Schoonmoeder.... wat moet je ermee?

04-05-2009 14:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schoonmoeders.... wat moet je ermee?

Mijn schoonmams en naar mij luisteren dat is geen combinatie.

Ze klets gewoon over mijn gesprek heen en begint over iets heel anders wat eigenlijk altijd betrekking heeft op haar werk/leven.

Ook heeft ze een irritante gewoonte om het over mij te hebben achter mij rug om tegen haar zoon (mijn vriend) en dat is zelden positief.

Opmerkingen van: dat ik lui ben, omdat ik veel moe ben (werk 28 uur in de verpleeghuiszorg op een zware gedragsafdeling, doe bijna alles in huishouden, volg 2 curcussen en heb rijlessen en dan spreek ik nog niet over sporten en vriendinnen zien) plus het feit dat ik een ijzer te kort heb.(duizeligheid en moeheid)

Ze twijfelt ook over mijn aanstaande moeder capesiteiten.

Oftewel of ik goed voor het onze baby kan zorgen,

(tjah ik werk maar in de ZORG he?)

Dit alles gaat achter mijn rug om, dit doet ze soms ook delen met mijn vader en stiefmoeder (waarmee ze helaas in dit geval heel goed contact heeft).

Nu doen ze vaak deze vreemd als het over kinderen/babys gaan.

Er wordt daar vermoedelijk ook over mij gepraat.

Ze dringt zich ook op zodat als ik mijn vader eens zie, zij er bijna altijd bij is.

Ze vinden haar zielig omdat ze haar man is verloren, en laten dit ook gebeuren.

Als mijn vriend bij zijn moeder is geweest heeft ze vaak een *** opmerking gemaakt, hij verdedigt mij zegt hij.

Maar ik hoor dat sommige dingen die hij zegt,dat hij dat van zijn moeder heeft,

Hij zit veel bij zijn moeder (2 a 3 x in de week)

Ik vind het ontzettend vals van haar dat ze zo doet achter mijn rug om.

Als ik er iets tegen mijn vriend over zeg dan krijg ik een antwoord zoals ach laat haar ze is haar man verloren etc

Alsof dat rechtvaardigd hoe ze tegen mij doet!

Wat zouden jullie doen in deze situatie?( graag serieuze reactie's)
op marktplaats zetten....
gesprek met haar aangaan.....lijkt mij schot voor open doel
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
gesprek aangaan idd. en je niet omver laten praten over haar werk etc.

ook zou ik met jouw ouders en vriend een gesprek aangaan.

dit is geen lekkere basis, en als ik het goed lees ben je nu zwanger? dan is een goede basis wel zo belangrijk.

kom op voor jezelf!
Mijn schoonmoeder praat ook wel es zo over dr andere schoondochter, al doet ze dat niet zó expliciet. In dit geval heeft ze nog gelijk ook.
Ben het met Lotje en Sprokkelientje eens.

Kijken of ze dan nog zo'n grote mond heeft over jou.

Je laat je toch niet zo over je praten..

Wat waardeloos zeg zo'n schoonmoeder!

Ik kan me dat echt niet voorstellen, zowel vanuit mijn moeder naar schoondochter toe als mijn schoonmoeder.

Ik hoor het wel veel in mijn vriendinnen groep..

Heel veel sterkte ermee!
quote:lotje__ schreef op 04 mei 2009 @ 15:01:

gesprek aangaan idd. en je niet omver laten praten over haar werk etc.

ook zou ik met jouw ouders en vriend een gesprek aangaan.

dit is geen lekkere basis, en als ik het goed lees ben je nu zwanger? dan is een goede basis wel zo belangrijk.

kom op voor jezelf!

Ik ben nog niet zwanger maar wel zijn we aan het oefenen

Dit heeft mijn vriend ook verteld aan zijn moeder omdat ze vast aan het idee kon wennen.

Ze gaf eerder aan dat ze namelijk hier niet zo blij mee zou zijn als ze oma zou worden van onze kind/baby.

Anderzijds was ze bij de andere (lievelings?) schoondochter wel blij toen ze zwanger was (die is 32)

Ze vind mij te jong om moeder te zijn (wordt volgend maand 27)

Dit zei ze ook trouwens achter mijn rug om.
ben je al eens echt met haar gaan zitten? Bespreken dat je het gevoel hebt dat er af en toe wat speelt? Of speel je het allemaal via via, en ga je af op wat je gehoord hebt.

Je klinkt wel als een enorme Calimero namelijk.
Wat doen / zeggen je vader en stiefmoeder als ze zo naar praat over jou tegen hen? Of doet ze dat dan niet?

Waarom vertel je dat je aan het oefenen bent? Maar dat terzijde.
Fortis et liber
Waarom verteld jouw vriend dit eigenlijk aan jou?

Wat niet je niet weet, zal je ook geen pijn doen.

Natuurlijk bespreken jij en je vriend alles, maar dit soort dingen kan mijn vriend beter niet tegen mij vertellen. Ik zou pissig voor haar deur gaan staan.

Is het toevallig haar kind die het laatste uit huis is gegaan? Haar 'kleintje' die jij 'zooo veranderd' hebt?

'Vroeger ging hij altijd naar de kerk... vroeger ging hij altijd.... '
Poelepoelepoelepoes!
quote:queenfan25 schreef op 04 mei 2009 @ 15:09:

[...]

Dit heeft mijn vriend ook verteld aan zijn moeder omdat ze vast aan het idee kon wennen.

Ze gaf eerder aan dat ze namelijk hier niet zo blij mee zou zijn als ze oma zou worden van onze kind/baby.

Anderzijds was ze bij de andere (lievelings?) schoondochter wel blij toen ze zwanger was (die is 32)

Dit zei ze ook trouwens achter mijn rug om.

Wat raar. Hoe oud was ze zelf dan?

Echt vreemd, ik denk niet dat het de leeftijd is, maar dat er duidelijk meer achter zit en dat zou ik er uit zien te peuteren.
quote:queenfan25 schreef op 04 May 2009 @ 15:09:

[...]

OMG... In jouw plaats zou ik heel boos geworden zijn op mijn vriend. Ik denk dat het tijd wordt dat hij zich meer losmaakt van zijn moeder en meer afstand neemt/volwassen wordt. Hij geeft haar veel te veel macht door haar zoiets persoonlijks te melden. Als je zwanger bent heeft ze toch nog maanden de tijd om 'aan het idee te wennen'? En dan nog, als ze niet aan het idee went: Het is jullie leven hoor, niet het hare.
Ik zou meer problemen hebben met mijn vriend dan met zijn moeder.
Het is toch geen staatsgeheim als ze zwanger wil worden?

Het is wel zijn moeder en niet de buurvrouw.

Ik denk niet dat ze het kattig bedoeld, ze is gewoon eenzaam en verbitterd. Probeer het niet te zwaar op te nemen.

Hoe meer je erop reageert des te vaker ze weer een opmerking maakt.

Nodig haar eens een week te logeren uit (als het eenmaal wat beter gaat) Dan ziet ze dat ze toch een plek in jullie leven heeft.

Persoonlijk vind ik familie belangrijk en het is toch zonde om er geen band mee te hebben.

Ik denk niet dat je haar echt kunt veranderen op die leeftijd.

Hou gewoon in je achterhoofd dat ze het zelf ook niet makkelijk heeft.
Een week te logeren....

En idd, sommige mensen hebben het niet makkelijk en iedereen bedoelt het altijd goed... Met dat soort mensen ligt de gracht vol.

(ik heb op een dag besloten dat ook die mensen die het goed bedoelen maar toch op een rotmanier handelen, kapot kunnen vallen. Wat een rust geeft dat)
Ik snap inderdaad niet, dat je vriend jullie relatie niet meer prive houdt. Zelf woon ik al jaren naast mijn schoonouders, heb zelfs een aantal jaren bij hun in huis gewoond, maar mijn vriend was altijd duidelijk naar mij en naar hun toe: 'wij hebben ons eigen leven, en zij die van zullie' ( is volgens mij dialect) Natuurlijk is het normaal dat je bepaalde dingen deeld en verteld, maar er zijn grenzen.

Mijn ( nu man ) hoeft echt niet tegen mij te vertellen wat zijn moeder zegt of vindt: dat zal ook niet gaan, want hij laat dat soort dingen gewoon niet zeggen. Hij wil het gewoon niet horen, tenzij het natuurlijk echt heel belangrijk/storend is. Ondertussen bouw je zo een relatie op, waarbij die gelijkheid komt en mijn schoonmoeder of ik elkaar gewoon op bepaalde dingen aanspreken of bespreken.

Blijven praten met elkaar is altijd het belangrijkst, stoort je iets: praat erover. Maar soms valt er met bepaalde personen niet te praten, en dan is het een kwestie van proberen los te laten en niet te veel luisteren.
@ Potjethee :Mijn schoonmoeder was zelf 24 jaar toen ze van haar eerste was bevallen

@ Heartwork : Mijn vriend was inderdaad de laatste nest vlieger.

Het ligt ook nooit aan haar zoon(s) als er iets mis gaat, ook zijn beide zonen onzeker als de pest en moeten alles over leggen met mams.

@ Visotcky: Wilde ook helemaal niet dat zij het weet dat we bezig zijn, dat gaat ze helemaal niets aan.

Mijn vriend moet zich eens los maken van mams hij is potverdorie al bijna 30!, dit heb ik hem al vaker gezegt.

@ krokusje: en dan zeggen oja je zoon kletst alles door, ik weet totaal niet hoe ik dit moet aan pakken.

Zonder dat ik mijn vriend verlink.

[...]

What the hell?

Waarom zou je dat doen?
Poelepoelepoelepoes!
No way!

Grenzen stellen en wel direct lijkt mij.

Als je vriend naar zijn moeder is geweest en heeft een vervelende opmerking over je geplaatst mag hij ook duidelijk zeggen dat hij daar niet van gedient is. Hij kiest ook voor die relatie. Als het zeggen niet veel zin heeft, laat duidelijk merken wat jullie grenzen zijn.

En het lijkt mij verstandig dat je in gesprek gaat met je schoonmoeder. geef aan dat jet het vervelend vind dat er door je heen wordt gepraat als je aan het woord bent. bespreek wat je vervelend vind en vraag aan hara of zij dat prettig vind om ook zo behandelid te worden. Zo niet heb je een mooie opening voor een leuke relatie....

Succes
Nee echt?
Precies; je vriend moet op dat moment zeggen dat hij niet wil dat zijn moeder zo over jou praat. Ook moet hij die opmerkingen niet meer in detail aan jou melden. Hij hangt blijkbaar best wel aan haar, aangezien hij er 2 a 3 keer per week heen gaat. Moet kunnen, maar laten ze jou als gespreksonderwerp gewoon mijden.

Veel succes ermee.
Ik vind het niet netjes en dat is zwak uitgedrukt, dat zij over jou roddelt. Ik zou daar wel een gesprek over aangaan.

Of je het met je schoonma kunt vinden is een kwestie van karakters. Die verander je niet. Je kunt hooguit je best doen om zo goed mogelijk met elkaar door 1 deur te gaan. Mijn schoonzus kan ook beter met mijn schoonma overweg dan ik. Zij is pas 1,5 jaar in de familie, en ik al een stuk langer. Ze kent mijn schoonmoeder ook niet zo goed nog. Maar ik gun hen het leuke contact.
quote:fleurtje schreef op 04 mei 2009 @ 15:42:

Een week te logeren....

En idd, sommige mensen hebben het niet makkelijk en iedereen bedoelt het altijd goed... Met dat soort mensen ligt de gracht vol.

(ik heb op een dag besloten dat ook die mensen die het goed bedoelen maar toch op een rotmanier handelen, kapot kunnen vallen. Wat een rust geeft dat)Amen!

[...]

Dit zei ze ook trouwens achter mijn rug om.Waarom heeft je vriend in vredesnaam verteld dat jullie 'aan het oefenen' zijn?! Je vraag gewoon om moeilijkheden......
quote:traincha2 schreef op 04 mei 2009 @ 17:02:

[...]

Waarom heeft je vriend in vredesnaam verteld dat jullie 'aan het oefenen' zijn?! Je vraag gewoon om moeilijkheden......Hij heeft het zonder mij te overleggen het aan zijn moeder verteld.
Maar waarom vertélt jouw vriend zoiets? Vertelt ie dan ook wanneer jullie seks hebben? En gaat ie straks ook elke maand vertellen dat het niet gelukt is? En als het na een half jaar nog niet gelukt is, gaat ie dan tips aan haar vragen? En straks, als de baby er is, gaat zij dan bij de bevalling zijn? Misschien wil je vriend dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven