scheiden maar man heeft niks

05-05-2019 19:04 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik de keuze gemaakt dat ik wil scheiden van mijn man. Nu is het zo dat mijn man totaal afhankelijk is van mij. Hij heeft geen inkomen dus een huis zoeken is problematisch. Daarbij heb ik geïnformeerd bij de gemeente en hij kan pas een uitkering aanvragen als hij niet meer bij mij woont. Anders wordt mijn inkomen mee genomen in de berekening en krijgt hij sowieso geen uitkering. Werken wil hij niet meer. Heeft iemand hier ervaringen mee of tips hoe dit aan te pakken. Zoals het er nu naar uitziet kan hij geen kant op en ik krijg het niet over mijn hart om hem de deur uit te zetten met niks. Bij familie/vrienden tijdelijk intrekken is geen optie.
Hij wil niet werken? Dan heeft hij pech. Laat niet over je heen lopen TO.
Robin37 schreef:
05-05-2019 19:04
Werken wil hij niet meer.
Waarom niet dan?

En: jij bent alimentatieplichtig in dit geval, volgens mij.
Waarom wil hij niet werken?
Succes met deze chantage en emotionele patstelling.
Als je hem de deur niet uit kan zetten blijft hij gewoon zitten natuurlijk
want bij jou hoeft hij niet te werken
Hij zal wel moeten werken, te zijner tijd.

Als je eenmaal gescheiden bent, moet jij waarschijnlijk maandelijks partneralimentatie betalen aan 'm. Ook als ie recht zou hebben op een uitkering; de gemeente kan dit bij jou verhalen.

Dus, succes ermee ;)
Als je niet kan werken zijn daar voorzieningen voor. Als je niet wil werken verdien je een dikke schop onder je kont. In dit geval je man dus.
Scheiden en op straat schoppen, heeft hij zo een woning met urgentie. Niet zijn keus woning waarschijnlijk, maar een woning.
Waarom werkt hij niet? En hebben jullie kinderen? Hoe oud zijn jullie?
je moet hem gewoon een deadline geven, in het ergste geval moet je naar de rechter om hem de deur uit te zetten
Hij zal wel moeten werken, te zijner tijd. Nouja, in theorie. De praktijk laat nog weleens zien dat iemand nooit meer uit de bijstand komt.

Als je eenmaal gescheiden bent, moet jij waarschijnlijk maandelijks partneralimentatie betalen aan 'm. Ook als ie recht zou hebben op een uitkering; de gemeente kan dit bij jou verhalen.

Dus, succes ermee ;)
als hij niet wilt werken en nooit gewerkt heeft zal hij geen uitkering krijgen... zeker als hij gezond is...
Staat hij wel ingeschreven dan voor sociale woningbouw? Als hij een huis heeft krijgt hij bijstand en toeslagen.
Moet jij eens kijken hoe snel hij zijn zaken heeft geregeld als jij ermee stopt. En zo niet dan niet, voordeel van scheiden is dat dat dan dus jouw probleem niet meer is.
Bedenk je wat een meevaller hij heeft gehad de afgelopen jaren toen jij alles voor hem hebt betaald.
Heeft iemand dat weleens voor jou gedaan in je volwassen leven?
Het feest is voor hem voorbij als jij hem eruitziet, dat is niet zielig, het is juist fantastisch voor hem geweest dat hij jou al jaren aan zijn zij hebt gehad.

Praktisch gezien kun je in het proces te versnellen een kamer voor hem regelen of tijdelijke woonruimte en de eerste maand huren betalen ofzo, maar doe dat dan voor je eigen gemoedsrust, niet voor hem.

Sterkte!
Tsja, pas als het echt noodzaak is zal hij in actie komen. Ik zou hem ultimatum geven, bv over 2 maanden is hij de deur uit. Hij werkt niet dus tijd genoeg om alles te regelen.
En je daar dan ook aan houden. Betaal jij nu alles voor hem?
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Waarom wil hij niet werken?
Oh en ben je getrouwd, zo ja hoelang, want dan moet je zowiezo partneralimentatie naar draagkracht betalen en de vastgestelde termijn.
Was hij inwonend en jullie niet officieel samenwonend, dan kun je er zo vanaf. Ik word gewoon boos als ik lees dat iemand niet WIL werken, maar het dus waarschijnlijk wel gewoon kan.
Heeft de ene ex-partner bijvoorbeeld geen inkomsten, maar kan hij of zij wel werken? Dan houdt de rechter daar rekening mee.

https://www.nibud.nl/consumenten/partne ... ocQAvD_BwE
https://www.scheidingsinformatie.nl/wan ... e-betalen/

Ik denk dat Jo12345 gelijk heeft.

Wat betreft een woning voor ex-man: zorg dat hij zich als de wiedeweerga inschrijft en op woningen gaat reageren.

Uit je opmerking dat hij niet meer wil werken, maak ik op dat hij wat ouder is. Zou hij 55 plus zijn, dan kan hij ook op zo'n woning reageren. Dat heeft vaak meer kans.
Ik wacht nog even op de "aanvullende" en "oh, dit was ik nog vergeten te vertellen" berichten. Er is vast nog meer dat de TO ons wil vertellen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
SjakS schreef:
05-05-2019 19:29
Staat hij wel ingeschreven dan voor sociale woningbouw? Als hij een huis heeft krijgt hij bijstand en toeslagen.
je krijgt geen bijstand als je niet wilt werken. Je gaat meteen een werktraject in
Jeetje, van zo'n man zou ik ook zeker willen scheiden. Wat een klaploper. Of is hij mentaal of psychisch ziek ofzo? Ik zou ook gaan voor een ultimatum, maar dan een maand. Wel vooraf alles even goed regelen - geen gezamenlijke rekeningen waar hij bij kan, je papieren op orde en veilig, etc. Sterkte, is zo niet leuk zo'n proces!
Beter een half motto....
Het is een volwassen man. Waarom zoekt hij dit niet uit in plaats van dat jij dat doet?! Gewoon scheiding in gang zetten, dan heeft hij geen keuze.
jo12345 schreef:
05-05-2019 19:26
Waarom niet dan?

En: jij bent alimentatieplichtig in dit geval, volgens mij.
Dat soort zaken duurt maanden en ik gok zomaar dat die man niet een paar maanden van de lucht kan leven. En je krijgt hier in ieder geval geen bijstand in deze situatie, daar gaan ze dan eerst een paar maanden over nadenken.
Van zeer dichtbij een zaak meegemaakt waarbij de man dacht slim te zijn door geen witte inkomsten te generen, en toen is wegens gebrek aan duidelijkheid over zijn inkomsten het bedrag niet vastgesteld
Meneer mocht terugkomen als hij witte inkomsten had of een uitkering. Dus hij koos eieren voor zijn geld, het is natuurlijk leuk je ex een hak te zetten maar niet als je daardoor gedoe met de belastingdienst hebt, en zo dom bent zwart te gaan werken bij mensen die je niet betalen.
Hij had heeel snel een baan.
jujuken schreef:
05-05-2019 19:29
als hij niet wilt werken en nooit gewerkt heeft zal hij geen uitkering krijgen... zeker als hij gezond is...
Je moest eens weten!
Je zult versteld staan hoe veel mensen in exact die situatie al jarenlang iedere maand gewoon een uitkering krijgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven