Scheiding perikelen
woensdag 2 januari 2019 om 10:12
Goedendag, geen idee of ik juiste forum te pakken heb, kan die anders verplaatst worden?
Ik heb 5 weken geleden te horen gekregen dat mijn vrouw van mij wil scheidden. Ze houdt niet meer van me.
Erg pijnlijk en ik accepteer haar keuze, wil alleen niet zeggen dat ik inhoudelijk achter haar keuze sta.
Tot de tijd dat alles rond is, hebben we een regeling dat ons dochtertje van 4 om de 3/4 dagen bij één van ons verblijft.
Dus ook zo vandaag weer is ze met moederlief mee. Dus nu zit ik hier alleen in een doodstil huis, en kan wel janken, janken totdat het weer zondag is.
Wordt dit tzt beter? Het lijkt wel een complete hel. Haar leeg bedje, haar speelgoed door het huis heen. Man, wat doet dit verschikkelijk pijn.
Iemand tips?
Thx!
Ik heb 5 weken geleden te horen gekregen dat mijn vrouw van mij wil scheidden. Ze houdt niet meer van me.
Erg pijnlijk en ik accepteer haar keuze, wil alleen niet zeggen dat ik inhoudelijk achter haar keuze sta.
Tot de tijd dat alles rond is, hebben we een regeling dat ons dochtertje van 4 om de 3/4 dagen bij één van ons verblijft.
Dus ook zo vandaag weer is ze met moederlief mee. Dus nu zit ik hier alleen in een doodstil huis, en kan wel janken, janken totdat het weer zondag is.
Wordt dit tzt beter? Het lijkt wel een complete hel. Haar leeg bedje, haar speelgoed door het huis heen. Man, wat doet dit verschikkelijk pijn.
Iemand tips?
Thx!
woensdag 2 januari 2019 om 10:20
Nope, ben 100% afgekeurd... Ik ben wel met e.e.a bezig, ik heb altijd de zorg voor dochterlief genomen.
Nu ligt de prio, op een nieuwe woning, etc.
woensdag 2 januari 2019 om 10:24
Zoek afleiding. Ga vrijwilligerswerk doenDaddy_Divorce schreef: ↑02-01-2019 10:20Nope, ben 100% afgekeurd... Ik ben wel met e.e.a bezig, ik heb altijd de zorg voor dochterlief genomen.
Nu ligt de prio, op een nieuwe woning, etc.
woensdag 2 januari 2019 om 10:30
Inhoudelijk hebben we er niet over gepraat. Enige medeleding, mijn gevoel is over en ik hou niet meer van je. En ik wil rust, dat is wat ik te horen krijg.parbleumondieu schreef: ↑02-01-2019 10:24Hebben jullie er verder nog over gepraat? Of was het een mededeling en dat is het dan?
5 weken al puur zakelijk. Inhoudelijk kan ik er niet al te veel over kwijt ivm herkenbaarheid, de beslissing is in mijn ogen is te snel genomen.
Iig hebben we er veel meegemaakt vanaf de geboorte van de kleine, veel externe factoren die een grote stempel op ons leven hebben gedrukt. Beiden hebben we alle energie ( die we nog hadden) gestoken in onze dochter, en leefden we verder om te overleven met gevolg dat er een broer/zus relatie is ontstaan.
Nu is er sinds 3 maanden een grote rust gekomen en hebben we elkaar gezegd therapie te volgen. Helaas duurde dat voor haar te lang.
woensdag 2 januari 2019 om 10:59
Daddy_Divorce schreef: ↑02-01-2019 10:30Inhoudelijk hebben we er niet over gepraat. Enige medeleding, mijn gevoel is over en ik hou niet meer van je. En ik wil rust, dat is wat ik te horen krijg.
5 weken al puur zakelijk. Inhoudelijk kan ik er niet al te veel over kwijt ivm herkenbaarheid, de beslissing is in mijn ogen is te snel genomen.
Iig hebben we er veel meegemaakt vanaf de geboorte van de kleine, veel externe factoren die een grote stempel op ons leven hebben gedrukt. Beiden hebben we alle energie ( die we nog hadden) gestoken in onze dochter, en leefden we verder om te overleven met gevolg dat er een broer/zus relatie is ontstaan.
Nu is er sinds 3 maanden een grote rust gekomen en hebben we elkaar gezegd therapie te volgen. Helaas duurde dat voor haar te lang.
Mijn ervaring is dat vrouwen wel degelijk zeggen dat er een probleem speelt maar dat mannen dat niet willen horen.
Als ze dan vervolgens de stap maakt om te scheiden is het "ineens" en overkomt het ze.
woensdag 2 januari 2019 om 11:00
Zij zit ook thuis i.v.m burnout en haar therapie die ze er voor heeft.redbulletje schreef: ↑02-01-2019 10:51Als jij afgekeurd bent en thuis zit, kun jij toch fulltime voor je dochter zorgen en je ex 'n weekendregeling?
Dus sowieso is de regeling op de korte termijn geen probleem. Wat betreft de kleine liggen we gelukkig op een lijn.
De gang van zaken eromheen doet veel pijn. Er wordt van haar kant uit niet gepraat. Enigste wat ze gezegd heeft dat ze een nieuwe vriendschap wil beginnen. Voor ons beiden en voor onze dochter.
Het belang van mij dochter weegt ook het zwaarst. Alleen de manier hoe ze nu met mij om gaat, door alleen te zeggen, ik houd niet meer van je, en vervolgens compleet gescheurde feestdagen etc. Ik kan er met me pet niet bij. 17 jaar opeens allemaal weg.
Wie weet hoor, als 2/3 week van januari e.e.a word opgestart betreft mediation, dat het allemaal wel duidelijk wordt, tot die tijd word ik doodgezwegen. Ruim 2 maanden in ontwetendheid brengt veel schade aan.
En dan te bedenken dat ze afgelopen zomer het nog had over een 2e.
woensdag 2 januari 2019 om 11:03
In dit geval, ontken ik het niet, wat ik al zei, we zijn teveel na een broer/zus relatie gegroeid. Daarover is ook (veel) gepraat. En de hulplijnen waren al ingeschakeld. Het had nog geen 4 weken langer te hoeven duren. Dus een gemiste kans, en daar ben ik best wel boos over. Ik heb altijd gezegd, als bij relatietherapie blijkt dat het niks meer word, dan hebben we het in elk geval geprobeerd, ook na onze dochter toe.the_Wicked_Witch schreef: ↑02-01-2019 10:59Mijn ervaring is dat vrouwen wel degelijk zeggen dat er een probleem speelt maar dat mannen dat niet willen horen.
Als ze dan vervolgens de stap maakt om te scheiden is het "ineens" en overkomt het ze.
woensdag 2 januari 2019 om 11:10
Daddy_Divorce schreef: ↑02-01-2019 11:03In dit geval, ontken ik het niet, wat ik al zei, we zijn teveel na een broer/zus relatie gegroeid. Daarover is ook (veel) gepraat. En de hulplijnen waren al ingeschakeld. Het had nog geen 4 weken langer te hoeven duren. Dus een gemiste kans, en daar ben ik best wel boos over. Ik heb altijd gezegd, als bij relatietherapie blijkt dat het niks meer word, dan hebben we het in elk geval geprobeerd, ook na onze dochter toe.
Tja. Als 1 van de twee niet meer wil houdt het op. Scheiding is vaak een eenzijdige beslissing.
woensdag 2 januari 2019 om 11:13
Ja ho wacht even, je kunt niet alles aan die therapie ophangen he.
Zo van; ik heb jarenlang een potje gemaakt van mijn relatie maar therapie lost alles wel weer op.
Mijn ex dacht dat ook. Jarenlang geprobeerd tot hem door te dringen, met hem te praten, wanhopig werd ik ervan. Ik kwam er niet doorheen.
Hij wilde het simpelweg allemaal niet horen. Pas toen ik echt niet meer wilde en kon sleepte hij de therapie erbij. Dit heb ik overigens wel gedaan hoor. Niet dat het geholpen heeft.
Zo van; ik heb jarenlang een potje gemaakt van mijn relatie maar therapie lost alles wel weer op.
Mijn ex dacht dat ook. Jarenlang geprobeerd tot hem door te dringen, met hem te praten, wanhopig werd ik ervan. Ik kwam er niet doorheen.
Hij wilde het simpelweg allemaal niet horen. Pas toen ik echt niet meer wilde en kon sleepte hij de therapie erbij. Dit heb ik overigens wel gedaan hoor. Niet dat het geholpen heeft.
woensdag 2 januari 2019 om 11:18
Therapie is ook geen wondermiddel, verwacht ik ook niet.. maar ik verwacht wel, dat een belofte waar gemaakt word. Een belofte die je elkaar beiden maakt, dus indirect ook door na onze dochter.Suy schreef: ↑02-01-2019 11:13Ja ho wacht even, je kunt niet alles aan die therapie ophangen he.
Nog géén week, voordat ze met haar beslissing kwam, hebben we elkaar de belofte nog gemaakt. Een zeer goed gesprek.
Iedereen, in onze omgeving stond stom stomverbaasd... Geen enkel vriendin was op de hoogte, niemand.