scheiden maar man heeft niks

05-05-2019 19:04 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik de keuze gemaakt dat ik wil scheiden van mijn man. Nu is het zo dat mijn man totaal afhankelijk is van mij. Hij heeft geen inkomen dus een huis zoeken is problematisch. Daarbij heb ik geïnformeerd bij de gemeente en hij kan pas een uitkering aanvragen als hij niet meer bij mij woont. Anders wordt mijn inkomen mee genomen in de berekening en krijgt hij sowieso geen uitkering. Werken wil hij niet meer. Heeft iemand hier ervaringen mee of tips hoe dit aan te pakken. Zoals het er nu naar uitziet kan hij geen kant op en ik krijg het niet over mijn hart om hem de deur uit te zetten met niks. Bij familie/vrienden tijdelijk intrekken is geen optie.
jo12345 schreef:
05-05-2019 19:40
Je moest eens weten!
Je zult versteld staan hoe veel mensen in exact die situatie al jarenlang iedere maand gewoon een uitkering krijgen!
Hij zal gekeurd moeten worden en daar zijn ze tegenwoordig behoorlijk streng in. Voor 100% word je alleen afgekeurd als je echt heel ernstig fysiek ziek bent of in opname zit. Ander moet je vaak in ieder geval wel een aantal uren werken naast je uitkering.
jo12345 schreef:
05-05-2019 19:40
Je moest eens weten!
Je zult versteld staan hoe veel mensen in exact die situatie al jarenlang iedere maand gewoon een uitkering krijgen!
ach welnee, indianenverhalen
S-Meds schreef:
05-05-2019 19:34
je krijgt geen bijstand als je niet wilt werken. Je gaat meteen een werktraject in
Ligt enorm aan de gemeente. Voordat er 'plek is in het traject' gaat er hier 3 - 5 jaar overheen. In de tussentijd gewoon bijstand.
Waarom is ie afhankelijk van je?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
S-Meds schreef:
05-05-2019 19:34
je krijgt geen bijstand als je niet wilt werken. Je gaat meteen een werktraject in
Nee hoor, dat is afhankelijk van de gemeente waar je woont. Met een beetje mazzel woont ie in Spijkenisse :-D
S-Meds schreef:
05-05-2019 19:42
ach welnee, indianenverhalen
Helaas niet. Wel wordt er direct bekeken wat zijn mogelijkheden zijn. Maar bijstand wordt toegekend indiem hij er recht op heeft
Julus schreef:
05-05-2019 19:48
Nee hoor, dat is afhankelijk van de gemeente waar je woont. Met een beetje mazzel woont ie in Spijkenisse :-D
En waar heb jij je wijsheid vandaan? Heb je inzage in de dossiers van al die werkschuwen die zomaar een uitkering krijgen?
Julus schreef:
05-05-2019 19:50
Helaas niet. Wel wordt er direct bekeken wat zijn mogelijkheden zijn. Maar bijstand wordt toegekend indiem hij er recht op heeft
En als zo'n uitkeringsgerechtigde ook maar een béétje kan werken wordt hij echt wel achter de vodden gezeten. Zelfs in Spijkenisse.
Aan TO: wil jij in je huwelijk "gegijzeld" blijven door een man die niet wil werken? Of wordt het tijd om hem te confronteren met zijn eigen verantwoordelijkheid en neem jij afstand van de Pamper-rol?
Dit is een herhaling. Laatst was er ook zo’n topic. Hoe krijg ik mijn man de deur uit.
Hetismogelijk schreef:
05-05-2019 19:43
Ligt enorm aan de gemeente. Voordat er 'plek is in het traject' gaat er hier 3 - 5 jaar overheen. In de tussentijd gewoon bijstand.
welnee hoe kom je daarbij
Hij WIL niet werken? Soms heb je weinig te willen.
Maar als iemand alles voor je blijft betalen HOEF je natuurlijk ook niet te werken.

Dit is niet alleen zijn keuze, maar dus ook die van jou!
quattro-stagioni schreef:
05-05-2019 19:51
En waar heb jij je wijsheid vandaan? Heb je inzage in de dossiers van al die werkschuwen die zomaar een uitkering krijgen?
Zou zomaar kunnen
Waarom ga jij niet weg? Jij wil scheiden.
quattro-stagioni schreef:
05-05-2019 19:52
En als zo'n uitkeringsgerechtigde ook maar een béétje kan werken wordt hij echt wel achter de vodden gezeten. Zelfs in Spijkenisse.
Juist in Spijkenisse. Daar mag je direct bij de aanvraag starten in een werktraject
Goed dat jij je verantwoordelijk voelt. Jaren tevreden geweest met je huisman en nu zou hij zonder iets op straat komen te staan?
Met het gat in zijn cv zal het alvast niet makkelijk worden om nog werk te zoeken.

:duckie:
Westerpaviljoen schreef:
05-05-2019 19:26
Succes met deze chantage en emotionele patstelling.
Dit.
To, heel vervelend maar je moet aan jezelf denken. Het zou wat zijn als je niet kon scheiden omdat hij niet werkt. Hij moet zijn leven zelf op orde gaan krijgen
Nou to graag meer uitleg. En dit keer niet in stukjes en beetjes.
Zodra jij stopt met hem faciliteren met een dak en geld zal hij wel moeten 🤷🏻‍♀️
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hmm..even denken, zou de man buisvader zijn geweest? Kinderen zijn nu tieners?
Wat als het een thuisblijfmoeder was geweest?
Alixane schreef:
05-05-2019 19:32
Ik wacht nog even op de "aanvullende" en "oh, dit was ik nog vergeten te vertellen" berichten. Er is vast nog meer dat de TO ons wil vertellen.
Ja, precies. wat een lekker onduidelijk verhaal weer.
mali30 schreef:
05-05-2019 20:01
Zodra jij stopt met hem faciliteren met een dak en geld zal hij wel moeten 🤷🏻‍♀️
Mag de man ook zo doen tegen over zijn vrouw? Of breekt dan de hel hier los?
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 05-05-2019 20:06
6.55% gewijzigd
Hallo allemaal,
Dank voor alle berichten.
Hij wil niet werken omdat hij al 7 jaar niet meer gewerkt heeft. Het idee dat hij weer voor een baas moet werken staat hem niet aan. Daarbij heeft hij ook last van depressies zo nu en dan dus dat staat hem ook in de weg.
Voor een huis heb ik hem ingeschreven maar daar kreeg ik ook gelijk de mededeling dat hij niet voor urgentie in aanmerking kan komen dus gewoon moet wachten. Hij is 48 dus hij is nog niet gepensioneerd. Het huis staat op mijn naam dus zelf weg gaan ga ik zeker niet doen! Heb ik hard voor gewerkt en nog steeds.
Ik zag de opmerking voorbij komen dat ik gewoon afstand van hem moet doen en de pamper rol. En daar heb je zeker gelijk in. Maar ik vind het heel lastig om me niet verantwoordelijk te voelen. En waarschijnlijk blijft hij daarom ook 'plakken'. Verder zag ik dat er al eerder een topic is geweest over hoe krijg ik mijn man de deur uit dus die ga ik even opzoeken.
2019 schreef:
05-05-2019 20:03
Hmm..even denken, zou de man buisvader zijn geweest? Kinderen zijn nu tieners?
Wat als het een thuisblijfmoeder was geweest?
Dan geldt precies het zelfde? Er zit voor mij een verschil tussen er even tussenuit zijn gegaan voor de kinderen of dus bljkbaar niet willen werken, als het is zoals TO zegt. Dan kun je echt een schop onder je reet (m/v) krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven