schoonfam

20-08-2008 15:30 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft hier ook schoonfam die je het leven zuur maakt...

wat doen jullie dr aan?

hoe gaat je partner er mee om?
heb op dit moment geen schoonfamilie, maar wel eens ouders meegemaakt die niet zo aardig waren ja. partner toen was het daar ook niet mee eens.

maar wat bedoel je dan met het leven zuur maken?

kan je iets specifieker zijn? wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ja ik heb de schoonmoeder from hell! Maar ik heb zelden contact met haar. Vanmorgen hoorde ik weer een horrorverhaal van mijn schoonzusje die het moeilijk vinden om het contact af te houden. Heb erg met ze te doen.
Ik had een schoonloeder en die heeft ervoor gezorgd dat haar zoon onze relatie heeft verbroken. Ze fakete hartklachten door stress over onze relatie. Uiteindelijk durfde mijn ex het risico niet te lopen dat ze echt wat zou krijgen/mankeren. Heb daar lang verdriet over gehad, het was mijn grote liefde, maar toen ik er overheen begon te komen besefte ik ook dat het maar 'n ruggegraatloze vent is dat ie z'n manipulatieve moeder zo over zich laat lopen.

Ken ook 'n voorbeeld waarbij een man wél letterlijk zijn gevaarlijke familie heeft moeten trotseren voor zijn relatie. Het is 'n marokkaan die iets met 'n nederlandse vrouw had. Zijn familie liet ooms overkomen uit Marokko om hem dat even uit z'n verstand te slaan. Toch heeft hij doorgezet en is met deze vrouw getrouwd, maar interculturele relaties blijven natuurlijk altijd tricky door de verschillende normen en waarden die ze ondanks dat ze hier geboren zijn geindoctrineerd krijgen door hun achterlijke familie.
Yo, hier ook! In mijn geval is het schoonpa die de 'Pater Familias' uithangt. Vindt mij te feministisch, vindt dat we de kinderen te streng opvoeden, eist dat ik hem niet tegenspreek en doet dat het liefst luidkeels waar onze kinderen bij zijn... Partner zit gelukkig op een lijn met mij!
Doordat ik zwanger raakte is alle contact met ons verbroken. Ik word ervan beschuldigd dat ik mijn man in de val heb gelokt, uit ben op zijn huisje en geld. Niet reël, want ik verdien beter en kwam niks tekort voordat we samen gingen wonen. Heel erg jammer allemaal, want we zijn heel gelukkig met ons gezinnetje en de houding van de schoonfamilie heeft ons veel verdriet gedaan. Schoonma was jaloers omdat ze minder aandacht kreeg dan eerst (pfff, get a life!) en schoonzus kwaad omdat haar broer eerder een kindje kreeg dan zij (pffff, get a life too!). Verdriet is niet te beschrijven en ik vind het heel sneu voor ons kindje...ze hebben onze trots nog nooit gezien namelijk!!!! Schijnt veel voor te komen dat moeders hun zoon niet los kunnen laten en jaloers zijn op anders vrouwen in hun leven, zo zonde!
Mijn ex-schoonmoeder vond mij een hoer en een straatmeid. Dacht continue dat ik alleen maar uit was op geld van ex.

Ze heeft zelfs ronduit gelogen over dingen die ik gedaan zou hebben. Ze had zelfs "bewijs", maar op mijn vraag die dan te overhandigen, wilde ze niet voldoen.

Ze heeft de relatie tussen mij en mijn ex behoorlijk verziekt (die was verder sowieso wel ziek). En door haar zieke opvattingen is mijn ex ook behoorlijk verziekt (narcistisch)

En mijn ex hield zijn hand boven haar hoofd. Is volkomen blind voor haar manipulaties en leugens, want is toch zijn moeder.......godver, wat heb ik mij alleen gevoeld.
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
quote:gazona schreef op 20 augustus 2008 @ 16:35:

Yo, hier ook! In mijn geval is het schoonpa die de 'Pater Familias' uithangt. Vindt mij te feministisch, vindt dat we de kinderen te streng opvoeden, eist dat ik hem niet tegenspreek en doet dat het liefst luidkeels waar onze kinderen bij zijn... Partner zit gelukkig op een lijn met mij!Hey 'leuk' (...) eens een schoonvader die de boosdoener is, die hoor je niet vaak!
quote:elninjoo schreef op 20 augustus 2008 @ 16:13:

Ik had een schoonloeder en die heeft ervoor gezorgd dat haar zoon onze relatie heeft verbroken. Ze fakete hartklachten door stress over onze relatie. Uiteindelijk durfde mijn ex het risico niet te lopen dat ze echt wat zou krijgen/mankeren. Heb daar lang verdriet over gehad, het was mijn grote liefde, maar toen ik er overheen begon te komen besefte ik ook dat het maar 'n ruggegraatloze vent is dat ie z'n manipulatieve moeder zo over zich laat lopen. En zo is het maar net!
Oh, ik heb ook zo'n schoonloeder. Kan er een boek over schrijven(sommige vriendinnen raden dat ook aan:)). Niet dat ze nu intens vals is, maar egocentrisme tot melkweghoogte en een ruggegraatloze schoonpa maakt het er niet gezelliger op.
@HaagsLoesje: 't Is weer eens wat anders ja... Maar leuk? Neuh...

Mijn schoonouders hebben behoorlijk veel moeite om 'hun jongens' los te laten. Bepalen het liefst nog alles in hun leven. Ze bemoeien zich daarom erg graag met ons huishouden, de opvoeding van onze kinderen, etc. Schoonpa gaat nog iets verder en verwisselt zelfs de foto's in onze fotolijstjes, de posters aan de muur, het bureaublad van de pc... Mijn schoonmoeder is hier redelijk op aan te spreken; schoonpa daarentegen... Ze beschouwen zichzelf als onderdeel van ons gezin en laat mij dat nu net een stapje te ver gaan! Tja, en daarmee ben ik dus het bokje...
quote:gazona schreef op 20 augustus 2008 @ 22:51:

@HaagsLoesje: 't Is weer eens wat anders ja... Maar leuk? Neuh...

Vandaar de aanhalingstekens...
quote:gazona schreef op 20 augustus 2008 @ 22:51:

Mijn schoonouders hebben behoorlijk veel moeite om 'hun jongens' los te laten. Bepalen het liefst nog alles in hun leven. Ze bemoeien zich daarom erg graag met ons huishouden, de opvoeding van onze kinderen, etc. Schoonpa gaat nog iets verder en verwisselt zelfs de foto's in onze fotolijstjes, de posters aan de muur, het bureaublad van de pc... Mijn schoonmoeder is hier redelijk op aan te spreken; schoonpa daarentegen... Ze beschouwen zichzelf als onderdeel van ons gezin en laat mij dat nu net een stapje te ver gaan! Tja, en daarmee ben ik dus het bokje...

Hoe is je schoonmoeder daar wel in te sturen waar je schoonvader daar niet in te sturen is?

Ik zou er ook niet tegen kunnen en ben daar vrij direct in. Wanneer mijn vader (getrouwd, maar geen schoonouders) jouw voorbeelden zou flikken zou ik direct zeggen waar dat op staat:"Blijf daar eens af!" "Doe dat eens niet!" "Bedankt voor je advies, maar wij voeden op niet jij!" (Tenzij we overtuigd zijn van goede bedoelingen en geen bemoeienissen).

Maar daar reageert je schoonvader niet of negatief op?
@ Varisha: Wat is er gebeurd meis? Wordt het erger? Jouw vriend woont gewoon nog thuis toch en jij op jezelf of niet?
Ik heb het ook niet getroffen met schoonouders.

Schoonouders misbruiken hun gezondheid (in mijn ogen) om man dicht bij zich te houden. Alleen vergeten ze even dat ik een medische achtergrond/opleiding heb en bijna alles wat zij zeggen te hebben kan weer leggen. Doe het niet altijd, want laat ze maar lekker in hun ziek-zijn-bubbel. Maar als het me te gortig word, dan ga ik er tegen in.

Daarbij heeft schoonvader zijn handjes niet thuis kunnen houden bij onze getuige op onze bruiloft. Op zich ben ik daar wel overheen, maar zij doen alsof er niets gebeurd is en vinden het maar raar dat ik even geen behoefte heb aan ze.

Ook vinden ze dat ik het groter maak dan dat het is. "Want ik vind mijn vriendin toch ook een lieffie???"

Ja, dat klopt, maar ik zit niet aan haar borsten en billen!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik moet altijd erg lachen als ik de aloude schoonfamilie topic weer omhoog zie komen. Al snel veranderd zo'n topic naar een schoonmoeder topic, want meestal zijn het die draken waardoor het allemaal escaleert in een familie. Kan er ronduit over meepraten maar laatst heb ik besloten dat ik zolang ik nog heel boos en verdrietig blijf over alles, ik haar nog steeds de macht geef en dat is het laatste wat ik haar gun. Zij hebben nu geen contact meer met ons, met hun kleinkinderen niet (kleinste nooit gezien) en we wonen aan de andere kant van de oceaan.
Elke keer als ik zo'n soort topic lees, realiseer ik me dat ik het toch wel getroffen heb met mijn schoonfamilie! Mijn schoonouders zijn echt heel leuk, bijna net zo leuk als mijn ouders (BIJNA zei ik he ).

Alleen de ooms en tantes van mijn man zijn niet zo aardig, maar die zien we gelukkig maar 1 keer per jaar/ per 2 jaar.
Ik probeer ze te negeren.

Heb speciaal nummerherkenning genomen zodat ik ze nooit meer aan de telefoon hoef te hebben, en beperk bezoekjes tot verplichte bijeenkomsten.

Mijn partner ziet het allemaal niet, en de dingen die hij wel ziet zijn volgens hem uitgepraat. Volgens mij niet, want een keer sorry zeggen en daarna doorgaan met hetzelfde gedrag is voor mij niet acceptabel.

Ik heb het er maar zo min mogelijk over met mijn partner. We krijgen er alleen maar onenigheid door en dat zijn ze mij niet waard.
Ik kan best met mijn schoonouders overweg, zolang ik ze maar niet te vaak zie. En ik denk dat dat wederzijds is.

Vooral mijn schoonmoeder is volgens mij erg onzeker, waardoor ze juist enorm doorschiet naar de andere kant: ze weet echt álles beter.Die presteert het zelfs om mij te corrigeren als het om dingen gaat waarvoor ik studeer/gestudeerd heb... En beiden zijn ze behoorlijk pessimistisch, dus veel op- en aanmerkingen m.b.t. alles en iedereen. Beetje jammer. Ik weet denk ik wel waardoor het komt, maar leuk is anders.

Maar goed, andersom zullen ze ook wel eens niet zo blij met mij zijn, neem ik aan. En ook dat is hun goed recht. Ik vind het voor mijn vriend vervelender, omdat hij daardoor heel onzeker is geworden en weinig waardering kreeg/krijgt vanuit zijn ouders.
Bij mij gaat het overigens niet alleen om schoonloeder, maar ook om schoonbroertje.

Helaas heeft die nogal veel invloed op z'n moeder, ik hoor haar soms dingen verkondigen die ze letterlijk van hem heeft.

Andere dingen komen wel rechtstreeks van haar af. Jammer.
bij mij is het niet om mijn schoonmoeder hoor, maar echt om mijn schoonvader. Vervelende man die graag ziet dat alles om hem draait. Wat sinds mijn komst in de familie niet echt meer lukt, ik praat door zijn dingen heen en doe net alsof ik het niet gehoord hebt
"ik ben het, Barbabelladingdong"
er is niet echt iets gebeurd hoor bij mij..

ik heb alleen n vreselijke schoonzus...die altijd weet te liegen en te manipuleren en mijn vriend het jammer genoeg niet lijkt in te zien..en zn zus als koningin behandeld...

maar goed is al jaren zo....vroeg me af of anderen er ook last van hebben
@HaagsLoesje: Ik kan erg goed mijn grenzen aangeven en daar wringt 'm nu ook net de schoen: dat is juist hetgene wat mijn schoonvader niet accepteert. Gaat in zo'n geval tekeer als een idioot. ("Ik eis dat jij......." etc.). Geen land mee te bezeilen en daarom probeer ik het contact maar zo minimaal mogelijk te houden.
Mijn schoonmoeder is eng... echt eng. Manipuleren, mensen tegen elkaar uitspelen, ziektes faken ( om maar even een vreselijke ziekte te noemen: kanker faken) om aandacht te krijgen, ruzie zoeken met mensen om haar heen en die vervolgens de schuld geven van alles en zichzelf op een voetstuk plaatsen, want zij doet immers nooooooooit iets fout, het is altijd die ander. ( zelfs al heeft ze bij wijze van een diefstal gepleegd, het is niet haar schuld)

En mensen uitschelden ( ze heeft mij een keer met de dood bedreigd en voor kutwijf uitgescholden omdat ik de telefoon niet altijd opneem toen zij mij belde... iedere dag welteverstaan), boeren en scheten laten, het maakt niet uit wie erbij is.

Ik hoef haar echt niet meer te zien. Als ik alleen haar stem al hoor, of aan haar denk krijg ik de bibbers. Ze heeft echt zo'n langzame, klagende kraakstem die door merg en been gaat. Dat niet alleen, maar de dingen die ze uitkraamt zijn nog erger.

Ik heb van mijn vriend gehoord, dat ze alle ex vriendinnetjes van hem heeft weggepest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven