Schoonmoeder mag mij niet
donderdag 6 september 2018 om 00:24
Van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Wat je het beste kunt doen in deze situatie is je niet verlagen tot het niveau van je schoonmoeder. Hoewel ik mij kan voorstellen dat zij niet in haar nopjes zal zijn wanneer ze hoort dat je in verwachting bent, is het niet okee om je negentienjarige schoondochter zo zwart te maken. Aan de huidige situatie is niets meer te veranderen. Ze zou jou en je vriend moeten steunen.
Als het inderdaad klopt dat jouw vriend jou vertelt wat zijn moeder allemaal wel niet over je zegt, vind ik dit overigens een nogal lage actie van je vriend.
Als het inderdaad klopt dat jouw vriend jou vertelt wat zijn moeder allemaal wel niet over je zegt, vind ik dit overigens een nogal lage actie van je vriend.
donderdag 6 september 2018 om 06:19
donderdag 6 september 2018 om 06:56
Wat een vervelende tokkie heb je als schoonmoeder. Echt niet normaal dit. De sleutel ligt bij je vriend, ik vind dat hij gelijk met zijn moeder had moeten praten en had moeten zeggen dat zij jou met respect moet behandelen.
Zorgen maken: prima, je stinkwijf noemen: onacceptabel.
Heeft hij dit gedaan?
Zorgen maken: prima, je stinkwijf noemen: onacceptabel.
Heeft hij dit gedaan?
donderdag 6 september 2018 om 07:17
Ah we hadden moeten loepen..BaronTrump schreef: ↑06-09-2018 06:19Dus jullie zorgen op het moment voor zijn 3-jarige, een baby van 'n paar maanden (loepje.) en je bent weer zwanger?
Snap wel dat zijn moeder daar niet om staat te springen. Weten jouw ouders al dat je weer zwanger bent, to? Aangezien die ook niet achter jullie relatie stonden..
donderdag 6 september 2018 om 07:35
Apenstaartje-99 schreef: ↑05-09-2018 22:24Haha dat denk ik niet. Wel grappig dat jullie allemaal zo snel oordelen. Mijn vriend heeft al een kind van drie jaar waar wij volledige zorg voor dragen. Het enigste wat ik vraag is om advies hoe ik het het beste met mijn schoonmoeder aan kan pakken en het enige wat ik van iedereen krijg is negativiteit.
Hoe doe je dit? Beiden fulltime werken én nog een dag naar school én de volledige zorg hebben van een kind?Apenstaartje-99 schreef: ↑05-09-2018 22:56Mijn vriend en ik werken beide 40 uur in de week, daarnaast ga ik nog een dag in week naar school. Mijn opleiding heb ik afgerond in februari. Ik snap je reactie, maar het lijkt mij toch niet de bedoeling dat ik uiteindelijk de boeman ben, omdat zij bang is dat ik zo ben als zijn ex.
donderdag 6 september 2018 om 07:43
Oh, maar alle anderen hier mogen wel vanalles tegen haar zeggen en dat moet ze dan maar pikken?Anoniem126 schreef: ↑05-09-2018 22:45Rustaaagg, je maakt wel vrienden met je opmerkingen! Je vraagt zelf toch om meningen?
Wat een verschrikkelijke reacties. Niet iedereen is hoogopgeleid, niet iedereen wil wachten tot zijn 30e voordat ze aan kinderen beginnen. Ze heeft een vaste baan.
Tenenkrommend inderdaad, om TO op deze manier aan te vallen. Van één iemand wist ik dat zulke reacties zouden komen, oké prima. Dat wisten we van tevoren. Maar de rest? Ga je schamen zeg. Wat een walgelijke arrogantie laten jullie hier zien.
...
donderdag 6 september 2018 om 07:45
Nou ik weet niet in welk land je op je 19de afgestudeerd kan zijn hoor. Jij wellicht wel.
Maar ik zie dat ze het inmiddels heeft gecorrigeerd naar opleiding.
Ow loepen maakt eea wel duidelijk ja. (TO wordt trouwens pas over 3 weken 19. )
Zo te zien is schoonmoeder bang voor een herhaling van zijn ex.
Wonen jullie inmiddels wel samen of woon je met de jongste nog bij je ouders?
donderdag 6 september 2018 om 07:46
Niet iedereen doet uni. En je zou inmiddels moeten weten dat ook laagopgeleiden hun opleiding studie noemen. Dus erg flauw om TO hierop te proberen pakken.Judy_Hopps schreef: ↑06-09-2018 07:45Nou ik weet niet in welk land je op je 19de afgestudeerd kan zijn hoor. Jij wellicht wel.
Maar ik zie dat ze het inmiddels heeft gecorrigeerd naar opleiding.
...
donderdag 6 september 2018 om 07:59
Nou zeg dat. Blijkbaar is een studie op een bepaalde niveau een voorwaarde om een kind te mogen krijgen.Anárion schreef: ↑06-09-2018 07:43Oh, maar alle anderen hier mogen wel vanalles tegen haar zeggen en dat moet ze dan maar pikken?
Wat een verschrikkelijke reacties. Niet iedereen is hoogopgeleid, niet iedereen wil wachten tot zijn 30e voordat ze aan kinderen beginnen. Ze heeft een vaste baan.
Tenenkrommend inderdaad, om TO op deze manier aan te vallen. Van één iemand wist ik dat zulke reacties zouden komen, oké prima. Dat wisten we van tevoren. Maar de rest? Ga je schamen zeg. Wat een walgelijke arrogantie laten jullie hier zien.
Als schoonmoeder bang is voor herhaling omdat zoon al jong eerder een kind kreeg en zich liet gebruiken moet ze bij haar eigen zoon zijn en niet bij TO.
donderdag 6 september 2018 om 08:00
Wat goed dat jullie samen voor de driejarige zorgen en in dat kader is het ook veel beter te begrijpen dat jullie op jouw 19e kiezen voor nog een kind. Zo kunnen ze samen opgroeien.
Fijn dat je je opleiding intussen hebt kunnen afronden en dat je werkt. Je bent dus ook gewend aan werken naast de verzorging van een kind.
Vervelende schoonmoeders heb je overal. Daar zou je vriend iets mee moeten, maar tot die tijd raad ik je aan om het zoveel mogelijk te negeren.
Fijn dat je je opleiding intussen hebt kunnen afronden en dat je werkt. Je bent dus ook gewend aan werken naast de verzorging van een kind.
Vervelende schoonmoeders heb je overal. Daar zou je vriend iets mee moeten, maar tot die tijd raad ik je aan om het zoveel mogelijk te negeren.
donderdag 6 september 2018 om 08:20
Schoonmoeder zegt het ook tegen zoon maar zoon vond het noodzakelijk om het tegen TO te zeggen. En dat begrijp ik nog steeds niet.
donderdag 6 september 2018 om 08:32
.Apenstaartje-99 schreef: ↑05-09-2018 22:20Zo bedoel ik het absoluut niet en dat is ook het laatste wat ik zou willen. Ik bedoel er mee te zeggen dat zijn moeder gewoon welkom hoort te zijn en dat zijn moeder elk moment bij ons terecht kan, zodat hun band het zelfde blijft
Ja, leuk, maar mensen die zo met je omgaan laat je niet in je leven. Dus je schoonmoeder is hartstikke welkom, als ze ook respectvol met jou omgaat. En dan hoeft ze het er niet mee eens te zijn dat haar zoon van 24 een kind krijgt met een meisje van 19, daar kan ik me best wat bij voorstellen. Maar de manier waarop ze dat uit moet respectvol zijn én haar zoon is volwassen, dus het is zijn leven en zijn keuze en ze zal er toch een keer over moeten ophouden.
Stel je grenzen over wat voor mensen in jouw huis komen en hoe ze met jou omgaan. Je ontneemt niemand iets door haar niet toe te laten tot je woning. Je vriend kan prima met zijn moeder elders afspreken. Kom voor jezelf op! Een 'stinkwijf' noem je iemand gewoon niet. Punt. Dat weet jij met je 19 jaar zelf ook wel. Dat je schoonmoeder, die toch allang volwassen is, het nog doet is belachelijk! Om maar 1 van de opmerkingen uit de OP te noemen trouwens.
(Ohja en als ze het alleen tegen je vriend zegt en hij het vervolgens tegen jou zegt is hij (ook) de lul in deze. Daar zou ik me wel zorgen over maken, dat je met zo'n partner nu een gezin begint.)
donderdag 6 september 2018 om 09:15
tjongejonge, wat voor leven kies jij voor jezelf door zo jong een relatie te hebben met een man met een kind en ongezellige schoonmoeder en dan hoppa maar meteen aan die twee vast te zitten voor de rest van je leven door zelf ook een kind te nemen... ik wens jou en je baby heel veel succes
Lorem Ipsum
donderdag 6 september 2018 om 09:17
Je kan iemand niet ontnemen van een ander Tenzij je die wilt vermoorden
Al zou hij ervoor kiezen geen contact meer te willen met haar dan blijft het toch zijn moeder
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
donderdag 6 september 2018 om 09:24
Moet dit op mijn reactie? Ik reageer hier alleen op de nogal botte manier van reageren. Als je mijn andere reactie had gelezen (maar dat is teveel moeite), had je gezien dat ik de manier van communiceren van schoonmoeder ook niet oké vind.Anárion schreef: ↑06-09-2018 07:43Oh, maar alle anderen hier mogen wel vanalles tegen haar zeggen en dat moet ze dan maar pikken?
donderdag 6 september 2018 om 09:27
DamnApenstaartje-99 schreef: ↑05-09-2018 22:24Haha dat denk ik niet. Wel grappig dat jullie allemaal zo snel oordelen. Mijn vriend heeft al een kind van drie jaar waar wij volledige zorg voor dragen. Het enigste wat ik vraag is om advies hoe ik het het beste met mijn schoonmoeder aan kan pakken en het enige wat ik van iedereen krijg is negativiteit
Je krijgt niet van iedereen negativiteit
Iiemand anders berichtje noemde je gister nog een lief berichtje
Maar goed
Hij heeft dus al een kind van 3 jaar
Hoe oud was die ex toen ze een kindje kreeg ?
Meid je bent 19 en kennelijk al verantwoordelijkheid voor zijn 3 jarige kindje
Ik begrijp de eventuele zorgen van zijn moeder wel
Er is al een kind van een ex en dan komt die 2 jaar terug met nog een 17 jarige aan zetten met wie hij nu (al weet ze dat nog niet) nog een kindje krijgt
Dat ik en anderen die zorgen begrijpen wat betreft zwangerschap van zijn moeder
Zegt niet dat wij "aan haar kant staan"
donderdag 6 september 2018 om 09:28
Nee hoor, geen moeite. Heb alles gelezen.Anoniem126 schreef: ↑06-09-2018 09:24Moet dit op mijn reactie? Ik reageer hier alleen op de nogal botte manier van reageren. Als je mijn andere reactie had gelezen (maar dat is teveel moeite), had je gezien dat ik de manier van communiceren van schoonmoeder ook niet oké vind.
Logisch dat ze bot reageert na alle reacties. Maar je vindt het nodig om juist van haar wat te zeggen. Doe dat dan ook tegen alle anderen die haar hier onterecht onderuithalen. Maar dat is teveel moeite denk ik.
anárion wijzigde dit bericht op 06-09-2018 09:31
7.94% gewijzigd
...
donderdag 6 september 2018 om 09:40
To
Even voor duidelijkheid
Ik heb geen commentaar op je omdat je op je 19de zwanger bent
(Ik had zelf op die leeftijd er niet voor gekozen met een man die al een kindje van 3 jaar heeft)
Ik begrijp zoals ik eerder zei wel de (kritiek en zorgen wat betreft zijn moeder over een zwangerschap)
Ik ben het niet eens met hoe zij zich gedraagt over jou tegen haar zoon
(Haar zoon en jou vriend had ook niet alles moeten vertellen aan jou over wat moeder zegt over jou)
En ik verwacht dat ze het je nog wel moeilijker gaat maken ook
Ik zou maar een extra sterk ruggengraat kweken want je relatie krijg hoe dan ook flink wat stoten de komende jaren
Succes en sterkte
Even voor duidelijkheid
Ik heb geen commentaar op je omdat je op je 19de zwanger bent
(Ik had zelf op die leeftijd er niet voor gekozen met een man die al een kindje van 3 jaar heeft)
Ik begrijp zoals ik eerder zei wel de (kritiek en zorgen wat betreft zijn moeder over een zwangerschap)
Ik ben het niet eens met hoe zij zich gedraagt over jou tegen haar zoon
(Haar zoon en jou vriend had ook niet alles moeten vertellen aan jou over wat moeder zegt over jou)
En ik verwacht dat ze het je nog wel moeilijker gaat maken ook
Ik zou maar een extra sterk ruggengraat kweken want je relatie krijg hoe dan ook flink wat stoten de komende jaren
Succes en sterkte