Scheiden voor dummies?
dinsdag 11 mei 2010 om 14:49
Bestaat dat boek? Mijn man en ik gaan uit elkaar. Maar hoe doe je dat? Ik lees van alles over koophuizen etc. maar we hebben een huurhuis. De kinderen blijven bij mij, maar hoe zit dan dat met het huis? Urgentie aanvragen voor een van de twee ofzo? Ik lees over co-ouderschap en mediators, maar we willen geen co-ouderschap, dus wat dan? Kan dat tegenwoordig nog wel of moet je een co-ouderschap? Wat zijn voorlopige voorzieningen? We zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, wat gebeurd daar dan mee? Waar moet ik aan denken en wat moeten we allemaal regelen? Hoe zit het met verzekeringen, pensioenen enzovoort? Maandag hebben we de eerste afspraak met een advocaat, wat is handig om te vragen, weten voordat we daar naartoe gaan.
And last but not least en ook de reden dat ik dit op relaties heb gezet. De relatie tussen man en mij is (nog) niet over. We zijn er over eens dat getrouwd en in een huis wonen niet werkt. Voor ons niet en voor de kinderen niet. Dus willen we uit elkaar gaan en dan kijken hoe het verder gaat. Misschien een LATrelatie, misschien wel niet. Hoe maken we dat de omgeving duidelijk? Ik zit niet te wachten op de afbrandreacties van de wederzijdse families etc. We zijn dan op papier wel exen, maar of dat ook echt zo is, weet nu nog niemand. Hoe ga je om met je relatie en omgeving na een scheiding maar voor een breuk?
P.s. de kinderen zijn ingelicht over wat er gaat gebeuren en tot op zekere hoogte ook over het waarom en hoe. Dat er problemen zijn is ook hen uiteraard wel duidelijk. Hun reacties zijn goed. Ze snappen waarom dit gaat gebeuren en wat er voor veranderingen gaan zijn op praktisch vlak. Er is zowel voor de kinderen als voor ons hulpverlening aanwezig.
And last but not least en ook de reden dat ik dit op relaties heb gezet. De relatie tussen man en mij is (nog) niet over. We zijn er over eens dat getrouwd en in een huis wonen niet werkt. Voor ons niet en voor de kinderen niet. Dus willen we uit elkaar gaan en dan kijken hoe het verder gaat. Misschien een LATrelatie, misschien wel niet. Hoe maken we dat de omgeving duidelijk? Ik zit niet te wachten op de afbrandreacties van de wederzijdse families etc. We zijn dan op papier wel exen, maar of dat ook echt zo is, weet nu nog niemand. Hoe ga je om met je relatie en omgeving na een scheiding maar voor een breuk?
P.s. de kinderen zijn ingelicht over wat er gaat gebeuren en tot op zekere hoogte ook over het waarom en hoe. Dat er problemen zijn is ook hen uiteraard wel duidelijk. Hun reacties zijn goed. Ze snappen waarom dit gaat gebeuren en wat er voor veranderingen gaan zijn op praktisch vlak. Er is zowel voor de kinderen als voor ons hulpverlening aanwezig.
MILF in the making
dinsdag 11 mei 2010 om 15:04
dinsdag 11 mei 2010 om 15:18
Ik weet er inhoudelijk ook niks van af, maar ik vroeg me af, kun je niet eerst "doen alsof je gescheiden bent" en dus eerst uitproberen of het beter werkt als je een LAT-relatie hebt? Scheelt een hoop gedoe als jullie er achter komen dat jullie toch liever in 1 huis wonen.
Maar goed, ik ken je situatie natuurlijk niet.
Tegen de familie zou ik het gewoon zeggen zoals je het hier ook schrijft. Dat samen leven niet werkt en dat jullie het op een andere manier gaan proberen.
Op Bol.com staan een aantal boeken over scheiden, misschien heb je daar wat aan?
Sterkte ermee in ieder geval!
Maar goed, ik ken je situatie natuurlijk niet.
Tegen de familie zou ik het gewoon zeggen zoals je het hier ook schrijft. Dat samen leven niet werkt en dat jullie het op een andere manier gaan proberen.
Op Bol.com staan een aantal boeken over scheiden, misschien heb je daar wat aan?
Sterkte ermee in ieder geval!
dinsdag 11 mei 2010 om 15:23
Ik zou in jullie geval geen haast hebben met de officiele scheidingskant van het verhaal. Eerst maar eens een van de twee een ander huis. Urgentie krijg je in dit soort gevallen eigenlijk nooit meer, dus zal er gewoon gezocht moeten worden. Waarom de boel niet in stapjes aanpakken? Eerst scheiden van tafel en bed, dan officieel. Je hoeft natuurlijk geen co-ouderschap, als jullie het samen eens kunnen worden over wie de zorgtaak op zich neemt is dat geheel aan jullie. Je kunt nu een bedrag voorstellen dat kinderalimentatie is, en dat bedrag bij de echte scheiding officieel maken.
Als je het samen goed eens kan worden over wie wat krijgt, hoef je neit ieder een advocaat te nemen, je kunt dan scheiden via een convenant. Hierbij moet je dan wel, omdat je kinderen hebt, een goed plan indienen voor de zorg en financien van de kinderen. Zoek eens op scheiden met een convenant, dan kom je vast vanalles tegen.
Als je het samen goed eens kan worden over wie wat krijgt, hoef je neit ieder een advocaat te nemen, je kunt dan scheiden via een convenant. Hierbij moet je dan wel, omdat je kinderen hebt, een goed plan indienen voor de zorg en financien van de kinderen. Zoek eens op scheiden met een convenant, dan kom je vast vanalles tegen.
dinsdag 11 mei 2010 om 15:31
Het op proef uit elkaar is noodgedwongen (door omstandigheden) al gebeurd. En nadat we dus weer bij elkaar wonen, is duidelijk dat dit het niet gaat worden. Wat er van de relatie overblijft weten we nu nogniet, maar dat het huwelijk voorbij is weten we wel.
Op convenant ga ik googlen. In principe zijn we het over veel zaken eens, dus dat zou moeten lukken.
Op convenant ga ik googlen. In principe zijn we het over veel zaken eens, dus dat zou moeten lukken.
MILF in the making
dinsdag 11 mei 2010 om 16:06
Lieve DPR,
Eerst ook een van mij.
Misschien heb je iets aan deze website: Verder Online
Je hoeft geen co-ouderschap aan te gaan, dat bepaalt ieder gezin voor zich hoe ze de omgang regelen.
Voorlopige voorzieningen worden gegeven door de Rechtbank (als je die aanvraagt omdat je er samen niet uitkomt) om zaken te regelen voordat je gescheiden bent, bijv. wie in het huis blijft.
Wat er met je huwelijkse voorwaarden gebeurt, ligt er aan wat er in staat. Maar eigenlijk is dat de manier waarop jullie huwelijk nu dus wordt ontbonden, even kort gezegd.
Heel goed dat je maandag naar een advocaat gaat, die kan een hoop voor je regelen.
Eerst ook een van mij.
Misschien heb je iets aan deze website: Verder Online
Je hoeft geen co-ouderschap aan te gaan, dat bepaalt ieder gezin voor zich hoe ze de omgang regelen.
Voorlopige voorzieningen worden gegeven door de Rechtbank (als je die aanvraagt omdat je er samen niet uitkomt) om zaken te regelen voordat je gescheiden bent, bijv. wie in het huis blijft.
Wat er met je huwelijkse voorwaarden gebeurt, ligt er aan wat er in staat. Maar eigenlijk is dat de manier waarop jullie huwelijk nu dus wordt ontbonden, even kort gezegd.
Heel goed dat je maandag naar een advocaat gaat, die kan een hoop voor je regelen.
dinsdag 11 mei 2010 om 16:32
Ik lat overigens dan niet met mijn ex man, dat was niet bespreekbaar ( van mijn kant uit, de liefde was simpelweg over)
DRP, wat familie en kenissen te melden hebben, laat het langs je rug afglijden. Het zal je ongetwijfeld raken, maar als jij en je man duidelijkheid hebben voor julliezelf en naar de kinderen toe dan zou het je je reet roesten wat een ander denkt.
Is lastig, maar om jezelf te beschermen tegen een hoop verdriet is het belangrijk in gedachten te houden dat het om jullie gezin gaat. Jullie leven dit leven, een buitenstaander niet.
DRP, wat familie en kenissen te melden hebben, laat het langs je rug afglijden. Het zal je ongetwijfeld raken, maar als jij en je man duidelijkheid hebben voor julliezelf en naar de kinderen toe dan zou het je je reet roesten wat een ander denkt.
Is lastig, maar om jezelf te beschermen tegen een hoop verdriet is het belangrijk in gedachten te houden dat het om jullie gezin gaat. Jullie leven dit leven, een buitenstaander niet.
dinsdag 11 mei 2010 om 17:17
DGS, de overeenkomsten waren mij ook al opgevallen. Ik zal je vriendje maken. En ja wat anderen zeggen raakt. Zeker aangezien ik niet bepaald eeeeeeehm geliefd ben bij mans familie. Dit zal dus ook een stroom aan commentaar opleveren. Maar inderdaad als het voor ons en de kinderen helder is, is het goed.
MILF in the making