Schoonmoederprietpraat

06-07-2009 14:39 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder is 82, en echt: ik had het veel slechter kunnen treffen. Onder het motto: een moederhart, een gouden hart, is mijn vent de leukste man op aarde, kan geen kwaad doen, en heeft altijd gelijk. Ze heeft nog vier kinderen, maar die zijn toch een beetje 'minder'. Daarbij komt dat mijn man een avontuurlijk, bijzonder beroep heeft, en dat vind ze schitterend. Hij staat daardoor nogal eens in de belangstelling, en ze geniet daar, natuurlijk, heel erg van.

Maar af en toe heeft ze, net als veel andere schoonmoeders, toch van die bekoorlijke oneliners. Zoals:

- Ik ken mijn ventje echt wel! (ging over iets dat hij volgens haar niet zou lusten, en volgens mij wel, want hij eet het al 25 jaar, en is al heel lang het huis uit);

- Op samenzweerderige toon naar mijn man: dat vinden wij niet erg hè (als ik achterin de auto gezeten [moeder moet vanwege moeilijk in- en uitstappen altijd voorin] vraag of echtgenoot de verkeersdrempel met normale snelheid kan nemen omdat ik met mijn dubbele hernia liever niet door de auto gekegeld wordt);

- Dat hoef je niet te kopen, daar vindt hij helemaal niets aan (voor een etalage met mooie lingerie);

- Wat een mooie... panty heb je aan! (over gewone, gladde dunne donkerbruine panty - na eerst 5 minuten lang naar de rest van mijn kleding te hebben gestaard);

- Op hartelijke toon: jij krijgt ook gewoon een ouwe kop, hoor (ging over het smeren van crèmes);

- Vind je dat nou zelf mooi, die korte rokken?;

- Tegen mijn stevige schoonzusje: jij krijgt geen chocola meer, jij bent al dik genoeg.

Kortom: van die uitspraken, waar je meestal om moet lachen, maar die toch ook wel eens vervelend zijn.

Wie biedt meer!
HPL mijn schoonmoeder is 52,type..tijgervelletje,cabrio en hooggeblondeerd lang haar...ieks!
of zeggen als je op vakantie naar nl gaat kom je zeker niet meer terug
quote:Melpomene schreef op 06 juli 2009 @ 14:51:

[...]

Een andere favoriet, over iemand op televisie: wálgelijk, dat lange haar (met échte kotsgeluiden, je zou bijna teiltje halen). Ja, inderdaad, ik heb lang haar.

Tikje offtopic, maar ik heb zo'n vrouwelijke collega. Die staat tijdens koffiepauzes altijd vreselijk hard haar mening rond te roepen. Op een dag had ze het over lang haar en dat dat toch vaak zo vreselijk ordinair leek bij heel veel vrouwen, om vervolgens in één adem aan mij te vragen: "zeg Setter, wanneer laat jij je haar weer eens knippen?".

Ik heb geantwoord dat ik dat nog lang niet van plan was, het was me nog lang niet ordinair genoeg.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:Marriss schreef op 06 juli 2009 @ 15:08:

Ahum, typisch gevalletje de pot verwijt de ketel... ??? TO maakt zich er toch ook niet druk om? Doe niet zo moeilijk zeg...

Vind het juist wel grappig om allemaal te lezen!! Ik zeg er nooit wat van, vind het helemaal niet nodig om er met haar een discussie over aan te gaan. Ook niet met mijn vent. Ik vind het zoals gezegd zelf meestal ook grappig. En omdat we gisteren met zijn drieën uit eten zijn geweest, zat ik er vandaag over na te denken, en af toe te giebelen. Toen dacht ik: ach, laat ik ook eens een keer een topic openen!
Bof ik even met mijn schoonmoeder, die doet nooit rare of beledigende uitspraken.

Vind de oneliners hier wel helemaal hilarisch! En soms ook een beetje te ver gaan...
Mijn schoonmoeder kwam niet op een voor mij heel belangrijke plechtigheid omdat ze (toevallig net na de uitnodiging) had afgesproken naar haar dochter te gaan (die toevallig wegens hoogzwanger zelf ook niet naar die plechtigheid kon komen). "Je snapt toch wel dat een eigen dochter belangrijker is dan een schoondochter, he?"

Op het einde van mijn zwangerschap: "Als hij geboren is zullen we eens kijken of we tijd hebben om langs te komen"

*zucht*
quote:Melpomene schreef op 06 juli 2009 @ 14:55:

Ik heb er vroeger wel eens eentje gehad... Was van mijn eerste vriend, dat was triest. Die mevrouw was gewoon dom. Daar kon zij natuurlijk niets aan doen, ze was het gewoon.

Op zeker moment hoorde ze geen geluid meer uit de stereo-installatie. Toen bleek dat ze de boxen losgekoppeld had en opgeborgen, want die stonden in de weg...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Jeetje MissMara, dat vind ik wel heel bot van je schoonmoeder.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Nastik schreef op 06 juli 2009 @ 15:44:

Bof ik even met mijn schoonmoeder, die doet nooit rare of beledigende uitspraken.

De mijne neemt geen blad voor de mond. Tegen een dikkere dorpsgenote, die klaagde over de warmte: "Dan zou ik maar eens een keertje af gaan vallen!" Of "In jouw geval zou ik Spa rood nemen!"

Ik denk eerlijk gezegd dat daar de leeftijd dan wel een rol speelt, maar moet zelf, met de nodige gène, ook wel eens moeite doen om niet te lachen. Niet om wat ze zegt, dat is soms heel erg lullig, maar meer om de manier waarop dat dan door een volle kamer schalt tijdens een verjaardag.

Overigens woont ze zelfstandig, en doet ook nog haar eigen belastingaangifte, dus dementerend is ze echt niet.
Mijn schoonmoeder reageerde op alles wat je vertelde met de uitroep "het is werkelijk búitengewoon!".

En als ze had gekookt dan begonnen nog voor het opdienen de verontschuldigingen al dat het eten weer mislukt was, zodat de enige conversatie tijdens het eten bestond uit zuchten van schoonmoeder dat ze niet kon koken, en de verzekering van ons dat het toch prima smaakte.
mijn schoonmoeder zei tijdens de wintersport: een witte ski broek, dat zou ik nooit doen, daar zie je alles op

het jaar erop had mijn schoonmoeder, je raadt het al, een witte ski broek aan

Verder krijg ik veel opmerkingen, tja, wat doe je eraan. Man en ik deden hetzelfde werk maar hij was natuurlijk de man en ik deed er maar wat bij. Manlief krijgt alle vragen over de belastingaangifte die ik voor ze doe en hij dus allemaal weer bij mij na moet vragen. Tja, ik ben ondanks mijn HBO toch wel een beetje dom
Da's ook wel iets van de oudere generatie. Dat zijn mannendingen. Ik neem geregeld zelf gereedschap ter hand, en élke keer als ik het plaatje van de scootmobiel er voor haar opzet, is ze verbaasd dat ik dat kan. Da's dan ook wel weer een beetje vertederend.
Ge-wel-dig!
Nee echt?
MissMara, ben jij mijn schoonzus?

Mijn schoonmoeder wenste niet onze hele trouwdag met ons door te brengen want 'daar hebben we geen zin in hoor. Pa heeft natuurlijk een vrije dag en die willen we graag op een 'leuke' manier doorbrengen. Hij heeft hem niet voor niets tenslotte. En pa houdt niet van al die drukte'. (Note: we trouwden op maandagmorgen om 9 uur, zonder poespas, zonder feest, dus wat nou 'drukte'?)

Anderhalf jaar later, toen haar eigen dochter trouwde, waren ze er allebei de hele godganse dag bij, van 's ochtends vroeg (want dochter trouwde 'uit huis') tot 's avonds laat na een heel lawaaierig knalfeest met dj enzo.

Arme pa.
Misschien wel handig om erbij te vermelden dat schoneloeders 11 jaar ouder is dan ik. Dus.
Misschien een beetje off-topic maar wel een uitspraak in dezelfde categorie:

De oma van mijn man begroette hem ooit met de woorden: "Zo! Jij hebt een dikke kop gekregen zeg!"

(Nou is ze enigzins dementerend, dus het is haar vergeven... )
Herkenning hier hoor.

Toen ik nog niet zo lang een relatie met mijn man had (waren 18 en hij woonde nog thuis) vertelde ze dat hij een hekel had aan strijken. Ik zei toen dat mochten we ooit samen gaan wonen ik dat wel zou doen.

Of ik wel helemaal wijs was nu al over samen wonen hebben enz enz.

Vorig jaar vertelde we haar (na 6,5 jaar) dat we gingen trouwen. Ow, nou ja das nog zo ver weg. Dat zien we tegen die tijd wel er kan van alles gebeuren. (oftewel, mijn vriend kon zich altijd nog bedenken).

En toen ze me dan in jurk zag was dit haar reactie: "Je haar zit nooit zo, zit altijd los of saai in een staart. Ow je hebt hakken aan dat red je nooit de hele dag."

Dat was, het niets over mooie jurk, zit er goed uit, prachtig of iets dergelijks. Kon wel janken.

Schoonmoeder is pas 52, maar ik ben getrouwd met haar jongste zoon die voor het eerst van haar kinderen een relatie kreeg. Soms ziet ze me dus echt als zoonjatter.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
De oma van mijn man ontmoete ik trouwens jaren geleden, die zag ons wel lang samen zijn.

Ze zei namelijk: "Die passen goed bij elkaar, allebei dik".

En dat is dan de moeder van mijn schoonvader dus beide kanten zijn een beetje vaag.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
blijf het nog steeds raar vinden dat mijn schoonouders zo'n leuke vent hebben gemaakt.
Ikbenikhetisnietanders, djiezus zeg wat een debiel mens.
Correctie: wat een jaloers, dom en debiel mens zeg.
Wat een verhalen, dames.

IBI, op hyves heb ik je foto gezien en je zag er beeldig. En je jurk ook heel mooi, dus laar 'r maar kletsen. (Vast jaloers.)

Ach mijn schoonmoeder valt best mee. Hoewel ik al een paar keer heb moeten horen: "Wanneer komen jullie ook in R. wonen, dan kom ik elke week poetsen en is hebben jullie tenminste wel een schoon huis."
quote:fleurtje schreef op 06 juli 2009 @ 15:01:

[...]

Wou dat mijn schoonmoeder dat es over schoonzus zei Je zegt maar wanneer ik der moet brengen! Mag je haar wel niet meer terug geven he
Ja, dat vind ik echt.
Trouwens, wat een achterlijke idioten heb je toch tussen het schoonvolk zitten!

Bij sommige verbleekt de mijne nog
Ja, dat vind ik echt.
* Mijn schoonvader, toen we kwamen melden (persoonlijk) dat we een kind gingen krijgen samen: Nou....gefeliciteerd als je er blij mee bent! (Inmiddels is dit bijna 6 jaar geleden, hij is de grootste fan van onze dochter, al vanaf haar geboorte)

Mijn schoonmoeder heeft heel veel rotdingen gezegd maar geen leuke, die ga ik dus ook niet posten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven