Scheiden of doorgaan voor kinderen

11-01-2019 13:05 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik zou heel graag advies en een mening van andere gebruikers willen want ik kom er zelf niet meer uit en dit onderwerp zomaar bespreken met een bekende vind ik moeilijk.

Al een paar jaar heb ik weinig gevoelens voor mijn man. Hij is hartstikke lief voor mij en doet enorm best voor zijn gezin. Opgeven zit niet in zijn aard .
Eigenlijk hebben we alles in ons leven wat we willen en konden wensen, maar ik merk dat ik nu al een paar jaren worstel met het feit dat ik eigenlijk nog maar weinig voel voor mijn man. Al een paar jaar hou ik mezelf voor dat het een fase is en wel weer beter wordt, maar helaas wordt het alleen maar minder deze gevoelens. Seksueel contact is er zo goed als nooit meer. Ik voel me totaal niet aangetrokken tot mijn man en heb dan ook helemaal geen behoefte aan seks. Nu zou ik als buitenstaander misschien snel zeggen dat de liefde over is en scheiden de beste optie is. Maar nu we kinderen hebben kan ik niet alleen maar aan mijzelf denken. Maar inmiddels voel ik me niet meer mijzelf en ik voel me ongelukkig als ik er bij nadenken dat ik met deze man oud ga worden . Het enige wat we nog samen hebben is als broer en zus samen onze kinderen in 1 huis opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
vervelend TO. Een scheiding met kinderen is niet niks en je weet ook niet of je iemand tegenkomt met wie je wel het juiste gevoel hebt.
Aan de andere kant om seks te blijven hebben met iemand die je nooit aantrekkelijk hebt gevonden, hoe kun je dat opbrengen...
Hebben jullie ook een fijn seksleven gehad? Hoe staan jullie erin om een seksloze relatie te hebben? Of beiden seks buiten de deur te zoeken maar wel in de relatie te blijven?
Pijnlijk voor je man trouwens dit. Hoe trekt hij het?
Wat wijsheid is, ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Vivavivi schreef:
11-01-2019 19:32
vervelend TO. Een scheiding met kinderen is niet niks en je weet ook niet of je iemand tegenkomt met wie je wel het juiste gevoel hebt.
Aan de andere kant om seks te blijven hebben met iemand die je nooit aantrekkelijk hebt gevonden, hoe kun je dat opbrengen...
Hebben jullie ook een fijn seksleven gehad? Hoe staan jullie erin om een seksloze relatie te hebben? Of beiden seks buiten de deur te zoeken maar wel in de relatie te blijven?
Pijnlijk voor je man trouwens dit. Hoe trekt hij het?
Wat wijsheid is, ik weet het niet.

Nee dat is waar. Dat weet je nooit of je een ander iemand vindt waar ik dit wel mee krijg. Weer een relatie aangaan mocht het op scheiden uitlopen zit ik even een hele tijd niet op te wachten. Voor onze kinderen lijkt me dat ook niet verstandig.

We hebben het er regelmatig over en een bijna seksloos huwelijk is mijn man voor zoverre akkoord mee. Buiten de deur een ander niet! Dit is moeilijk voor beiden
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn ook van de categorie dat ze een pact hebben gesloten om bij elkaar te blijven. Ze zijn nu veertig jaar samen. Twee keer in relatietherapie geweest. En het zal heus niet altijd makkelijk zijn geweest, maar het was wel een harmonieus huishouden en ik ben ze heel dankbaar dat ze het voor de kinderen zijn blijven proberen. Ze zijn ook nu nog samen en maken een gelukkige indruk.

Als jullie samen weggaan TO, hebben jullie dan nog wat te bespreken? Want volgens mij zou je eerst moeten ontdekken dat je ook nog iets anders bent dan de gezins-bv of alleen vader en moeder. Ik denk dat daarna pas weer aantrekkingskracht kan komen. Geen idee hoe je het doorbreekt, maar daar zijn relatietherapeuten voor. Mocht het niet werken, dan kan je in ieder geval wel zeggen dat je het hebt geprobeerd.
Is je man akkoord met een seksloos huwelijk of is hij tevreden met hoe het nu gaat?

Lastig om advies te geven TO. Wat me opvalt is dat je zegt dat jullie uit elkaar gegroeid zijn. Daar maak ik uit op dat je je ooit wel dicht bij hem voelde. Er zijn dingen die jullie mooi aan elkaar vonden. Zijn die er nog? Of denk je dat jullie die nog kunnen vinden?

Voel je je ongelukkig? Of eerder ontevreden?

En wat zouden de voordelen van scheiden voor jou zijn? Een andere man wil je voorlopig niet namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Kashri schreef:
11-01-2019 20:38
Is je man akkoord met een seksloos huwelijk of is hij tevreden met hoe het nu gaat?

Lastig om advies te geven TO. Wat me opvalt is dat je zegt dat jullie uit elkaar gegroeid zijn. Daar maak ik uit op dat je je ooit wel dicht bij hem voelde. Er zijn dingen die jullie mooi aan elkaar vonden. Zijn die er nog? Of denk je dat jullie die nog kunnen vinden?

Voel je je ongelukkig? Of eerder ontevreden?

En wat zouden de voordelen van scheiden voor jou zijn? Een andere man wil je voorlopig niet namelijk.
Ja, mijn man is akkoord met een seksloos huwelijk. Maar ik kan me echt voorstellen dat dit voor hem ook moeilijk is .

In het verleden hadden we het fijn en konden we het goed met elkaar vinden. Ruzie was er zelden. Onze kinderen hebben het er op dat gebied niet minder om gemaakt maar zijn we Sterk door geworden. Wat ik het meeste merk is dat we elkaar ergens verloren zijn, onze gedachten zijn compleet veranderd.

Voordelen zijn vast minder dan de nadelen.maar in m'n onderbuik voel ik me niet meer mezelf bij m'n man
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
11-01-2019 18:34
Heb je wel eens een lange relatie gehad?
Je kinderen heb je ook in je eentje gekregen (toch?), dus sowieso heb je geen ervaring in het hebben van een relatie met kinderen erbij.
Dus? Dan kan ik hier geen mening over hebben ofzo?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Evenhopeloos schreef:
11-01-2019 21:01
Ja, mijn man is akkoord met een seksloos huwelijk. Maar ik kan me echt voorstellen dat dit voor hem ook moeilijk is .

In het verleden hadden we het fijn en konden we het goed met elkaar vinden. Ruzie was er zelden. Onze kinderen hebben het er op dat gebied niet minder om gemaakt maar zijn we Sterk door geworden. Wat ik het meeste merk is dat we elkaar ergens verloren zijn, onze gedachten zijn compleet veranderd.

Voordelen zijn vast minder dan de nadelen.maar in m'n onderbuik voel ik me niet meer mezelf bij m'n man
Vindt elkaar terug! Ga leuke dingen doen zonder kinderen. In het begin is dat heel onwennig, maar als het ooit goed was komt het weer. Echt hoor. Als er geen geweld in het spel is, is het vaak wel te redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mensen prima kunnen scheiden zonder dat dit voor de kinderen dramatisch is...

Ik heb er na mijn scheiding wel bewust voor gekozen om geen nieuwe relatie te starten.

Bevalt mij prima, eigen boontjes doppen en de bijbehorende vrijheid. Het geeft een hoop rust.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Evenhopeloos schreef:
11-01-2019 13:05
[...]
Speciaal een account aangemaakt omdat ik nooit op dit soort berichten reageer.
Ik zat in hetzelfde bootje,en ik dacht dat scheiden mij de vrijheid en het geluksgevoel terug zou geven.
Maar het valt allemaal tegen.
Tot mijn verbazing had mijn ex man na een korte tijd weer een nieuwe relatie.
En dat klikt totaal niet met de kinderen.
En toen besefte ik pas wat ik had gedaan.
Nu heb ik spijt en wou dat ik alles had aangegrepen de relatie te redden.
Niemand is er beter van geworden en ik mis mijn maatje van vroeger waar ik alles mee deed.
Ik weet niet of er geweld drugs drank of andere verslavingen in het spel zijn.
Maar je bent tegenover je kinderen en man schuldig om er alles aan te doen het te laten slagen.
Want als ik jouw reacties lees is het een schat van een man die alles voor jouw en zijn kinderen doet.
Soms is een broer zus relatie echt nog niet eens zo slecht.
Geef je man de aandacht die hij verdient.
Maar succes TO met jou keuze.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-01-2019 10:59
Reden: quoten OP
36.70% gewijzigd
Zoveel mensen, zoveel ervaringen. Ik heb schade opgelopen door het slechte huwelijk van mijn ouders. Die hadden 15 jaar eerder moeten scheiden. Mijn eigen huwelijk is ook niet gestrand omdat het ‘even niet zo leuk’ was, dus ik weet zeker dat ik daar mezelf en mijn dochter heb behoed voor grote ellende.
Nu heb ik al 12 jaar een goede (lat) relatie, gaat min of meer vanzelf, dus kennelijk heb je geslaagde combinaties en relaties waarin het werken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-01-2019 21:04
Dus? Dan kan ik hier geen mening over hebben ofzo?
Natuurlijk mag jij je mening hebben be my quest.
Maar een mening over scheiden met kinderen zonder ervaring op relatiegebied is niet echt serieus te nemen.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
12-01-2019 00:30
Natuurlijk mag jij je mening hebben be my quest.
Maar een mening zonder ervaring op relatiegebied is niet echt serieus te nemen.
Ik ben kind van gescheiden ouders, lijkt me een prima uitgangspunt voor een mening.

En wat mijn ervaring is op relatiegebied weet jij helemaal niet.

Tis een beetje als wanneer ik tegen jou zou zeggen dat je geen recht van spreken hebt omdat je niet gescheiden bent. (Waarvan ik geen idee heb of dat zo is, maar even ter vergelijking.)

Ik lees hier veel mensen die zeggen dat een redelijke relatie prima is en dat TO het vast niet beter gaat krijgen.
Daar zet ik mijn mening tegenover: liever geen relatie dan een redelijke relatie.
Geen idee waarop jij baseert dat mijn mening minder serieus te nemen is.
Omdat ik niet gekozen heb voor een redelijke relatie?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
TO, wat verwacht je te vinden als je zou gaan scheiden,
afgezet tegen alles wat je/jullie nu wél met elkaar -en met de kinderen- hebben?
Wat een zinloze discussie
anoniem_334005 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 10:02
97.85% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-01-2019 11:08
Reden: op de man
98.92% gewijzigd
lienn87 schreef:
11-01-2019 23:30
Speciaal een account aangemaakt omdat ik nooit op dit soort berichten reageer.
Ik zat in hetzelfde bootje,en ik dacht dat scheiden mij de vrijheid en het geluksgevoel terug zou geven.
Maar het valt allemaal tegen.
Tot mijn verbazing had mijn ex man na een korte tijd weer een nieuwe relatie.
En dat klikt totaal niet met de kinderen.
En toen besefte ik pas wat ik had gedaan.
Nu heb ik spijt en wou dat ik alles had aangegrepen de relatie te redden.
Niemand is er beter van geworden en ik mis mijn maatje van vroeger waar ik alles mee deed.
Ik weet niet of er geweld drugs drank of andere verslavingen in het spel zijn.
Maar je bent tegenover je kinderen en man schuldig om er alles aan te doen het te laten slagen.
Want als ik jouw reacties lees is het een schat van een man die alles voor jouw en zijn kinderen doet.
Soms is een broer zus relatie echt nog niet eens zo slecht.
Geef je man de aandacht die hij verdient.
Maar succes TO met jou keuze.

Inderdaad!

En je hoort het maar weinig, maar spijt van een scheiding komt echt heel veel voor!
Dit hebben veel mensen, maar er wordt maar weinig over gesproken...
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
11-01-2019 13:16
Welja, tuurlijk, ga maar weer scheiden want er zijn nog niet genoeg gebroken gezinnen en gebroken kinderen in Nederland. :nut:

Waarom kan niemand meer een relatie in stand houden anno 2019?
Trieste boel!
Ik haat dit soort opmerkingen. Hoeft niet van God, de samenleving etc. Vrouwen zijn meer economisch afhankelijk en de samenleving is meer gericht op het streven naar geluk.

Als kind van gescheiden ouders.. gelukkige ouders zijn beter dan ongelukkige ouders die samen zijn. Je haat je man niet, je bent niet meer verliefd. Ga liefdevol uit elkaar en je spaart de kinderen.

Als ouder cijfer je jezelf vaak weg. Dat is goed, wanneer het aankomt op nachtrust, kosten, financieën etc. Maar nooit als het aankomt op je eigen geluk. Is dit een situatie die je later voor je kinderen zou willen? Nee toch?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-01-2019 09:04
[...]
Wat een ongelofelijke onzin.

Echt, waar haal je het lef vandaan om voor mij in te vullen waarom ik zo zuur ben.
Ik vraag me eerlijk af waar jij je ouderwetse ideeën vandaan hebt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-01-2019 11:08
Reden: quote verwijderd
31.84% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-01-2019 09:06
Inderdaad!

En je hoort het maar weinig, maar spijt van een scheiding komt echt heel veel voor!
Dit hebben veel mensen, maar er wordt maar weinig over gesproken...
En jij weet de percentages?

Ik ken wat gescheiden mensen en niemand met spijt.
Maar ja, dat is een klein groepje, dus daar kan ik geen conclusies aan verbinden, net zo min als jij dat kunt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Perkele schreef:
12-01-2019 09:13


Als ouder cijfer je jezelf vaak weg. Dat is goed, wanneer het aankomt op nachtrust, kosten, financieën etc. Maar nooit als het aankomt op je eigen geluk. Is dit een situatie die je later voor je kinderen zou willen? Nee toch?

Je eigen geluk voorop zetten ipv je kinderen? O_O Dan ben je in mijn ogen een waardeloze moeder!
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
12-01-2019 09:13
Ik haat dit soort opmerkingen. Hoeft niet van God, de samenleving etc. Vrouwen zijn meer economisch afhankelijk en de samenleving is meer gericht op het streven naar geluk.

Als kind van gescheiden ouders.. gelukkige ouders zijn beter dan ongelukkige ouders die samen zijn. Je haat je man niet, je bent niet meer verliefd. Ga liefdevol uit elkaar en je spaart de kinderen.

Als ouder cijfer je jezelf vaak weg. Dat is goed, wanneer het aankomt op nachtrust, kosten, financieën etc. Maar nooit als het aankomt op je eigen geluk. Is dit een situatie die je later voor je kinderen zou willen? Nee toch?
Zo mee eens.

Er wordt zo veel ellende aangericht doordat er massaal wordt gepapegaaid dat scheiden zo erg is.
Prima hoor, om te proberen je relatie te redden, maar een goede scheiding is nog steeds veruit te prefereren boven een slecht huwelijk.
Ook, nee JUIST, voor kinderen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
12-01-2019 09:16
En jij weet de percentages?

Ik ken wat gescheiden mensen en niemand met spijt.
Maar ja, dat is een klein groepje, dus daar kan ik geen conclusies aan verbinden, net zo min als jij dat kunt.

Ik heb daar eens een studie over gelezen. Spijt na een scheiding komt vrij vaak voor.
Alleen durven mensen dat vaak niet te zeggen. Ik ken het percentage niet meer, maar was toch best veel.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-01-2019 09:17
Je eigen geluk voorop zetten ipv je kinderen? O_O Dan ben je in mijn ogen een waardeloze moeder!
Ja, dat verbaast me niet.
Maar je kinderen voorleven dat je je eigen geluk mag nastreven is een heel goed voorbeeld.
Of wil jij je kinderen leren dat ze beter ongelukkig kunnen zijn?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-01-2019 09:18
Ik heb daar eens een studie over gelezen. Spijt na een scheiding komt vrij vaak voor.
Alleen durven mensen dat vaak niet te zeggen. Ik ken het percentage niet meer, maar was toch best veel.
Linkje dan maar?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
12-01-2019 09:19
Linkje dan maar?

Dat stond in een medisch blad voor artsen (Engelstalig) waar mijn man op geabonneerd is.
Ik zal straks eens kijken of ik het nog kan vinden hier ergens. Het was een interessant artikel in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven