Schijnheilige partner??

01-04-2021 10:40 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, je hebt een gesprek met je partner. Je partner geeft aan dat hij product X wil kopen. Product X is echter heel duur en jij ziet het niet zo zitten.

Een aantal weken later komt je partner ineens thuis en het blijkt dat hij product X heeft gekocht. Je bent ontzettend verbaasd en ook boos, maar je partner zegt: “Dit hadden we toch afgesproken?” En als je dat vervolgens ontkent kijkt hij sip en doet hij alsof er iets aan JOUW geheugen mankeert.

Herkenbaar? Dit overkwam mij gisteren. Hoe moet ik hiermee omgaan?
.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:38
99.66% gewijzigd
Hij zorgt maar dat het terug gaat . Zijn probleem ik zou mijn poot stijf houden . Nu dit volgende keer tienduizenden euro’s
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:14
Dat denk ik inderdaad ook.
Ja dat is zo, want zo ging het eerder dus ook.
Ik zou hier echt boos van worden deze keer TO. En de helft van dat geld zou ik inderdaad terugstorten op mijn eigen nieuwe rekening, als hij hem echt niet terugbrengt.
justagirly wijzigde dit bericht op 01-04-2021 11:18
23.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
01-04-2021 11:07
Hij drukt gewoon zijn zin door en houdt geen rekening met jou.
Klopt. Maar ik begin dan echt te twijfelen. Het is net alsof hij dan ECHT denkt dat we het zo hebben afgesproken. Maar ergens diep van binnen zal hij toch weten dat hij gewoon zin heeft doorgedramd. Ik kan bijna gewoon niet geloven dat hij zo achterbaks is.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:17
Klopt. Maar ik begin dan echt te twijfelen. Het is net alsof hij dan ECHT denkt dat we het zo hebben afgesproken. Maar ergens diep van binnen zal hij toch weten dat hij gewoon zin heeft doorgedramd. Ik kan bijna gewoon niet geloven dat hij zo achterbaks is.
Nee, dat is ook helemaal niet leuk om te merken van diegene waar je van houdt. :hug:
Maar jij bent niet gek, en als hij dit bewust doet, is deze kant van hem en dus hij toch best wel een lul...
justagirly wijzigde dit bericht op 01-04-2021 11:20
12.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
01-04-2021 11:16
Ja dat is zo, want zo ging het eerder dus ook.
Ik zou hier echt boos van worden deze keer TO.
Ik moet eerlijk bekennen dat hij uiteindelijk vaak heel boos wordt en kinderachtig gaat doen. En dan voel ik me de lastige vrouw die moeilijk doet.
Alle reacties Link kopieren
Huishoud boekje en naar rato inleggen voor huis, huishouden, boodschappen, sparen voor gezamenlijke doelen. De rest gesplit laten.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:19
Ik moet eerlijk bekennen dat hij uiteindelijk vaak heel boos wordt en kinderachtig gaat doen. En dan voel ik me de lastige vrouw die moeilijk doet.
Nog meer alarmbellen. Ook dit weet hij van je. En heeft hij er wel voor over. Want uiteindelijk blijft het ding wat hij heeft gekocht. En doe jij weer lief.

In je OP vraag je nog of dit herkenbaar is, ja, ik heb dit zelf ook meegemaakt maar als je oogkleppen 1 x af zijn, krijg je ze er niet meer op. Ik snap dat je niet meteen weggaat maar hier zul je wel iets mee moeten doen.
Want misschien doet hij niet zo alleen bij aankopen, en manipuleert hij je wel vaker, dit is alleen het eerste wat je merkt, en ik hoop dat het alles is maar dan heb je alsnog een probleem.
Sterkte! Ik hoop dat je wat met alle tips kunt hier.
En dat hij wel gewoon eerlijk en lief is, en wil zijn, het van zichzelf toe kan geven en zich anders kan gaan gedragen in de toekomst.
justagirly wijzigde dit bericht op 01-04-2021 11:26
44.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
01-04-2021 11:15
Beste Piet , we hebben dit zo niet afgesproken.
Breng dat ding terug en stort het geld terug op de gezamenlijke rekening of stort de helft van het aankoopbedrag op mijn rekening. doe je dat niet dan zal ik voor dat bedrag mijn bijdrage aan de gezamenlijke rekening stopzetten.
Ook ga ik vanaf nu onze financiën strikt gescheiden houden.


PUNT.

en niet in discussie gaan .

En ik ben een ontzettend kreng dus ik had meteen al de helft van dat aankoopbedrag van de gezamenlijke rekening gehaald. Als hij niet wil luisteren dan maar voelen, blijkbaar moet je hem als een kleuter behandelen.
Dank je. xxx Je hebt gelijk. En zo ga ik het ook doen, ben alleen bang voor zijn explosiviteit. Niet naar mij gericht dan, maar wel met deuren slaan en door het huis stampen etc
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
01-04-2021 11:21
Nog meer alarmbellen. Ook dit weet hij van je. En heeft hij er wel voor over. Want uiteindelijk blijft het ding wat hij heeft gekocht. En doe jij weer lief.
Ja, zo is het wel helaas.
rednilV schreef:
01-04-2021 11:19
Ik moet eerlijk bekennen dat hij uiteindelijk vaak heel boos wordt en kinderachtig gaat doen. En dan voel ik me de lastige vrouw die moeilijk doet.
en dat gevoel moet je loslaten, want je bent niet lastig. je komt voor jezelf op. En in dit geval is dat heel normaal hoor.
Echt niet aan jezelf gaan twijfelen TO. Je bent toch bij je volle verstand en je weet echt wel dat jij het nooit met die aankoop eens bent geweest. Hij voert gewoon een Shirley Temple- act op en speelt de vermoorde onschuld omdat hij weet dat hij er dan mee wegkomt. Echt extreem onaantrekkelijk. Hij brengt het maar terug met zijn puppy ogen of hij stort de helft van het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Of eigenlijk nog beter, gewoon zelf dat bedrag van de gezamenlijke rekening terugstorten zoals iemand oppert.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:22
Dank je. xxx Je hebt gelijk. En zo ga ik het ook doen, ben alleen bang voor zijn explosiviteit. Niet naar mij gericht dan, maar wel met deuren slaan en door het huis stampen etc

Ehh.... met de deuren slaan en door het huis stampen is toch ook aan jou gericht? Hij doet het in elk geval niet voor de buren of voor zijn moeder en ik zou me sterk verbazen als hij dat ook zou doen als hij in zijn eentje zou wonen.

Weet je zeker dat je heel gelukkig bent in deze relatie?
..
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:38
99.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:13
Ja, helemaal mee eens. Ik denk dat hij denkt dat hij in zijn recht staat omdat hij meer geld in het laatje brengt dan ik. Maar ik begin me inderdaad zo langzamerhand af te vragen wat ik nog wil met deze relatie.
Sowieso verstandig om over na te denken als er al meer alarmbellen zijn. Een relatie hoeft niet verschrikkelijk te zijn voor je hem beeindigd. Soms is een relatie best prima, maar zijn er zaken die je gewoon niet leuk/oké vindt en die blijven irriteren. Heb je zin om dit zo nog 20 jaar te doen? Nog 20 jaar het idee krijgen dat jij lastig bent omdat je het niet met hem eens bent of zijn zin niet doet?

En als hij vindt dat hij meer rechten heeft omdat hij meer binnen brengt, is het nog belangrijker om de financien te gaan scheiden. Dan kan hij van zijn geld idd uitgeven wat hij wil, praktisch zonder overleg.
rednilV schreef:
01-04-2021 11:22
Dank je. xxx Je hebt gelijk. En zo ga ik het ook doen, ben alleen bang voor zijn explosiviteit. Niet naar mij gericht dan, maar wel met deuren slaan en door het huis stampen etc
Eh... misschien niet fysiek naar jou, maar wel naar jou gericht. Om even te laten zien dat hij echt boos is en zijn agressie kwijt moet. Echt, dat is gewoon intimidatie! Laat hij lekker een stuk gaan fietsen of zo.
dianaf wijzigde dit bericht op 01-04-2021 11:26
20.49% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zie de link met schijnheilig niet.
Alle reacties Link kopieren
of dat inderdaad hetzelfde bedrag van de gezamelijke rekening halen en op een eigen rekening zetten, of hij dat dan ook zo ziet?

mijn ex long time ago had er ook zo'n handje van, wilde dat ik dat toen had gedaan, dan was ik niet met niks na 10 jaar opnieuw begonnen...
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
01-04-2021 11:25
Ik zie de link met schijnheilig niet.
Mwa, ik kan mij voorstellen dat je zoiets denkt. Van doet hij nu net alsof of gelooft hij dat echt?
Maar ja, als je van een andere kant naar de relatie kijkt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ik hier lees, hoe sterker ik het idee krijg dat geld niet het enige issue is in deze relatie :|
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
01-04-2021 11:24
Ehh.... met de deuren slaan en door het huis stampen is toch ook aan jou gericht? Hij doet het in elk geval niet voor de buren of voor zijn moeder en ik zou me sterk verbazen als hij dat ook zou doen als hij in zijn eentje zou wonen.

Weet je zeker dat je heel gelukkig bent in deze relatie?
+1
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
01-04-2021 11:21
Nog meer alarmbellen. Ook dit weet hij van je. En heeft hij er wel voor over. Want uiteindelijk blijft het ding wat hij heeft gekocht. En doe jij weer lief.

In je OP vraag je nog of dit herkenbaar is, ja, ik heb dit zelf ook meegemaakt maar als je oogkleppen 1 x af zijn, krijg je ze er niet meer op. Ik snap dat je niet meteen weggaat maar hier zul je wel iets mee moeten doen.
Want misschien doet hij niet zo alleen bij aankopen, en manipuleert hij je wel vaker, dit is alleen het eerste wat je merkt, en ik hoop dat het alles is maar dan heb je alsnog een probleem.
Sterkte! Ik hoop dat je wat met alle tips kunt hier.
En dat hij wel gewoon eerlijk en lief is, en wil zijn, het van zichzelf toe kan geven en zich anders kan gaan gedragen in de toekomst.
Dank je wel, lief van je. Hij doet dit idd wel vaker. Maar meestal waren het dingen waar ik me overheen kon zetten en uiteindelijk kwam ik dan tot de overtuiging dat hij gewoon onhandig is en soms een groot kind. Maar ik merk dat ik er steeds meer moeite mee ga krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon ieder een aparte rekening en afspraken maken over wie wat betaalt?
rednilV schreef:
01-04-2021 11:19
Ik moet eerlijk bekennen dat hij uiteindelijk vaak heel boos wordt en kinderachtig gaat doen. En dan voel ik me de lastige vrouw die moeilijk doet.

Dat is dus gaslighting. Het zo verdraaien dat jij gaat denken dat jij degene bent die fout zit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik kan niet overal op reageren, maar heb wel alles gelezen. Ik ga erover nadenken en er iets mee doen.
XXX
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:28
Dank je wel, lief van je. Hij doet dit idd wel vaker. Maar meestal waren het dingen waar ik me overheen kon zetten en uiteindelijk kwam ik dan tot de overtuiging dat hij gewoon onhandig is en soms een groot kind. Maar ik merk dat ik er steeds meer moeite mee ga krijgen.
En nu?
Houdt in gedachten dat hij een volwassen man is, geen groot kind. Dit hoor ik wel vaker over bepaalde mannen, maar dit is of voor de man een excuus om lekker niet aan anderen te hoeven denken en te doen wat ze zelf leuk vinden of voor de vrouw een excuus om hem niet op zijn gedrag aan te spreken of nog erger onder ogen te zien dat de relatie niet zo goed is als ze denkt (en dan moet je stappen ondernemen...)
Moet je maar zin in hebben.
dianaf wijzigde dit bericht op 01-04-2021 11:32
10.28% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven