Samenwonen, problemen!

23-08-2018 23:25 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even een nieuw, anoniem account aangemaakt ivm met evt. herkenbaarheid. Als er details in mijn verhaal zijn, die te herkenbaar zijn, laat het dan weten!

Ik en mijn vriend hebben al tweeënenhalfjaar een relatie en samenwonen is een geregeld onderwerp. Mijn vriend werkt als agrariër en woont momenteel met zijn broer in een huis. Zijn schoonouders komen nog geregeld over de vloer en zijn broer heeft twee kinderen, waarvan de moeder uit beeld is.

Als het op samenwomen aankomt hebben we drie opties - huren in de omgeving, kopen in de omgeving, of bouwen op het erf -
Mijn voorkeur neigt naar het laatste, bijbouwen op het erf. Voor mij zijn er grote voordelen. Mijn vriend werkt 24/7 en als je dan op hetzelfde erf woont zie je elkaar tenminste nog tussendoor en zal het ook makkelijker zijn om met hem mee te gaan tijdens het evt. werk. Ook later met kinderen zal alles veel makkelijker zijn te regelen. Kinderen zullen dan makkelijker met papa meekunnen, lekker buiten spelen en zullen hun papa overdag zien.

Mijjn vriend wil dit echter liever niet, hij denkt dat ik een hekel heb aan zijn broer en schoonouders. Zijn broer gebruikt mij regelmatig als oppas en gaat er ook vanuit dat ik bepaalde dingen doe binnen het huishouden. Hierdoor ontstaan misverstanden en ergernissen. Nu ik steeds vaker bij mijn vriend verblijf, is er steeds vaker een irritatie aan de ander. Ook mijn schoonouders en ik hebben onderling irritaties. Ik ben anders opgevoed, zijn moeder is heel erg schoon en hoewel het haar huis niet meer is, zijn ze er nog wel dagelijks en doet ze ook het huishouden. Als ik iets anders doe, doe ik het verkeerd en ik kan ook niks goed doen.

Ik ga er van uit dat deze irritaties weer minder worden als we een aparte woning hebben. Dan zijn er geen aannames meer en hoef ik ook niet meer op zijn kinderen te passen. Ik ben nu namelijk 's middags veel daar in huis, waardoor mijn geen oppas kan -en hoeft!- aan te nemen. Dit neem ik hem niet kwalijk, het is natuurlijk gekkenwerk om een dure oppas in te huren als ik ook in de woonkamer zit te tv kijken of zo. Ik wil een aparte woning zodat dit juist niet meer mogelijk is dat ik de oppas als het ware wegjaag met mijn aanwezigheid. Ik denk ook dat de aannames die we dan doen niet meer voor irritaties zorgen - in elk geval veel minder - als er maar goed duidelijk is dat het dan wel om twee gescheiden huishouden gaat en er dus ook niet bij de ander wordt binnengelopen of zo. Ik denk dan dat je meer een buren situatie krijgt. Mijn vriend denkt echter dat ik dus een hekel heb aan zijn broer - ik vind van niet, maar dat de irritaties gewoon oplopen door de huidige omstandigheden - en zegt dat dat niks wordt. Als ik opbreng dat het hetzelfde zou zijn als met een twee onder een kap zegt hij dat het toch anders zal zijn. Hoe weet hij niet, hij denkt dat je elkaar dan toch teveel tegen het lijft loopt. Hij heeft echter zijn hele leven op een boerderij gewoond en heeft denk ik niet door dat je buren ook wel vervelend kunnen zijn. Om eerlijk te zijn, denk ik dat zijn broer een betere buur is dan mijn huidige buur. Maar goed, hij vindt het idee niks, vooral omdat ik een hekel aan zijn familie zou hebben. Het kwetst mij eerlijk gezegd dat hij dat denkt, maar ik kan niet ontkennen dat de relatie verstoord is op dit moment omdat we praktisch in hetzelfde huis wonen, maar ik niet heb gekozen voor zo'n intieme relatie met de schoonfamilie.

Ander opties, geeft hij voorkeur aan; huis in de buurt kopen of huren.
Ik ben hier tegen. Ten eerste heeft mijn vriend alleen maar korte momenten vrij - ontbijt, lunch, avondeten, 's avonds drie uur en daarna weer werken waarop hij direct naar bed gaat - Nu zie ik hem in die korte periodes vrij geregeld, of ga ik even mee als het werk dat toelaat. Als er een reistijd is, zal ik hem bij de etensmomenten niet meer zien. Ik moet ook gewoon werken. Verder zou ik ook niet meer zo even meegaan. Je doet dat toch veel minder snel als je een reistijd hebt (min. 10 minuten vanaf het dorp) Ook denk ik dat dit later met kinderen zorgt dat de kinderen hem erg weinig zien bij de intieme momenten, zoals naar bed gaan en in bad doen. Dingen waar ik als kind van genoot. Hij zal zekdr wel een rol spelen in hun opvoeding.
Ook zijn er weinig huurwoningen bij ons in de omgeving en zijn er ook erg weinig koopwoningen te koop in de omgeving die voor hem acceptabel is qua reistijd. Ik kijk hier toch al ruim een jaar naar en huurwoningen zijn er sindsdien nog niet vrijgekomen en alle koopwoningen waren veel te duur. Hij heeft hier verder nog niet naar gekeken, maar ik weet dat hij geen verstand heeft van huurwoningen, omdat hij zelf altijd op de boerderij heeft gewoond, net als zijn familie. Ik weet van ervaringen uit mijn omgeving dat de wachtlijsten sowieso lang zijn en dat de paar huurwoningen die er zijn, op het moment bewoond worden door startende gezinnen die nog lang niet van plan zijn te verhuizen.

Ook ben ik bang dat we bij een huis op afstand elkaar gewoon simpelweg niet meer zullen zien. Hij zegt dat hij dan elke avond om 20.00 thuis zal zijn en dat we dan gewoon kunnen samenzijn. Ik wil dat niet, dat zou geschat maximaal drie dagen per dag zijn. Geen enkele dag uitzondering, want hij moet elke dag werken, bovendien kan hij nu al niet eens een avond vrij maken voor een avondje uit, omdat er altijd wel weer wat gebeuren. Het afgelopen half jaar hebben we 2 afspraakjes gehad. De afgelopen twee maanden, maar zes keer seks, omdat hij anders wel weer moet werken. Wat dat betreft snap ik hem ook wel, dat hij moet werken. Sinds zijn broer de kinderen heeft gaat daar zoveel tijd aan die hij dan weer allemaal moet "goed werken" Hij kan ook niet zomaar minder uren vragen, hij is een zelfstandige en door het agrarische aspect kan veel werk niet worden uitgesteld. Het werken neem ik hem niet kwalijk, ik wist dat terwijl ik er aan begon. Ook al moet ik toegeven dan het meer is dan ik - en hij - op hadden gerekend. Hoe dan ook, dit alles leidt mij tot de conclusie dat hij straks echt niet om 20.00 stopt. Dat dat misschien even goed gaat en dat hij daarmee weer telkens later zal maken. Hiermee geconfronteerd, zegt hij dat ik waarschijnlijk wel gelijk heb, maar dat hij niet weet wat we anders kunnen doen qua samenwonen. Dan roept hij dat ik maar een andere vriend moet zoeken. Dit kwetst mij en ik wil onze relatie niet laten stuklopen door een schijnbare onmogelijkheid om samen te wonen.

Ik zou graag van jullie advies horen of andere opties, of iets om mij dingen anders laten in te zien. Ik ben wanhopig, want dit lijkt voor mij - op dit moment - onmogelijk op op te lossen.
anoniem_375076 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 00:42
Reden: Zin zorgde voor onduidelijkheid
1.12% gewijzigd
Ik zou een andere vriend zoeken, iemand die wel tijd voor een relatie heeft.
Hoe zie jij je leven met hem voor je? Hij is 7 dagen per week aan t werk, en jij mag blij zijn als er misschien eens een uurtje per dag aandacht voor jou is.
Kinderen verzorgen en opvoeden zal jou taak worden, hij zal een erg geringe rol in hun opvoeding gaan spelen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik weet niet hoe je er bij komt dat hij een geringe rol moet spelen in hun opvoeding. Ik zie hoe betrokken is bij de kinderen van zijn broer en twjjfel er geen moment aan dat hij dat ook bij onze kinderen zal zijn, mits we op hetzelfde erf wonen waar hij werkt. Ik weet niet hoe dat zal gaan als we op afstand wonen, maar zelfs dan zullen d kinderen bij hem terecht kunnen na bijv. schooltijd, mits het weer dit wel toelaat. Net zoals ik nu ook gewoon met hem meega en mijn aandacht gewoon krijg. Ik wist dit vantevoren, dat heb je meestal met agrariers. Ik ben alleen idd wel bang voor een situatie waarbij we niet op hetzelfde erf wonen als waar hij werkt.

Ik zoek denk ik toch meer om adviezen die helpen mijn relatie goed te houden
Ik zal de post wijzigem. Wat ik bedoelde is dat de kinderen hun vader weinig jn huiselijke sfeer zullen zien (bad, bed en eten), maar ik twijfel er niet aan dat hij zich zal inzetten voor hun opvoeding. Evt door zijn vrije uren s avonds te verschuiven naar s middags. Die flexibiliteit heeft hij nog net.
Topic weer es last van het zwarte gat en de verdwenen beginpost?
ja is dat een epidemie ofzo, val overal half weg het verhaal binnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tornacense schreef:
24-08-2018 00:48
Topic weer es last van het zwarte gat en de verdwenen beginpost?
ja dit is raarrrrrrrrrrr O_O
Misschien een idee dat de eerste die reageert de OP quote? Dan weten we tenminste waar we het over hebben
Handig joh, To's die zichzelf van advies voorzien XD

Serieus, dit forum begint een aanfluiting te worden..
Wat een shit zooi
TO die halucineert?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Dymphnatam schreef:
24-08-2018 05:43
Misschien een idee dat de eerste die reageert de OP quote? Dan weten we tenminste waar we het over hebben
Maar dan krijg jij een waarschuwing omdat de OP quoten verboden is.
(Geloof me, heb dat zelf helaas ook meegemaakt.)
Vivo per lei
.......
madeliefjees wijzigde dit bericht op 24-08-2018 10:15
Reden: OP is terug
98.25% gewijzigd
......
madeliefjees wijzigde dit bericht op 24-08-2018 10:15
Reden: OP is terug
97.21% gewijzigd
Jij wil wel heel veel TO. 2,5 jaar samen en ik lees alleen maar ik wil dit niet, ik wil dat niet. Daarnaast schop je ruzie met zijn broer en ouders en denkt hij dat jij zijn familie niet mag.

Je gaat het onderspit delven hier.
En jouw werk, hobbies, vrienden, familie? Wat is voor jou fijn en handig?
Alles draait om jouw vriend. Besta jij ook of ben je een verlengde van je vriend?
Maar je vriend heeft wel gelijk. Als jullie op t erf gaan wonen zal er nauwelijks iets veranderen. De kinderen van je zwager hollen gewoon bij jou naar binnen, en ach, als jij toch thuis bent kunnen ze ook wel bij jou na school.
De ochtend en middagkoffie zal gezamenlijk gehouden geworden. Zijn ouders gaan echt niet bij jou aanbellen maar lopen zo de achterdeur binnen. Dus schoonma zal nog steeds commentaar hebben.
Je vriend ziet de bui al hangen,duur huis laten bouwen, en nog steeds irritaties.
Madeliefjees schreef:
24-08-2018 10:25
Maar je vriend heeft wel gelijk. Als jullie op t erf gaan wonen zal er nauwelijks iets veranderen. De kinderen van je zwager hollen gewoon bij jou naar binnen, en ach, als jij toch thuis bent kunnen ze ook wel bij jou na school.
De ochtend en middagkoffie zal gezamenlijk gehouden geworden. Zijn ouders gaan echt niet bij jou aanbellen maar lopen zo de achterdeur binnen. Dus schoonma zal nog steeds commentaar hebben.
Je vriend ziet de bui al hangen,duur huis laten bouwen, en nog steeds irritaties.
Dit denk ik ook.
En hoe doe jij dat met jouw werk TO? Of ben je niet van plan te werken?
Madeliefjees schreef:
Eens.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Madeliefjees schreef:
dit!!

ALs jij tegen je schoonmoeder zegt je mag niet zomaar binnen lopen heb je ook ruzie!!
Ik kan me niet voorstellen dat je de kinderen van zijn broer voor de deur laat staan, dat zal m.i. voor gedoe zorgen tussen de broers die wel moeten samenwerken... de vraag is of je dat moet willen..
Natuurlijk gaat die broer nog steeds zijn kinderen droppen bij jou en verwachten ze huishoudelijke bijdrages.

Je partner heeft gelijk. Ga aub niet wonen op het erf.

Sowieso lijkt me dat hij daar echt meer over te zeggen heeft. Zijn familie en werk.
Als hij dat niet wil ( kan ook om nog wat eigen leven te hebben) respecteer dat.
je vriend heeft gelijk, ga niet op het erf wonen.
dan woon je namelijk bij je schoonfamilie 'ín'. En al die irritaties en ergernissen, worden alleen maar groter dan.

Jij kiest voor een relatie met een boer, daardoor zul je een meer traditionele relatie krijgen. denk (voor er kinderen komen), heel goed na, of je dat wel moet willen.

Jij vraagt dingen van hem (kinderen naar bed brengen), die hij niet gewend is, die niet bij zijn leven passen.
Maar TO ik snap jou ook hoor, als je op t erf woont zullen de kinderen papa veel meer zien, ipv wie is die man die op zondag het vlees snijd?
Volgens mij gaat dat nou eenmaal zo in een boerenfamilie. Wonen op het terrein, dagelijks met elkaar te maken hebben, dagelijks voor elkaar zorgen. Je ziet je partner dan wel het meeste van de geringe tijd die hij vrij heeft, maar zijn familie krijg je er dagelijks bij.

Je zal nooit een eigen gezin zijn, je wordt opgenomen in het grote gezin en van jou wordt verwacht dat jij daarmee kan omgaan. Als jij niet werkt, zullen die kinderen altijd bij jou komen voor en na school, want waarom oppas regelen als er iemand toch altijd thuis is. Reken er maar op dat er bijna altijd samen gegeten zal blijven worden.

Als je dit nu al niet trekt, dan ben je geen geschikt materiaal voor het boerengezin.

Doe jezelf niet tekort, zoek een man waarbij je wel past, waarmee je wel een bevredigend seksleven kan hebben, waarmee je wel leuke dingen kan doen, waarbij je niet dagelijks je schoonfamilie bij kado krijgt, en waarmee je samen een huis kan kopen, want dat gebouwde huis zal hoogstwaarschijnlijk nooit ook van jou worden op papier.
Je vriend heeft gelijk. Samen op hetzelfde erf wonen is echt niet te vergelijken met buren zijn. Het is eerder te vergelijken met een studentenhuis, waar je elkaar voortdurend in de keuken tegenomt. Maar dan met wat meer ruimte en een eigen badkamer. Die ongetwijfeld door schoonmoeder geïnspecteerd zal worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven