Scheiden, weet niet waar ik moet beginnen...

03-09-2009 15:50 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Na een huwelijk van 10 jaar gaat het echt niet meer tussen mijn man en mij.

Lukt me ff niet het hele verhaal te vertellen, maar ik heb het heel lang geprobeerd maar ik kan niet meer.

Ben helemaal op.

Alleen weet ik nu totaal niet wat ik moet doen en hoe ik het aan moet pakken.

Als eerste moet ik het hem natuurlijk vertellen.

Alleen het punt is dat ik zo bang voor hem ben.

Hij kan nogal driftig worden.

Vorig najaar heb ik ook al verteld dat ik het niet meer zag zitten en toen heeft hij me geslagen.

Ben toch doorgegaan maar nu is het echt op.

Ben alleen zo bang dat hij weer driftig wordt.

Daarbij komt dat we samen een kind hebben en in een koophuis wonen.

Heb hier geen familie wonen dus kan voor mijn gevoel nergens heen.

Voel me zo eenzaam.

Huurwoningen kom ik voorlopig niet voor in aanmerking zelfs niet als ons kind bij mij blijft wonen.

Maar met hem in 1 huis wonen trek ik echt niet meer.

En ik weet zeker dat hij echt niet weggaat, want ik wil tenslotte weg dus dan moet ik het zelf maar uitzoeken.

Waar moet ik beginnen?
up
Hoi Bloempie,

Hoe gaat het met je? Heb je het vertelt aan je man? Hoe ging het gesprek? Ik leef met je mee.
Nee heb het nog niet verteld.

Weet gewoon niet hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Kan het alleen niet te lang uitstellen, want dat werkt ook duidelijk niet.

Vind het gewoon zo ontzettend moeilijk
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er ontzettend tegenop ziet. Eerder in het topic werd al geopperd om iemand bij het gesprek te laten zijn. Is er iemand in je buurt die zou kunnen helpen?
Dat zeiden ze gister ook bij dat mediationbureau.

Mijn man heeft eigenlijk geen vrienden alleen een broer.

Maar die is weer boos op mij dus weet niet of dat zo'n succes is.

Verder is mijn schoonfamilie ook nogal boos op mij.

Vriendinnen van mij kennen hem niet en hij hen niet want nodig bijna nooit iemand bij mij thuis uit.

1 vriendin van mij die misschien nog wel zou kunnen is nu op vakantie
Bloempie, betekent die smilie dat je het gezegd hebt en dat het beter is gegaan dan je had gehoopt? Ik hoop hetvan harte voor je!
nee dat was het niet was meer om te uppen, zal t wel ff veranderen.

Ben echt moed aan t verzamelen.

Lag vanochtend ook al weer om 6 uur wakker.

Moet zeggen dat hij de laatste dagen wel erg vriendelijk is, maar ja dat zal wel komen omdat hij nog hoop heeft.

Weet niet hoe het wordt als ik dat de grond in boor
Ik zit na te denken wie je dan zou kunnen vragen om je te helpen. Zijn er misschien buren waar je vertrouwen in hebt? Je familie woont niet in de buurt heb ik begrepen maar misschien kan er wel iemand naar jullie toekomen?
Jeetje, Bloempie, wat heftig. Het feit dat je bang voor hem bent, is al een reden om te gaan.

Iemand zei het al, maar maatschappelijk werk is laagdrempelig en gratis. Zij zijn op de hoogte van alle regels in jouw gemeente.

Huisarts is ook handig om op de hoogte stellen wat betreft jouw man's agressief. Dan staat dat in ieder geval genoteerd en als het mis gaat, wordt een huisarts altijd geconsulteerd.

Een blijf van mijn lijf of crisisopvang maakt het krijgen van urgentie een stuk makkelijker. In mijn gemeente is krijgen van urgentie bijna onmogelijk, maar ik heb het ook gekregen, nadat ik door een advocaat een brief heb laten opstellen dat mijn relatie ontwricht en bedreigend was. Ga een gesprek met een woningbouwcooperatie aan. Ik had begrepen dat jij het huis niet zou kunnen houden als je hem moet uitkopen? Dan wordt het huren. Als je weinig inkomen hebt, moet je een advocaat zoeken die met toevoeging werkt.

Als je het je man verteld, zorg dan dat je het nodige hebt klaarstaan (belangrijke papieren e.d.) om eventueel onmiddellijk te kunnen vertrekken. Ligt familie in, wanneer je het verteld, dan kunnen zij een vinger aan de pols houden. Misschien kan er een maatschappelijk werker bij het gesprek aanwezig zijn?

Heel veel sterkte en loop geen risico's, dek jezelf in!
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Kan me voorstellen dat (nu) weggaan je veel rust gaat brengen. Misschien kun je hier iets (tijdelijk/gemeubileerd) vinden: www.kamernet.nl, Of probeer eens via de makelaar in je woonplaats of je iets kan huren (met zonodig een anoniem telefoontje) of kijk eens of er een camping bij jou in de buurt is waar je een vakantiewoning/chalet/stacaravan kan huren. Een oproepje plaatsen bij de supermarkt kan ook nog. Tip: om je anonimeit te waarborgen kun je hiervoor een goedkope prepaid telefoon aanschaffen, waarmee je (eventueel onder een andere naam) je dingen regelt.
Ik denk dat je goed aanvoelt dat hij zo poeslief op het moment is omdat hij denkt dat hij je zo kan paaien. Totdat alles weer over is en hij zijn ware aard laat zien.

Heb je voor jezelf al helder hoe je het wil gaan vertellen? En of je er iemand bij aanwezig wilt hebben in geval dat?

Heel veel sterkte bloempie80.
Misschien is de beste optie het gewoon zeggen zonder iemand erbij, maar wel dat er iemand op de hoogte is zodat die gelijk kan ingrijpen als het nodig is.

Desnoods dat die buiten staat te wachten.
Meid wat rot

Er is zo weinig wat je goed kan doen in dit soort situaties....

Heb jij een broer? een grote flinke kerel waar je mee bevriend bent? die voor je klaar staat?

Wanneer jij dit gaat vertellen, zou ik die lekker om de hoek laten wachten. Doe zijn nummer voorprogrammeren dat je alleen maar lang de 1 hoeft in te drukken als je je bedreigd voelt.

Verder zou ik al sik jou was goed je browsegeschiedenis verwijderen. ZOu lullig zijn als hij je op zit te wachten met alle info als jij een keer thuiskomt van boodschappen ofzo.

Zoek een advocaat op, desnoods ga je naar het juridisch loket. Als je man je lichamelijk niets kan doen, kan hij misschien uit nijd vieze spelletjes gaan spelen omtrent de omgangsregeling met je kind.

Als ik jou was zou ik zorgen dat als je het vertelt, je hem opwacht in een huis waar jij je spullen al hebt uitgehaald, en je kind al bij je zus/moeder/vriendin zit. Dan is het ook minder makkelijk voor hem je over te halen om te blijven.

Weerhoud hem er niet van om zijn kind te zien, dit kan zwaar tegen je gebruikt worden. Maar informeer eerst bij een advocaat! Kennis is macht. Dokter het gewoon goed uit, zorg dat je ten alle tijde in je recht staat.

Zorg voor een lichamelijke back up, en als hij echt echt agressief is en je weet niemand die hem aankan: koop een parralizer. Alleen gebruiken als je voor je leven vreest, maar die dingen werken echt goed. Je kruipt zo onder m vandaan en je kan zo wegrennen. Dit moet je echt alleen doen als je niet anders kan, want het is wel illegaal. Dus puur om je leven te redden.

Heel veel sterkte! Bereid je goed voor, en desnoods is er voor jou en je kind plek in blijf van mijn lijf huizen tot je in aanmerking komt voor een woning. Dat is echt niet alleen voor geslagen mishandelde zielige hoopjes ellende, maar ook voor vrouwen die gewoon even niets anders hebben en bang zijn voor hun man. Dat is niet eens zo erg hoor, zo een huis, bovendien zal het jou ook goed doen in de rechtzaal, als duidelijk wordt dat manlief zo ver gaat dat je daar heen moet. succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! je kan het.
Bloempie, hoe is het? Heb je het al verteld?
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Hoi meiden,

Gisteravond heb ik het verteld dat ik echt niet meer verder wil.

Hij werd niet boos alleen ontzettend verdrietig en lichtelijk wanhopig.

Maar gelukkig zonder geweld.

het enige is nu dat hij blijft vragen of ik het zeker weet, niet nog een beetje twijfel heb en of ik het niet nog eens wil proberen.

En hij probeert me te verlijden door aan me te zitten, te zoenen en hij wil duidelijk seks.

Maar dat wil ik zeker niet, dus hoop maar dat hij dat begrijpt.

Hij is nu naar een vrouwelijke collega toe die vanochtend belde of hij wilde afspreken vanmiddag.

Beetje vreemd, maar krijg de indruk dat hij me gewoon jaloers wil maken.

Nou ja dat gaat niet meer lukken, dat merk ik wel.

Vind het alleen wel moeilijk om hem verdriet te doen, vind hem eigenlijk gewoon zielig, maar ja daar moeten we maar ff door heen.

Hij wil niet op een huurflat gaan zitten, dus ik zal toch wel het huis uit gaan.

maar ja dat is dan maar zo.

Tuurlijk gaan sommige dingen je aan het hart, maar zou toch echt niet om een huis of andere materiele zaken bij elkaar willen blijven.

Volgende week maar bellen om een afspraak te maken bij dat bureau.

Denk wel dat hij gewoon mee gaat werken hoe ik het nu in kan schatten.
Wat ontzettend sterk van je Bloempie, heb veel respect dat je het toch hebt gedaan.

En over het jaloers maken........dat zal nog wel enige tijd doorgaan, geloof mij, er gaan je achteraf een hoop dingen opeens heel duidelijk worden. Doet pijn (en ik weet het uit eigen ervaring, ben de afgelopen 2 weken achter veeeel te veel gekomen) maar hou mezelf zo veel mogelijk voor dat de scheiding toch echt wel het mijn eigen keuze is geweest en blij moet zijn dat ik er nu pas achterkom en niet eerder.

Heel veel sterkte meid! Zet hem op, je kan het!
Ben ook wel opgelucht dat ik het verteld heb.

Voel me gelijk 10 kilo lichter.

Denk dat je idd gelijk hebt over dat jaloers maken.

maar vind dat toch wel moeilijk.

Helemaal koud laat het me ook niet, maar zou hem daarom absoluut niet terug willen.

Maar waarschijnlijk heb je dat altijd wel een beetje dubbel gevoel als een ex weer een relatie krijgt (niet dat hij dat nu heeft hoor).

Eens heb je toch van elkaar gehouden, we hebben samen een dochter.

Is toch wel vreemd allemaal.

Maar ik hou me ook maar voor dat ik dit zelf wil en er zeker weten uiteindelijk beter van wordt.

Al voel ik me nu toch een beetje rot nu ik alleen thuis zit.

Je bent toch bang dat je eenzaam zult worden, al zal dat wel meevallen denk ik.
bloempie80

Goed van je dat je het gezegd hebt. Petje af. Het moet niet makkelijk geweest zijn maar je hebt het toch maar gedaan. De eerste grote stap voor je.

Begrijpelijk dat het allemaal vreemd voor je voelt. Je hebt een verleden samen, een kind. Dat is ook niet niets. Maar je zal zien, als alles achter de rug is, hoe sterk je geworden bent, hoe gelukkig je zal zijn.
Hey meiden,

Mijn man loopt al heel de dag huilend en depri rond.

Voel me nu wel een slecht mens hoor.

Maak zijn leven kapot volgens mij, maar ja moet toch aan mezelf denken.

Alleen wel lastig als iemand zo op je gevoel inspeelt.

Hij houdt duidelijk nog wel heel veel van mij.
Hij voelt dat het nu serieus is. Nu loopt hij te huilen, maar wat heeft hij voorheen gedaan om te zorgen dat jullie relatie goed is? En nu is het te laat en heeft hij spijt, huilt en is depri. Nu hij merkt dat hij geen invloed meer op je heeft en jij je beslissing genomen heb.

Als ik tussen je woorden doorlees lijkt het bijna of je spijt hebt van je beslissing. Klopt dat?
Bloempje, wacht maar af tot je doorzet, hij gaat het je niet makkelijk maken, de hele trukendoos gaat open om jou te bewerken.

Nu gooit hij het over de boeg van tranen en depressie en zielig doen, straks zet zijn woede zich weer om in geweld tegen jou.

Is dat liefde? Ik dacht het niet.

Zijn tranen zijn geen uiting van liefde voor jou of zelfs spijt, het feit dat hij de laatste tijd poeslief tegen je was ook niet. Het zegt wel iets over hoe hij met jou omgaat: hij manipuleert je bij het leven, zijn tranen zijn krokodillentranen, trap er maar niet in.

Hij mist het vermogen om naar zichzelf te kijken. Eigenlijk zit je opgescheept met een groot driftig kind en dat weet je al heel lang. Hij zal zijn 'mammie' niet zomaar laten gaan. Deze man moet je van je af laten glijden, wat hij ook doet, hij mag geen vat meer op jou krijgen, spaar je medelijden. Ik hoop dat je volhoudt.
[Hoi meiden,

Nee spijt heb ik absoluut niet, alleen is t zo ontzetten moeilijk.

Mijn man zegt nu iedere keer dat hij graag nog een keer seks wil (wat ik absoluut niet wil) en zit ook steeds aan me.

Ik vind het heel moeilijk om hier mee om te gaan.

Heb een afspraak gemaakt bij de huisarts om proberen via die weg aan een urgentie te komen.

Nell, je omschrijft het precies goed.

Heb vanochtend een uur met een collega aan de telefoon gezeten die nog niet van het verhaal wist (zij bood gelukkig ook gelijk aan me te helpen, heel fijn).

Gaandeweg dat gesprek ben ik samen met haar ook tot die conclusie gekomen.

Hij manipuleert me idd door t ene moment heel lief te doen (waardoor hij me toch raakt) maar t volgende moment komt er weer een rotopmerking uit.

Bv dat hij niet voor mij gaat betalen ik wilde tenslotte scheiden. Dan moet ik maar 5 dagen werken.

Hoe t dan met onze dochter gaat maakte hem duidelijk niet uit.

Zelf denkt hij ook echt dat hij niet veel fout heeft gedaan dat ik wegga.

Ik heb het niet aangegeven dat ik dingen anders wilde (klopt deels, maar vooral omdat ik bang was), hij houdt heel veel van mij, ik maak het hem nu ook heel moeilijk, hij moet ook alles opgeven, voor hem is het niet makkelijk etc.
seks willen is onderdeel van de manipulatie. Slapen jullie nog in 1 bed trouwens? Kan je eventueel in een logeerbed gaan slapen?

Je man klinkt als iemand bij wie je heel duidelijk moet zijn, nee je wilt niet dat hij nog aan je zit en nee je wilt geen seks met hem.

Trek je niets aan van de opmerkingen dat hij niet gaat betalen. Een aantal dingen zijn bij de wet geregeld en daar zal hij zich ook aan moeten houden. Uit alles wat ik lees blijkt dat hij je aan het manipuleren is. Hij gaat er aan voorbij dat hij ook niets gedaan heeft om jou gelukkig te maken. Een huwelijk heb je met zijn 2en.

Heb je voor jezelf helder hoe je nu verder wilt? Nu je uitgesproken hebt dat je wilt gaan scheiden zal het heel lastig zijn om nog samen te wonen.
Dat is het zeker, ik kan nergens heen.

Ga hem vanavond over dat mediation bureau vertellen.

Dat dit voordeliger is (hij is nogal op het geld) maar dat hij dan wel mee moet werken.

Daar dan een afspraak maken en alles (ook financieel) op een rijtje zetten.

Even kijken of het dan zou lukken dat ik tijdelijk particulier iets huur, maar wil dat wel goed uitzoeken, niet dat ik in de schulden kom want dan ben ik nog verder van huis.

En toch proberen een urgentie te krijgen op een of andere manier.

En als t echt niet gaat moet hij maar weg.
suk6 met je gesprek vanavond.

Het is ook begrijpelijk dat je nog gevoelig bent voor zijn manipulaties. Je leeft al jaren in die situatie. Maar blijf voor ogen houden wat jij wilt, waar je het voor doet. Lees je topic even weer opnieuw, als je het even kwijt bent.

Hou oud is je kind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven