het beestje aanhalen en op schoot laten en thuis blijven als hij geen oppas heeft.
Ik zou het niet fijn vinden als iets waar ik zo van houd zo afgewezen zou worden. Maar ik zou er wel voor zorgen dat mijn vriendin er zo min mogelijk last van heeft. Blijft ze miepen, dan is het niet de kat die het huis verlaat.
No one should brave the underworld alone.
emmetje2 schreef:
01-04-2018 11:43
Dat zegt meer over jou dan over die mensen. Ik vind jou onsympathiek dat je verwacht dat iedereen denkt en leeft hoe jij dat doet. Totaal geen gevoel en inlevingsvermogen voor een ander.
Bblientje schreef:
01-04-2018 11:42
Het valt mij vaker op dat kattenliefhebbers nogal eens viezige types zijn die het huishouden maar een beetje laten verslonzen.
:HA:

Heb je zin de boel even lekker op te poken hier? ;-D
Ksenija schreef:
01-04-2018 11:48
Dat zegt meer over jou dan over die mensen. Ik vind jou onsympathiek dat je verwacht dat iedereen denkt en leeft hoe jij dat doet. Totaal geen gevoel en inlevingsvermogen voor een ander.

In tegenstelling tot jou. De koningin van het inleven :worship:

:rofl: :rofl: :rofl:
Ik lees trouwens net de openingspost nog eens over en het valt me op dat je vriend dus problemen maakt als jij een weekendje weg wilt (vanwege de kat) maar wel met vrienden weekendjes weg gaat en dan zonder problemen oppas/verzorging voor de kat regelt?

Die prioritering vind ik wel eigenaardig, maar dat gaat veel verder dan alleen de kat. Wel eens besproken met je vriend hoe dat zit? Hoe jij in zijn leven past, hoe hij de toekomst ziet? Dat lijkt me toch een eerste stap.
Ksenija schreef:
:facepalm: En dat zeg jij? Als er iemand geen inlevingsgevoel heeft ben jij het wel. En ik bepaal niks voor een ander, ik geef mijn mening.
Scratte schreef:
01-04-2018 11:50
In tegenstelling tot jou. De koningin van het inleven :worship:

:rofl: :rofl: :rofl:
Haha je was me net voor.
Bblientje schreef:
Guilty as charged :rofl: :biggrin:
ik heb de schurft aan huishoudelijke taken en in de ogen van hygiënefreaks is het bij mij ongetwijfeld een beetje slonzig (niet ernstig hoor)
maar dat hangt volgens mij niet samen met mijn kat
Ksenija schreef:
:rofl: haha gelukkig een van jouw betere eigenschappen.
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 11:57
1.58% gewijzigd
Bblientje schreef:
Ik vind verzuurde mensen met belachelijke vooroordelen veel erger.
Jufjoke schreef:
Jawel, dat maakt haar ongeschikt relatie materiaal voor een dierenliefhebber.
Niet per definitie een slecht mens, maar een slechte combi met een huisdieren partner.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik kan me overigens echt niet voorstellen dat je haren in je vagina vindt. Misschien gewoon je eigen haren? Mijn kat sliep toen ik hem net was ook wel eens bij me in bed. Maar echt niet dat er daar haren zaten hoor. 😂 Ik vind dat je vriend zich al goed aanpast door de kat op afstand van jou te houden.

En sorry hoor, degene die hier zegt dat mensen hier weinig inlevingsvermogen hebben, als jij zegt zij of die kat ben jij pas het perfecte voorbeeld van geen inlevingsvermogen!
gemberpannekoek schreef:
01-04-2018 11:55
Guilty as charged :rofl: :biggrin:
ik heb de schurft aan huishoudelijke taken en in de ogen van hygiënefreaks is het bij mij ongetwijfeld een beetje slonzig (niet ernstig hoor)
maar dat hangt volgens mij niet samen met mijn kat
+1 😂 Slechtste huisvrouw ever hier!
Scratte schreef:
01-04-2018 11:49
:HA:

Heb je zin de boel even lekker op te poken hier? ;-D
Jup.Doet ze vaker ;)
emmetje2 schreef:
01-04-2018 11:43
Ik ook.
Heb de ervaring dat mensen die niet van dieren houden, geen fijne mensen zijn.Wordt keer op keer bevestigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven