Schoonmoeder mag mij niet

05-09-2018 22:01 111 berichten
...
anoniem_335539 wijzigde dit bericht op 06-09-2018 10:39
99.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leunt jouw vrien op zijn moeder? Hoe volwassen is je vriend? Kan het zijn dat zij de bui alweer ziet hangen bij een volgend kind? Dat er dan zaken niet op orde zijn waardoor vriend bij haar aanklopt? Opvang kind (beiden werken jullie fulltime en zorgen jullie fulltime voor kind van 3, wie zorgt er voor dat kind als jullie werken?) en misschien financiën?

Dat wat zij zegt klopt natuurlijk niet, maar ik begrijp haar angst ergens wel als vriend niet zo volwassen is als hij graag doet overkomen.

Gefeliciteerd met de zwangerschap!
dolfje schreef:
06-09-2018 08:20
Schoonmoeder zegt het ook tegen zoon maar zoon vond het noodzakelijk om het tegen TO te zeggen. En dat begrijp ik nog steeds niet.
Dat ben ik zeker met je eens. Zoon hoort de grens aan te geven bij moeder.

Maar zo te lezen legt moeder het bij haar schoondochter neer. En dan ook nog eens onder woorden als 'stinktrut ' en profiteur oid.
Zie jij het al voor je dat je je schoonkinderen zo noemt? Hoe onvolwassen van die moeder. Ze kan de kinderen ook het goede voorbeeld geven en op een volwassen manier haar zorgen delen. Zij hoort daarin het goede voorbeeld te geven. Ik vind het ronduit schofterig om je 19 jarige schoondochter zo te behandelen!

Ze werkt, doet een deeltijd opleiding, zorgt voor het kindje van haar vriend. Wat doet die meid verkeerd dan.
En tuurlijk begrijp ik dat die moeder zich zorgen maakt. Als oudste hier thuiskomt met medeling dat zn vriendin zwanger is ben ik ook zeker niet blij.
Maar moet je dan zo met je kinderen omgaan..

To, durft jouw vriend wel tegen zijn moeder in te gaan of slikt en pikt ie alles?
Jammer dat je je OP hebt leeggehaald.
Ik snap wel dat de OP is weggehaald. De reacties zijn altijd vreselijk hier. Allemaal onder het mom van 'we willen helpen en we stellen gewoon kritische vragen, miep miep.' TO verteld dat ze uitgescholden wordt door schoonmoeder en dat vinden de meeste dan wel weer logisch (?) Ik snap wel dat het hier niet vol zit met psychologen, maar dit is wel een ander uiterste. Iemand meteen aanvallen zorgt er altijd voor dat er geen gesprek meer mogelijk is.
DulceLoco schreef:
06-09-2018 11:13
TO verteld dat ze uitgescholden wordt door schoonmoeder en dat vinden de meeste dan wel weer logisch (?)
Dat is niet logisch maar die oelewapper van een vriend had dat niet tegen TO moeten zeggen. Zo creëert hij bewust een wig tussen de twee dames en dat vind ik behoorlijk dom en stom.
En als schoonmoeder zo onbeschoft tegen TO doet moet ze opstaan en weglopen en zorgen dat ze niet meer met dat mens geconfronteerd wordt.
Ik had de OP nog meegekregen.

Zorgt deze oma voor het oudste kindje terwijl jullie werken?
Is ze bang dat ze straks ook voor een baby full time klaar moet staan en wil ze daarom dat jullie niet heel snel ook een baby krijgen?

De manier waarop dingen ge-uit worden is natuurlijk van de zotte.
Schoonmoeder heeft issues met de situatie, ze heeft waarschijnlijk haar leven moeten omgooien om haar zoon bij te staan in de zorg voor een kind 3 jaar geleden. En hoopt nu op wat stabiliteit en rust.
Ik vul maar wat in hoor.

Is er een gesprek mogelijk?
Zo niet, laat je vriend met haar dealen.
Hopelijk zijn jullie samen stabiel en volwassen genoeg om 2 kinderen een goed thuis te bieden.
Succes met alles.
DulceLoco schreef:
Ik snap wel dat de OP is weggehaald. De reacties zijn altijd vreselijk hier. Allemaal onder het mom van 'we willen helpen en we stellen gewoon kritische vragen, miep miep.' TO verteld dat ze uitgescholden wordt door schoonmoeder en dat vinden de meeste dan wel weer logisch (?) Ik snap wel dat het hier niet vol zit met psychologen, maar dit is wel een ander uiterste. Iemand meteen aanvallen zorgt er altijd voor dat er geen gesprek meer mogelijk is.
ik denk dat TO en jij moeten leren lezen

ik heb in de 5 pagina's nergens gelezen dat TO verdient om uitgescholden te worden

Hooguit dat ze TO te jong vinden voor moederschap, en de zorg van een 3 jarige
dat vriend moet leren niet al te open zijn over wat schoonmoeder zegt over TO
iets met opleiding en dat moeder vanwege de zwangerschap die TO heeft toch wel gelijk heeft wat betreft zorgen

voor de rest heb ik nergens gelezen dat TO haar schoonmoeder terecht haar uitscheld

schijnbaar kan TO niet tegen kritiek
ik hoop dat ze mijn bericht nog mee heeft gelezen

CRIEEER wat sterke ruggengraat
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
DulceLoco schreef:
Dit!
Altijd die irritante 'kritische' vragen. Aan mijn reet! Dit zijn gewoon dikke afkeuringen.

'Oh en welke studie dan'?! Totaal niet relevant qua OP. En dan verbaasd kijken dat die weggehaald wordt.
.
anoniem_371950 wijzigde dit bericht op 07-09-2018 10:53
Reden: Niet meer relevant
99.92% gewijzigd
DulceLoco schreef:
Begrip hebben is iets anders dan een vreselijke reactie. Er staat alleen dat vriend heel slecht is behandeld door ex. Die is snel zwanger geworden en heeft hem vervolgens uitgemolken. Dan komt er een nieuwe vriendin, een stuk jonger. Als je loept zie je dat to maximaal 17 , waarschijnlijk 16, was en hij 26. En die wordt ook binnen no time zwanger. Het is onduidelijk of er al een kleine rondloopt, want vorig jaar was ze ook zwanger en nu mogelijk al zwanger van een 2e. To is nog 18. Ik kan me voorstellen dat moeder zich flink achter de oren krabt. Dat ze zulke onaardige dingen zegt is dan weer een tweede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven