Schaamteloos stoom afblazen over je partner. Hier mag het!

05-01-2008 08:59 162 berichten
Op de Kinderen-pijler is nog ergens een stoomafblaastopic waar vaders en moeders schaamteloos stoom af kunnen blazen over hun kinderen, hen achter het behang kunnen plakken en hen virtueel kunnen verwensen. Héérlijk. Gewoon even spuien zonder dat iemand zegt dat je zoiets niet mag zeggen over kinderen. Even spuien zonder te zeggen dat je uiteraard heel veel van ze houdt. Maar niet alleen mijn kinderen drijven me af en toe tot wanhoop. Mijn partner ook. Dus daarom dit topic voor het spuien in de categorie Klein Leed. Heb je stoom af te blazen? Werkt je partner je ontzettend op je zenuwen? Ga je gang!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is een echte lieverd, maar ik begrijp maar niet waarom hij geen boter op zijn brood kan smeren zonder daarna de boterkuip vol te smeren met vieze, bruine kruimels. Ik HAAT vieze bruine broodkruimels in de boter!!!
Moe wordt ik er af en toe van altijd dat eeuwige geklaag van slecht slapen als de matrashoes blijkbaar niet strak genoeg om de matras heen zit en man last van zijn heup krijgt.Eten en dan zeggen dit is diepvries vis he ik proef het.

De dop niet terugdraait op de tandpasta,met veel gekreun aan het klussen slaat en dan de boel vergeet op te ruimen, en dan later zich afvraagd waar dit of dat is gebleven.Een kado 2 jaar geleden heeft gekregen om op te hangen aan de muur ,maar wat ook nog steeds moet gebeuren.Grrrrrrrrrrrrrrrrrr
quote:Superhuisvrouw schreef op 10 januari 2008 @ 11:39:

Moe wordt ik er af en toe van altijd dat eeuwige geklaag van slecht slapen als de matrashoes blijkbaar niet strak genoeg om de matras heen zit en man last van zijn heup krijgt.Eten en dan zeggen dit is diepvries vis he ik proef het.

De dop niet terugdraait op de tandpasta,met veel gekreun aan het klussen slaat en dan de boel vergeet op te ruimen, en dan later zich afvraagd waar dit of dat is gebleven.Een kado 2 jaar geleden heeft gekregen om op te hangen aan de muur ,maar wat ook nog steeds moet gebeuren.GrrrrrrrrrrrrrrrrrrGelukkig is ie verder wel lief dan hè ;)
ik haat het als hij over zijn werk begint te vertellen. Een inleiding van een half uur terwijl ik het type ben die gelijk to the point komt. En ik maar braaf en geïnteresseerd luisteren. Pfffffffffff................... heel vermoeiend
Als hij me s'avonds laat belt..om me weltrusten te wensen..een serieus gesprek begint en net als ik dan goed wakker begin te worden en helemaal in dat gesprek zit...valt ie in slaap!?! Dan komt echt het stoom uit m'n oren
..
Haha, mijn vriend doet dit ook. Een hele lange inleiding en ik maar wachten zo van: wanneer komt die clou?

Is het verhaal ineens afgelopen, zonder clou! Ik moet daar altijd wel om lachen.

Waar ik echt kriegel van word:

- alle ontbijtspullen op de aanrecht laten staan inclusief kruimels op de grond

- alles maar dan ook alles wat hij gebruikt laten liggen waar het gebruikt is. En daarna pissig zijn als ie het niet meer kan vinden.

- volgens mij heeft ie verder nog nooit in zijn leven een stoel aangeschoven

ook ik heb vaak ultimatums gesteld dat ik zijn troep uit het raam zou gooien als ie het niet binnen.... tijd zou opruimen.

Maar verder is ie echt een schatje
Oooohhh mag ik ook even?

- hij hangt aaaaltijd zijn jas over de stoel, de kapstok in de gang staat er voor jan l*l

- hij zet zn bordjes / kopjes etc. altijd op het aanrecht neer, terwijl de vaatwasser in diezelfde keuken te vinden is, wat is nou de moeite om het daar direct even in te zetten???

- Gisteren vroeg ik of hij stoofpeertjes wil schillen voor me, maar daar was ie niet aan toegekomen. Nou ja, is niet anders. Achteraf had ik gisteravond ook geen tijd meer om ze klaar te maken. Zonet belt ie (hij stond op het punt om naar zn werk te gaan) dus ik vroeg of hij er nu wel aan toe was gekomen om die dingen even te schillen. Zegt ie: nee, ik wist niet of dat nog nodig was geef me één reden waarom dat ineens niet meer nodig zou zijn....
hahaha wat een leuk topic!

Mijn vriend heeft ook altijd zo'n lange inleiding nodig, en kan echt uren achter elkaar over zijn werk vertellen. En echt alles letterlijk he, zo van "ja en toen zei Miepje tegen Keesje dat ze dat niet leuk vond, en toen zei Keesje weer..."

Mijn vriend wil doordeweeks nooit koken, want dan is hij moe als hij uit zijn werk komt...

Ook meent hij dat hij werkelijk ALLES in het huishouden doet, omdat hij de kliko aan de straat zet en de tuin bijhoudt. Tja, mannen...
die van mij heeft werktuigbouwkunde gestudeerd aan de universtiteit. Ik snap de ballen van zijn bezigheden op zijn werk. Maar wel vertellen he, praten..............praten............praten. Pfffffffffffffffffff........................... vaak denk ik dus aan andere dingen, knik op hopelijk de goede momenten. Ik ben gewoon juf........... iedereen kan zich er wat bij voorstellen. Dus als ie aan mij vraagt hoe het op mijn werk was zeg ik""Goed", en klaar ben ik. Echte dingen over mijn werk deel ik met collega's. En als er wat smeuïgs gebeurd dan breng ik dat gelijk to the point.
O, heerlijk om even ongegeneerd te kunnen spuien:

- thuiskomen pak en jas uittrekken en allemaal in de woonkamer laten liggen

- was doen maar vervolgens in de droger laten zitten en het daar drie dagen kunnen laten liggen

- was niet vouwen maar zo in de kast dumpen\

- als hij was ophangt dingen niet goed uitklapperen zodat al mijn spullen verkreukeld zijn

- nooit denken aan een aardigheidje voor zijn vrienden/familie/oma als we daarheen gaan voor een verjaardag oid

- 's avonds altijd drammen dat tv langer aanmoet/ leeslampje langer aanmoet en iedere keer weer tegen mij zeggen dat ik heus wel kan slapen met lampje/tv aan terwijl dat echt niet zo is!!

- dingen hele dag uitstellen (voornl. schoonmaakklussen)

- hele adminstratie in 1 curverbak flikkeren zonder enig overzicht of schifting, tien x beloven het in mappen te stoppen, niet doen vervolgens en boos worden als ik er voor de tiende x iets van zeg terwijl HIJ het niet opruimt!

- altijd mij klieren/pesten, heeeel kinderachtig!

Hm, als ik nog meer bedenk kom ik nog wel eens terug anders wordt het een schandalig lange lijst

(en net als iedereen hier ben ik natuurlijk toch wel gek op hem hoor!)
Die van mij kan uren over hetzelfde praten, zelf al verander ik van onderwerp, toch gaat hij er verder over door of begint er om de 3 zinnen terug over. Als ik iets herhaal omdat ik denk dat hij me niet gehoord heeft of niet geluisterd heeft, kijkt hij me verveelt aan en zegt hij: hoeveel keer ga je dat nu nog vertellen?
Durf niet te reageren want martini-mate leest weleens mee, maar herken wel een paar dingen. Heb gelukkig een aantal vriendinnen waarmee we kunnen partner-bashen
Heerlijk dit topic!!!!

Ik geloof dan ook werkelijk dat we allemaal de zelfde man hebben hahahahahaha.

De mijne wil nog wel eens precies maar dan vergeet ie zelf de tandpastadop en de wc rol enz.!!!!

Ik kom vast nog eens iets hier schrijven
Ik ben nu boos, verdrietig en vreselijk teleurgesteld in mijn vriend. Hij is vanmorgen voor de vierde keer in 6 weken tijd, rond 6 uur thuis gekomen uit de kroeg nadat hij even een biertje gaat drinken...Wat is dat toch, mijn vriend en te veel bier???

(En voor de mensen die meteen roepen: hij heeft een ander! Ik weet 100% zeker dat hij echt tot zolaat in die kroeg zat!)
6 uur 's morgen dus...
Herkenbaar June, mijn vriend doet dat ook. Niet vier keer in zes weken, maar toch... als hij nog "even een biertje gaat drinken" dan zie ik de bui alweer hangen... Ik vind het niet leuk, maar kan niet echt zeggen waarom... ik wil hem ook niets verbieden dus zeg er niet veel van.
Hahaha, dit is echt een leuk topic.

Mijn vriend is een schatje, maar heeft een paar gewoontes waar ik echt niet goed van word:

- Boeren.....

- Scheten laten (gadverdamme)

- Klusjes???? Ha, als uitstellen nog geen naam had heette het "willetjeman"

En over de eerste twee: heb hem al zo vaak gevraagd om dat niet meer te doen, krijg ik als reactie: maar schatje, ik voel me op mn gemak bij jou!

Nou, lekker dan!!!!

En owee als de kids een boer of een wind laten, dan nog durven zeggen dat dat niet mag ook. Ik ben daar heel streng in, wil dat gewoon niet.

En nee, wij zijn ook bepaald GEEN tokkies, vriend ook zeer goede baan, slimme jongen, maar..... enfin, wel duidelijk dus, hhahahaha
ja ik heb er ook nog een paar,als er vrienden langgs komen die bloemen voor me meneemen,is zijn reactie:goh je bent me voor,maar nog steeds niet van hem gehad.

weer een keer gezellig uit willen gaan met manlief maar meneer is moe van werk en wil niets doen(wat doe ik door de weeks dan?)

Maar als er andere met iedeen komen om mee af te spreken dan staan onze weekende zo vol gepland.

Zijn reactie is dan,,zeg/meld dat van te voren en niet op de dag zelf dan kan ik er rekening mee houden(had het een week geleden nog gemeld)

wwwhhhaaa waar is de inpulsivieteit en spontaniteit gebleven van 7 jaar geleden
Heerlijk topic, even opgevist!!!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
En heb je dan ook nog iets om stoom over af te blazen Paque?
ach, momenteel niet hoor.

Maareh:

Zooi maken, niet opruimen.

Ik kom zo naar bed hoor.....

1,5 uur later: Vriend komt naar bed

schoenen altijd, áltijd midden in de kamer uitschoppen

uitstellen van huishoudelijke klussen,

ach, als ik t zo gelezen heb hier, niets bijzonders
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Twee keer per maand heb ik weekenddienst en als ik dan thuiskom eind van de middag zijn er twee opties:

- Kippieman is weg en het huis is één grote bende (kranten, afwas, post, kleding op de grond, onopgemaakt bed, handdoeken op de grond in de badkamer enz).

- Kippieman heeft geen reet uitgevoerd en zit achter zn laptop, x-box of met zn iphone te pielen én het huis is één grote bende (kranten, afwas, post, kleding op de grond, onopgemaakt bed, handdoeken op de grond in de badkamer enz).

Hij zegt het niet te zien, weet niet wat ie fout doet enz enz, en kwam zelf met het briljante idee: misschien moet een lijstje maken, dan weet ik wat ik moet doen.

Sindsdien ligt er zaterdagochtend een lijstje voor hm klaar (glas wegbrengen, boodschappen doen, was doen en opvouwen enz). Doet ie allemaal hoor, maar nu is het standaard: ooooh ik heb zoooveeeeel gedaan, jij doet zeker niets meer de rest van de week (x20). Grrr..
@kippie ik mag eigenlijk geen tips geven maare maak zelf eens een (aangevinkt) lijstje met de dingen die jij allemaal gedaan hebt/gaat doen

Ik had zelf inderdaad ook veel last van dit soort huishoudelijke irritaties m.b.t. manlief. Ik moest soms wel 5 keer vragen of hij iets wilde doen. En dan voelde ik me weer een zeur maar ja als ik t niet vroeg gebeurde t niet en ging ik me irriteren etc.etc.

Totdat ik erachter kwam wat wel werkte. De lijst! We hebben zo een whitebord hangen met zo een stiftje. Dat is ook gelijk een kalender (ook heel handig dat ik hem nu niet steeds hoef te herinneren aan afspraken...) Ik zet gewoon wat klussen erop en t werkt als een tierelier! Voor de vorm staan er ook gewoon klussen voor mij bij (en die hou ik dan ook keurig bij)

t Blijft een man natuurlijk maar dit helpt enorm tegen die kleine irritaties
Think outside the box
We hebben de afspraak dat een vrij weekend ook echt een vrij weekend is en dat we dan alleen dingen met zn 2tjes doen.

(komt door allebei onregelmatig werk niet heel veel voor)

dus dit weekend is zo'n vrij weekend...

en meneer...die is nu een wedstrijd aan het spelen die hij eigenlijk helemaal niet hoefde te spelen, heeft vanavond een of ander feestje... "en reken zondag ook maar niet op me dan ben ik waarschijnlijk brak" om er vervolgens nog nonchalant aan toe te voegen: oh had ik je al verteld dat ik volgende week ook 's avonds moet werken?

grrrrrrrrrrrrrrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven