Schoonmoeder

15-06-2011 21:08 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, er is weer een nieuw schoonmoedertopic! Wegens herkenbaarheid maak ik dit onderwerp aan onder een andere nick...

Stel, je bent in en in gekwetst door je schoonmoeder. Je hebt verschillende keren geprobeerd erover te praten, maar iedere keer ontvang je nul op rekest. Schoonmoeder heeft haar eigen waarheid en omzeilt de voorbeelden die je geeft om haar duidelijk te maken waarom je zo boos bent.

Schoonmoeder zegt dat je koppig bent en dat je net zo moet doen als zij: het langs je neerleggen en geen ruzie zoeken. Jij gaat tijdens het laatste gesprek boos weg met de woorden: er valt met jou echt niet te praten, en vervolgens hoor je niets meer. Zelf bel je ook niet (je bent tenslotte koppig).

Vervolgens hoor je via je man dat schoonmoeder met haar verjaardag uit eten wil. Met zijn vieren (man is enig kind). Er wordt gereserveerd, maar er wordt nergens meer over gepraat. Zelf wil je niet mee, heb je zelfs het liefst niets meer met ze te maken, maar je man wil toch dat je meegaat.

Wat zouden jullie doen?

Ik zal vast vertellen wat ik zal doen. Ik ga mee met het etentje. Omdat het moet van mijn man (ja zo voelt het). Maar ik weet niet hoe ik me moet gedragen. Ik kan niet net doen of er niets aan de hand is. Zij kan dat wel, daar is ze erg goed in heb ik al vaker gemerkt. Ik ben ontzettend gefrustreerd omdat ik met mijn boosheid nergens heen kan.

Ik vraag me toch af hoe jullie hier naar kijken. Als het niet om mijn schoonmoeder ging, had ik allang het contact verbroken. Omwille van mijn man doe ik dat (nog) niet. Maar mijn grens is bereikt. Eigenlijk is ze er al overheen.

Ik weet niet of ik vanavond nog kan reageren, maar morgen zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en wat ons kind betreft: het blijft toch echt bij dat ene bezoekje per week. Ik ga echt niet naar ze toe.

Qua tekeningen: mijn kind is nog niet oud genoeg om echt een tekening te maken en ik ga er niet voor zitten samen met kind. Maar als kind straks groter is en uit zichzelf een tekening voor haar wil maken, dan hou ik dat zeker niet tegen.

Qua foto's: dat kinderachtige gedrag moet ik maar eens achter me laten. Maar het zal me wel moeite kosten om haar blij te maken.
quote:malu3 schreef op 17 juni 2011 @ 12:15:

Deze reactie (van Uk) vind ik grote klasse!Deze uitspraak trek ik bij deze maar weer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven