Schijnheilige partner??

01-04-2021 10:40 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, je hebt een gesprek met je partner. Je partner geeft aan dat hij product X wil kopen. Product X is echter heel duur en jij ziet het niet zo zitten.

Een aantal weken later komt je partner ineens thuis en het blijkt dat hij product X heeft gekocht. Je bent ontzettend verbaasd en ook boos, maar je partner zegt: “Dit hadden we toch afgesproken?” En als je dat vervolgens ontkent kijkt hij sip en doet hij alsof er iets aan JOUW geheugen mankeert.

Herkenbaar? Dit overkwam mij gisteren. Hoe moet ik hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de financiën gaan splitten. Met die puppy ogen van 'm. Toedeloe.

Om wat voor een bedrag gaat het?
Alle reacties Link kopieren
Laten terugbrengen.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 10:59
Het is helaas een product wat je niet “even” terug brengt. Het gaat om duizenden euro’s.

Ik zou lekker je financiën gaan splitsen. Desnoods 1 rekening voor de huur/hypotheek/GWL, en dan daar precies op storten wat jouw aandeel daarin is. De rest kan hij dan lekker uitzoeken. Is hij helemaal besodemietert!
Alle reacties Link kopieren
Rebecca20 schreef:
01-04-2021 10:54
Denk je niet dat het een misverstand is?
Hoe hebben jullie dat dan volgens hem afgesproken? Heeft hij gezegd dat hij het product toch wel wilt hebben en geeft aan dat jij toestemde? Of zegt hij dat je toen geen antwoord gaf of zo? Hoe komt hij daarbij dat dit zo was afgesproken? Als je duidelijk “nee” hebt gezegd vind ik dit toch erg onbeschoft van hem, behalve het was puur van zijn eigen geld. Als het van zijn geld is en hij niet bij jou moet aankloppen voor geld zou ik niet boos zijn. Als het van JULLIE geld is aangeschaft, dan zou ik wel boos zijn als ik jou was. Maar alsnog denk ik dat dit een misverstand is. Is dat al vaker gebeurd?
Dit is vaker gebeurd maar dan ging het om kleinere dingen en heb ik me er gewoon weer overheen gezet. Nu gaat het om een veel groter bedrag en ik ben van het begin af aan duidelijk geweest dat ik dit niet wil en het gewoon te duur is.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 10:59
Het is helaas een product wat je niet “even” terug brengt. Het gaat om duizenden euro’s.
Ook dan kan het gewoon terug. Alleen het kost meer moeite.
Hij is een eikel dat hij dit soort dingen doet. Maar dat hoef je echt niet te pikken!

Of gewoon even hetzelfde bedrag van de gezamelijke rekening overmaken naar je eigen rekening.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
01-04-2021 11:00
Ik zou lekker je financiën gaan splitsen. Desnoods 1 rekening voor de huur/hypotheek/GWL, en dan daar precies op storten wat jouw aandeel daarin is. De rest kan hij dan lekker uitzoeken. Is hij helemaal besodemietert!
Ja, ik ga dat regelen. Zal wel moeten. Zo gaat het niet langer.
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn een partner die je manipuleert. Hier zouden toch alle alarmbellen af moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
01-04-2021 10:59
Ik zou de financiën gaan splitten. Met die puppy ogen van 'm. Toedeloe.

Om wat voor een bedrag gaat het?
Duizenden euro’s
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
01-04-2021 11:01
Dat is fijn een partner die je manipuleert. Hier zouden toch alle alarmbellen af moeten gaan.
Ja, ben alleen al wel heel lang bij hem en hij heeft ook vele goede kanten. Maar dit gedrag verwart me enorm. Hij doet dan altijd alsof hij gewoon een beetje “onhandig” is geweest.
Herkenbaar gedrag. Mijn ex noemde het altijd 'maar dat hebben we zo overlegd' als hij bedoelde: 'ik wilde het, jij niet, ik won'.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:03
Ja, ben alleen al wel heel lang bij hem en hij heeft ook vele goede kanten. Maar dit gedrag verwart me enorm. Hij doet dan altijd alsof hij gewoon een beetje “onhandig” is geweest.
Manipulatie. De vorige keren werkte het ook, ook al waren het kleinere bedragen. En lijkt het erop dat hij het item alweer mag houden, ook al is het veel duurder...
En leuk dat je lang samen bent, maar dat is ook geen reden om het alles dan maar te accepteren. Hij wist dat jij het niet wilde, maar druk gewoon zijn zin door. Inderdaad als het om om 10 of 100 euro gaat, vreselijk irritant, maar daar kom je over heen. Nu gaat het over een berg geld, daar zou ik mij wel druk om maken.
dianaf wijzigde dit bericht op 01-04-2021 11:07
27.18% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:01
Ja, ik ga dat regelen. Zal wel moeten. Zo gaat het niet langer.

Echt hoor. En hou je poot stijf. Ook als hij met puppy ogen aankomt. Dit kan gewoon iet. Dat jij dat tolereert in een relatie is verder aan jou, maar zorg dan in elk geval goed voor je eigen financiën. Zorg ook dat je geen gezamenlijke schulden kan maken waar je hoofdelijk voor aansprakelijk bent. Anders ben je straks alsnog het bokje.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:01
Dit is vaker gebeurd maar dan ging het om kleinere dingen en heb ik me er gewoon weer overheen gezet. Nu gaat het om een veel groter bedrag en ik ben van het begin af aan duidelijk geweest dat ik dit niet wil en het gewoon te duur is.
Dan zal ik wel een eigen rekening aanvragen en mijn geld niet meer met hem delen. Dat kan toch niet! En dan nog zeggen dat het zo was afgesproken? Weet je zeker dat je met hem samen wilt blijven? En kan jij het product terugbrengen? Of dat hij jou het geld terug gaat geven? Hij snapt toch ook wel dat dit “trucje” niet voor altijd werkt.
Niet elk stel kan omgaan met alle inkomsten op één hoop.

Ga jullie uitgaven voortaan scheiden dan hoef je je hier niet druk om te maken en kan hij kopen wat hij wil als hij het geld er voor (over) heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hij drukt gewoon zijn zin door en houdt geen rekening met jou.
dianaf schreef:
01-04-2021 11:06
Manipulatie. De vorige keren werkte het ook, ook al waren het kleinere bedragen. En lijkt het erop dat hij het item alweer mag houden, ook al is het veel duurder...

Hij gaat er gewoon vanuit dat je toch niet lang boos blijft.
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
01-04-2021 11:06
Herkenbaar gedrag. Mijn ex noemde het altijd 'maar dat hebben we zo overlegd' als hij bedoelde: 'ik wilde het, jij niet, ik won'.
Precies!!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
01-04-2021 11:06
Manipulatie. De vorige keren werkte het ook, ook al waren het kleinere bedragen. En lijkt het erop dat hij het item alweer mag houden, ook al is het veel duurder...
En leuk dat je lang samen bent, maar dat is ook geen reden om het alles dan maar te accepteren. Hij wist dat jij het niet wilde, maar druk gewoon zijn zin door. Inderdaad als het om om 10 of 100 euro gaat, vreselijk irritant, maar daar kom je over heen. Nu gaat het over een berg geld, daar zou ik mij wel druk om maken.
Ja, precies. Het gaat echt om een heel groot bedrag. Ik heb er zo de pest in. Maar het ergste vind ik nog dat hij doet alsof we dit zo hebben afgesproken:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
01-04-2021 11:06
Echt hoor. En hou je poot stijf. Ook als hij met puppy ogen aankomt. Dit kan gewoon iet. Dat jij dat tolereert in een relatie is verder aan jou, maar zorg dan in elk geval goed voor je eigen financiën. Zorg ook dat je geen gezamenlijke schulden kan maken waar je hoofdelijk voor aansprakelijk bent. Anders ben je straks alsnog het bokje.
Ja mee eens. Dank je wel. X
Alle reacties Link kopieren
Doet hij dit soort dingen ook met andere dingen die niks met geld te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
Rebecca20 schreef:
01-04-2021 11:06
Dan zal ik wel een eigen rekening aanvragen en mijn geld niet meer met hem delen. Dat kan toch niet! En dan nog zeggen dat het zo was afgesproken? Weet je zeker dat je met hem samen wilt blijven? En kan jij het product terugbrengen? Of dat hij jou het geld terug gaat geven? Hij snapt toch ook wel dat dit “trucje” niet voor altijd werkt.
Ja, helemaal mee eens. Ik denk dat hij denkt dat hij in zijn recht staat omdat hij meer geld in het laatje brengt dan ik. Maar ik begin me inderdaad zo langzamerhand af te vragen wat ik nog wil met deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
01-04-2021 11:06
Echt hoor. En hou je poot stijf. Ook als hij met puppy ogen aankomt. Dit kan gewoon iet. Dat jij dat tolereert in een relatie is verder aan jou, maar zorg dan in elk geval goed voor je eigen financiën. Zorg ook dat je geen gezamenlijke schulden kan maken waar je hoofdelijk voor aansprakelijk bent. Anders ben je straks alsnog het bokje.
Jaaa, dat is helemaal een goede tip!
Zo snel mogelijk regelen TO!
En laat dit er niet bij zitten, dit gaat toch over je grens heen?
Hoe zou hij het vinden, andersom?
Alle reacties Link kopieren
Geen discussie aangaan. Gewoon poot stijf houden dat jij niet akkoord bent gegaan. Zijn probleem als hij dat niet heeft begrepen. En onmiddellijk geldzaken gaan scheiden. Dit zit kennelijk in de aard van het beestje.
bijnasoms wijzigde dit bericht op 01-04-2021 11:15
27.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
01-04-2021 11:07
Hij gaat er gewoon vanuit dat je toch niet lang boos blijft.
Dat denk ik inderdaad ook.
Alle reacties Link kopieren
rednilV schreef:
01-04-2021 11:03
Ja, ben alleen al wel heel lang bij hem en hij heeft ook vele goede kanten. Maar dit gedrag verwart me enorm. Hij doet dan altijd alsof hij gewoon een beetje “onhandig” is geweest.
Verwart het je? Mensen doen wat loont. Dit gedrag loont voor hem. Hij heeft zijn zin, zonder te drammen want hij doet gewoon alsof het afgesproken was, en jij gaat nog aan jezelf twijfelen ook, want hij heeft puppy ogen. Waarom is dat verwarrend? Het werkt, dus hij doet het.
Het zal pas veranderen als jij dit niet meer pikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven